سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20862 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی اطلاعیه قطعی آب در کرمانشاه ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد کرمانشاه از فردا دوباره بارانی می‌شود اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است این سامانه پُربارش تا کی مهمان کرمانشاه است؟ فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود

سارقین در کمین بیمارستان تاریخی “مسیح” کرمانشاه
05 آذر 1399 - 10:57
شناسه : 262271
1
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اذعان به دستبرد سارقان به بیمارستان تاریخی مسیح، گفت: مالک این بنای ارزشمند تاریخی موظف به حفاظت و نگهداری از آن است. طلوع‌‌کرمانشاه :

امید قادری  بااشاره به آخرین وضعیت بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه، اظهار کرد: پس از آنکه تابستان امسال با پیگیریهای زیاد توانستیم بعد از حدود یک دهه این بیمارستان را دوباره جزو بناهای ثبت ملی شده استان قرار دهیم، مالک بنا نیز تلاش هایش را برای خروج آن از فهرست آثار ثبت ملی شده آغاز کرد./وی تصریح کرد: هم اکنون نیز دعوای حقوقی بین میراث فرهنگی استان و مالک این بنا در دیوان عدالت اداری درحال رسیدگی است و به نظر می رسد تا یک ماه آینده رای نهایی صادر شود./مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: باتوجه به آسیب هایی که این بنا طی سنوات گذشته دیده بود، بویژه آتش سوزی چندماه پیش آن، در نظر داشتیم برنامه مرمت اضطراری روی آن اجرا کنیم، اما تا زمانی که مالک بنا اجازه ندهد این امر امکانپذیر نیست./ این مسئول به معضل دیگر این روزهای بیمارستان مسیح یعنی دستبرد سارقین به بخش هایی از آن هم اشاره کرد و گفت: سارقینی که بیشتر معتادین متجاهر هستند در یکی دو ماه گذشته دستبردهایی را به سقف و درب و پنجره های آهنین این بیمارستان تاریخی داشته‌اند./قادری متذکر شد: براساس دستورالعمل میراث فرهنگی، مالکین بناهای تاریخی ازجمله بیمارستان مسیح موظفند حفاظت لازم را از بناهایشان داشته باشند. بنابراین، مالک شخصی بیمارستان تاریخی مسیح موظف است اقدامات لازم را برای حفاظت از این بنا انجام دهد./مدیرکل میراث فرهنگی استان در پاسخ به این سوال که میراث فرهنگی برای حفاظت از این بنا چه اقدامی خواهد داشت، گفت: این بنا مالک شخصی دارد و ما چندان نمی توانیم برای حفاظت از آن اقدام کنیم. از سوی دیگر نیروی چندانی هم نداریم که بخواهیم یک نیروی حفاظت را بصورت ۲۴ ساعته آنجا مستقر کنیم، اما یگان حفاظت و نیروی انتظامی مداوم بازدیدهایی را از آن دارند.

پ
پ

امید قادری  بااشاره به آخرین وضعیت بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه، اظهار کرد: پس از آنکه تابستان امسال با پیگیریهای زیاد توانستیم بعد از حدود یک دهه این بیمارستان را دوباره جزو بناهای ثبت ملی شده استان قرار دهیم، مالک بنا نیز تلاش هایش را برای خروج آن از فهرست آثار ثبت ملی شده آغاز کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون نیز دعوای حقوقی بین میراث فرهنگی استان و مالک این بنا در دیوان عدالت اداری درحال رسیدگی است و به نظر می رسد تا یک ماه آینده رای نهایی صادر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: باتوجه به آسیب هایی که این بنا طی سنوات گذشته دیده بود، بویژه آتش سوزی چندماه پیش آن، در نظر داشتیم برنامه مرمت اضطراری روی آن اجرا کنیم، اما تا زمانی که مالک بنا اجازه ندهد این امر امکانپذیر نیست.

وی با تاکید براینکه بحث حقوقی مانع از اجرای طرح نجات بخشی بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه شده، خاطرنشان کرد: اگر از دعوای حقوقی که اکنون با مالک داریم نتیجه بگیریم، برای مرمت اضطراری آن اقدام خواهیم کرد.

این مسئول به معضل دیگر این روزهای بیمارستان مسیح یعنی دستبرد سارقین به بخش هایی از آن هم اشاره کرد و گفت: سارقینی که بیشتر معتادین متجاهر هستند در یکی دو ماه گذشته دستبردهایی را به سقف و درب و پنجره های آهنین این بیمارستان تاریخی داشته‌اند.

قادری متذکر شد: براساس دستورالعمل میراث فرهنگی، مالکین بناهای تاریخی ازجمله بیمارستان مسیح موظفند حفاظت لازم را از بناهایشان داشته باشند. بنابراین، مالک شخصی بیمارستان تاریخی مسیح موظف است اقدامات لازم را برای حفاظت از این بنا انجام دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در پاسخ به این سوال که میراث فرهنگی برای حفاظت از این بنا چه اقدامی خواهد داشت، گفت: این بنا مالک شخصی دارد و ما چندان نمی توانیم برای حفاظت از آن اقدام کنیم. از سوی دیگر نیروی چندانی هم نداریم که بخواهیم یک نیروی حفاظت را بصورت ۲۴ ساعته آنجا مستقر کنیم، اما یگان حفاظت و نیروی انتظامی مداوم بازدیدهایی را از آن دارند.

بیمارستان تاریخی مسیح (مرادیان) واقع در محله قدیمی شریعتی شهر کرمانشاه، دومین بیمارستان ایران است که حدود ۲۰۰ سال پیش توسط مسیونرهای آمریکایی ساخته شد./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.