دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20857 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

اطلاعیه قطعی آب در کرمانشاه ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد کرمانشاه از فردا دوباره بارانی می‌شود اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است این سامانه پُربارش تا کی مهمان کرمانشاه است؟ فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها

بهترین روش آموزش در دوران کرونا کدام است؟
30 شهریور 1400 - 11:57
شناسه : 272429
4
مشاور تحصیلی طلوع‌‌کرمانشاه :

جهانگیر مرادی  اظهار کرد: اگرچه در شرایط کنونی به واسطه احتمال بالای شیوع بیماری کرونا امکان بازگشایی مدارس به شکل کاملا حضوری وجود ندارد، اما آموزش و پرورش می تواند با برنامه ریزی برای حضور دانش‌آموزان سر کلاس درس حتی به میزان یک روز در هفته هم که شده گام مهمی در جهت آموزش دانش‌آموزان در شرایط کرونایی بردارد./این مشاور تحصیلی با اشاره به کارایی بالای آموزش حضوری، تاکید کرد: به جرات می گویم یک ساعت آموزش حضوری شاید به اندازه چندین ساعت آموزش غیرحضوری کارایی داشته باشد، لذا تقسیم دانش‌آموزان به گروه های کوچک و آموزش حضوری آنها می تواند تا حد زیادی خلاهای آموزش غیرحضوری در روزگار کرونا را جبران کند./مرادی اضافه کرد: اگر دانش‌آموزان در قالب گروه های ۱۰ نفره و حتی کمتر فقط یک روز در مدرسه حاضر شده و بقیه آموزش ها را از طریق غیرحضوری دریافت کنند، یادگیری آنها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد./وی ادامه داد: وقتی دانش‌آموزی با معلمش رودررو می شود، احساس تعهد بیشتری به انجام تکالیف درسی و مطالعه خواهد داشت و این موضوع می تواند در فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان در شرایط کرونایی مفید باشد./مرادی یادآوری کرد: همچنین حضور در فضای مدرسه و قرار گرفتن در کنار گروه همسالان با رعایت پروتکل های بهداشتی به دانش آموزان برای تلاش بیشتر برای یادگیری انگیزه می دهد.

پ
پ

 یک مشاور تحصیلی بهترین روش آموزشی برای بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی را روش تلفیقی از آموزش حضوری و غیرحضوری عنوان کرد.

 جهانگیر مرادی  اظهار کرد: اگرچه در شرایط کنونی به واسطه احتمال بالای شیوع بیماری کرونا امکان بازگشایی مدارس به شکل کاملا حضوری وجود ندارد، اما آموزش و پرورش می تواند با برنامه ریزی برای حضور دانش‌آموزان سر کلاس درس حتی به میزان یک روز در هفته هم که شده گام مهمی در جهت آموزش دانش‌آموزان در شرایط کرونایی بردارد.

این مشاور تحصیلی با اشاره به کارایی بالای آموزش حضوری، تاکید کرد: به جرات می گویم یک ساعت آموزش حضوری شاید به اندازه چندین ساعت آموزش غیرحضوری کارایی داشته باشد، لذا تقسیم دانش‌آموزان به گروه های کوچک و آموزش حضوری آنها می تواند تا حد زیادی خلاهای آموزش غیرحضوری در روزگار کرونا را جبران کند. 

مرادی اضافه کرد: اگر دانش‌آموزان در قالب گروه های ۱۰ نفره و حتی کمتر فقط یک روز در مدرسه حاضر شده و بقیه آموزش ها را از طریق غیرحضوری دریافت کنند، یادگیری آنها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

 این کارشناس ارشد علوم تربیتی تاکید کرد: معتقدم بهترین شیوه آموزش در شرایط کنونی ترکیبی از آموزش حضوری و غیرحضوری است، به این معنا که دانش‌آموزان به میزان محدود هم که شده به مدرسه بروند و با معلم های خود دیدار داشته باشند تا روند تحصیل دانش‌آموزان جدی‌تر مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: وقتی دانش‌آموزی با معلمش رودررو می شود، احساس تعهد بیشتری به انجام تکالیف درسی و مطالعه خواهد داشت و این موضوع می تواند در فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان در شرایط کرونایی مفید باشد.

مرادی یادآوری کرد: همچنین حضور در فضای مدرسه و قرار گرفتن در کنار گروه همسالان با رعایت پروتکل های بهداشتی به دانش آموزان برای تلاش بیشتر برای یادگیری انگیزه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه خیلی از کشورها در این شرایط تلفیقی از آموزش حضوری و غیرحضوری را در دستور کار فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان قرار داده‌اند، گفت: باید از تجربیات این کشورها در فرآیند آموزش و پرورش دانش‌آموزان در شرایط کرونایی الگوبرداری کنیم تا دانش آموزان لطمه نبینند.

مرادی همچنین با اشاره به افت قطعی تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا، گفت: اگرچه افت تحصیلی دانش آموزان در شرایط کرونایی گریز ناپذیر است، اما باید تلاش کنیم تا این افت را به حداقل برسانیم./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.