دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20857 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

اطلاعیه قطعی آب در کرمانشاه ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد کرمانشاه از فردا دوباره بارانی می‌شود اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است این سامانه پُربارش تا کی مهمان کرمانشاه است؟ فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها

۶ هزار و ۷۲۷ معلول ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه هستند که بیشترین آمار معلولیت در این زمینه مربوط به اختلالات مادرزادی و ژنتیکی است.
08 مهر 1397 - 19:58
شناسه : 9298
2
دکتر امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه: بیشترین آمار معلولیت ناشنوایان و کم شنوایان به اختلالات مادرزادی و ژنتیکی است. طلوع‌‌کرمانشاه :

آمار معلولیت شنوایی در استان بالاست که در این راستا بهزیستی با داشتن ۱۶ مرکز شنوایی سنجی کار غربال گری شنوایی نوزادان در بدو تولد را انجام که سال گذشته با غربال گری ۲۹ هزار و ۷۳۰ نوزاد، تعداد ۲ هزار و ۱۱۴ مورد مشکوک به اختلال شنوایی شناسایی و از معلولیت ۶۳۰ نفر نیز جلوگیری شد.

پ
پ

دکتر امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در برنامه تلویزیونی”خانه مهربانی” شبکه استانی زاگرس:

📌 ۶ هزار و ۷۲۷ معلول ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه هستند که بیشترین آمار معلولیت در این زمینه مربوط به اختلالات مادرزادی و ژنتیکی است.

✅وی افزود: آمار معلولیت شنوایی در استان بالاست که در این راستا بهزیستی با داشتن ۱۶ مرکز شنوایی سنجی کار غربال گری شنوایی نوزادان در بدو تولد را انجام که سال گذشته با غربال گری ۲۹ هزار و ۷۳۰ نوزاد، تعداد ۲ هزار و ۱۱۴ مورد مشکوک به اختلال شنوایی شناسایی و از معلولیت ۶۳۰ نفر نیز جلوگیری شد.

♉️مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به اعطای لوازم توانبخشی از جمله سمعک و خدمات درمانی کاشت حلزون برای ناشنوایان توسط بهزیستی اشاره کرد و بیان داشت: تهیه سمعک معمولی برای معلولان ناشنوا از سوی بهزیستی رایگان و برای سمعک های خاص که هزینه ای نزدیک به ۱۶ میلیون تومان است با اهدای کمک هزینه از سوی بهزیستی همراه خواهد بود.

💠دکتر قادری از غربال گری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی استان خبر داد و گفت: با این اقدام کودکانی که در بدو تولد غربال گری شنوایی نشده نیز غربال گری و در صورت شناسایی اختلالات شنوایی به مراکز درمانی ارجاع داده می شوند.

✴️وی با بیان اینکه کاشت حلزون نیز در آینده برای معلولان ناشنوا انجام می گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چنانچه نوزادان دارای اختلال شنوایی شناسایی شوند، بهزیستی هزینه کاشت حلزون برای آنها را تا مبلغ ۳ میلیون تومان بلاعوض برای مددجویان و افراد نیازمند مناطق محروم را پرداخت خواهد کرد.

♈️این مسئول با اشاره به اینکه اشتغال مهمترین دغدغه معلولان است، گفت: سهمیه سه درصدی استخدام دستگاه های دولتی فرصتی برای ایجاد اشتغال این قشر مهم است و این در حالی است که بهزیستی از طریق توانمندسازی شغلی و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به معلولان فرصت برابری برای آنها را در جامعه ایجاد کرده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.