پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20850 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟

استکبار جهانی از  حضور ۲۰ میلیونی زائران در همایش بزرگ اربعین واهمه دارد
11 آبان 1396 - 11:14
شناسه : 1508
3
مسئول کمیته فرهنگی موکب نوکران کرمانشاهی طلوع‌‌کرمانشاه :

مسئول کمیته فرهنگی موکب نوکران کرمانشاهی گفت: حضور ۲۰ میلیونی زائران در همایش بزرگ اربعین سبب ترس و واهمه استکبار جهانی است.

پ
پ

حسین مسکنه در گفت‌وگو با خبرنگار طلوع، در خصوص فعالیت موکب‌های اربعین اظهار داشت: همایش عظیم اربعین چند سالی است که با شکوه خاصی در کربلای معلی با حضور میلیونی زائران اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود و پیام ارادت شیعیان به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام را به گوش جهانیان می‌اندازد.

وی بیان کرد: موکب‌های اربعین با هدف خدمت رسانی به زوار امام حسین علیه السلام، فعالیت گسترده‌ای را در این ایام دارند و در نقاط مختلف ایران و نیز کربلای معلا مستقر شدند.

مسکنه گفت: باتوجه به مشکلات حاکم بر عراق و وضعیت نا بسامانی که این کشور دارد، طبیعتاً مشکل کمبود امکانات در این کشور هست و لذا موکب‌های ایرانی با شور و شوق تمام سعی در ارائه خدمت به زائران می نمایند و همه تلاش ما این است که زائران کمبودی احساس نکنند.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات در عراق کمبود آمبولانس است و یک ضعف است و باید توجه لازم برای تامین آمبولانس برای خدمت به زائران در مواقع ضروری مبذول گردد.

مسکنه حضور ۲۰ میلیونی زائران در همایش بزرگ اربعین را سبب ترس و واهمه استکبار جهانی دانست و گفت: موکب نوکران کرمانشاهی بیست روز را در کربلای معلا به خدمت رسانی می‌پردازد و تمام هم و غم ما فراهم کردن شرایط خوبی برای زائران است.

وی در ادامه افزود: موکب نوکران کرمانشاهی در نظر دارد تا بحث کمیت و کیفیت را در خدمت رسانی به زائران اربعین در کربلای معلی ارتقاء دهد، با توجه به اینکه بعد از اربعین، بیشتر موکب‌های ایرانی و عراقی به فعالیت خود پایان می‌دهند، موکب نوکران کرمانشاهی برای رفاه حال زائران تا چند روز بعد از اربعین نیز حضور دارد و کار تغذیه، اسکان، خدمت درمانی و… برای زائران را انجام می‌دهد.

مسکنه با اشاره به اینکه موکب نوکران کرمانشاهی محدودیتی برای خدمت رسانی به زوار ندارد، گفت: همه زائران اعم از ایرانی، عراقی، افغانستانی و… از خدمات این موکب بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه خواستار انسجام بیشتر در بحث فعالیت‌های ستاد اربعین شد و گفت: پیشنهاد می‌شود، بعد از همایش اربعین، جلسه‌ای با حضور مسئولان موکب‌ها، در ستادهای اربعین هر استان برگزار شود و مسئولان موکب‌ها گزاشی از عملکرد خود را ارائه نمایند و نکات ضعف و قوت را مطرح کنند، مسئولان ستادهای استانی نیز مباحث مطرح شده را به ستاد اربعین مرکزی منتقل کنند.

مسکنه افزود: همایش بزرگ اربعین حسینی فرصت خوبی برای طرح مباحث فرهنگی است و مقام معظم رهبری می‌فرماید: ‏راهپیمایی اربعین به مانند جنگ نرمی است که بدون شلیک یک گلوله دشمن را از درون متلاشی می‌کند، و لذا حساسیت موضوع را باید درک کنیم و باید در این همایش بزرگ وارد مسائل فرهنگی شد و با تهیه بروشورهایی با عنوان‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، احکام، مهدویت، انتقال پیام مقاومت، دفاع مقدس، وحدت و دیگر مباحث مهم روز و توزیع آن در بین زائران از این فرصت عظیم بهره کافی را برد.

وی گفت: دشمن به سبب ترسی که از همایش بزرگ اربعین دارد سعی در به حاشیه بردن آن دارد و نیز دشمن متوجه فرصت عظیم این همایش برای پیشبرد اهداف خود شده است. لذا مسئولین امر ستاد اربعین و مسئولین موکب ها باید مقابل این جریان با ورود به مسائل فرهنگی بایستند.

مسکنه همچنین از حال و هوای شیفتگان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام می‌گوید و بیان می‌کند: بعد از اطعام و اسکان و خدمت به زئران، وقتی می‌بینیم که زائران با روی گشاده و خندان موکب را ترک می‌کند حقیقتاً احساس خستگی نمی کنیم و امیدواریم مورد قبول واقع شود.

وی بیان کرد: در پایان به‌عنوان یک خادم از زحمات جناب آقای حاج علی اصغر جانجانی مسئول موکب نوکران کرمانشاهی که خدمات ارزنده‌ای داشتند تشکر می‌کنم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.