جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

اختصاص ماهیانه ۱۵ میلیارد تومان برای درمان روستاییان کرمانشاه
13 بهمن 1397 - 9:56
شناسه : 17721
2
مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه مطرح کرد: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: ماهیانه بیش از ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه برای بیمه و درمان روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت اختصاص می‌یابد./ هزینه سرانه روستایی از ۸۵۰ تومان به ۳۴۳ هزار تومان به ازای هر فرد روستایی رسیده و تاکنون ۸۰۰۰ میلیارد ریال برای روستاییان هزینه شده است.

پ
پ

 کیومرث مظفری اظهار داشت: در استان کرمانشاه ۶۰۰ هزار بیمه شده روستایی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از  ۱۱۰ مرکز بهداشتی – درمانی خدمات را دریافت می‌کنند.

وی این خدمات را شامل ویزیت پزشک خانواده، مامایی، آزمایشگاه و رادیولوژی،ِ ۴۳۶ قلم دارویی که در اختیار مراکز تهیه دارو قرار گرفته، بیماریابی برای شناسایی بیماران مبتلا به فشارخون، اعصاب و روان و غربالگری اعلام کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه ماهیانه بیش از ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه روستاییان در بخش های خدمات سطح یک، دو و سه می شود، افزود: خدمات سطح دو و سه در سطح تخصصی و بیمارستانی ارائه می شود.

مظفری گفت: در مراکز بهداشتی و درمانی پرونده الکترونیک سلامت راه‌اندازی شده و مشخصات بیمار به همراه خدمات ارائه شده به وی در آن پرونده ثبت می شود و پزشک خانواده نیز در جریان بیماری افراد خانواده قرار می گیرد.

به گفته وی، پیش از انقلاب و قبل از اجرای طرح پزشک خانواده در روستاهای ما تعداد معدودی پزشک هندی، بنگلادشی و پاکستانی خدمات محدودی را به روستاییان ارائه می کردند همچنین در حال حاضر شمار مراکز بهداشت و درمان به ۱۱۰ مرکز رسیده است.

این مسئول با اعلام اینکه تعداد خانه‌های بهداشت به ۶۵۰ مورد رسیده است، بیان کرد: هزینه سرانه روستایی از ۸۵۰ تومان به ۳۴۳ هزار تومان به ازای  هر فرد روستایی رسیده و تاکنون ۸۰۰۰ میلیارد ریال برای روستاییان هزینه شده است.

مظفری خاطرنشان کرد: طرح های جدید دیگری نظیر ارجاع پرونده های الکترونیک از سطح یک به دو و سه و نیز نوبت دهی در دست انجام است به این ترتیب که بیمار روستایی با مراجعه به مرکز بهداشتی و درمانی اگر نیاز به دریافت خدمات سطح دو و سه که همان خدمات درمانگاهی و بیمارستانی داشته باشد ارجاع انجام و به وی نوبت هم داده می شود تا از سطح سرگردانی بیمار در بیمارستان کاسته شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: درحال حاضر درصدد تامین زیرساخت های لازم به این منظور هستیم تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی طی ایام‌الله دهه فجر حداقل در یکی از شهرستانها این طرح به صورت پایلوت اجرا شود.

مظفری با اشاره به اینکه در حال حاضر روستاییان کمترین دغدغه را در حوزه درمان دارند، گفت: روستاییان از خدمات درمانی در سطوح مختلف استفاده می‌کنند و دفترچه‌های آنان رایگان است به گونه‌ای که ۹۵ درصد هزینه‌های درمان آنان بر عهده بیمه سلامت است.

وی تعداد پزشک خانواده در بخش روستایی را ۱۸۴ نفر و تعداد مامای شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی را ۱۶۰ نفر اعلام و عنوان کرد: طی سال قبل ۱۴۶ هزار مراجعه به آزمایشگاه ها و ۲۱ هزار مراجعه به مراکز رادیولوژی انجام شده است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه، ارائه خدمات دندان پزشکی فرزندان روستاییان زیر ۱۴ سال رایگان است و در حال حاضر ۴۱ دندان پزشک به روستاییان خدمت رسانی می کنند.

مظفری خاطرنشان کرد: در سال قبل ۱۸۵ میلیارد تومان هزینه از سوی بیمه سلامت برای خدمت رسانی به روستاییان پرداخت شده و ۲۴۵ هزار دفترچه نیز در دفاتر پیشخوان تعویض شده است.

وی تعداد بیماریابی های انجام شده در مراکز بهداشتی و درمانی را ۲۷ هزار بیمار مبتلا به فشارخون، ۸۰۰۰ بیمار مبتلا به دیابت و ۳۳ هزار غربالگری نوزاد اعلام کرد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.