سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20847 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟ عملیات نجات خودروی گرفتارشده با ۶ نفر سرنشین آن از رودخانه زمکان در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟

تنظیم سند ارتقای وضعیت زنان
04 اسفند 1397 - 11:18
شناسه : 26573
0
معاون رئیس جمهوری در اموربانوان و خانواده طلوع‌‌کرمانشاه :

معصومه ابتکار امروز در نشست بازآموزی طرح تاب آوری و ارتقا توان افزاری جوامع در بخشداری کوزران گفت: برای هر استان یک سند توسعه ارتقای وضعیت زنان باهدف تقویت توانمندی آنان تنظیم می‌شود/معصومه ابتکارافزود: این طرح در استان کرمانشاه هم آغاز شده و قرار است کارگاه‌های متعدد در این زمینه در کرمانشاه برگزار شود/او بااشاره به اینکه استان کرمانشاه از ظرفیت بالایی در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگی برخوردار است افزود: لباس اقوام و صنایع دستی کرمانشاه یکی از این ظرفیت‌ها ست که بانوان در اجرای آن نقش مهمی دارند/به گفته معاون رئیس جمهوری، در راستای تهیه و تدوین نقشه تاب‌آوری، راهکار‌هایی برای توان‌افزایی زنان پیش بینی شده که اولین مورد آن موضوع ساختار‌ها و تشکیل نهاد‌های مدنی است که این نهاد‌های مدنی می‌توانند به شکل تعاونی در بخش تعاون و کشاورزی به ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای بانوان کمک کنند.

پ
پ
معاون رئیس جمهور در امور بانوان گفت: دولت از همه این تشکل‌های مدنی به ویژه در موضوع طرح تاب آوری، فعالیت‌های عام‌المنفعه، کارآفرینی و بازاریابی حمایت می‌کند.
ابتکار همچنین از بانوان خواست که از فرصت و ویژگی‌هایی که اینترنت و فناوری‌های نوین برای بازاریابی محصولات در جوامع محلی بوجود آورده، برای درآمدزایی استفاده کنند.
وی اظهار کرد: بعد از آگاهی و ایجاد نگرش نسبت به موضوع طرح تاب آوری باید متناسب با ضروریات هر منطقه نسبت به نهادسازی اقدام کرد، زیرا در صورت ایجاد تشکل‌های مردمی دولت بهتر و بیشتر می‌توانند از این نهاد‌ها حمایت کند.
معاون رئیس جمهوری در امور بانوان اظهار کرد: این معاونت با تامین اعتبارات ویژه در قالب صندوق خرد بانوان با همکاری وزارت جهاد کشاورزی به تامین اعتبارات مورد نیاز فعالیت بانوان در بخش‌های کشاورزی و تولیدی کمک می‌کند.
ابتکار به اجرای طرح «کسب و کار من» در سطح کشور و از جمله در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح آموزش مهارت بنگاه داری به بانوان ارائه می‌شود تا آن‌ها بتوانند و منابع مورد نیاز را برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی تامین کنند.
ابتکار گفت: از محل اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کشور ۴۲ درصد مربوط به بانوان است.
وی ادامه داد: مرحله اول طرح ملی گفتگوی خانواده درکرمانشاه از سوی انجمن جامعه شناسی ایران برگزار شد که ما در اجرای آن دنبال تشریح اهمیت خانواده، چگونگی بهبود ارتباطات، کاهش آسیب‌ها و خشونت هستیم.
فضل الله رنجبر هم در این نشست گفت: نشست‌های خوبی در این بخش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال برگزاری است که نیازمند حمایت بیشتر است.
با فعالیت بانوان در این بخش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه ریزی شده و برنامه ریزیلازم برای برگزاری نشست‌های متعددبا هدف ارتقا توانمندی بانوان انجام شده است.
فرماندار کرمانشاه گفت: در این بخش مردم اهل سنت، اهل حق و تشییع با هم زندگی می‌کنند در حالی که به عقاید و سنت‌های یکدیگر به درستی احترام می‌گذارند.
رنجبر افزود: همچنین بانوان در این بخش مشارکت خوبی در بخش‌های کشاورزی و دامداری دارند که با ارائه تسهیلات به گسترش آن‌ها کمک کنیم/صداو سیما
 
 
 
 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.