شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

امسال ۱۵ اقامتگاه بوم‌گردی در کرمانشاه راه‌اندازی شد
25 اسفند 1399 - 10:29
شناسه : 266315
1
معاون گردشگری استان: طلوع‌‌کرمانشاه :

علی صابر بااشاره به رشد تعداد اقامتگاه های بوم گردی در سطح استان، اظهارکرد: هرچند سال گذشته هدف‌گذاری کرده بودیم برای سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۰ اقامتگاه بوم گردی در استان راه اندازی کنیم، اما باتوجه به شیوع بیماری کرونا و برخی مشکلات و موانع این هدف بصورت کامل محقق نشد./وی با بیان اینکه امسال ۱۵ اقامتگاه بوم گردی جدید در سطح استان راه اندازی شده، افزود: درحال حاضر جمعا ۴۰ اقامتگاه بوم گردی در سطح شهرستان های مختلف استان داریم./معاون گردشگری استان اضافه کرد: هم اکنون حدود ۳۰ متقاضی دیگر هم داریم که درخواست صدور مجوز راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی دارند که فرآیندهای اداری آنها درحال انجام است./وی بیشترین اقامتگاه های بوم گردی راه اندازی شده در سطح استان را مربوط به منطقه اورامانات دانست و گفت: باوجود اینکه در اکثر شهرستان های استان اقامتگاه های بوم گردی راه اندازی شده، اما هنوز پنج شهرستان قصرشیرین، گیلانغرب، ثلاث باباجانی، کنگاور و اسلام آّبادغرب فاقد اقامتگاه های بوم گردی هستند که البته پرونده هایی برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان ها هم داریم.

پ
پ

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۰۰ روستای استان ظرفیت راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی را دارند، گفت: امسال ۱۵ اقامتگاه بوم گردی جدید در سطح استان راه اندازی شد.

علی صابر بااشاره به رشد تعداد اقامتگاه های بوم گردی در سطح استان، اظهارکرد: هرچند سال گذشته هدف‌گذاری کرده بودیم برای سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۰ اقامتگاه بوم گردی در استان راه اندازی کنیم، اما باتوجه به شیوع بیماری کرونا و برخی مشکلات و موانع این هدف بصورت کامل محقق نشد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۵ اقامتگاه بوم گردی جدید در سطح استان راه اندازی شده، افزود: درحال حاضر جمعا ۴۰ اقامتگاه بوم گردی در سطح شهرستان های مختلف استان داریم.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: هم اکنون حدود ۳۰ متقاضی دیگر هم داریم که درخواست صدور مجوز راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی دارند که فرآیندهای اداری آنها درحال انجام است.

وی بیشترین اقامتگاه های بوم گردی راه اندازی شده در سطح استان را مربوط به منطقه اورامانات دانست و گفت: باوجود اینکه در اکثر شهرستان های استان اقامتگاه های بوم گردی راه اندازی شده، اما هنوز پنج شهرستان قصرشیرین، گیلانغرب، ثلاث باباجانی، کنگاور و اسلام آّبادغرب فاقد اقامتگاه های بوم گردی هستند که البته پرونده هایی برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان ها هم داریم.

صابر تاکید کرد: براساس برآوردهایی که سابقا انجام داده ایم، حدود ۲۰۰ روستا در سطح استان این ظرفیت و پتانسیل را دارند که میزبان گردشگران باشند و اقامتگاه های بوم گردی در آنها راه اندازی شود.

وی در ادامه در خصوص شرایط فعالیت اقامتگاه های بوم گردی استان در ایام  نوروز هم گفت: باتوجه به اینکه در حال حاضر وضعیت شهرستان های استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا، آبی و زرد است، بنابراین فعلا ممنوعیتی برای فعالیت این مراکز اقامتی وجود ندارد و کماکان می توانند میزبان گردشگران باشند.

معاون گردشگری استان اعلام کرد: در این مدت هم نظارت بر واحدهای بوم گردی استان شدت خواهد گرفت و درصورت مشاهده تخلفی در رعایت پروتکل های بهداشتی با آنها برخورد می کنیم.

وی در پایان در رابطه با وضعیت استان از نظر تعداد اقامتگاه های بوم گردی به نسبت سایر استان های کشور هم گفت: باتوجه به اینکه در کرمانشاه بیشتر روی کیفیت اقامتگاه های بوم گردی و نه کمیت آنها تمرکز داریم، برای همین شاید از تعدادی از استان های کشور عقب مانده ایم، اما با اینحال از بسیاری از استانهای مجاور از نظر تعداد این مراکز اقامتی شریط بهتری داریم./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.