شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

جام‌جهانی قطر، فرصتی برای آشنایی خارجی‌ها با اسلام
13 آذر 1401 - 21:16
شناسه : 282782
2
طلوع‌‌کرمانشاه :

قطر از فرصت میزبانی جام جهانی برای معرفی دین اسلام به تماشاگران خارجی استفاده می‌کند.

پ
پ

به گزارش ایسنا و به نقل از بی ساکر، قطر اولین کشور مسلمانی است که جام جهانی فوتبال را میزبانی می‌کند. منابع گازی زیاد در این کشور باعث شده است تا مجموعه‌ای از مساجد بزرگ و زیبا در کشور قطر ساخته شود. زوج کانادایی دورینل و کلارا پوپا در مسجدی به سبک عثمانی در  دوحه به اذان گوش دادند و از تغییر دیدگاه خود به دین اسلام گفتند. این مسجد به دلیل موزاییک های مجلل آبی و بنفش روی دیوارها به مسجد آبی دوحه معروف است.

این زوج کانادایی در اولین صحبت خود بعد از حضور در این مسجد در طول جام جهانی تاکید کردند که آنها نسبت به فرهنگ اسلام و مردم مسلمان پیش داوری داشتند. همسر او که یک پزشک ۵۲ ساله است، افزود: ما افکاری در سر داشتیم  و اکنون شاید برخی از آنها نسبت به اسلام تغییر کند.

چای و ایمان

مرکز مهمانان قطر که بر مسجد آبی نظارت می کند، ده ها مبلغ مسلمان را از سراسر جهان برای این مسابقات به قطر آورده است. بیرون مسجد کتابچه هایی به زبان های مختلف در توضیح اسلام و پیامبر اسلام همراه با چای عربی و خرما وجود دارد که از این افراد پذیرایی می کنند. 

زیاد فاتح یکی از مبلغان اسلام که سوریه‌ای است گفت که جام جهانی فرصتی برای آشنایی میلیون ها نفر با اسلام و تغییر تصورات غلط درباره دینی است که بسیاری در غرب آن را به افراطی گری مرتبط می‌دانند.

وی افزود: ما در مورد اخلاق، اهمیت پیوند خانوادگی و احترام به همسایگان و غیرمسلمانان بیشتر به مردم توضیح می دهیم. در نزدیکی مسجد، این افراد میز و صندلی را برای زنان آماده کردند که روی تابلویی آن نوشته شده بود: «درباره قطر از من بپرسید». به کسانی که توقف می کنند چای عربی نیز ارائه می شود.

یکی از مبلغان فلسطینی به نام سمیه گفت که بیشتر سؤالات خارجی ها مربوط به حجاب، تعدد زوجات و اینکه آیا زنان در اسلام مورد ظلم و ستم هستند یا خیر؟ است.

توریست‌ها در همان نزدیکی می‌توانند یک تور پنج دقیقه‌ای واقعیت مجازی اسلام را تماشا کنند. این کمپین در سراسر قطر در حال اجرا است.

جام‌جهانی قطر، فرصتی برای آشنایی خارجی‌ها با اسلام

«خوشبختی» در اسلام

در منطقه مروارید، جایی که مهاجران زیادی در آن زندگی می‌کنند و به کافه‌ها و رستوران‌های گران‌قیمت آن رفت و آمد می‌کنند، نقاشی‌های دیواری با نقل قول‌هایی از حضرت محمد (ص) کشیده شده است که افراد را به اخلاق نیک توصیه می‌کند.

در بازار سوق واقف که هر روز هزاران نفر از هواداران در آن جمع می‌شوند، در یک کوچه کتاب‌های رایگان گذاشته شده است که روی آن نوشته شده است: «اگر به دنبال خوشبختی هستید آن را در اسلام خواهید یافت».

سلطان بن ابراهیم آل هاشمی، استاد حقوق شریعت در دانشگاه قطر که ریاست ایستگاه رادیویی صدای اسلام را بر عهده دارد گفت که  باید تلاش شود تا افراد به دین اسلام گرویده شوند. هاشمی به خبرگزاری فرانسه گفت که در دیدارهایش با هواداران خارجی به آنها پیشنهاد می‌کند اسلام بیاورند.

او در این زمینه گفت: اگر فرصت یافتم اسلام را به آسانی و برکت به آنها عرضه می‌کنم و اگر فرصتی نیافتم به آنها می‌گویم که شما مهمان ما و برادران ما هستید.

وی تاکید کرد که اسلام تغییر دین از طریق اجبار را نمی پذیرد.

پست‌های رسانه‌های اجتماعی ادعا می‌کنند که صدها طرفدار دین خود را تغییر داده‌اند، اما سرویس راستی‌آزمایی AFP نشان داده است که این ادعاها نادرست است.

یکی از مقامات قطر به خبرگزاری فرانسه گفت که هدف این کشور تعداد کسانی که به اسلام گرویده‌اند نیست، بلکه تعداد کسانی است که نظر خود را در مورد اسلام تغییر می دهند.

پتر لولیک، یک جوان کروات ۲۱ ساله در قطر به همراه خانواده اش گفت: این فرصت خوبی است تا درباره اسلام بیشتر بیاموزیم اما هیچ کس در طول مسابقات فوتبال دین جدیدی را نمی پذیرد.

انتهای پیام

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.