جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

پیاده روی در پارک از افسردگی پس از زایمان جلوگیری می کند
21 اسفند 1401 - 16:32
شناسه : 286196
6
طلوع‌‌کرمانشاه :

بر اساس یک مطالعه جدید، مادرانی که در محله هایی با خیابان های پردرخت زندگی می کنند ممکن است تا حدودی کمتر در برابر افسردگی پس از زایمان آسیب پذیر باشند.

پ
پ

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، این مطالعه که بر روی سوابق پزشکی بیش از ۴۱۵۰۰۰ مادر تازه زایمان کرده انجام شد، نشان داد کسانی که در مناطق شهری با پوشش درختی بیشتر زندگی می‌کنند، در مقایسه با زنان محله‌های با پوشش گیاهی کمتر، با خطر پایین‌تر ابتلاء به افسردگی پس از زایمان روبرو هستند.

کارشناسان می‌گویند این یافته‌ها ثابت نمی‌کند که زندگی در میان درختان احتمال افسردگی پس از زایمان را کاهش می‌دهد. اما نشان می‌دهد داشتن فضای سبز در جلوی دید یک موهبت برای آرامش ذهنی افراد است.

این مطالعه همچنین به یک دلیل اشاره می‌کند: فعالیت بدنی. وقتی در محله‌ای پر درخت زندگی می‌کنید، بیرون رفتن برای پیاده روی بسیار آسان‌تر است.

«جون وو»، محقق ارشد و استاد دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «برای تازه مادران، این مسئله ممکن است بسیار مهم باشد. آنها زمان کمی دارند و احتمالاً خسته هستند و رسیدن به پارک، به خصوص اگر مجبور به رانندگی باشند، ممکن است برای شأن دشوار باشد.»

در حالی که مطالعه جدید بر نقش ورزش متمرکز بود، اما به گفته محققان، دلایل زیادی وجود دارد که قرار گرفتن در میان درختان می‌تواند آرامش دهنده ذهن باشد.

به عنوان مثال، می‌تواند به افراد کمک کند تا استرس را کاهش دهند. تحقیقات نشان داده است که به طور متوسط، افرادی که به طور منظم در فضای سبز وقت می‌گذرانند، فشار خون، ضربان قلب و سطح هورمون «استرس» کورتیزول کمتری دارند.

وو گفت: «مردم تمایل دارند در مورد چیزهای بد، نشخوار فکری داشته باشند. زمان در طبیعت می‌تواند ما را از این نشخوار فکری خلاص کند.»

این یافته‌ها بر اساس سوابق بیش از ۴۱۵۰۰۰ زن است که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ در مراکز پزشکی کالیفرنیای جنوبی زایمان کرده‌اند.

به طور کلی، حدود ۱۰ درصد از مادران جدید در این مطالعه مبتلا به افسردگی پس از زایمان تشخیص داده شدند. اما زمانی که آنها در محیطی با فضای سبز بیشتر زندگی می‌کردند، خطر کاهش یافت: محققان دریافتند به ازای هر ۱۰ درصد افزایش در فضای سبز «سطح خیابان»، خطر افسردگی پس از زایمان حدود ۴ درصد کاهش می‌یابد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.