شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20831 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟ عملیات نجات خودروی گرفتارشده با ۶ نفر سرنشین آن از رودخانه زمکان در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد

توصیه‌های دارویی به روزه داران
22 اسفند 1402 - 11:58
شناسه : 292494
1
مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو؛ طلوع‌‌کرمانشاه :  زهرا جهانگرد گفت: طبق توصیه قرآن و فقها از شرایط صحیح بودن روزه این است که فرد هرگونه بیماری که روزه برای آن مضر است، نداشته باشد/افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کسانی که دارو مصرف می‌کنند قبل از اقدام به روزه گرفتن حتماً باید با پزشک معالج خود در خصوص نحوه مصرف دارو مشورت کنند تا بر اساس شرایط منحصر به فرد هر بیمار توصیه‌های لازم ارائه گردد/جهانگرد در خصوص مصرف دارو‌هایی که چندین بار در طول روز مصرف می‌شوند، اظهار داشت: استراتژی‌های توصیه‌شده شامل انتخاب فرمولاسیون‌های طولانی اثر (به عنوان مثال، آهسته رهش) یا تغییر رژیم‌های درمانی به یک یا دو بار در روز است/وی در خصوص بیماران مزمن اظهار داشت: این افراد برای مشورت در خصوص امکان روزه گرفتن و هرگونه تغییر در رژیم درمانی خود باید به پزشک معالج مراجعه و طبق دستورالعمل‌های موجود عمل کنند.
منبع : جام جم آنلاین
پ
پ
مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، توصیه­‌هایی برای مصرف ایمن دارو‌ها در ماه مبارک رمضان ارایه داد.
 

 زهرا جهانگرد گفت: طبق توصیه قرآن و فقها از شرایط صحیح بودن روزه این است که فرد هرگونه بیماری که روزه برای آن مضر است، نداشته باشد.

وی ادامه داد: افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کسانی که دارو مصرف می‌کنند قبل از اقدام به روزه گرفتن حتماً باید با پزشک معالج خود در خصوص نحوه مصرف دارو مشورت کنند تا بر اساس شرایط منحصر به فرد هر بیمار توصیه‌های لازم ارائه گردد.

جهانگرد در خصوص مصرف دارو‌هایی که چندین بار در طول روز مصرف می‌شوند، اظهار داشت: استراتژی‌های توصیه‌شده شامل انتخاب فرمولاسیون‌های طولانی اثر (به عنوان مثال، آهسته رهش) یا تغییر رژیم‌های درمانی به یک یا دو بار در روز است.

وی در خصوص بیماران مزمن اظهار داشت: این افراد برای مشورت در خصوص امکان روزه گرفتن و هرگونه تغییر در رژیم درمانی خود باید به پزشک معالج مراجعه و طبق دستورالعمل‌های موجود عمل کنند.

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، در مورد بیماری‌های حاد و کوتاه مدت که نیاز به درمان دارند نیز توصیه کرد: مانند آنتی‌بیوتیک‌ها برای عفونت‌ها یا دارو‌های ضدالتهاب غیراستروئیدی برای درد، باید دارو‌هایی با دوزینگ یکبار در روز انتخاب شوند.

جهانگرد همچنین از بیماران خواست از هیدراته بودن و دریافت مایعات کافی از فاصله افطار تا سحر اطمینان حاصل کنند.

وی نسبت به استفاده کوتاه مدت از دارو‌های ضدبارداری یا مصرف ممتد داروی ضدبارداری برای بیش از یک ماه به منظور به تعویق انداختن عادت ماهانه جهت روزه داری هشدار داد و وقوع عواقب جدی مانند سکته مغزی و ترومبوز ورید مغزی به دنبال این اقدامات را منتفی ندانست.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.