شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی
27 اسفند 1402 - 10:11
شناسه : 292558
1
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه : رضا داودی،گفت : در حال حاضر ۱۶ شهر دارای تنش آبی در استان کرمانشاه داریم که ان‌شاءالله با برنامه‌ها و استراتژی‌های که در نظر گرفتیم در صدد کنترل بخش عمده‌ای از تنش‌ها هستیم/شهر‌های سرمست، بانه‌وره، میرآباد و نوسود سالیان سال است که با مشکل جدی آب مواجه هستند که با پروژه‌های تعریف شده تا قبل از تنش آبی تابستان سال ۱۴۰۳ آب این چهار شهر پایدار می‌شود/مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه بیشترین تنش آبی را مختص شهر‌های کرمانشاه، هرسین، جوانرود، کرندغرب و کنگاور دانست و گفت: این پنج شهر در تعریف پروژه‌ها جزو شهر‌های اولویت‌دار استان کرمانشاه هستند/در شهر کنگاور به‌علت نوع خاک رانشی دو حلقه چاه در حال بهره‌برداری از بین رفته که سریعا چاهی در این راستا حفاری و وارد مدار بهره‌برداری شد و یک چاه دیگر را نیز بازسازی کردیم، ولی برنامه داریم تا قبل از تنش آبی ۱۴۰۳، با اجرای سه حلقه چاه از وضعیت تنش خارج کنیم/ برنامه‌ریزی شده از طریق ۲ حلقه چاه حفاری شده با اضافه شدن ۵۰ لیتر در ثانیه آب تا پایان فروردین‌ماه سال آینده شرایط آبی شهر تا ۹۰ درصد بهتر شود/وی در تشریح برنامه بلند مدت برای شهر جوانرود، افزود: طبق مطالعات ژئوفیزیک یک میدان آبی در منطقه ده‌سرخ در غرب جوانرود شناسایی شده که با حفر یک حلقه چاه جدید و رسیدن به آب خوب حدود ۶ حلقه چاه دیگر حفاری خواهد شد و با این اقدام برای ۲۵ سال آینده جوانرود دیگر مشکل آبی نخواهیم داشت/مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی سه حلقه چاه برای شهر کرند، اظهار کرد: یک حلقه چاه حفاری و وارد مدار بهره‌برداری شده و برای حفر حلقه دوم با معارض مواجه شدیم و حلقه سوم هم در دست حفاری است.
منبع : باشگاه خبرنگاران
پ
پ

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر حدود ۱۶ شهر این استان دچار تنش آبی است.

رضا داودی، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر ۱۶ شهر دارای تنش آبی در استان کرمانشاه داریم که ان‌شاءالله با برنامه‌ها و استراتژی‌های که در نظر گرفتیم در صدد کنترل بخش عمده‌ای از تنش‌ها هستیم.

وی ادامه داد: شهر‌های سرمست، بانه‌وره، میرآباد و نوسود سالیان سال است که با مشکل جدی آب مواجه هستند که با پروژه‌های تعریف شده تا قبل از تنش آبی تابستان سال ۱۴۰۳ آب این چهار شهر پایدار می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه بیشترین تنش آبی را مختص شهر‌های کرمانشاه، هرسین، جوانرود، کرندغرب و کنگاور دانست و گفت: این پنج شهر در تعریف پروژه‌ها جزو شهر‌های اولویت‌دار استان کرمانشاه هستند.

وی در خصوص تنش آبی در شهر کنگاور، اضافه کرد: در شهر کنگاور به‌علت نوع خاک رانشی دو حلقه چاه در حال بهره‌برداری از بین رفته که سریعا چاهی در این راستا حفاری و وارد مدار بهره‌برداری شد و یک چاه دیگر را نیز بازسازی کردیم، ولی برنامه داریم تا قبل از تنش آبی ۱۴۰۳، با اجرای سه حلقه چاه از وضعیت تنش خارج کنیم.

داودی با اشاره مشکل جدی آب در شهر جوانرود، گفت: برنامه‌ریزی شده از طریق ۲ حلقه چاه حفاری شده با اضافه شدن ۵۰ لیتر در ثانیه آب تا پایان فروردین‌ماه سال آینده شرایط آبی شهر تا ۹۰ درصد بهتر شود.

وی در تشریح برنامه بلند مدت برای شهر جوانرود، افزود: طبق مطالعات ژئوفیزیک یک میدان آبی در منطقه ده‌سرخ در غرب جوانرود شناسایی شده که با حفر یک حلقه چاه جدید و رسیدن به آب خوب حدود ۶ حلقه چاه دیگر حفاری خواهد شد و با این اقدام برای ۲۵ سال آینده جوانرود دیگر مشکل آبی نخواهیم داشت.

مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی سه حلقه چاه برای شهر کرند، اظهار کرد: یک حلقه چاه حفاری و وارد مدار بهره‌برداری شده و برای حفر حلقه دوم با معارض مواجه شدیم و حلقه سوم هم در دست حفاری است.

وی با اشاره به تنش آبی شهر هرسین، خاطرنشان کرد: برخی از نقاط شهر هرسین (حدود ۱۰ درصد شهر) با چالش جدی در حوزه آب مواجه هستند که برای حل آن مخزن ۳ هزار مکعبی به همراه ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و خط آب‌بر طراحی و تا پایان فروردین سال ۱۴۰۳ وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

داودی با اشاره به مشکل تک‌منبعی شهر هرسین، اضافه کرد: تنها منبع تأمین هرسین سراب شهر است که متأسفانه در سنوات گذشته با افت شدیدی مواجه شد که باید منبع تأمین دومی هم برای شهر طراحی شود.

وی یادآور شد: در منطقه تمرگ در فاصله ۳ کیلومتری شهر هرسین حفر ۸ حلقه چاه برنامه‌ریزی شده که تا ۵۰ درصد نیاز آبی شهر را پاسخگو است.

داودی با اشاره به تنش آبی شهر کرمانشاه به کمبود ۵۰ درصدی مخزن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شهر کرمانشاه باید ۲۵۰ هزار مترمکعب مخزن داشته باشد که ۱۲۶ هزار مترمکعب مخزن داریم و ۱۲۴ هزار مترمکعب مخزن کم داریم.

وی تصریح کرد: در شمال شرق، جنوب غرب و جنوب شرق شهر کرمانشاه با تنش آبی مواجه هستیم که برنامه و استراتژی‌های خوبی اتخاذ شده به سمت تابستانی با کمترین تنش آبی می‌رویم .

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.