شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه
29 اسفند 1402 - 16:58
شناسه : 292598
2
شهردار کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه : ‍ نوروزی شهردار کرمانشاه در نشست خبری عنوان کرد: ناوگان اتوبوسرانی در گذشته به بخش خصوصی واگذار شده بود، اما ۱۰۸ دستگاه اتوبوس خریداری شد و در این راستا یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از دولت گرفته شد، تاکنون ۴۷ اتوبوس وارد ناوگان شهری شده است. وی ادامه داد: درخواست دریافت یک هزار میلیارد ریال داده شده، قیمت دولتی هر اتوبوس ۵۰ میلیارد ریال است، یعنی پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای کرمانشاه ارزش افزوده دارد
پ
پ

‍ نوروزی شهردار کرمانشاه در نشست خبری عنوان کرد: ناوگان اتوبوسرانی در گذشته به بخش خصوصی واگذار شده بود، اما ۱۰۸ دستگاه اتوبوس خریداری شد و در این راستا یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از دولت گرفته شد، تاکنون ۴۷ اتوبوس وارد ناوگان شهری شده است.

وی ادامه داد: درخواست دریافت یک هزار میلیارد ریال داده شده، قیمت دولتی هر اتوبوس ۵۰ میلیارد ریال است، یعنی پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای کرمانشاه ارزش افزوده دارد.

نوروزی ابراز کرد: خط اتوبوسرانی شمال به جنوب یعنی میدان معلم به میدان فردوسی در حال انجام مقدمات بوده و خط اتوبوسرانی شرق به غرب یعنی شهرک کیانشهر به میدان سنجابی در حال برنامه‌ریزی برای اقدام است.

شهردار کرمانشاه افزود: سرانه سفر درون شهری در کرمانشاه ۲/۵ درصد بود که این سرانه در سایر شهرها به ۶۰ درصد می‌رسد؛ در صورتی که پروژه قطار شهری و خط اتوبوسرانی انجام شود سرانه سفر در شهر کرمانشاه به ۳۰ درصد خواهد رسید که این هدف پنج ساله در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص اقدام برای تاکسی‌های فرسوده تشریح کرد: هفت هزار تاکسی فرسوده داریم که در این راستا هزار میلیارد ریال اعتبار برای تبدیل به تاکسی جدید یا نوسازی تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است.

جلوگیری از تخلف ساختمانی در سال آینده

نوروزی یادآور شد: در سال‌های اخیر نزدیک به ۱۰۰ پروانه‌های شهرداری مرتکب تخلف می‌شدند و علت آنها اقتصادی بود، یعنی ساخت و ساز در شهر فاقد توجیه اقتصادی بود.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: در این راستا اقدامات جدیدی از جمله افزایش جرم تخلفات ساختمانی و تصویب آن توسط شورای شهر، کنترل بیشتر ساخت و سازها و فعال شدن اداره پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در مناطق و تعریف تخلفات توسط مهندسین ناظر در سامانه و رصد آن انجام شد.

وی افزود: در راستای اقدامات انجام شده ساخت و ساز غیر مجاز اکنون ۳۰ درصد کاهش یافته است، افزایش سطح اشغال و افزایش طبقات تخلفات ساختمانی محسوب می‌شوند؛ با اعطای یک طبقه تشویقی به ساکنان مناطقی مانند ۲۲ بهمن و کسرا تاثیر بسزایی در ساخت پارکینگ و کاهش تخلفات خواهیم داشت.

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در کرمانشاه

شهردار کرمانشاه عنوان کرد: ۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است، مطابق قانون خدمات دادن به مسکن مهر به شهرداری تحویل داده نشده و پیمانکاران خصوصی متولی آن هستند.

وی ابراز کرد: کمبود شدید نیروی انسانی کارگری نیز مشکل دیگری است، در صورت وجود فرهنگ زباله و پسماند به ازای هر یک هزار نفر جمعیت به ۶ نفر نیرو در شهرداری نیاز است، در حال حاضر چهار هزار و ۴۶۰ نیروی کارگری داریم و با این حساب به یک هزار و ۶۰۰ نیروی دیگر نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: طرحی با عنوان تفکیک زباله از مبدا تعریف شده که از سال آینده انجام و از ادارات آغاز خواهد شد؛ در راستای اجرای این طرح شاهد انباشت زباله نخواهیم بود.

شهردار کرمانشاه عنوان کرد: این طرح در ۱۲ بند برای سال ۱۴۰۳ تعریف شده، همچنین منطقه پنج و هفت در حال تحویل به بخش خصوصی است و امکانات این سه هزار هکتار به سایر مناطق شهر تحویل می‌شود.

تحقق ۸۰ درصدی بودجه قطار شهری کرمانشاه

نوروزی ابراز کرد: ۸۴ هزار متر ساخت و ساز برای مولدسازی انجام شده، ایستگاه قطار درون شهری میدان آزادی دارای یک مرکز تجاری و اداری در جمع آن خواهد بود که در حال ساخت است.

وی بیان کرد: در هر ماه ۶۰۰ میلیارد ریال صرف پروژه قطار درون شهری می‌شود که مجموع سالانه آن هفت هزار میلیارد ریال است، ۷۵ تا ۸۰ درصد تحقق بودجه در خصوص این پروژه صورت گرفته و ۶۳ هزار میلیارد ریال بودجه برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

نوروزی افزود: بودجه‌بندی سال آینده در ۴ فصل منابع، میزان تحقق، رشد تورم و نرخ بانک مرکزی و قوانین و مقررات وزارت کشور مشخص شده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.