سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20846 تعداد نوشته های امروز : 3×

آخرین خبرها

برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟ عملیات نجات خودروی گرفتارشده با ۶ نفر سرنشین آن از رودخانه زمکان در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود
26 فروردین 1403 - 13:58
شناسه : 292768
1
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه : وحید امیری ، از کرمانشاه به عنوان مهد فرهنگ خوراک ایران نام برد و اظهار کرد: تنوع گسترده غذاها در این استان آن را به عنوان سی و هفتمین جهانشهر خلاق خوراک دنیا معرفی کرد/ هر چند تاکنون نزدیک به ۶۰ خوراک بومی کرمانشاه به ثبت ملی رسیده، اما پرونده‌های زیاد دیگری نیز برای ثبت ملی تدوین شده که نشان از ظرفیت های بالای گردشگری خوراک در این استان دارد/ با وجود اینکه تنوع خوراک‌ها در کرمانشاه بالاست، اما متاسفانه در حال حاضر تنها دو غذا یعنی دنده کباب و خورشت خلال در منوی رستوران‌های استان قرار دارد، در حالی که سایر خوراک‌ها و غذاهای کرمانشاه را نیز باید به گردشگران معرفی کنیم/بر این اساس همه رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و اقامتی زیرمجموعه میراث فرهنگی استان را ملزم کرده‌ایم که در منوی غذاهای خود باید حداقل پنج غذای بومی محلی کرمانشاه را قرار دهند/ بازدیدها و سرکشی‌هایی از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی استان به منظور نظارت بر اجرای این طرح به صورت کمی و کیفی انجام خواهد گرفت/به گفته این مسئول، در حال حاضر ۴۷۵ رستوران و مرکز پذیرایی و اقامتی زیرمجموعه میراث فرهنگی در استان فعال هستند.
منبع : ایسنا
پ
پ

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از الزام رستوران‌ها و مراکز پذیرایی کرمانشاه برای درج غذاهای محلی کرمانشاه در منوی غذاهایشان خبر داد.

وحید امیری ، از کرمانشاه به عنوان مهد فرهنگ خوراک ایران نام برد و اظهار کرد: تنوع گسترده غذاها در این استان آن را به عنوان سی و هفتمین جهانشهر خلاق خوراک دنیا معرفی کرد.

وی افزود: هر چند تاکنون نزدیک به ۶۰ خوراک بومی کرمانشاه به ثبت ملی رسیده، اما پرونده‌های زیاد دیگری نیز برای ثبت ملی تدوین شده که نشان از ظرفیت های بالای گردشگری خوراک در این استان دارد.

معاون گردشگری استان تصریح کرد: با وجود اینکه تنوع خوراک‌ها در کرمانشاه بالاست، اما متاسفانه در حال حاضر تنها دو غذا یعنی دنده کباب و خورشت خلال در منوی رستوران‌های استان قرار دارد، در حالی که سایر خوراک‌ها و غذاهای کرمانشاه را نیز باید به گردشگران معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: بر این اساس همه رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و اقامتی زیرمجموعه میراث فرهنگی استان را ملزم کرده‌ایم که در منوی غذاهای خود باید حداقل پنج غذای بومی محلی کرمانشاه را قرار دهند.

وی اضافه کرد: بازدیدها و سرکشی‌هایی از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی استان به منظور نظارت بر اجرای این طرح به صورت کمی و کیفی انجام خواهد گرفت.

به گفته این مسئول، در حال حاضر ۴۷۵ رستوران و مرکز پذیرایی و اقامتی زیرمجموعه میراث فرهنگی در استان فعال هستند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.