سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20846 تعداد نوشته های امروز : 3×

آخرین خبرها

برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟ عملیات نجات خودروی گرفتارشده با ۶ نفر سرنشین آن از رودخانه زمکان در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم
28 فروردین 1403 - 13:17
شناسه : 292802
2
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه : اصغر آغاز، با اشاره به بارشی‌های خوب امسال استان که منجر به غنی شدن پوشش گیاهی در نقاط مختلف عرصه‌های محیط زیست کرمانشاه شده، گفت: این امر می‌تواند خطر آتش‌سوزی‌ها را افزایش دهد/با گرم شدن هوا و زرد و خشک شدن مراتع، یعنی تقریبا از اواسط خرداد ماه، خطر آتش‌سوزی در عرصه‌های محیط‌زیست تشدید خواهد شد و باید آمادگی لازم را داشته باشیم/فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه نگرانی‌ها بابت آسیب به جنگل‌ها از آسیب به مراتع بیشتر است، خاطرنشان کرد: مراتع در صورت آسیب در سال بعد دوباره رشد خواهند کرد، اما اگر  پوشش جنگلی از جمله درختان بلوط، زالزالک، ارغوان، آلوی وحشی و ... بسوزند، جبران آن ۵۰ تا ۱۰۰ سال زمان نیاز دارد.
منبع : ایسنا
پ
پ

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه با اشاره به وضعیت خوب بارندگی‌های امسال و غنی شدن پوشش گیاهی، از خطر افزایش آتش‌سوزی در عرصه‌های محیط زیست خبر داد.

اصغر آغاز، با اشاره به بارشی‌های خوب امسال استان که منجر به غنی شدن پوشش گیاهی در نقاط مختلف عرصه‌های محیط زیست کرمانشاه شده، گفت: این امر می‌تواند خطر آتش‌سوزی‌ها را افزایش دهد.

وی ادامه داد: با گرم شدن هوا و زرد و خشک شدن مراتع، یعنی تقریبا از اواسط خرداد ماه، خطر آتش‌سوزی در عرصه‌های محیط‌زیست تشدید خواهد شد و باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه نگرانی‌ها بابت آسیب به جنگل‌ها از آسیب به مراتع بیشتر است، خاطرنشان کرد: مراتع در صورت آسیب در سال بعد دوباره رشد خواهند کرد، اما اگر  پوشش جنگلی از جمله درختان بلوط، زالزالک، ارغوان، آلوی وحشی و … بسوزند، جبران آن ۵۰ تا ۱۰۰ سال زمان نیاز دارد.

همراهی مردم، مانع اصلی بروز آتش

آغاز سپس از آمادگی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست با استفاده از همه امکانات و تجهیزاتی که دارند برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها یاد کرد و ادامه داد: البته پایگاه اطفای حریقی که در سال‌های گذشته کار ساخت آن آغاز شد، بعید است به فصل گرمای امسال برسد.

وی معتقد است، حتی اگر در کنار این پایگاه، چهار پایگاه اطفای حریق دیگر نیز داشته باشیم، چنانچه مشارکت مردم  و فرهنگسازی نباشد، راه به جایی نخواهیم برد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از سهم ۹۰ درصدی عوامل انسانی در وقوع آتش‌سوزی‌ها یاد کرد و ادامه داد: چنانچه مردم همراهی و دقت کافی را داشته باشند، موارد آتش‌سوزی به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

آغاز همچنین همراهی سایر دستگاه‌ها از جمله منابع طبیعی، هلال احمر، جهاد کشاورزی، ارتش، بسیج و سپاه را نیز برای مقابله و مهار آتش‌سوزی‌ها ضروری دانست و تاکید کرد: نیروها و امکانات محیط زیست به تنهایی برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها خصوصا در مناطق صعب‌العبور کافی نیست.

وی از فعالیت نزدیک به ۶۰ نیروی محیط‌بانی برای حفاظت از عرصه‌های ۲۴۰ هزار هکتاری تحت پوشش محیط زیست استان یاد کرد و افزود: حدود یک دوازدهم استانداردهای جهانی نیروی محیط بان برای حفاظت از عرصه‌های محیط زیست داریم که کافی نیست.

وقوع ۱۲ آتش‌سوزی جدی در سال گذشته

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت آتش‌سوزی مناطق تحت مدیریت محیط زیست کرمانشاه در سال گذشته داشت و اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۱۲ مورد آتش سوزی جدی و خطرناک به وسعت ۹۵ هکتار داشتیم.

وی عمده آتش سوزی‌های رخ داده در سال گذشته را مربوط به منطقه حفاظت شده بیستون و پناهنگاه حیات وحش بیستون دانست و افزود: دو مورد آتش سوزی نیز در پاوه و قلاجه داشتیم.

به گفته آغاز، به دلیل مشارکت و همراهی خوب مردم معمولا کمترین آتش‌سوزی‌ها را در مناطق دالاهو و پاوه داریم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.