شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20830 تعداد نوشته های امروز : 1×

آخرین خبرها

عملیات نجات خودروی گرفتارشده با ۶ نفر سرنشین آن از رودخانه زمکان در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری

آب روستایی درنقاط زلزله زده هنوز هم مشکل دارد/کمبود سرویس بهداشتی
19 دی 1396 - 14:18
شناسه : 3424
1
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، کمبود سرویس بهداشتی و حمام را از نگرانی‌ها در نقاط زلزله زده دانست و گفت: آب روستایی هنوز هم با مشکل مواجه است.

پ
پ

ابراهیم شکیبا در خصوص خدمات معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه طی زلزله اخیر گفت: نظام سلامت در همان ساعات اول زلزله، بنابه رسالت خود در مناطق زلزله زده حضور یافت.

وی افزود: در بحث انتقال مجروحین نقاط زلزله زده، به لطف خدا یک مورد مرگ در حین انتقال نداشتیم که افتخاری در کارنامه نظام سلامت استان کرمانشاه محسوب می شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین در همان ساعات اول، شرایط فراهم شد که تمام زلزله زدگان واکسن کزاز بزنند.

اعزام ۳۵ تیم سیار نظام سلامت به روستاهای زلزله زده

شکیبا ادامه داد: ۳۵ تیم سیار به تمام روستاها و شهرهای زلزله زده از همان ساعات اول اعزام شدند. همچنین داروی رایگان، شیرخشک، پد بهداشتی و پوشک بچه ها در اختیار آنها قرار  گرفت.

وی گفت: یکی از دغدغه های روزهای اول ما آب بود و معتقد بودیم که اگر آب وصل شود، حتما با آلودگی و کدورت همراه خواهد بود، لذا بنرهایی نصب کردیم که «آب غیر قابل شرب است» تا بعد از اتصال مشکلی پیش نیاید.

انجام آزمایشات میکروبی و کدورت‌سنجی برای اطمینان از سلامت آب

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: به محض وصل آب شرایطی را فراهم کردیم و آزمایشات میکروبی، کدورت سنجی و… را بلافاصله انجام دادیم.

وی در خصوص دفن احشام تلف شده نیز در نقاط زلزله زده گفت: با کمک دامپزشکی در همان روزهای اول حدود ۱۰۰ درصد دام های تلف شده، دفن بهداشتی شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما در همان روزهای اول به دنبال برقراری نظام بهداشت در منطقه بودیم و علی رغم خسارات وارده و اینکه  ۶۲ خانه بهداشت و ۲۲ مرکز درمانی ما در این مناطق تخریب شده بود، این نظام را سریعا برقرار کردیم.

وی تصریح کرد: باید بهورز ما احیا می شد و فعالیت خود را آغاز می کرد و علی رغم اینکه نیروهای ستادی و بهورزهای ما خود مصیبت زده بودند، در خدمات رسانی به سایر زلزله زدگان همت کردند.

راه ‌اندازی تمام مراکز بهداشت نقاط زلزله زده ظرف ۶ روز پس از حادثه

شکیبا گفت: در ششمین روز پس از زلزله تمام مراکز بهداشت ما در نقاط زلزله زده دایر بود و این افتخاری بود که سازمان بهداشت جهانی این موضوع را افتخار نظام سلامت در منطقه عنوان کردند.

وی تصریح کرد: در هیچ یک از زلزله های کشورهای اطراف و حتی داخل کشور، در زلزله ای به این وسعت با این سرعت خانه های بهداشت دایر نشده است و این موضوع در منطقه بی نظیر است.

کمبود سرویس بهداشتی و حمام

 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، یکی از نگرانی ها را کمبود سرویس های بهداشتی و حمام در مناطق زلزله زده دانست و گفت: دفع غیراصولی فاضلاب سرویس های موجود نیز از دیگر نگرانی های ما است که ممکن است سبب شیوع بیماری های واگیردار شود اما تا این لحظه خوشبختانه هیچ موردی در این زمینه نداشتیم.

وی به خدمات سایر دستگاه های امداد رسان در نقاط زلزله زده اشاره کرد و گفت: همه این دستگاه ها پای کار بودند و از تهیه کانکس تا وصل آب و برق و… به یاری این دستگاه ها و نهادها انجام شد، اما چون حجم کار خیلی بالاست ممکن است مقداری طول بکشد و هنوز شرایط به نحو مطلوب و استاندارد نرسیده است.

شکیبا از برخورد با ناقلین بیماری های واگیردار و جوندگان نیز خبر داد  گفت: ما نگران فصل گرما و شیوع اپیدمی ها در این زمینه هستیم، لذا باید هر چه سریعتر زیرساخت ها فراهم شود.

وی با اشاره به عملکرد آب و فاضلاب شهری و روستایی در نقاط زلزله زده گفت: آب و فاضلاب شهری انصافا خوب عمل کرد اما آب روستایی هنوز هم با مشکل مواجه است.

 

مهر

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.