سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20846 تعداد نوشته های امروز : 3×

آخرین خبرها

برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟ عملیات نجات خودروی گرفتارشده با ۶ نفر سرنشین آن از رودخانه زمکان در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی باید با اهتمام جمعی و اندیشه جهادی عمل شود
25 دی 1396 - 9:52
شناسه : 3938
0
مدعی العموم کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه خواستار اتخاذ تدبیر جدی، اهتمام جمعی با اندیشه جهادی درخصوص آسیب های اجتماعی شد.

پ
پ

به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه، محمدحسین صادقی در همایش هم اندیشی مسئولین هسته های مردمی در کرمانشاه گفت: تلاش و برنامه ریزی به منظور تقویت احساس مسئولیت شهروندان نسبت به محیط پیرامون خود یکی از انتظارات و مطالبات استیفاء نشده از سازمان های مردم نهاد است.

وی اظهار داشت: نباید مردم نسبت به مسایل عمومی یا موضوعاتی که مستقیم وشخصی به آنها ارتباط نمی یابد بی تفاوت یا احیانا کم توجه باشند، تقویت احساس مسئولیت در حوزه ی موضوعات اجتماعی وتبدیل این نگرش به یک فرهنگ عمومی رایج وفراگیر ضروری است.

صادقی با بیان اینکه نباید از سمن ها به عنوان ابزار برای تحقق اهدافی غیر از آنچه در اساسنامه اولیه آنها پیش بینی شده استفاده کرد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه موضوعات حوزه منابع طبیعی ومحیط زیست را دغدغه بسیاری از علاقمندان و دوستداران طبیعت دانست و افزود:حسب مقررات ماده ۶۶ قانون آیین دادرسی کیفری سمن ها می توانند نسبت به جرایم ارتکابی در این حوزه اعلام جرم کنند و علاوه بر آن در فرایند دادرسی نیز نقش آفرین باشند.

وی موضوع دفع پسماندهای بیمارستانی، حفظ زیست بوم تالاب هشیلان و سراب نیلوفر ،صیانت از زیست بوم جانوری قراویز،نحوه ی مواجهه با حریق در عرصه های طبیعی وپدیده کوره های ذغالی که ذخایرجنگلی زاگرس بصورت جدی را تهدید می کند… از جمله موضوعات با اهمیت در این زمینه اعلام کرد و گفت: لزوما درتعقیب این معنا نباشیم که اصلاح رفتار وتقابل بازدارنده را با بهره گیری از ابزار تنبیه وواکنش کیفری پیگیری کنیم بلکه اتخاذ تدابیر پیشگیرانه ی وضعی اثربخش وکارآمد ،شناسایی وازبین بردن زمینه های شکل گیری جرم باید یک سیاست راهبردی باشد که با تدوین برنامه کارشناسی تحقق آن را دنبال کنیم.

مدعی العموم کرمانشاه اضافه کرد: ابزار مجازات و تنبیه نباید راهکار منحصر مقابله باشد، بلکه به یک فرآیند مکمل مبتنی بر نگاه پیشگیرانه وضعی واجتماعی توام بااهتمام به اصلاح وحذف بسترهای جرم زا ازطریق فرهنگ سازی عمومی نیاز است .

وی با بیان اینکه باید با نگرش واقع بینانه وبا همت جمعی واندیشه جهادی راجع به مدیریت آسیب های اجتماعی تدبیر شود، تصریح کرد: حاشیه نشینی، طلاق و اعتیاد از جمله آسیب های اجتماعی هستند که درپرداختن به آنها درنگ جایز نیست.

صادقی همچنین به مسئله کودکان خیابانی وکار پرداخت و گفت: در بحث مدیریت موضوع صرفا به جمع کردن از سطح شهر نباید بسنده کرد وازآنجا که چرخه ی کاملی که شامل گرد آوری،غربالگری ، آموزش و توانمند سازی باشد مشاهده نمی شود.لذا اثربخشی اقدام هم تبعا درحد انتظار نیست.

وی تصریح کرد:دراین فرایندکودکان پس از هرنوبت که توسط شهرداری و نیروی انتظامی جمع آوری می شوند، پس ازمدت کوتاهی نگه داری؛ دوباره به همان فعالیت سابق خود بازمی گردند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه ادامه داد: مدیریت موضوع ساماندهی کودکان خیابانی و کاربه تنهایی از عهده دستگاه های دولتی برنمی آید، بلکه ضرورت دارد سمن ها نیز با جدیت واحساس مسولیت ویژه ضمن بهره گیری از روش های علمی وکارشناسی مداخله ی موثرنمایند،این کودکان حتی چنانچه استعداد ضعیفی هم در زمینه گرایش به بزهکاری داشته باشند، اگرآنها را به موقع در نیابیم می توانندبرای آینده خود و جامعه مخاطراتی را رقم بزنند.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد این امکان را دارند که ضمن طرح شکایت، در مرحله دادرسی نیز حضور داشته باشند، گفت: حوزه حقوق اطفال، نوجوانان، زنان، بیماران ناتوان جسمی وذهنی و نیز محیط زیست، منابع طبیعی و میراث فرهنگی از جمله حوزه هایی است که سمن ها می توانند درمطالبه گری نقشی برجسته واثربخش ایفاءکنند.

صادقی با انتقاد از رایج بودن کشت هایی که نیازمند به حجم قابل توجهی آب است عمدتا دربخش هایی از شرق استان گفت:سفره های آب زیر زمینی وروان آب هاذخایر ارزشمندی هستند که مصرف آنها لزوما باید تحت مدیریت باشد اینکه کشاورزانی از نقاط دیگر کشور به انگیزه تحصیل منفعت به کرمانشاه می آیند و با اجاره ی اراضی به کشت محصولات با مصرف بالای آب مبادرت نمایند اتفاق خوشایندی بنظر نمی رسد..

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.