دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20893 تعداد نوشته های امروز : 6×

آخرین خبرها

شور و شادابی به ۴۰۰کلاس درس کرمانشاه باز می گردد/حذف مدارس کانکسی تا مهرماه غبار آلود شدن هوای برخی شهرهای استان کرمانشاه براثر وزش شدید باد بافت تاریخی شهر کرمانشاه ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد اولین گروه حجاج کرمانشاهی عازم سرزمین وحی شدند دیدار رئیس فدراسیون جودو با شهردار کرمانشاه افت فشار و یا قطعی آب درخیابان شهید جعفری و قسمتی از مناطق باغچه بان و سجاد مخالفان و موافقان تعطیلی شنبه‌ها چه گفتند؟ هر کیلوگرم دام سنگین ۱۹۰ تا ۲۰۰هزار تومان توقیف ۴۰۰ خودرو فاقد پلاک و پلاک مخدوش در کرمانشاه همچنان سوءمدیریت در کرمانشاه قربانی می‌گیرد/تحقق تعهد اشتغال‌ شرط لازم اما ناکافی! «نداشتن بودجه» بدترین سخنی ست که بر زبان می آید/ باید هرمیزان‌بودجه به همان اندازه رفاه بیاورد  مدیران ۳۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی ایران به کرمانشاه سفر می‌کنند رابطه بیماری‌های دهان و دندان با سرطان سامانه بارشی جدید در راه کرمانشاه «مصری» و «رنجبر» منتخب مردم کرمانشاه در مجلس شدند تخلفات فضای مجازی در کرمانشاه مورد رصد قرار می گیرد اگر این نشانه ها را روی انگشتانتان دارید یعنی فشارخون شما بالاست پایان مهلت تبلیغات انتخابات مجلس دوازدهم کشتار غیرمجاز دام‌در منطقه اورامانات بیشتر دیده می‌شود جهانبخش امینی:برای کاهش هزینه‌های درمانی برنامه دارم/پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی هستم

نخستین روز  و نخستین حاشیه شورای شهر کرمانشاه
01 شهریور 1396 - 11:24
شناسه : 455
8
طلوع‌‌کرمانشاه :

شورای شهر پنجم کرمانشاه با عدم حضور پنج نفر از منتخبین در مراسم تحلیف، در همین گام نخست با چالش مواجه شد.

پ
پ

امروز (اول شهریور) با دعوت رسمی فرمانداری قرار بر برگزاری جلسه تحلیف اعضای شورای شهر کرمانشاه شد، اما عدم حضور پنج نفر از منتخبین شورای شهر کرمانشاه برای شرکت در این جلسه، شورای پنجم شهر کرمانشاه را در همین گام اول با چالش مواجه کرد.

در ابتدا شش نفر از منتخبین شورا(سید پیمان موسوی، کامران ملکی، طیب حیدری، سید میثم موسوی اجاق، رسول آزادی و ابراهیم مرادی) به همراه خبرنگاران در جلسه حاضر شدند و سپس فرماندار با تاخیر وارد جلسه شد.

در ادامه درخواست برگزاری جلسه بدون حضور خبرنگاران مطرح شد که این درخواست با اعتراض شش نفراز منتخبین حاضر در جلسه مواجه و این اعضا با تاکید بر حضور خبرنگاران، خواستار شفافیت موضوعات شورا برای جامعه شدند.

ابراهیم مرادی عضو شورای شهر کرمانشاه با تاکید بر اینکه شورای شهر انتخاب مردم کرمانشاه بوده و باید شورا در ویترین قرارگیرد گفت: این کار(حضور خبرنگاران) از شایع پراکنی جلوگیری می کند و باید از هم اکنون مردم در جریانات اتفاقات شورا قرار گیرند.

وی افزود: متاسفانه خروجی شورای چهارم ذهنیت بدی در مردم کرمانشاه ایجاد کرده و ما در زمینه ورود به شورای پنجم واقعا دست به عصا عمل کردیم.

مرادی گفت: متاسفانه دوستانی که در جلسه حضور پیدا نکردند بدنبال انحلال شورا هستند و حتی رایزنی هایی نیز با اعضای علی البدل داشته اند که انصراف بدهند.

سید پیمان موسوی نیز با انتقاد از این وضعیت گفت: این پنج نفر چند ماه فرصت داشتند جلسه غیررسمی برگزار کنند. حالا در این مراسم تحلیف چرا. این چه منطقی است.

رسول آزادی نیز با انتقاد شدید از این وضعیت گفت: این عمل و برخورد بی احترامی به آرای مردم است. باید به مردم احترام گذاشت.

وی با اشاره به برگزاری جلسه غیر رسمی با حضور تمام یازده نفر عضو شورا گفت: در این جلسه به دوستان پیشنهاد دادیم رییس شورا از میان خودشان انتخاب شود و آقای رضایی هم فعلا شهردار کرمانشاه بماند، اما دوستان در نهایت جلسه را ترک کردند. این طرز برخورد پذیرفتنی نیست و امروز هم که در جلسه تحلیف حاضر نشدند.

طیب حیدری منتخب دیگر شورای پنجم شهر کرمانشاه نیز با بیان اینکه ابزارهای رسمی و غیررسمی برای پیشبرد امور وجود دارد گفت: متاسفانه عده ای از دوستان منتخب شورا سعی دارند با ابزارهایی غیر از ابزارهای قانونمند و رسمی هدف غیرمنطقی خود را پیش ببرند.

وی افزود: این افراد در تلاش برای تشکیل تیمی در جهت انحلال شورا هستند. 

حیدری گفت: اینکه در جلسه رسمی و به دعوت فرماندار این اعضا حاضر نمی شوند، توهین به سایر اعضا، نهاد دعوت کننده و مهم تر از همه مردم است..

وی افزود: همه ما منتخب مردم هستیم و این رفتارها توهین به مردمی است که ما را انتخاب کرده اند.

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز بعد از دو سه مرتبه رفت و آمد و مذاکره با گروه پنج نفره از شوراییان که در فرمانداری حاضر شده اما به سالن جلسات وارد نمی شدند، با اشاره به دعوت رسمی از تمام اعضا برای انجام مراسم تحلیف گفت: از آنجا که جلسه با حضور هشت نفر از اعضای شورا رسمیت پیدا می کند، با عدم حضور پنج نفر از اعضا برگزاری این جلسه به روز دیگری موکول می شود.

وی افزود: پنج نفر از منتخبین شورا خواستار رایزنی با دوستان در جلسه دیگری شدند تا پس از آن مراسم تحلیف برگزار شود.

فرماندار کرمانشاه افزود: با این شرایط مجددا دعوت نامه برای همه اعضا ارسال شده تا جلسه شورا در روز دیگری برگزار شود.

رنجبر خاطرنشان کرد: در صورت ادامه عدم حضور برخی از اعضاء شورا، موضوع به هیات حل اختلاف ارجاع می شود.

وی با بیان اینکه قانون در تمامی زمینه ها راه حل مشخص کرده، گفت: مبنای حرکت ما در این زمینه قانون خواهد بود و در حال حاضر با عدم حضور اکثریت اعضا جلسه به روز دیگری موکول می شود./ ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.