سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20847 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟ عملیات نجات خودروی گرفتارشده با ۶ نفر سرنشین آن از رودخانه زمکان در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟

ثبت روزانه اطلاعات بیماران خاص در سامانه کشوری
04 مرداد 1397 - 9:57
شناسه : 8257
0
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد: طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سامانه‌ی اداره بیماری‌های خاص وزارت بهداشت یک سامانه‌ی کشوری است که بر اساس کد ملی، اطلاعات بیماران در آن ثبت می‌شود.

پ
پ
به گزارش طلوع کرمانشاه، دکتر بهمن روشنی افزود: بیمار مبتلا به ام اس می‌تواند بعد از تشخیص قطعی توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب به اداره بیماری‌های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مراجعه نماید تا پس از تشکیل پرونده، اطلاعات وی بلافاصله در سامانه ثبت شود و معرفی نامه بیمار جهت داروخانه صادر گردد.
وی در رابطه با درج مطلبی در برخی از خبرگزاری‌ها در خصوص آمار بیماران ام اس تصریح کرد: آمار بیماران ام اس که در سامانه‌ی کشوری اداره بیماری‌های خاص وزارت بهداشت ثبت می‌شود به صورت روزانه و متغیر است که طبق آخرین آمار ثبت شده تعداد این بیماران هزار و ۳۱۷ نفر است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه چنانچه بیماری به استان دیگر مهاجرت نماید یا فوت کند نام وی از سامانه‌ی آن استان حذف می‌شود، افزود: تنها بیمارانی در این سامانه اطلاعاتشان ثبت خواهد شد که به صورت قطعی بر طبق نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب به ام اس مبتلا باشندو این در حالیست که انجمن حمایت از بیماران ام اس برای افراد مشکوک به ام اس نیز پرونده تشکیل داده و جزء بیماران ام اس به حساب می‌آورند لذا لازم است که آمارخود را به روز رسانی نمایند.
روشنی با بیان اینکه مرکز جامع ام اس در استان از خرداد سال ۹۶ درکلینیک بوستان راه اندازی شده بیان داشت: استان کرمانشاه ازجمله استان‌های پیشرو در راه اندازی این مرکز بوده وخدماتی، چون ویزیت مغزواعصاب، ویزیت روانشناسی و ویزیت تخصص‌های دیگر باتوجه به مشکل بیمار به بیماران ارائه می‌گردد.
وی خاطرنشان کرد: تخفیفات ویژه دارویی، ام آر آی و آزمایشات در مراکز دولتی برای بیماران ام اس در نظر گرفته شده است و برخی دارو‌ها نیز به این بیماران رایگان ارائه می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین ازاختصاص یک شماره تلفن درمرکز جامع ام اس در ساعات اداری خبر داد وگفت: هم استانی‌های می‌توانند برای نوبت گیری و یا پاسخ به سوالات بیماران خاص با شماره ۰۸۳۳۷۱۰۶۱۰۱۳ تماس حاصل نمایند

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.