پنج شنبه, ۴ تیر , ۱۴۰۵ Thursday, 25 June , 2026 ساعت تعداد کل نوشته ها : 23902 تعداد نوشته های امروز : 0×

آرشیو » تیتر یک

فیلم |آیا سرفیروز آباد بدون ایجاد زیر ساخت به شهرستان تبدیل خواهد شد؟
1 سال قبل

فیلم |آیا سرفیروز آباد بدون ایجاد زیر ساخت به شهرستان تبدیل خواهد شد؟

در حالیکه اقتصاد، اشتغال، سرمایه‌گذاری و معیشت مردم در کرمانشاه وابسته به تسهیلات بانکی است، بانک‌ها با توجیهات مختلف از پرداخت تسهیلات خودداری می‌کنند، متقاضیان دریافت وام را ملزم به طی کردن هفت‌خان رستم برای گرفتن وام کرده و در نهایت آنها را پس از تکمیل مدارک در صف انتظار رها می کنند/بر اساس آمارها تا پایان آذر ۱۳ بانک دولتی استان نزدیک به ۹۰ همت تسهیلات پرداخت کردند، اما همچنان تعادل بین عرضه و تقاضا وجود ندارد/از سوی دیگر برخی افراد خاص می‌توانند به راحتی تسهیلات بانکی دریافت کنند، اما وام گرفتن برای مردم عادی بدون داشتن پارتی تقریبا قفل است!/این موضوعات بارها انتقاد جدی استاندار کرمانشاه را به همراه داشته است، خصوصا درباره بانک‌های خصوصی که اختیارات چندانی در استان ندارند و منابع آنها در استان‌های دیگر مصرف می‌شود/کار حتی به تهدید بانک‌ها نیز کشید تا شاید ناچار شوند بیشتر در خدمت اقتصاد کرمانشاه باشند/کارشناسان عقیده دارند حلقه مفقوده بین سیستم بانکی و مدیران استان وجود دارد که باعث شده اطلاعات درستی درباره منابع و مصارف بانک‌ها به دست مدیران ارشد استان نرسد/صاحب نظران پیشنهاد می‌کنند به جای روش‌های قهری، تهدید و خط و نشان کشیدن برای بانک‌ها باید تعامل سازنده با بانک برقرار کرده و بتوانیم از ظرفیت آنها در اقتصاد استان استفاده کنیم.

تیم ملی جودو با سرمربی کرمانشاهی قهرمان شد
1 سال قبل

تیم ملی جودو با سرمربی کرمانشاهی قهرمان شد

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع؛ تیم ملی جودو ایران با ایوب رستمی سر مربی کرمانشاهی در مسابقات کاپ آزاد آفریقا در تونس موفق شد عنوان قهرمانی بخش مردان را به خود اختصاص دهد/تیم ملی ایران در مسابقات کاپ آزاد آفریقا ۲۰۲۵ تونس در بخش آقایان عنوان قهرمانی را کسب کند؛ و با توجه به اینکه تیم ملی بانوان ایران در این مسابقات حضور نداشتند، اما در مجموع مسابقات نیز تیم ملی جودو ایران مقام سوم را به دست آورد.

فیلم| وام نداریم❗️ /کرمانشاه جز سه استان آخر کشور در پرداخت وام ازدواج
1 سال قبل

فیلم| وام نداریم❗️ /کرمانشاه جز سه استان آخر کشور در پرداخت وام ازدواج

۸۳۰۰ جوان کرمانشاهی در صف وام ازدواج

بر اساس آمارها تا پایان آذر ۱۳ بانک دولتی استان نزدیک به ۹۰ همت تسهیلات پرداخت کردند، اما همچنان تعادل بین عرضه و تقاضا وجود ندارد.

از سوی دیگر برخی افراد خاص می‌توانند به راحتی تسهیلات بانکی دریافت کنند، اما وام گرفتن برای مردم عادی بدون داشتن پارتی تقریبا قفل است!

این موضوعات بارها انتقاد جدی استاندار کرمانشاه را به همراه داشته است، خصوصا درباره بانک‌های خصوصی که اختیارات چندانی در استان ندارند و منابع آنها در استان‌های دیگر مصرف می‌شود/کار حتی به تهدید بانک‌ها نیز کشید تا شاید ناچار شوند بیشتر در خدمت اقتصاد کرمانشاه باشند/کارشناسان عقیده دارند حلقه مفقوده بین سیستم بانکی و مدیران استان وجود دارد که باعث شده اطلاعات درستی درباره منابع و مصارف بانک‌ها به دست مدیران ارشد استان نرسد.

صاحب نظران پیشنهاد می‌کنند به جای روش‌های قهری، تهدید و خط و نشان کشیدن برای بانک‌ها باید تعامل سازنده با بانک برقرار کرده و بتوانیم از ظرفیت آنها در اقتصاد استان استفاده کنیم.

عزم راسخ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای تعطیلی بیمارستان سجاد/ دست‌های پشت پرده از بیمارستان در حال ساخت «ماد» خط می‌گیرند؟!
1 سال قبل

عزم راسخ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای تعطیلی بیمارستان سجاد/ دست‌های پشت پرده از بیمارستان در حال ساخت «ماد» خط می‌گیرند؟!

بیمارستان سجاد کرمانشاه چند وقتی هست که تعطیل شده و ۱۵۰ نفر کادر و پرسنلی که در آن کار می‌کردند خانه‌نشین شدند، بیمارستانی که در سنوات گذشته از شلوغ‌ترین مراکز درمانی کرمانشاه بود و به نوعی یک بیمارستان مجهز و وی‌آی‌پی در بخش خصوصی به شمار می‌رفت/این بیمارستان نه تنها به مردم کرمانشاه بلکه به مردم دیگر استان‌ها خدمات می‌داد اما اکنون به دلیل عدم همکاری دانشگاه علوم پزشکی با این بیمارستان به تعطیلی کشیده شده است/این در حالی است که همین حالا نیز سرانه تخت‌های بیمارستانی در کرمانشاه چندان مناسب نیست و از دست رفتن ۷۰ تخت بیمارستان سجاد نیز شرایط را بدتر می‌کند، به اضافه اینکه با این شرایط اقتصادی کشور و دولت دیگر امکان ساخت بیمارستان‌های جدید چندان فراهم نیست و تنها راهکار حرکت به سمت بیمارستان‌های خصوصی است، نه اینکه بیمارستان‌های موجودی که داریم را نیز به تعطیلی بکشانیم.

وام نداریم!/ اقتصاد کرمانشاه زیر ساطور بانک‌ها
1 سال قبل

وام نداریم!/ اقتصاد کرمانشاه زیر ساطور بانک‌ها

عدم همکاری بانک‌ها در استان کرمانشاه موضوعی است که طی روزهای اخیر انتقاد جدی مدیران ارشد استان را نیز به همراه داشته است، بگونه‌ای که منوچهر حبیبی استاندار کرمانشاه اخیرا بارها در جلسات به عدم همکاری بانک‌ها انتقاد کرده و حتی کار به تهدید هم رسیده است/عدم همکاری بانک‌های کرمانشاه اما فقط به عدم پرداخت تسهیلات محدود نمی‌شود، پایین بودن سقف اختیارات بانک‌ها و لزوم اخذ دستور مرکز برای پرداخت تسهیلات با ارقام بالا، عدم هزینه کرد منابع بانک‌ها در استان، عدم مشارکت هلدینگ‌های بزرگ وابسته به بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه و … همگی از جمله مواردی است که به آن انتقاد می‌شود/این موضوع انتقاد جدی اخیر استاندار کرمانشاه در شورای سرمایه‌گذاری و اشتغال استان را به همراه داشت/وی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تکلیفی اظهار کرد: وقتی تسهیلات تکلیفی با نرخ ۵۰ تا۶۰ درصد محقق می‌شود، یعنی کار خاصی برای کمک به استان انجام نداده‌ایم. دستگاه‌های اجرایی نیز در زمینه ارائه طرح‌ها کوتاهی می‌کنند و حاضر نیستند طرح‌های اشتغالزایی متعددی به بانک‌ها معرفی کنند.

ماجرای یک افتتاح غریبانه در سایه بی‌توجهی دولت به کرمانشاه
1 سال قبل

ماجرای یک افتتاح غریبانه در سایه بی‌توجهی دولت به کرمانشاه

روز گذشته فرودگاه کرمانشاه برنامه مفصلی برای افتتاح پروژه بهسازی باند فرودگاه در نظر گرفته بود برنامه‌ای در تراز ملی، اما دریغا که تنها مدیر ملی حاضر در این آیین سرپرست شرکت فرودگاه‌های کشور بود و جای وزیر راه و شهرسازی در این افتتاحیه کاملا خالی بود/این پروژه به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با ۱۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه دیگر در ۱۴ استان کشور افتتاح شد و رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدئو کنفرانس در افتتاح حضور داشتند/برای مقایسه بزرگی پروژه فرودگاه کرمانشاه با سایر پروژه‌هایی که در حوزه مسکن و راه در روز گذشته افتتاح شد باید گفت که شاید بهسازی باند فرودگاه یکی از چند پروژه عظیم بود و سایر پروژه‌های افتتاحی در آسفالت راه‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز، افتتاح واحدهای مسکونی، پروژه‌های زیربنایی مانند مدرسه و پارک و … خلاصه شد/شایسته نبود که چنین طرح بزرگی اینگونه غریبانه بین طرح‌های ۱۳ استان دیگر نادیده گرفته شود، طرحی که مردم ماه‌ها چشم انتظار آن بودند و حالا اجرای آن بنا به گفته خود مدیران خصوصا استاندار کرمانشاه، می‌تواند این استان را به هاب تجارت غرب کشور تبدیل کند و این فرودگاه به حدود ۱۵ میلیون نفر در داخل و خارج از کشور خدمات بدهد.

خطر تبدیل شدن یک تالاب به کانون ریزگرد/ هشیلان در آستانه نبرد بین آتش و خاک
1 سال قبل
یک فعال محیط زیست کرمانشاه؛

خطر تبدیل شدن یک تالاب به کانون ریزگرد/ هشیلان در آستانه نبرد بین آتش و خاک

آرش بهرامیان در گفت و گو با طلوع کرمانشاه با بیان اینکه زمانی در سال‌های گذشته تالاب هشیلان آنقدر آب داشت که تابستان‌ها جوانان در آن شنا می‌کردند و حتی بعضا اخبار ناگواری از غرق شدن افراد در آن به گوش می‌رسید، افزود: امروز وضعیت تالاب بگونه‌ای است که در فصل روزی چند تانکر آب در آن می‌ریزند تا موجودات آبزی و کنارآبزی تالاب حیاتشان به خطر نیفتد/ خشکسالی‌های پی در پی چند سال اخیر یکی از عوامل کاهش جدی آب تالاب هشیلان است، خصوصا اینکه در ارتفاعات این منطقه بارش برف کافی نداشتیم که سراب سبزعلی را به عنوان منبع تامین آب تالاب تغذیه کند/ آنچه که بیش از خشکسالی بلای جان تالاب هشیلان شده اضافه برداشت از چاه‌های اطراف آن است و برداشت از این چاه‌ها سطح منابع آب زیرزمینی تالاب را در سنوات اخیر به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

درس با اعمال شاقه در یخچال! /بلایی که قطع برق سر مدارس کانکسی کرمانشاه می‌آورد
1 سال قبل

درس با اعمال شاقه در یخچال! /بلایی که قطع برق سر مدارس کانکسی کرمانشاه می‌آورد

گل‌سور قیماسی از والدین همین دانش‌آموزانی است که فرزندش در یکی از همین مدارس کانکسی درس می‌خواند و می‌گوید: فرزندم از ابتدای سال تحصیلی به دلیل سرمای درون کانکس چندین مرتبه بیمار شده است، خصوصا از ابتدای زمستان که برق‌ها را هم قطع می‌کنند/زمانیکه برق روستا دو ساعت در روز قطع می‌شود برق کانکس نیز قطع می‌شود، در حالیکه وسیله گرمایشی کانکس برقی است و از کار می‌افتد و بلافاصله فضای داخل کانکس سرد و برای بچه‌ها غیرقابل تحمل می‌شود/ وقتی که برق ساعت چهار قطع شود در سرمای غروب بدترین شرایط را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند/ کانکس‌ها پنجره‌های کوچکی دارند که نور بسیار محدود وارد آن می‌شود از همین رو با قطع برق عملا کانکس تاریک و برای تدریس غیرقابل استفاده می‌شود/ گاهی وقتی ساعت خاموشی نزدیک به غروب می‌شود از معلمان درخواست‌ میکنیم بچه‌ها را زودتر تعطیل کنند. اما آنها نیز این نگرانی را دارند که دانش‌آموزان از درس‌ها عقب بمانند/ گاهی وقتی ساعت خاموشی نزدیک به غروب می‌شود از معلمان درخواست‌ میکنیم بچه‌ها را زودتر تعطیل کنند. اما آنها نیز این نگرانی را دارند که دانش‌آموزان از درس‌ها عقب بمانند.

سال گذشته در اصلاح الگوی کشت موفق عمل کرده و از استانهای برتر بوده ایم  /گاها مجبور به رفتار قهری با کشاورزانی شدیم که الگوی کشت را رعایت نمی کردند
1 سال قبل
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

سال گذشته در اصلاح الگوی کشت موفق عمل کرده و از استانهای برتر بوده ایم /گاها مجبور به رفتار قهری با کشاورزانی شدیم که الگوی کشت را رعایت نمی کردند

“فرهاد شریفی” توضیح داد: مبنای این تحلیل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است و نشان می دهد که ما سال گذشته تا حد قابل قبولی توانسته ایم در این حوزه موفق عمل کنیم/ بخشی از این طرح شامل کاهش قابل توجه سطح زیر کشت هندوانه، خیار، برنج و ذرت دانه ای است.علاوه بر آن ما کشت چغندر را به سمت پاییزه بردیم و کشت سیب زمینی و پیاز را به حد تعادل رساندیم. همچنین درصد زیادی از مزارع گوجه فرنگی را به نوار تیپ که آبیاری آن به صورت قطره ای انجام می شود تجهیز کردیم/ ما برای عملی کردن طرح های فوق گاها مجبور به برخی رفتارهای قهری با کشاورزانی شدیم که حاضر به اجرای الگوی کشت نشدند. مثلا با عدم پرداخت نهاده های کشاورزی و کود به آنها، شخم زدن و سم پاشی زمین ها و …

شرکتهای خصولتی هرجا که لازم باشد سر در می آورند و رسانه ها هم عملا هیچ کاره اند/واسپاری ها باید فراگیر باشد و همه شرایط یکسانی برای برخورداری داشته باشند/هیچ مدیرکلی برای ماهی ۲۰ تا ۳۰ میلیون حقوق پست نمی گیرد!
1 سال قبل

شرکتهای خصولتی هرجا که لازم باشد سر در می آورند و رسانه ها هم عملا هیچ کاره اند/واسپاری ها باید فراگیر باشد و همه شرایط یکسانی برای برخورداری داشته باشند/هیچ مدیرکلی برای ماهی ۲۰ تا ۳۰ میلیون حقوق پست نمی گیرد!

“غلامرضا نوری علا” مدیرمسئول روزنامه نقدحال در گفتگو با سایت خبری “طلوع کرمانشاه” عملکرد خارج از ضوابط برخی شرکتهای به ظاهر خصوصی در استان و اتصال پشت پرده آنها به مدیران را موضوعی اظهر من الشمس دانست و گفت: این معضلی نیست که فقط گریبانگیر کرمانشاه باشد، وضعیت در همه کشور به همین روال است و چه بسا شرایط ما به نسبت دیگر استانها بهترهم باشد./ “فریدون معتمدیان” مدیر مسئول نشریه بیستون در گفتگوی اختصاصی با طلوع کرمانشاه درباره نحوه واگذاری مسئولیت ها به بخش خصوصی گفت: طبق قانون بخش زیادی از کارهای اجرایی دولت باید به بخش خصوصی سپرده شود و دولتی ها فقط باید نقش نظارتی داشته باشند./متاسفانه در بسیاری از موارد دولت چون توان واگذاری ندارد خودش کار اجرایی می کند و آن بخش از مسئولیت را هم که واگذار می کند تمام و کمال و طبق ضوابط اجرا نمی شود/”عبداله مرادی”مدیرمسئول و صاحب امتیاز گروه رسانه ای ملیکان بر این باور است که هدف برخی مدیران از پذیرش پست های دولتی استفاده از رانت های مرتبط با حوزه مدیرتشان در استان است/ متاسفانه کمتر مدیری را سراغ دارم که به حقوق ۲۰ تا ۳۰ میلیونی قانع باشد و لذا عمدتا پذیرش پست برای بسیاری از آنها راهی است تا از منافع مرتبط با آن منتفع شوند/ اگر رسانه ها هم با حفظ حرمت روشنگری کنند متاسفانه نهادهای نظارتی که خودشان در جریان ریز تخلفات دولتی هستند یا کاری نمی کنند و یا درمانشان موقتی است. مثلا ما گاها مواردی در استان داشته ایم که فلان مدیر به خاطر تخلف کنار زده شده اما نه تنها روشنگری در این باب صورت نمی گیرد و موضوع رسانه ای نمی شود بلکه در برهه دیگری از زمان همین مدیران باز سرکار می آیند و تخلف می کنند و حذف می شوند.