گزارشی که با استقبال خوب صنعتگران مواجه شد و انتظار می رفت حالا که مشکلات قطعی برق از زبان خود صنعتگران مطرح شده مسئولین نگاه ویژه ای به شرایط خاص آنها داشته باشند/با این حال آنچه اتفاق افتاد کاملا معکوس بود، از ابتدای هفته جاری و به استناد پیامک ارسالی امور دیسپاچینگ و فوریت های برق نه تنها وضعیت بهتر نشد بلکه برنامه قطع برق یک روزه به 2 روز در هفته افزایش یافت. طرحی که عملا صنایع غذایی را زمین می زند!/مدیر یکی از صنایع غذایی استان کرمانشاه دراین رابطه به طلوع گفت: طبق قانون جدید علاوه بر سه شنبه ها، روزهای شنبه هم قطع برق داریم. وی افزود: پیشتر مدیریت بار برای مجموعه ما از 7صبح سه شنبه به مدت 24 ساعت اجرا می شد که حالا شنبه ها نیز از ساعت 10 صبح لغالیت 10شب، یک تایم 12 ساعته برق نداریم!/اصغریان گفت:اگر جمعه ها راهم به روزهای مدیریت بار اضافه کنیم ما عملا 3 روز در هفته فلج هستیم!/ در این رابطه به رغم مراجعه به شرکت توزیع نیروی برق پاسخ قانع کننده ای از مدیر دیسپاچینگ دریافت نکردم و حتی ایشان با ادبیات سخیف و ناشایستی بر لزوم اجرای طرح اصرار داشتند!/این فعال اقتصادی گفت: تا جایی که خبردارم نزدیک 50 نفر از فعالین صنعتی استان به این وضعیت معترضند، اما شورای تامین موضوع را امنیتی کرده و اجازه ورود هیچکس به این مسئله را نمی دهد/وی درحالیکه به حیاتی بودن برق برای صنایع غذایی استان اشاره کرد افزود: متاسفانه مسئولین استان در طرح مدیریت بار هیچ تمایزی بین صنایع غذایی و دیگر صنایع قائل نشده اند و محدوده زمانی قطع برق برای فردی مثل من که صنایع گوشتی دارم با کارخانه بلوک سازی و تشتک نوشابه تفاوتی نمی کند!
سرهنگ "آريا عبدي" در گفتوگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه اظهار داشت: پس از اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر غرق شدن مردي ميانسال در سدمخزني شيان اسلام آبادغرب، رسيدگي به موضوع در دستور کار قرار گرفت /ماموران پليس آگاهي پس از حضور در محل و انجام تحقيقات ابتدايي دريافتند که فرد غرق شده مردي حدودا 50 ساله بوده که براي شنا کردن به سد شيان مراجعه کرده است / تحقيقات تکميلي پليس آگاهي نشان مي داد که مرد ميانسال پس از وارد شدن داخل آب سد شيان به علت آشنا نبودن با فنون شنا غرق شده و جان خود را از دست داده است /سرپرست فرماندهي انتظامي اسلام آبادغرب در پايان از انتقال جسد متوفي به پزشکي قانوني خبر داد و گفت: در اين راستا پرونده اي نيز تشکيل و موضوع تحت رسيدگي قرار دارد .
دکتر ابراهیم شکیبا در مصاحبه با خبرنگار طلوع کرمانشاه گفت: راههای پیشگیری از ویروس تب دنگی از اهمیت زیادی برخوردار است که با رعایت کردن این موارد تا حد ممکن میتوان از گزیده شدن از طریق این پشه در امان بود/ پوشیدن لباس های آستین بلند و ترجیحا رنگ روشن، پوشاندن پنجره ها با توری های ریز،تخلیه کردن آب زیر گلدان ها و جلوگیری از تلنبار زباله و لاستیک های فرسوده ازجمله راه های پیشگیری است چرا که این پشه در محیط های مرطوب تخم ریزی می کند/ تب دنگی در ۸۰ درصد افراد بدون علائم ظاهر میشود و این ویروس قابلیت انتقال از انسان به انسان را ندارد و فقط از طریق پشه منتقل میشود این بیماری در۲۰ درصد افراد با علائم همراه است که این علائم شامل تب بالا، استخوان درد شدید،درد چشم,خونریزی از لثه و خونریزی های زیر پوستی است/شکیبا در ادامه بابیان اینکه در کرمانشاه موردی از این بیماری یافت نشده گفت:خوشبختانه در استان در حال حاضر هیچ موردی از این ویروس یافت نشده اما باید مردم باید مساله پیشگیری را جدی بگیرند.
موضوع تخریب پیزومترهای آب زیرزمینی یا چاهکهای مشاهداتی که بر مبنای آن میزان ذخیره آبهای زیرزمینی در استان اندازه گیری می شود نکته مورد بحثی است که طی سالهای اخیر منجر به درگیری و اختلاف نظرهای فراوانی در شرکت آب منطقه ای کرمانشاه به عنوان تنها ارگان رسیدگی کننده به این مسئله شد. ماجرا از این قرار بود که طبق آمارها و بنا به گفته کارشناسان شرکت آب منطقه ای، در یکی دو سال اخیر سهل انگاری مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب این شرکت و از سویی بی توجهی مقام مافوق در ورود افراد غیر کارشناس به این حوزه موجب شد تا تعداد زیادی از چاهکهای مشاهداتی استان از مدار انتفاع خارج شوند و ضربه مهلکی به رصد آبهای زیرزمینی در استان وارد شود، ضربه ای که عملا غیر قابل جبران است. بر اساس آمارها در استان کرمانشاه جمعا 414 پیزومتر برای سنجش منابع آب زیرزمینی وجود داشت که عملا 85 مورد از این پیزومترها طی 2تا3 سال اخیر از بین رفته اند و این میزان تخریب عدد بسیار بزرگی است. علت خروج این چاهکها از مدار انتفاع عوامل مختلفی چون پرشدن، تخریب، خشکی، قرار گرفتن در مسیر جاده سازی و غیره گزارش شده که البته هیچیک نباید منجر به از بین رفتن آنها شود.
سرهنگ "فرزاد پورنظري" در گفتوگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه با تسليت فرا رسيدن ماه محرم و ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع)، اظهار داشت: هيات هاي مذهبي در سال هاي اخير همکاري بسيار خوبي با پليس داشته اند و انتظار می رود در ایام عزاداری ماه محرم امسال هم این همکاری ادامه داشته باشد. وی همچنين از مسئولان هيات ها خواست تا در ابتدا و انتهاي هيات هاي خود از روشنايي استفاده کرده و در صورت برخورد با دسته جات ديگر همکاري لازم را باهم داشته باشند . سرپرست معاونت اجتماعي پليس کرمانشاه توصیه هایی نیز به رانندگان داشت و افزود: از آن جایی که ترددها در ایام محرم تا پاسی از شب ادامه دارد و عزاداران و عابرین پیاده در این شبها به جهت برگزاری مراسمات مذهبی در تکایا و هیاتهای مذهبی با لباس مشکی حضور مییابند لازم است که رانندگان و راکبین موتورسیکلت تمام توجه خود را به جلو و تردد عزاداران و عابران معطوف کنند تا از برخورد با عابران پیاده جلوگیری شود. سرهنگ پورنظری ادامه داد: یکی از وظایف رانندگان بررسی سیستم روشنایی خودروی خود است که در این شبها این وظیفه مضاعف شده و رانندگان حتما قبل از روشن کردن خودرو، سامانه روشنایی را بررسی و از سالم بودن چراغها اطمینان حاصل کنند. وی همچنین به نظم دهی معابر اطراف هیئات مذهبی توسط پلیس و تامین نظم و امنیت این مراسمات نیز اشاره کرد و گفت: رانندگان به این نکته توجه داشته باشند که در هنگام پارک در اطراف تکایا و هیات مذهبی به جهت پارک مورب خودرو با پلیس همکاری لازم را داشته باشند تا هرچه بیشتر و بهتر شاهد نظم و انضباط شهری در این محلها باشیم.
در خبری که اخیرا در یکی از خبرگزاری های رسمی منتشر شد، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از اختصاص یک بالگرد اطفای حریق از سوی وزارت دفاع به محیط زیست استان خبر داد و گفت: تحویل گرفتن بالگرد اطفای حریق از سوی وزارت دفاع منوط به تکمیل پاسگاه نگهبانی محیطبانی و حوضچه حریق است و هماکنون حوضچه حریق ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون یک میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است. *مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: همچنین پاسگاه نگهبانی محیطبانی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۳.۸ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و تاکید کرد که تنها استانی در کشور هستیم که به این مرحله رسیده تا یک بالگرد اطفای حریق از سوی وزارت دفاع دریافت کند. این خبر هرچند مسرت بخش بود اما با نگاهی به میزان بالای آتش سوزی در استان کرمانشاه این سوال به ذهن می رسد که چرا این بودجه و این بالگرد به وضعیت اورژانسی این منطقه تعلق نمی گیرد/کمتر هفته ای است که خبر وقوع حریق در این استان به گوش نرسد چراکه بارشهای مناسب سال زراعی جاری و تقویت پوشش گیاهی عرصههای طبیعی جنگل های زاگرس در استان کرمانشاه موجب شده تا خطر آتش سوزی به یک تهدید جدی تبدیل شود و آتش بر جان پوشش گیاهی کرمانشاه چنبره زند. باوجود اینکه پس از وقوع حریق، همه نیروها با تمام توان و ماشین آلات و تجهیزات در حال مقابله با آتش سوزی می شوند و حتی مصدوم می شوند ولی مهار آتش در مناطق صعب العبور به دلیل کمبود تجهیزات به سادگی مقدور نیست و حتی چندین روز زمان می برد.
"یاسین خسروی" اهل و متولد "بانه وره" شهرستان پاوه است و برای رسیدن به این جایگاه سختی های بسیاری را پشت سر گذاشته، از رفت و آمدهای مکرر روستا به شهرهای کوچک تا کرمانشاهی که هنوز خانه شخصی در آن ندارد و مسئولین هیات خانواده 4نفره او را ساکن میهمان سرای مجموعه ورزشی کوثر کرده اند، تا سختی کمتری برای رفت و آمد به اردوی تیم ملی داشته باشد. بسیاری از هم وطنان نام او را برای اولین بار وقتی شنیدند که پیروزمندانه از مسابقات بین المللی گرند پری امارات برگشت. او در این رقابتها 3 بار رکورد جهان را در پرتاب وزنه معلولان جابجا کرد، رکوردی که پیشتر در اختیار ورزشکار برزیلی بود. خسروی بعدها با درخشش در مسابقات جهانی پاریس رکورد قبلی خود را به 16.1 متر ارتقاء داد و با کسب مدال خوش رنگ دیگری برای ایران، سهمیه المپیک 2024 پاریس را بدست آوررد. حالا او یکی از دو ورزشکار طلایی ایران برای مسابقات پارالمپیک پاریس است، جوان 32 ساله کرمانشاهی که پیشنهاد پیوستن به تیم های دیگر را تنها به عشق همشهریهایش رد کرده و معتقد است یک ورزشکار زمانی خوشحال است که برای شهر و دیار خودش بجنگد و مدال بیاورد. خسروی درباره پیشینه ورزشی خود به طلوع کرمانشاه گفت: از سال 89 فعالیت ورزشی ام را با حضور در تیم 7نفره فوتبال معلولان و جانبازان شروع کردم و تا ورودی تیم ملی هم جلو رفتم، اما بعدها و از سال 94 عضو هیات دوومیدانی شدم و سال بعد در اولین مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردم و از بین 20 شرکت کننده نفر بیستم شدم!
فریبرز عزیزی ، با اشاره به گذشت چند سال از ثبت جهانی اورامانات، اظهارکرد: هر چند در طول این سالها گردشگری اورامانات رونق پیدا کرده، اما ظرفیتهای بسیار ناشناخته دیگری در این منطقه منحصربفرد وجود دارد که اگر به خوبی معرفی شود، اورامانات به یکی از قطبهای اصلی گردشگری ایران تبدیل خواهد شد. وی افزود: در پرونده ثبت جهانی اورامانات تعدادی از روستاهای بکر و پر ظرفیت این منطقه در داخل عرصه قرار نگرفته و از روستاهایی نیز که در داخل عرصه قرار گرفته تنها تعداد کمی برجسته شدهاند. این فعال گردشگری اورامانات اضافه کرد: در اورامانات منطقهای حفاظت شده به نام بوزین و مرخیل وجود دارد که دارای درههایی عمیق، پوشش گیاهی غنی و گونههای جانوری متعدد و نادری است، اما چندان معرفی نشده است.
بیاتی مدیرکل فرودگاه کرمانشاه ضمن اعلام این خبر بیان داشت: در سه ماهه نخست سال 50هزار و 932مسافر از طریق فرودگاه کرمانشاه جابجا شده اند که آمار ها رشد 11 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان میدهد. وی اظهار کرد: همچنین 500پرواز دراین بازه زمانی در این فرودگاه نشست و برخاست داشته است که در این بخش نیز شاهد رشد 5درصدی پروازها همزمان با انجام پروژه بهسازی باند و عوامل پروازی فرودگاه کرمانشاه بوده ایم که در نوع خود کم نظیر است. بیاتی گفت: شایان ذکر است 427تن بار نیزدر این بازه توسط مسافرین جابجا شده است که شاهد رشد 16درصدی جابجایی بار نیز طی این مدت بوده ایم. مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در پایان گفت: گفتنی است هم اکنون 58 پرواز برنامه ای هفتگی از طریق فرودگاه کرمانشاه به 4 مقصد داخلی تهران ؛مشهد مقدس ؛عسلویه و قشم توسط 8 شرکت هواپیمایی داخلی صورت می پذیرد.
نوروز عزیزی در گفتگو با پایگاه خبری طلوع؛ افزود: این طرح در اکثر نقاط کشور اجرا شده و کرمانشاه از این قافله جامانده بود و اگر مردم از ۸نانوایی که قرار است نان کامل پخت کنند خوب استقبال کنند این طرح در دیگر خبازی ها نیز اجرا می شود/آرد نان کامل که جایگزین آرد سفید می شود همه ویتامین ها و آنتی اکسیدان های ضروری را در بردارد و همه اجزای گندم را شامل می شود، چنین نانی نه تنها میزان دورریز را به حداقل ممکن می رساند بلکه موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود/وی با تاکید براینکه نان کامل تیره تر و مغذی تر است، ادامه داد: از سوی دیگر به این دلیل که فرآیند تولید این نان متفاوت و کیفیتش بیشتر است طبیعی است که افزایش قیمت آن موجب رضایت نانوا هم خواهد شد و برای تداوم کار به او انگیزه خواهد داد/این مسوول به افزایش اجاره بهای نانوایی ها اشاره کرد و ادامه داد: با وجود بالارفتن هزینه ها، درآمد اکثر نانوایان اندک است و گاه کل دخل یک نانوا صرف کرایه می شود و امید است نرخ جدید نان بزودی اعلام شود. از سوی دیگر کارشناس مسوول دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در یکی از مصاحبه های خبری خود، چالش اصلی را مشخص نبودن قیمت آرد و نان کامل عنوان کرد و گفت: به دلیل عدم نهایی شدن قیمت آرد کامل، تعداد زیادی از افراد از این طرح استقبال نکردند. در استان، ۲۱ نانوایی اعلام آمادگی کردند که حاضرند نانوایی خود را تبدیل به نانوایی نان کامل کنند.