جمعه, ۵ تیر , ۱۴۰۵ Friday, 26 June , 2026 ساعت تعداد کل نوشته ها : 23902 تعداد نوشته های امروز : 0×

آرشیو » تیتر یک

تاراج آب و خاک کرمانشاه به دست کشاورزان مهاجر/   تا بیابان شدن اراضی کشاورزی چیزی نمانده است
2 سال قبل
طلوع بررسی می کند:نگاهی به وضعیت اسف بار زمین های بی زبان استان

تاراج آب و خاک کرمانشاه به دست کشاورزان مهاجر/ تا بیابان شدن اراضی کشاورزی چیزی نمانده است

به گزارش پایگاه خبری طلوع؛ چند سال است که مدیران کرمانشاه فریاد می زنند که باید با کشاورزان مهاجر برخورد شود، اما مشخص نیست منتظر هستند چه کسی این برخورد را آغاز کند!/تا زمانیکه مدیران استان در حال تاکید بر حل مشکلات، صرفا در جلسات هستند و هیچ کمیته یا کارگروهی برای این منظور را تشکیل ندهند، کشاورزان مهاجر همچنان در حال نابودی هکتار به هکتار خاک کشاورزی کرمانشاه هستند/کشاورزانی که شاید از آب و خاک استان خود ناامید شدند و حالا سراغ منابع کرمانشاه آمده اند تا زمین ما را نیز به سرنوشت زمین خود دچار کنند/خبرهای ناراحت کننده از وضعیت وخیم آب و خاک شهرهای دیگر ایران کم نیست، از کم آبی شدید همدان تا خطر فرونشست بیخ گوش دشت‌های اصفهان و حالا این شرایط برای کرمانشاه دور از انتظار نیست زیرا کشاورزان برخی از این نقاط به کرمانشاه سرازیر شدند و حالا قصد جان آب‌ها و دشت‌های کرمانشاه را کرده‌اند/اجاره اراضی کشاورزی به کشاورزان مهاجر دو بعد اساسی دارد، بعد اقتصادی و فرهنگی/قیمتی که کشاورزان مهاجر برای اجاره زمین‌های کشاورزی مرغوب کرمانشاه می‌دهند آنقدر اغواگر است که کشاورزان را که عمدتا افراد با درآمد پایین هستند ترغیب می‌کند بدون آنکه زحمتی بکشند درآمد هنگفت کسب کنند غافل از اینکه کشاورزان مهاجر برای اینکه چند برابر پولی که پرداخت کردند درآمد کسب کنند، فشار شدیدی به زمین کشاورزی و چاه‌های اطراف وارد می‌کنند/چند سال دیگر این اراضی کشاورزی کاملا لم یزرع شده و دیگر قابل کشت نخواهد بود و کرمانشاه نیز به تدریج به بیابانی بدون استفاده تبدیل می‌شود/بعد دیگر ماجرا فرهنگی است و به خود صاحبان اراضی برمی‌گردد که حاضرند برای چند سال راحتی و درآمد مناسب، زمین کشاورزی و چاه‌های آب خود را برای همیشه از دست بدهند که این موضوع از فرهنگ کار ضعیف کرمانشاه منشا می‌گیرد/شنیده‌ها حاکی از آن است که این کشاورزان با هدف افرایش راندمان تولید، مواد اسیدی به آب چاه‌ها تزریق می‌کنند تا همراه آب به زمین کشاورزی برسد که این امر نابودی و آلودگی منابع آب زیرزمینی را به همراه خواهد داشت/وجود کشاورزان مهاجر هیچ سودی به حال کرمانشاه ندارد و آنها حتی مطلقا نیروی کار کرمانشاه را نیز استفاده نمی‌کنند بلکه از همان استان خود کارگر می‌آورند و حتی خرید مایحتاجی که دارند را نیز از استان خود انجام می‌دهند!

غالب آسانسورهای پزشکی کرمانشاه فاقد استانداردهای اولیه اند/پلمپ ۴آسانسور در مطب های پزشکی کرمانشاه
2 سال قبل
مدیرکل استاندارد کرمانشاه:

غالب آسانسورهای پزشکی کرمانشاه فاقد استانداردهای اولیه اند/پلمپ ۴آسانسور در مطب های پزشکی کرمانشاه

به گزارش پایگاه خبری طلوع؛ برخی از ساختمان های عمومی پزشکان کرمانشاه و مراکز درمانی آنقدر قدیمی است که نصب آسانسور در نقشه سازه نبوده و بیماران چه بدحال باشند و چه نباشند مجبورند از راهی صعب العبور و  پله های زیاد و طاقت فرسا بالا بروند و نکته قابل تامل اینجاست که بیش از 80درصد واحدهای پاراکلینیک و پزشکان متخصص در منطقه قدیمی پارکینگ شهرداری کرمانشاه واقع شده است/از سوی دیگر در سالهای اخیر تعدادی از ساختمان های تازه ساز این محوطه که داشتن آسانسور را لحاظ کرده اند به نظر می رسد تنها برای اخذ مجوز پایان کار بوده و در نهایت نتوانسته اند از رنج دسترسی راحت بیمار به پزشک بکاهند/بیمارانی که از شهرستان می آیند، جراحی کرده اند، درد مفاصل دارند و یا به دلیل کهولت سن توان بالارفتن از این پله ها را ندارند اینبار با آسانسورهای خراب و با ظرفیت کم مواجه می شوند که یا مجبورند زمان زیادی در صف های طویل آسانسور در انتظار باشند و نوبت ویزیت خود را از دست دهند و یا  علی رغم میل خود، پزشکی را انتخاب کنند که سهولت در دسترسی تنها معیار انتخاب آنان باشد/این آسانسورها با تکان های شدید به هنگام حرکت، قطعی برق، ترس از  محبوس شدن  و یا نصب اطلاعیه«آسانسور خراب است، از پله استفاده کنید» انتخاب دیگری برای بیمار ندارند و رفاه عمومی بیمار  را خدشه دار می کنند/بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، تمامی آسانسورهای نصب شده در کشور، از ابتدای سال ۸۲ مشمول مقررات استانداردهای اجباری شد و ساختمان‌های دارای آسانسور به شرط داشتن گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور پایان‌کار می‌گیرند/برهمین اساس مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار طلوع، اظهار داشت: از شهریور گذشته تاکنون 10مورد پلمب آسانسور برقی داشته ایم که 4مورد آن مربوط به آسانسور ساختمان های پزشکی و درمانی است/مهدی حسین پور با تاکید براینکه در این زمینه با هیچ فردی تعارف نداریم و به شدت برخورد خواهیم کرد، افزود: به بررسی ساختمان های مطب های پزشکی و درمانی ورود پیدا کرده ایم و متاسفانه متوجه شدیم غالب آسانسورهای این ساختمان ها فاقد استانداردهای اولیه هستند و همکاران پس از بازرسی یا دریافت گزارشات مردمی توسط سامانه 4517 در این زمینه مداخله کرده اند/فرصت اخذ گواهی استاندارد آسانسور ساختمان های دستگاه ها و ادارات و اماکن عمومی در هفته جاری به پایان می رسد و ساختمانی که از شرکت های بازرسی ما این تاییدیه را دریافت نکنند پلمپ خواهد شد.

عدم تغییر قیمت نان، کارگران ماهر را فراری داد
2 سال قبل
رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه؛

عدم تغییر قیمت نان، کارگران ماهر را فراری داد

نوروز عزیزی در گفتگو با پایگاه خبری طلوع؛ گفت: قرار بود که قیمت نان از ۲۰تا ۴۰درصد تغییر کند که این موضوع برای بررسی به استانداری رفت و با گذشت نزدیک به یکماه هنوز خبری از تغییر قیمت نشده است/عزیزی با بیان اینکه قرار است نرخ جدید پس از اربعین و احتمالا در هفته آینده اعلام شود، گفت: در چنین شرایطی نانوا در ضرر است، کارگران بخوبی کار نمی کنند و حق و حقوق خود را میخواهند/بسیاری از کارگران ماهر برای کار به دیگر شهرها رفته اند چون دلیلی ندارد برای دریافت تنها ۲۵۰هزار تومان دستمزد در روز از ۶صبح تا ۸ شب در این شهر کار کنند در حالی که این دستمزد در بسیاری از شهرها چندین برابر این مبلغ است.

آقای حیدری؛ مردم هنوز بر ویرانه‌های جنگ سوارند و شما بر شاسی بلند!
2 سال قبل
طلوع بررسی می کند: نگاهی به حاشیه های آقای نماینده؛

آقای حیدری؛ مردم هنوز بر ویرانه‌های جنگ سوارند و شما بر شاسی بلند!

آقای حیدری خودرو شاسی بلند نوش جانتان وقتی که جوانان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب حسرت یک خودرو ارزان ایرانی و یک شغل ساده را به دوش می‌کشند/در حالیکه نمایندگان سایر استان‌های جنگ زده در تلاشند تا حق مناطق جنگی را برای بازنشستگان خود بگیرند نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب که از جنگ زده ترین نقاط ایران هستند خود را به خواب زده و بجای اینکه به فکر برداشتن بار مشکلات از دوش مردمش باشد درگیر رانت و خودروهای لوکس است/البته مشکلات حوزه انتخابیه آقای نماینده به جنگ ختم نشد و مردم چند سال قبل زلزله ویرانگر ۷ ریشتری را تجربه کردند که هنوز آوارهایش از زندگی مردم جمع نشده و بسیاری از زلزله زندگان هنوز نتوانستند بازسازی خانه‌های خود را کامل کنند، راستی آقای حیدری اگر خودرو شاسی بلند به شما مجال می‌دهد از پیگیری برای تسهیلات زلزله زدگان چه خبر ؟/جوانان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب عمیقا درگیر بیکاری هستند و برخی با مسافرکشی با یک خودروی پراید مدل پایین امرار معاش می کنند و مشخص نیست نماینده این مردم چطور می‌تواند از سوار شدن بر یک خودرو شاسی بلند لذت ببرد/چندین سال است که مرز تیله کوه در حوزه انتخابیه شهریار حیدری بسته است در حالیکه اگر باز شود چندهزار نفر می‌توانند آنجا مشغول به کار شوند، اما کارهای حاشیه‌ای فرصتی به حیدری برای پیگیری بازگشایی مرز تیله کوه نمی دهد/شاید اگر این مرز در اختیار هر نقطه دیگری بود اکنون میلیون‌ها دلار صادرات در آن انجام می‌شد/مرز سومار هم در حوزه انتخابیه او وضع خوبی ندارد و از یک جاده مناسب محروم است، اما هیچ اعتباری در لوایح بودجه کشور ندارد!/راستی اقای نماینده از منطقه آزاد تجاری قصرشیرین چه خبر ؟ پنج، شش سال است که مردم منتظرند این منطقه راه بیفتد و از قبل آن رونق اقتصادی در شهرستان‌های غربی کرمانشاه ایجاد شود اما گویا اقای نماینده عزمی هم برای پیگیری جدی تر امور این منطقه و اخذ اعتبارات برای تکمیل زیرساخت‌های آن ندارد، زیرا گفته می‌شود برای تکمیل زیرساخت‌های آنجا حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است/حاشیه‌های حیدری با بخش خصوصی کرمانشاه نیز از خاطر کسی نمی‌رود که حتی به درگیری لفظی مقابل مدیران ارشد کشور نیز کشیده شد و شاید پشت پرده این جدال هم سهم خواهی از بخش خصوصی بود!

تیم ملی جودو جوانان با سر مربی کرمانشاهی راهی مسکو شد
2 سال قبل

تیم ملی جودو جوانان با سر مربی کرمانشاهی راهی مسکو شد

به گزارش پایگاه خبری طلوع کرمانشاه به نقل از فدراسیون جودو، مسابقات بین‌المللی جودو جام کاسپین طی روزهای ۱۵ و ۱۶ شهریورماه سال ۱۴۰۲ به میزبانی روسیه و در شهر آستاراخان برگزار خواهد شد/تیم ملی جودو جوانان کشورمان با ترکیب هفت ملی پوش در راستای آماده سازی ملی پوشان جهت حضور در مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا (بیروت) بامداد روز یکشنبه راهی مسکو  شد/این مسابقات به صورت انفرادی و در شهر آستاراخان برگزار خواهد شد/اسامی نفراتی اعزامی به مسابقات به شرح ذیل است:وزن ۶۰- کیلوگرم: امیر حسین خوشقدم/وزن ۶۶- کیلوگرم: امیر حسین ولی زاده/وزن ۷۳- کیلوگرم: نیما خدابنده/وزن ۸۱- کیلوگرم: الیاس پرهیزگار/وزن ۹۰- کیلوگرم: محمد جواد محبی/وزن ۱۰۰- کیلوگرم: پویا نوحی/وزن ۱۰۰+ کیلوگرم:امیر عباس موحد/هدایت تیم ملی جودو جوانان به عنوان سرمربی بر عهده ایوب رستمی است.

گلایه ساکنان شهرک شهیاد از قطعی های طولانی مدت آب
2 سال قبل

گلایه ساکنان شهرک شهیاد از قطعی های طولانی مدت آب

یکی از چالش های مهم در روزهای گرم تابستان به ویژه برای ساکنان مناطق حاشیه ای و شهرک های شهر کرمانشاه، بحران کم آبی و قطعی مکرر آب است و با توجه به کاهش بارندگی ها و عدم مدیریت صحیح مصرف در حوزه آب امروزه شاهد بروز مشکلات متعددی در این حوزه هستیم/قطعی های مکرر در ساعت های طولانی حتی ۱۰ ساعته در برخی از شهرک های استان به ویژه شهیاد باعث به وجود آمدن مشکلات متعدد و شاکی شدن برخی از همشهریان شده است/این کم‌آبی به ویژه برای خانواده های پر جمعیت و دارای فرزند کوچک سنگین تر است، زیرا نیاز این خانواده ها به آب برای نظافت و‌ رسیدگی به نوزاد بیشتر است/در همین رابطه تماس های فراوانی با دفتر پایگاه خبری کرمانشاه داشتیم و شهروندان خواستار این بودند که صدای آن ها باشیم تا مسئولین مربوطه به درخواست آن ها برای رفع کم آبی ها ترتیب اثر بدهند/یکی از شهروندان محله شهیاد کرمانشاه به طلوع گفت که با داشتن نوزاد ۱۶ روزه، برای آب مورد نیاز خود در تنگنا است و با وجود درخواست های فراوان اما هنوز هم مشکل کم آبی آن ها حل نشده است/معصومه عظیمی گفت: ما توانایی و امکان ذخیره آب برای ۱۰ ساعت را نداریم، بدن نوزاد من دچار سوختگی شده است زیرا آب لازم برای شستشوی روزانه او را نداریم، لطفا صدای ما را بشنوید و به داد ما برسید/بی شک خانواده هیچ مدیر و مسوولی قادر به تحمل این شرایط نیست/یکی دیگر از ساکنان این شهرک به طلوع گفت: چرا این قطعی ها باید بدون اطلاع قبلی صورت گیرد، بیشتر روزهای گرم تابستان ما بدون آب گذشته است و پیگیری و تماس های تلفنی ما بی نتیجه باقی می ماند/مسعود محمدی ادامه داد: مشکلات این شهرک کم نیست و داشتن زیرساخت های اولیه شهری، از ابتدایی ترین حقوق مردم این منطقه است/در همین راستا سرپرست روابط عمومی آب و فاضلاب شهری کرمانشاه به طلوع،  گفت: در ساعات پیک مصرف شبکه دچار افت فشار می شود و در اواخر وقت هر شب قطعی رخ می دهد، این موضوع با توجه به اینکه محله مورد نظر(شهیاد)در انتهای خط قرار دارد تا حدودی طبیعی است.

داغ ننگ/پررنگ‌تر شدن تصویر زنانه تکدی‌گری در کرمانشاه
2 سال قبل
طلوع بررسی می کند:نگاهی به وضعیت تکدی گری در کرمانشاه؛

داغ ننگ/پررنگ‌تر شدن تصویر زنانه تکدی‌گری در کرمانشاه

ساعت 11 شب که بشود، ردپای زنان متکدی در خیابان ها و چهارراه های این شهر پررنگ می شود، زنانی با صورت پوشیده در مکان هایی همانند چهارراه وکیل آقا، اجاق، سی متری و ... که توجه و تامل هر راننده و سرنشینی را به خود جلب می کند/این آسیب در سال های گذشته وجود نداشت و چشمان عابران و رهگذران تنها به فعالیت مردان متکدی و زباله گرد خو گرفته بود و اکنون تصویر جدیدی از فقر در خیابان های این کلانشهر پرسه می زند/اینکه چه عواملی موجب زیست شبانه این زنان در خیابان ها شده بسیار است و نباید علت های طردشوندگی را فراموش کرد که همان پیامدهای اجتماعی «انگ‌زدن» است/این افراد داغ ننگی خورده‌اند که دیگر خود را با آن هویت می‌بخشند.درنتیجه از این وضعیت انگ‌خورده به‌عنوان سازوکاری برای ادامه حیات استفاده می‌کنند/از این‌رو تکدی‌گری هرچند با بار منفی پذیرفته شده ولی این گروه اجتماعی نیز آن را بخشی از ویژگی‌های اجتماعی خود برای معرفی به دیگران می‌داند و از آن بهره می‌برد/یک جامعه شناس کرمانشاهی با گرایش اقتصاد و توسعه در این باره به طلوع، گفت: آمار دقیقی از تعداد زنان متکدی، منشأ قومی آن‌ها، محل زندگی و حتی پایگاه اقتصادی- اجتماعی آنان نداریم، زیرا برخی از حرفه‌ای‌ها در تکدی‌گری به‌طور عام و زنان به‌طور خاص بحث می‌کنند و این می‌تواند پایگاه اقتصادی- اجتماعی آنان را تغییر دهد/دکتر «امید منصوری» افزود: این آمار را باید سازمان‌هایی چون شهرداری، بهزیستی و حتی زندان‌ها که در سالهای اخیر به شکل‌های مختلفی دست‌اندرکار مسأله زنان بوده‌اند، در اختیار پژوهشگران، حوزه عمومی و حتی کل مردم قرار دهند تا بتوانند این موضوع را از آسیبی اجتماعی به مسأله‌ای اجتماعی تبدیل کنند. یعنی آگاهی از ابعاد آسیب، هم‌اندیشی بر سر این ابعاد و تبدیل‌کردن آن به نوعی دغدغه اجتماعی و ارائه راه‌حل، فرآیند مسأله‌سازی برای حل آن است

وفور کفش های غیراستاندارد اسکیت در استان مرزی کرمانشاه
2 سال قبل
نائب رئیس هیات اسکیت کرمانشاه؛

وفور کفش های غیراستاندارد اسکیت در استان مرزی کرمانشاه

سمیرا شیری در گفتگو با طلوع کرمانشاه، ابراز کرد: لازمه ورزش اسکیت، ابزار است و کفش مهم ترین ابزار این ورزش است که تهیه کفش استاندارد باتوجه به مرزی بودن این استان و وجود لوازم تقلبی، مشکل است/ بیشتر فروشندگان ورزشی، سود را ملاک قرار می دهند و توجه چندانی به استاندارد بودن لوازم ورزشی اسکیت به ویژه کفش ندارند، از همین رو از کف تا سقف فروشگاه را با کفش های غیراستاندارد می پوشانند/از سوی دیگر خانواده ها بی اطلاع هستند، کفش نامرغوب خریداری می کنند و در نهایت می بینند که مربی کفش را نمی پذیرد و مجبور به خرید مجدد می شود/به همین دلیل ما از تهران و اصفهان کفش استاندارد تهیه می کنیم، ولی از چندی پیش مربیان اسکیت کرمانشاه برای حل این مشکل دو فروشگاه را راه اندازی کرده اند و ما متقاضیان را به سمت این دو فروشگاه که دارای کفش های استاندارد است هدایت می کنیم/شیری تاکید کرد، مربیان ما به دلیل ارتباط با فروشگاه های مجاز، خانواده ها را برای خرید کفش باکیفیت راهنمایی می کنند تا این دغدغه رفع شود و خانواده ای متضرر نشود/اسکیت نسبت به دیگر ورزش ها نوپا است و برای نهادینه کردن آن در استان بسیار تلاش کرده ایم و اکنون از نظر پیشرفت و قهرمان پروری حرفی برای گفتن داریم.

خیابان های شلوغ و کلافگی ساکنان شهرک های میدان آزادگان کرمانشاه
2 سال قبل
نگاهی به ترافیک و کندی تردد در معابر شهری کرمانشاه؛

خیابان های شلوغ و کلافگی ساکنان شهرک های میدان آزادگان کرمانشاه

امروز دیگر هر کجای شهر کرمانشاه و در هر شهرک و نقطه ای از آن باشی تقریبا با برآمدن خورشید شاهد شلوغی خیابان ها و ترافیک های کلافه کننده هستی تا زمانی که ساعاتی هم از تاریکی هوا گذشته باشد، موضوعی که باعث شده اکثر مردم از این شرایط ناراضی باشند و از مسئولان امر بخواهند تدبیری برای رفع این مشکل داشته باشند/شاید در گذشته شمال به جنوب شهر را می شد در عرض کمتر از نیم ساعت طی کرد اما امروز همین مسیر حداقل به یک ساعت زمان نیاز دارد، تازه اگر به مشکلاتی از قبیل راهبندان به خاطر تصادف و کارهای عمرانی برخورد نکنیم که عموما آن ها هم اجتناب ناپذیر بوده و معمولا اتفاق می افتند/یکی از شلوغ ترین نقاط شهر کرمانشاه، میدان آزادگان است که اصلی ترین معبر ورودی شهر کرمانشاه به حساب می آید، موضوعی که باعث شده ساکنان شهرک های اطراف آن نظیر فردوسی، پردیس، صدرا و ... در بیشتر ساعات روز برای قرار گرفتن در مسیر اصلی با مشکلاتی مواجه شوند/برخی از شهروندان کرمانشاهی در تماس با دفتر طلوع کرمانشاه ضمن گلایه از شرایط موجود، عنوان کردند این نقطه از شهر نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر جهت مدیریت بار ترافیکی است چرا که به خاطر ازدحام جمعیت شهرک های اطراف و ورود و خروج تعداد بسیار زیادی خودرو در طول شبانه روز همیشه شاهد ترافیک هستیم/"محمدمهدی معنوی" شهردار منطقه 8 کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه در خصوص ضرورت احداث پل در میدان آزادگان گفت: سال هاست که یک پل عابر پیاده در ابتدای میدان برای شهروندان و مصون ماندن آن ها از خطر تصادف نصب شده است/با این حال نصب پل جدید عابر پیاده و یا احداث تقاطع غیرهمسطح باید ابتدا در شورای ترافیک استان مطرح و در صورت تصویب عملیات اجرایی توسط معاونت فرهنگ و ترافیک شهرداری آغاز شود/عموما احداث پل در مواردی ضرورت پیدا می کند که مدرسه، مجتمع مسکونی یا بیمارستان در محل وجود داشته باشد اما در میدان آزادگان هیچکدام این موارد به چشم نمی خورد/شهردار منطقه 8 کرمانشاه یادآوری کرد: نیازهای شهری برای احداث پل، تقاطع غیرهمسطح، دور برگردان و ... سالانه با حضور دستگاه های متولی مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد و اگر نیاز به احداث و اجرای طرحی باشد مورد تصویب قرار گرفته و پس از تامین اعتبار کار آغاز می شود/فعلا چنین نیازی برای میدان آزادگان دیده نشده است و اگر در آینده ضرورتی برای اجرای طرحی بود قطعا شهرداری منطقه 8 نیز با تمام توان برای رفاه و آسایش شهروندان پای کار خواهد آمد.

این شهرک متعلق به قزوین است!
2 سال قبل

این شهرک متعلق به قزوین است!

به گزارش پایگاه خبری طلوع؛ شهر صنعتی جاده سنندج کرمانشاه یکی از قدیمی‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور است که ۴۰یا ۵۰ سال قبل دایر شد/این شهر صنعتی در کنار سه شهرک صنعتی فیروزکوه، رشت و قزوین، چهار شهر صنعتی اول ایران بودند که کار خود را آغاز کردند/اما این شهرک در حال حاضر و در عمل متعلق به استان قزوین است و همین امر باعث شده با کمبودهای جدی خصوصا در حوزه زیرساخت‌های اولیه مواجه باشد/دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه که چند سال است برای حل مشکلات این شهر صنعتی پیگیری‌هایی انجام داده درخواست کرد مشکل این شهر صنعتی با پای کار آمدن وزارت صمت و پیگیری جدی مجموعه مدیریت استان یکبار برای همیشه حل شود/فرهاد مرزی در گفت و گو‌ با طلوع کرمانشاه، با اشاره به قدمت چند دهه‌ای شهر صنعتی کرمانشاه که در جاده سنندج قرار دارد، اظهار داشت: کرمانشاه در کنار قزوین، رشت و فیروزکوه اولین نقاطی در کشور بودند که در مجموع صاحب چهار شهرک صنعتی شدند/وی از رونق قابل توجه این شهر صنعتی در آن سال‌ها یاد کرد که تولید و سرمایه‌گذاری در آن شکل گرفت و افزود: عمده سهام این شهر مربوط به بانک صنعت و معدن و بخش کمی از آن نیز مربوط به بخش خصوصی بود/دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه درباره روندی که باعث شد شهرک صنعتی در اختیار استان قزوین قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بعد از مدتی از شروع فعالیت شهر صنعتی کرمانشاه، بانک صنعت و معدن سهام خود را به شرکت «آتیه دماوند» که یکی از زیرمجموعه‌های خود بانک بود واگذار کرد و این شرکت نیز به دلیل ناتوانی برای اداره شهرک‌ها در نهایت آن را به شهرداری الوند قزوین واگذار کرد/وی با بیان اینکه این واگذاری بین سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۷۹ رخ داده، تاکید کرد: مشکلات جدی شهر صنعتی کرمانشاه از همان زمان آغاز شد/به گفته مرزی، به دلیل اینکه این شهر صنعتی سهامی خاص بوده و متعلق به الوند قزوین است امکان بازپس گرفتن آن برای کرمانشاه با وجود همه پیگیری‌هایی که صورت گرفته نیست.