جمعه, ۵ تیر , ۱۴۰۵ Friday, 26 June , 2026 ساعت تعداد کل نوشته ها : 23902 تعداد نوشته های امروز : 0×

آرشیو » تیتر یک

۷مکان توزیع موادمخدر در کرمانشاه تخریب شد/۱۸۶۸ قاچاقچی و خرده فروش مواد در تور اطلاعاتی پلیس
2 سال قبل

۷مکان توزیع موادمخدر در کرمانشاه تخریب شد/۱۸۶۸ قاچاقچی و خرده فروش مواد در تور اطلاعاتی پلیس

سرهنگ «سمین فلاحی» در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه، اظهار داشت: از اول فروردین تا 15 مرداد امسال، 1868 قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر با تلاش ماموران دستگیر شدند که یک هزار و 765 نفر آن ها را خرده فروشان و 103 نفر را هم قاچاقچیان حرفه ای تشکیل می دهند/در دستگیری خرده فروشان امسال نسبت به سال گذشته که یک هزار و 257 نفر بوده اند، 40 درصد و در دستگیری قاچاقچیان حرفه ای که 74 نفر بوده اند 39 درصد افزایش داشته ایم/ تلاش های انجام شده در طول 4 ماه و نیم ابتدایی سال جاری، 754 کیلو و 506 گرم انواع مواد مخدر که عمده آن را تریاک تشکیل می دهد، در کرمانشاه کشف شده است/فلاحی همچنین از دستگیری و جمع آوری یک هزار و 230 معتاد در سطح استان خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 704 نفر بوده اند، 75 درصد رشد نشان می دهد/رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه، انهدام 16 باند توزیع مواد مخدر را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت: این درحالیست که طی سال گذشته 15 باند در 4 ماه و نیم سپری شده از سال جاری منهدم شده بود/وی با اشاره به تخریب 7 مکان توزیع مواد مخدر در استان طی زمان شده، یادآور شد: سال گذشته در این بازه زمانی تنها 2 مورد تخریب با همکاری و هماهنگی دستگاه قضائی صورت گرفته بود/فلاحی در پایان و با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تا 15 مرداد 156 مکان توزیع مواد مخدر پلمب شده بود، تصریح کرد: این تعداد در سال جاری به 285 مکان رسید تا با رشد 82 درصدی مواجه شویم.

ازدحام در جایگاه های عرضه سوخت؛ حاصل شایعه کمبود بنزین
2 سال قبل

ازدحام در جایگاه های عرضه سوخت؛ حاصل شایعه کمبود بنزین

در چند روز گذشته خبری در فضای مجازی با عنوان نبود بنزین در جایگاه های سوخت شهر کرمانشاه دست به دست چرخید و باعث نگرانی هایی بین مردم شد، موضوعی که باعث ازدحام در بیشتر جایگاه ها شد و همین ازدحام به شایعه نبود بنزین دامن زد/نشر این خبر در فضای مجازی باعث شد رانندگان خودروها را به جایگاه های عرضه سوخت بکشانند تا بلکه حداقل به اندازه یک باک بنزین خودروی خود را تامین کنند و همین عامل باعث شلوغی و ازدحام در جایگاه ها شده بود/پس از انتشار خبر مربوط به نبود و یا کمبود بنزنین در کرمانشاه، خبرنگار طلوع کرمانشاه به چند جایگاه مراجعه کرد اما خبری از نبودن بنزین وجود نداشت، مشاهدات عینی نشان می داد با وجود تشکیل صف های طولانی کار سوخت گیری خودروها در حال انجام است و هیچ خودرویی بدون بنزین از جایگاه ها خارج نمی شود/یکی از کارگران جایگاه عرضه سوخت در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه، اظهار داشت: نمی دانم شایعه نبودن بنزین چگونه و توسط چه افرادی پخش شد و به گوش مردم رسید در حالی که طی همین روزها همه جایگاه ها مثل قبل در حال توزیع بنزین بوده اند/ همانطوری هم که قابل مشاهده است هر خودرویی که به جایگاه عرضه سوخت مراجعه می کند به مقدار لازم و مورد نیاز، بنزین خود را دریافت و از جایگاه خارج می شود/یکی دیگر از افراد شاغل در جایگاه های عرضه سوخت هم با تائید اظهارات همکار خود عنوان کرد: ممکن است برای ساعتی به دلیل بارگیری بنزین، عرضه آن به شهروندان متوقف شده باشد که امری کاملا طبیعی است اما اینکه با کمبود بنزین مواجه شده باشیم فکر نمی کنم چنین موضوعی صحت داشته باشد/وی همچنین در خصوص شلوغی بیشتر جایگاه های عرضه سوخت نیز گفت: متاسفانه زمانی که شایعه ای در سطح جامعه منتشر می شود بسیاری از مردم بدون تحقیق و سنجش صحت و سقم آن،موضوع را باور می کنند/این کارگر جایگاه سوخت رسانی تصریح کرد:همین شایعه نبودن بنزین هم باعث شده بود جمعیت بسیار زیادی به جایگاه ها مراجعه کنند تا به هرشکل ممکن بنزین دریافت کنند که همین باعث ازدحام در بسیاری از جایگاه ها شد/وی با بیان اینکه خوشبختانه هم اکنون شرایط بهتر از روزهای گذشته شده و از ازدحام و شلوغی جایگاه ها در حال کاسته شدن است، یادآور شد:مردم به شایعات توجه نکنند و اگر فعلا سوخت به اندازه کافی دارند به جایگاه ها مراجعه نکنند تا شاهد شلوغی بی مورد نباشیم/در حالی شایعه مربوط به نبود و یا کمبود بنزین در جایگاه ها از سوی جایگاه داران رد می شود که تشکیل صف های غالبا طولانی و معطلی مردم برای دریافت سوخت باعث نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است.

ماهی گران شد/موردی از احتکار گوشت مرغ نداریم
2 سال قبل
رئیس اتحادیه مرغ و ماهی استان کرمانشاه؛

ماهی گران شد/موردی از احتکار گوشت مرغ نداریم

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی استان کرمانشاه در گفتگو با طلوع، در خصوص وضعیت بازار ماهی گفت: در طی دو هفته گذشته قیمت ماهی روند رو به افزایشی در سطح استان داشته است/وی با اشاره به این موضوع که پرورش ماهی در استان بسیار کم و ناچیز است، ادامه داد:ماهی مصرفی کرمانشاه از طریق استان های کردستان و لرستان تامین می شود/همچنین قیمت روز ماهی در روز گذشته کیلویی نزدیک به ۱۵۰ هزار تومان در مراکز عرضه ماهی بود که بدست مشتری رسید/ در روزهای اخیر قیمت مرغ روند کاهشی در پیش گرفته است بر همین اساس قیمت آن در دو روز گذشته کیلویی ۸۴ هزار تومان بوده که در روز گذشته به ۸۳ هزار تومان رسیده است/قیمت مذکور مبلغی است که طبق مصوب سازمان جهاد کشاورزی استان  اعلام شده است و اکنون مرغ به اندازه کافی در استان وجود دارد اما در گذشته واحدهایی بودند که مرغ را اختفا و احتکار می کردند که پس از اطلاع مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از بازرسی با آن ها برخورد شد و مورد جریمه قرار گرفتند/در حال حاضر موردی که بیانگر احتکار گوشت مرغ در سطح استان باشد را نداریم، در گذشته موردهایی داشتیم که به جای عرضه مرغ،آن را در اختیار رستوران ها و فست فودها قرار می دادند و تخلفاتی در این خصوص اتفاق می افتاد که با برخورد بازرسی با آن ها ضمن تشکیل پرونده، جریمه مناسبی در نظر گرفته شد و اکنون دیگر شاهد بروز چنین مسائلی در بازار مرغ نیستیم/ تمام مرغ ها در سطح کرمانشاه بعد از اینکه به سردخانه واقع در پارک شاهد منتقل می شوند زیر نظر بازرسان اتحادیه،سازمان جهاد کشاورزی و بسیج اصناف که در آنجا ناظر هستند و براساس اعلام لیست واحد‌های مرغ فروشی به شکل کتبی مرغ در سطح استان توزیع می شود/همچنان نظارت بر سطح شهر زیر نظر بازرسان برای توزیع عادلانه در سطح شهر ادامه دارد تا اگر موردی از تخلف و یا کم فروشی،گران فروشی و احتکار اتفاق بیفتد به موقع با آن برخورد بشود/ هر ساله در فصل گرما، یعنی اوایل خرداد ماه تا اوایل مرداد قیمت مرغ افزایشی می شود، که علت آن وجود گرما ،کاهش جوجه ریزی، تلفات و عدم وزن گیری جوجه ها در این فصل است و از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین به علت افزایش مصرف، قیمت مرغ بالا می رود.

پیست های حادثه ساز دوچرخه سواری در کرمانشاه/از نظر داشتن پیست استاندارد بسیار فقیر هستیم
2 سال قبل
یک مربی و داور ورزش دوچرخه سواری؛

پیست های حادثه ساز دوچرخه سواری در کرمانشاه/از نظر داشتن پیست استاندارد بسیار فقیر هستیم

دکتر «محمدرضا نقدی» در گفتگو با خبرنگار طلوع، گفت: کرمانشاه یکی از شهرهایی که توجهی به این ورزش ندارد و پیست های موجود در سطح شهر نیز استاندارد نیست/ اکثر پیست ها یا به مکانی برای پیاده روی عابر پیاده تبدیل شده است و یا وانت بارها از آن به عنوان محلی برای فروش میوه استفاده می کنند که با وجود اطلاع رسانی و برخورد شهرداری، این اتفاق دوباره تکرار می شود/ پیست های دوچرخه سواری کاربرد اصلی خود را از دست داده اند که در این بین مردم منطقه و مسئولان مقصرند و حتی برخی از آنان همانند پیست جاده سراب نیلوفر به محل پرحادثه ای تبدیل شده اند و امکان برخورد خودرو و ماشین سنگین با دوچرخه سوار وجود دارد/این داور ورزش دوچرخه سواری یادآور شد، پیست شرایط استاندارد می خواهد باید اطراف آن به گونه ای باشد  تا اگر دوچرخه سوار منحرف شد به فرد و یا سدی برخورد نکند و هیچ عابری در محل تعیین شده نیز حرکت نکند/نقدی با بیان اینکه پارک زرین (شبدیز) کرمانشاه با یک هزار و 350متر یکی از بهترین پیست های ایران است، گفت: با این وجود فردی به دلیل ناامنی و یا نگاه غیرمتعارف عابران محیط جرات دوچرخه سواری در این مکان را ندارد و بیشتر به مکانی برای پیاده روی تبدیل شده است/ یا چندی پیش، خیلی تلاش کردیم پیستی در سطح شهر را تحویل بگیریم که در نهایت 15دوچرخه ما به سرقت رفت و یا با نگهبان درگیر و برخورد فیزیکی شد و در نهایت مجبور به جمع کردن پیست شدیم.

نظارت اداره ارشاد بر کیفیت کلاس های خطاطی چقدر است؟/هنوز حرفه ای کار کردن را یاد نگرفته ایم
2 سال قبل
اعتراض خطاط برگزیده ملی به اختلاط کلاسهای خطاطی در کرمانشاه؛

نظارت اداره ارشاد بر کیفیت کلاس های خطاطی چقدر است؟/هنوز حرفه ای کار کردن را یاد نگرفته ایم

به گزارش پایگاه خبری طلوع؛ «علی عسگری» که متولد 1349 در کرمانشاه است، خود از 20 سالگی با هنر خطاطی آشنا شده و سالهای زیادی از عمرش را صرف آموختن و آموزش این هنر کرده است، او در همین راستا از مسئولین فرهنگی به ویژه ارشاد اسلامی خواست تا به نحوه برپایی کلاسهای آموزشی خطاطی در استان و سطح کمی و کیفی آن نظارت کنند/وی که تا کنون عناوین ارزشمندی را در هنر خطاطی کشور کسب کرده درحالیکه به مستعد بودن جوانان هم استانی برای فراگرفتن این هنر اصیل اشاره کرد، به خبرنگار طلوع گفت:  مشکلی که در این زمینه داریم آن است که هنوز خانواده ها با فرهنگ هنر آشنایی ندارند، به این معنی که آموزش تخصصی هنری چون خطاطی برایشان در اولویت نیست/ همین باور ضمن کاستن از حساسیت والدین موجب می شود تا آموزش حرفه ای خطاطی جای خودش را به کلاسهای مختلطی بدهد که در کنارش هنرهای دیگری چون موسیقی، شعر، نقاشی وحتی کامپیوتر آموزش داده می‌شود/این بدان علت است که حرفه ای کار کردن در هنر را یاد نگرفته ایم، چون اطلاعات عمومی ما از هنر بسیار پایین است/وی با اذعان به این مطلب که باید برای هنر و هنرمند شدن هزینه کرد، افزود: آموزش خوشنویسی باید در آموزشگاه انجام شود اما گاه به افرادی بر می خورم که کلاس خطاطی در مغازه دایر کرده اند و این به نظرم اصلا در شان خطاطی نیست/ متاسفانه خیلی ها فکر می کنند آموختن هنرهایی چون خطاطی پول می خواهد تا باور ، درحالیکه اینچنین نیست و ما در خطاطی تنها با عشق و عشق سروکار داریم/معمولا خطاط ها شاعران خوبی هستند و چیزهایی هم از وزن و موسیقی می دانند/او درباره چگونگی راه اندازی نخستین مرکز آموزش حرفه ای خوشنویسی در غرب کشور گفت:بررسی که کردم متوجه شدم هنوز هیچ مرکز تخصصی خطاطی در کرمانشاه و استانهای اطراف نداریم و به همین منظور "کلک بی قرار" را در سال 85 دایر کردم/وی با اشاره به این نکته که هدف من از این کار درآمدزایی نبود بلکه بیشتر انتقال دانسته ها را در نظر داشتم افزود: آن روزها برای راه اندازی آموزشگاه چیزی حدود 600 میلیون تومان هزینه کردم، رقمی که اگر آن را سپرده گذاری می کردم حداقل ماهی 12 میلیون درآمد داشت، با این حال بیش از هرچیز آموزش را دوست داشتم و لذت و آرامشی که در کلاسها دارم وصف ناشدنی است/عسگری علت عدم موفقیت برخی اساتید را سطح کم آموخته های آنها دانست و افزود: در خوشنویسی همیشه باید حرکت کرد و روبه جلو رفت، متوقف شدن برای یک خطاط حکم مرگ را دارد چیزی که متاسفانه خیلی ها درگیر آن شده و بعدها از کار کنارمی کشند/وی که در حال حاضر تنها دارنده رتبه درجه یک هنر در استان است، آموختن برای خود را همچنان ادامه دار توصیف کرد و گفت: استادی در خطاطی 2 شاخه متفاوت دارد که من قصد پی گیری هردو آنها را  دارم.

ناتوانی مردم برای خرید گوشت فاجعه است/تسویه مطالبه گندم کاران کرمانشاهی تا پایان مرداد
2 سال قبل
حسینی کیا:

ناتوانی مردم برای خرید گوشت فاجعه است/تسویه مطالبه گندم کاران کرمانشاهی تا پایان مرداد

سید جواد حسینی کیا در گفتگو با طلوع کرمانشاه؛ عنوان کرد: حالا که قیمت گوشت از کیلویی 500 هزار تومان عبور کرده افراد کم درآمد و کسانی که ماهانه 8 الی 10 میلیون تومان درآمد دارند توان تامین این ماده غذایی را ندارند و تمام حقوقشان برابر 10 تا20 کیلوگرم گوشت می شود!/حسینی کیا در حالیکه به اجرای راهکارهایی چون افزایش تولید و واردات برای کاهش قیمت گوشت اشاره کرد گفت: دولت همچنین می تواند یارانه بدهد و جلوی قاچاق گوشت به عراق را بگیرد تا قیمت ها به شکل سرسام آور بالا نرود و مردم معمولی توان خرید داشته باشند/ دولت مطالبه کشاورزان را بدون در نظر گرفتن زمان تحویل به یکباره پرداخت کند/وی در بخش دیگر سخنانش درباره دیرکرد پرداخت مطالبه گندم کاران استان از سوی دولت، گفت: نباید کار به جایی برسد که فشار به کشاورز بیاید، کشاورزان زمان خاصی برای خرید بذر فرصت دارند، بدهی دارند و باید برای فصل بعدی برنامه ریزی کنند/در همین راستا به دولت پیشنهاد دادیم تا از این به بعد مطالبه کشاورزان را بدون در نظر گرفتن زمان تحویل به یکباره پرداخت کند درهمین رابطه پیگیر موضوع بودم و با شخص رئیس جمهور و معاون وزارت جهاد صحبت کردم و مسئولین وعده دادند که به زودی مطالبه کشاورزان را از محل منابع پتروشیمی تامین کرده و به آنها پرداخت می کنند/منابع دولت کاهش پیدا کرده و پرداخت مطالبه گندم کاران را بر اساس زمان تحویل گندم تنظیم کرده بودند، به همین دلیل ابتدا طلب کشاورزان مناطق گرمسیر پرداخت شد اما این نباید باعث شود که کشاورز کرمانشاهی 40 روز در انتظار پرداخت بمانند و شرایط بدی را تجربه کند/حسینی کیا از وعده دولت برای پرداخت هرچه سریعتر مطالبه کشاورزان خبر داد و گفت: پیش بینی ما این است که به زودی و پیش از پایان مرداد طلب گندمکاران استان تسویه می‌شود.

ردپای سهل انگاری در بهشت کوچک جاده نیلوفر
2 سال قبل

ردپای سهل انگاری در بهشت کوچک جاده نیلوفر

در سالهای نه چندان دور، پیست دوچرخه سواری جاده سراب نیلوفر در طبیعتی نادر که سرتاسر در سرسبزی درختان غرق شده بود، جاذبه ای برای گردشگران و دوچرخه سواران محسوب می شد که اکنون با ارسال یک فیلم از وضعیت کنونی این جاده از سوی مخاطبان پایگاه خبری طلوع، تمام تصورات سبز ما، زرد و پژمرده گشت. مسیری که می توانست همچنان بهشتی کوچک برای گردشگران باشد، براثر فرودآمدن خنجر سهل انگاری بر پیکره اش، رو به زوال است، و این بار نظاره گر درختانی شده ایم که یا خشک شده اند و توسط کشاورزان سودجو طعم آتش را چشیده اند و یا در دریایی از زباله غوطه ور شده اند/و اگر اشاره کنیم که این مسیر حتی به جایگاهی برای تعویض روغن خودرو توسط رانندگان ناآگاه تبدیل شده است عمق درد و فاجعه بیشتر می شود/سازمان هایی که وظیفه حفاظت از منابع طبیعی ارزشمند این دیار را دارند، چگونه می توانند مرگ تدریجی این داشته ها را ببینند و سکوت اختیار کنند و از انجام وظیفه شانه خالی کنند؟ /برای اطلاع از حال و روز فضای سبز این جاده، رییس هیات مدیره انجمن زیست محیطی ندای قاصدک به طلوع گفت: پیست دوچرخه سواری جاده سراب نیلوفر، از سال 80 به بعد مورد بی مهری قرار گرفت که به مرور زمان بخشی از آن جاده شد و یا بدست روستاییان تخریب شد و هنوز هم به عنوان جایگاهی برای تعویض روغن خودرو استفاده می شود و در نهایت از حالت پیست دوچرخه سواری و گردشگری خارج شده است/دکتر «محمدرضا نقدی» افزود: اکثر درختان این مسیر خشک شده و یا توسط کشاوزان سوزانده شده اند چراکه آنان در زمینه اهمیت این منطقه در توسعه گردشگری چندان توجیه نشده اند و دوچرخه سوار را به عنوان مزاحم می بینند که گویای اینست آموزش های لازم در راستای ترویج گردشگری به آنان ارائه نشده است/نقدی یادآور شد، کشاورزان باید بدانند به جای استفاده از آب های زیرزمینی و تخریب سفره خانه می توانند از گردشگران درآمدزایی کنند ولی این مسیر به مخروبه تبدیل شده است/این مسیر با مساحت 15کیلومتری که داشت حتی در سطح ملی نیز بسیار زیبا و نادر بود ولی این درختان اکنون مملو از زباله شده اند و به موقع آبیاری نمی شوند و حتی برخی از مردمان در کنارش آتش روشن می کنند، اگر وضع به همین روند پیش رود شاید تا دو سال دیگری اثرب از آن باقی نماند. 

قطعی برق باعث بروز مسمومیت در استخر شد!‌                          
2 سال قبل
رئیس هیات شنا کرمانشاه؛

قطعی برق باعث بروز مسمومیت در استخر شد!‌                          

پیمان جاویدان رئیس هیات شما استان کرمانشاه،با اشاره به مسمومیت ۳۴ نفر از بانوان استان در یکی از استخرهای سطح شهر کرمانشاه گفت:در تمام استخرها ممکن است مسمومیت پیش بیاید، همانطور که در گذشته نیز پیش آمده است، اما در این حد بازتاب نداشته است/برخی موضوع را به قضیه مسمومیت های گذشته ربط داده اند که این موضوع صحت ندارد بلکه بحث کاملا فنی است و هر کسی نمی تواند نسبت به آن اظهار نظر بکند/روز حادثه شخصا در محل حضور پیدا کردم و جهت آگاهی بیشتر اعلام می کنم، زمانی که به استخر گاز کلر زده بودند، قطع شدن برق باعث شده بود،کلر زده شده در لوله تجمع پیدا بکند و در زمان وصل شدن برق، حجم زیادی گاز کلر به شکل مایع سبز رنگ که همان کلر است وارد استخر بشود/بواسطه حجم ورودی زیاد گاز کلر، رنگ آب نیز تغییر کرده بود/به گفته این مسئول، یکی از عوامل اصلی ورودی حجم بالای گاز کلر به داخل استخر، قطع و وصل شدن برق بوده است/وی با بیان اینکه اکنون حال همگی مسموم شدگان مساعد است، افزود: در همان روز از جاهای مختلف استخر نمونه برداری کردم، اتفاقا گاز کلر کم استفاده شده بود و افرادی که مسموم شدند کسانی بودند که در قسمت کم عمق استخر و نزدیک به دهانه ی ورودی گاز کلر قرار داشتند که با قطع و وصل شدن برق،حجم ورود گاز کلر به این قسمت زیاد شده بود/اداره بهداشت به شکل کامل در جریان این موضوع قرار دارد، همانگونه که زیاده روی در مصرف هر چیزی باعث بروز مشکلاتی می شود، قطعا زیاده روی در میزان استفاده از گاز کلر هم مشکل ساز خواهد شد/میزان استاندارد از گاز کلر در استخرها بین ۱ تا ۳ ppm است و خارج از این مشکل ساز خواهد شد، هر استخری باید از بدو ورود میزان کلر آن اندازه گیری بشود و در دفتر ثبت میزان کلر،ضبط شود و طبق استانداردها هر یک ساعت یک بار باید میزان کلر اندازه گیری بشود/اما متاسفانه برخی از استخرها کوتاهی می کنند، برخی از افراد نظافت را رعایت نمی کنند و استخرها باید برای گندزدایی و حفظ سلامتی افراد از کلر استفاده بکنند.اما اگر بیشتر از حد مجاز استفاده بشود مشکلات فراوانی برای ریه،چشم و پوست ایجاد خواهد کرد.

ورق زدن مطبوعات کاغذی لذت دیگری دارد
2 سال قبل
یادداشت:محمدحسین شیریان- روزنامه نگار و پژوهشگر حوزه فرهنگ و رسانه

ورق زدن مطبوعات کاغذی لذت دیگری دارد

مهمترین وسیله‌ای که نقش مهمی در انتشار گسترده، دسترسی آسان و ارزان به مطبوعات را فراهم کرد ماشین چاپ «یوهانس گوتنبرگ» بود. اما نخستین نشریه چاپی جهان حدود 155سال بعد از اختراع ماشین چاپ، منتشر شد. گوتنبرگ آغازگر راهی بود تا رسانه‌های متنوع امروزی، عرصه اجتماعی را متحول سازند/بدون تردید، رویکرد اساسی رسانه‌های چاپی ‌و مجازی، گردش آزاد اطلاعات، گسترش دانایی و توانمندسازی انسان‌هاست/اخبار جهان و رویدادهای عادی زندگی با چشم برهم زدنی با تن پوشی از خبر، از طول موج های سریعی می‌گذرند و همه، از همه چیز «خبردار» می‌شوند. کوشش بی درنگ روزنامه نگاران در تمام جهان همین است؛ خبر باید به سرعت به دست مخاطبین برسد/پیش از ورود رسانه های مجازی به عرصه اطلاع‌رسانی، خبرگزاری‌های جهان و خبرنگاران مطبوعات چاپی تلاش بی‌‌مثالی داشتند تا اخبار بدست آمده را با فاصله کمتری از خبرگزاری رقیب بر روی خروجی و صفحه مطبوعات خود بنشانند. رسانه‌های مجازی این فرصت باورنکردنی گستره انتشار انبوه را برای عرصه زندگی بشر فراهم ساختند/اما این، همه عناصر ارزشمند و بهم پیوسته فضای مجازی نیست! آسیب‌ها و رنج هایی نیز دارد. نشر یا بازنشر مطالبی که از عینیت، صحت، دقت و موثق بودن تهی باشد نمی تواند اعتماد مخاطب را برانگیزد/رسانه‌های مجازی علیرغم داشتن عنصر بسیار مهم «سرعت انتشار» با مهمترین آسیب این عرصه، یعنی بُحران «منبع موثق» روبرو هستند و گاه «دقت و صحت» قربانی «سرعت انتشار» می‌شود. شبکه‌های اجتماعی با حیطه وسیع تکثیر در شمارگان بی شمار؛ و انتشار گسترده فارغ از هر نظارتی روبرویند. آنها در چشم برهم زدنی بر ابزار مجازی مخاطب، جا خوش می‌کنند.

نیروگاه بیستون وعده قطع مازوت سوزی را داده است
2 سال قبل
مدیرکل محیط زیست کرمانشاه:

نیروگاه بیستون وعده قطع مازوت سوزی را داده است

به گزارش پایگاه خبری طلوع؛ چندی پیش به دنبال ارسال تصاویر در زمینه رنگ تیره بخار دهانه نیروگاه بیستون از سوی چند مخاطب این رسانه مردمی، خواستار بررسی وضعیت مازوت سوزی نیروگاه  از سوی اداره کل محیط زیست استان شدیم تا متوجه شویم که آیا وضعیت و رنگ بخار بویلر این نیروگاه بیشتر از پارامترهای زیست محیطی است یا خیر/در مصاحبه پیشین مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه به خبرنگار طلوع، وعده داد که همکاران حوزه پایش را به محل اعزام می کند تا نمونه برداری انجام شود و اگر پس از آنالیز مشخص شود این خروجی بیش از حد استاندارد است اخطارهای لازم صورت می گیرد/پس از گذشت چند روز از این وعده، «احد جلیلیان» مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه به طلوع، گفت: در بررسی های انجام شده توسط همکاران پایش محیط زیست مشخص شد، اندکی آلودگی از بویلر نیروگاه بیستون به هنگام آغاز به کار خارج می شود که در نهایت مقرر شد نیروگاه برای رفع این مقدار آلودگی نیز اقدام کند و تا به امروز این مشکل دوباره تکرار نشده است/وی در پاسخ به این سوال که آیا شما مازوت سوزی توسط این نیروگاه را تایید می کنید، گفت: تا حدودی مازوت سوزی وجود داشته و تاکید شده که قطع شود و از گاز به عنوان سوخت استفاده شود و طبق آخرین وعده از سوی نیروگاه گفته شده که 98درصد سوخت مصرفی از گاز است، ولی به دلیل تغییر شیفت و آغاز به کار مجدد، مازوت سوزی به میزان بسیار اندکی صورت گرفته که اصلاح می شود/جلیلیان با تاکید براینکه ماهیت یک واحد صنعتی در همه جای دنیا به همین شکل است، با ذکر مثالی عنوان کرد: اکنون 9 ایستگاه سنجش آلودگی هوا وجود دارد، این دستگاه ها اگر عدد صفر  تا 50 را نشان دهند یعنی هوا پاک است، 50 تا 100 هوا استاندارد است و از 100 تا 150 برای گروهای حساس، ناسالم است و بعد از عدد 150 هوا ناسالم است و نکته اینجاست که این رقم معیار سنجش هیچگاه صفر نخواهد شد.