جمعه, ۵ تیر , ۱۴۰۵ Friday, 26 June , 2026 ساعت تعداد کل نوشته ها : 23902 تعداد نوشته های امروز : 0×

آرشیو » تیتر یک

نان کرمانشاه هنوز گران نشده است
2 سال قبل
رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه؛

نان کرمانشاه هنوز گران نشده است

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه درخصوص شایعاتی مبنی بر افزایش نرخ نان گفت: هنوز پیشنهاد افزایش قیمت نان از سوی استانداری تصویب نشده و قیمت نان در نانوایی های دولتی تغییر نکرده است/نوروز عزیزی در گفتگو با خبرنگار طلوع؛ اظهار داشت: تا پایان هفته جاری پاسخ استانداری درخصوص افزایش قیمت نان دولتی اعلام می شود/عزیزی ادامه داد: در صورت تصویب، افزایش قیمت بر کارتخوان نانوایی ها اعمال می شود/تفاوت و افزایش قیمت نان قبل از شروع سال جاری نیز در نانوایی های آزادپز رخ داده است که ارتباطی به نانوایی های دولتی ندارد/گفتنی است، نانوایی های آزادپز، آرد را از کارخانجات با نرخ توافقی و رقابتی دریافت می‌کنند و در نتیجه باید نانی با کیفیت بیشتر را در اختیار مردم قرار دهند.

مشکل مناطق جنوب و میانی شهر کرمانشاه برای همیشه رفع می شود
2 سال قبل
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه:

مشکل مناطق جنوب و میانی شهر کرمانشاه برای همیشه رفع می شود

رضا داوودی در گفت و گو‌ با طلوع کرمانشاه با اشاره به اقدامات متعددی که برای تامین آب پایدار شهر کرمانشاه صورت گرفته، افزود: اگرچه ادعا نداریم هیچ مشکلی وجود ندارد اما از نظر تامین آب پایدار شهر کرمانشاه، حتی با وجود گرمای شدیدی که تاکنون شاهد بودیم شرایط نسبت به تابستان سنوات گذشته بسیار متفاوت و بهتر است/مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب استان کرمانشاه منبع تامین آب کنونی شهر کرمانشاه را شامل سد گاوشان، قنوات، چاه‌ها و سراب قنبر عنوان کرد و یادآور شد: هیچ مشکلی در این‌ زمینه وجود ندارد/داوودی همچنین از حل مشکل چند دهه‌ای قطعی آب برخی محلات قدیمی شهر مانند بهار، خیام، سعدی و … نیز یاد کرد که اکنون مشترکین این مناطق دیگر دچار قطعی نمی‌شوند و اظهار داشت: اگر گاهی به صورت محدود مشکلی رخ دهد نیز ناشی از حوادث و شکستگی خطوط لوله است که گاهی ترمیم و تعمیر آن ساعت‌ها زمان می‌برد و مواردی رخ داده که از نیمه شب تا طلوع صبح پای کار بودیم که یک حادثه در کوتاه‌ترین زمان حل شود/وی با بیان اینکه خطوط انتقال آب غرب شهر کرمانشاه تکمیل شده و خطوط شرق نیز در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: با اجرای خطوط شرق و انتقال آب از چاه‌های ده پهن به مخزن کوثر، مشکل مناطق جنوب و میانی شهر کرمانشاه به صورت دائمی حل خواهد شد/اگرچه اقدامات بسیار خوبی برای تامین آب پایدار شهر‌کرمانشاه انجام شده اما نباید فراموش کنیم کرمانشاه نیز مانند سراسر کشور دچار شرایط خشکسالی طی سال‌های اخیر بوده و همواره به همراهی مشترکین و صرفه‌جویی‌ در مصرف آب نیاز داریم.

سن ابتلا به بیماری های قلبی در کرمانشاه پایین آمده است/انجام‌نخستین جراحی در کتابخانه بیمارستان
2 سال قبل
هشدار چهره قلب ایران؛

سن ابتلا به بیماری های قلبی در کرمانشاه پایین آمده است/انجام‌نخستین جراحی در کتابخانه بیمارستان

پروفسور «معصومعلی معصومی» چهره مطرح قلب ایران درباره شیوع بیماریهای قلبی در استان و پایین آمدن سن ابتلا هشدار داد و گفت: به مردم توصیه می کنم تغذیه مناسب داشته باشند، ورزش کنند و دخانیات بویژه سیگار را کنار بگذارند/این جراح قلب در گفتگو با طلوع کرمانشاه، اظهار کرد: فکر نکنید خوردن روغن خوب یا روغن کرمانشاهی هیچ مشکل یا ضرری ندارد، مسلما زیاده روی در مصرف روغن بسیار خطرناک است، مخصوصا اگر فرد اهل ورزش نباشد چون تنها با ورزش می توان یک چهارم روغن مصرفی بدن را سوخت کرد/وی افزود:امیدوارم روزی شاهد کاهش آمار بیماری قلبی عروقی در کشور، به خصوص کرمانشاه عزیز باشیم، هرچند رسیدن به این شرایط منوط به تلاش و دلسوزی مسئولین، آگاهی مردم و دقت عمل خانواده ها دارد.

شاید قیمت نان در کرمانشاه بیشتر شود
2 سال قبل
رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه؛

شاید قیمت نان در کرمانشاه بیشتر شود

نوروز عزیزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری طلوع، اظهار داشت: بررسی های کارشناسی صورت گرفته و قیمت ها مشخص شده و به استانداری اعلام شده و منتظر تایید و دستورات استاندار کرمانشاه هستیم/وی با بیان اینکه این افزایش قیمت جزیی است، به بخشی از مشکلات ریز و درشت نانوایان اشاره کرد و گفت: کیفیت نان به گندم، آرد و کارگر خوب بستگی دارد، با اینحال در این فصل گندم تازه است، آردها سست شده و طبیعی است که به این دلیل  کیفیت اندکی پایین آید/باید به کارگر دستمزد خوبی داد تا کار کند و کیفیت نان بالا رود، اما دستمزد روزانه کارگری نزدیک 700هزارتومان شده در حالی که دستمزد کارگران نانوایی براساس تصویب اداره کار، نهایت تا 300هزارتومان در روز است و یک کارگر نانوا از 6صبح تا هشت شب باید در کنار تنور و مشغول به کار باشد/بسیاری از کارگران خُبره نانوا، به خاطر دستمزد پایین از این حرفه کناره گیری کرده اند و چون قیمت نان پایین است ما هم نمی توانیم دستمزدی بیشتر به کارگر دهیم، این در حالیست هنگامی انگیزه پخت نان باکیفیت را خواهند داشت که دستمزد خوب دریافت کنند/ در این حرفه اصنافی وجود دارند که کل فروش ماهانه آنان، بدون هزینه 5تا30میلیون تومان می شود که در مقابل با کرایه 30میلیون تومانی مغازه روبه رو هستند و حتی اگر هزینه  آرد، کارگر، آب برق و سایز هزینه ها رایگان باشد، کل فروش آنان تنها کفاف اجاره مغازه را خواهد داد که در این صورت تصمیم گرفته اند کار خود را تعطیل کنند/ از ابتدای امسال با تعطیلی و تغییر مکان برخی از نانوایی ها در کرمانشاه مواجه هستیم به ویژه در مناطق 22بهمن که اجاره بالاست و سهمیه نان اندک است و اجاره بها بدست نمی آمده است که مرخصی برای تعطیلی گرفته می شود تا به اطراف شهر منتقل شوند/وی درخصوص علت شلوغی برخی از نانوایی ها افزود: با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم مصرف نان به بیشترین سطح رسیده و اگر سهمیه آرد باشد نانوایی ها اقدام به پخت می کنند و از ازدحام کاسته می شود/عزیزی  با بیان اینکه رفع کمبود سهمیه آرد نان از طریق اداره غله و بازرگانی و فرمانداری در دست پیگیری است، افزود: اکنون این سهمیه برای هر نانوایی متفاوت است و از ۳تا نهایت 20 کیسه برای هر نانوایی در روز است.

۳ کشته و ۲ زخمی در حوادث رانندگی پاوه
2 سال قبل
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه؛

۳ کشته و ۲ زخمی در حوادث رانندگی پاوه

سرهنگ "کیخسرو دستغیب" در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه، اظهار داشت: حادثه نخست در محور نودشه به هانی گرمله (گردنه آبیسر) رخ داد که یک دستگاه خودرو سمند با 4 سرنشین که اعضای یک خانواده بودند به علت نامعلوم واژگون و به داخل دره سقوط کرد/در این حادثه راننده خودرو در صحنه تصادف و همسر وی پس از انتقال به مراکز درمانی به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند/دختر و پسر خانواده نیز که دیگر سرنشینان خودرو سمند بودند با کمک ماموران اورژانس به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند/ در حادثه دیگر نیز یک دستگاه وانت نیسان که از محور مریوان به نودشه در حال حرکت بوده به علت نامعلوم واژگون و به داخل دره سقوط می کند/در این حادثه نیز راننده خودرو نیسان نیز به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد/با اعزام کارشناسان به سر صحنه تصادفات بوقوع پیوسته، علت وقوع این حوادث در دست بررسی قرار دارد.

فریاد بیماران هموفیلی کرمانشاه به جایی نمی رسد/زخم ناکفایتی بر پیکر دردمند بیماران هموفیلی
2 سال قبل

فریاد بیماران هموفیلی کرمانشاه به جایی نمی رسد/زخم ناکفایتی بر پیکر دردمند بیماران هموفیلی

به گزارش پایگاه خبری طلوع، حتما نام بیماری هموفیلی را شنیده ایم و در بیشتر مواقع به سادگی از کنار آن رد شده ایم، غافل از اینکه نمی دانیم هموفیلی بیماری دردآوری است که فرد و خانواده اش باید شاهد صحنه های دلخراش بیماری باشند، خونی که تنها بر اثر یک خراش کوچک بند نیاید و دردی که در تمام مفاصل بپیچد را حتی نمی توان تصور کرد/شايع ترين نوع بيماري هموفيلي از كمبود فاكتور خوني هشت، ناشي مي شود كه در 80 درصد موارد ارثي است وا ختلال انعقادي شديد در همان بدو تولد و ماه هاي نخست در مفاصل و يا ديگر قسمت هاي بدن به همراه علائم بيماري قابل مشاهده است و از سوی دیگر اختلال در فاكتورهای 11، 5، 2 و يك به ترتيب از شيوع كم تری برخوردار است/در برخي از مواقع به دليل خونريزي در مفاصل بيمار، توانايي راه رفتن از بیمار گرفته مي شود كه در اين صورت بيمار نيازمند فيزيوتراپي خواهد شد و به گفته برخی از بیماران هزینه های بالای این اقدام مانع از مراجعه مجددد بیمار و در نتیجه حادشدن بیماری می شود. اقداماتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی پس از سالها پیگیری کانون هموفیلی و بیماران صورت گرفته آنقدر نیست که بتواند به صورت مستمر رنج این بیماران را کاهش دهد/نبود اقامتگاه برای بیماران شهرستانی، نبود هر روزه دندانپزشک و مهم تر از همه کمبود شدید دارو تاب و توان را از این بیمارن گرفته است و حال خوشی برای آنان باقی نگذاشته است/شرکت تولید کننده دارو میزان تولیدات خود را به شدت کاهش داد و ما به طور ناگهانی با کمبود داروی فاکتور ۸ مواجه شدیم. برای داروهای هموفیلی هم از وقتی ما بخواهیم برای واردات اقدام کنیم تا زمانی که دارو به دست ما برسد، حداقل ۳ تا ۶ ماه زمان می‌برد/اقدام بی تاثیر صدا و سیما برای معرفی رنج بیماران هموفیلی:«احمد رضایی» یک بیمار 50ساله هموفیلی است که در گفتگو با طلوع، می خواهد گوشه ای از رنج این بیماری را بازگو کند تا شاید روزنه ای پیدا شود و از این رنج برای آیندگان کاسته شود چراکه این بیماری ارثی به  نوه اش نیز رسیده است/نخستین مشکل بیماران هموفیلی کمبود شدید دارو است، اگر در گذشته سهمیه من در ماه 30 قلم داروبرای فاکتور 8 بود اکنون به 7قلم رسیده است و با مشکلات متعددی همچون دندانپزشکی، فیزیوتراپی، هزینه ایاب و ذهاب، نبود بیمه، مسکن و ... مواجه هستیم/رضایی به نبود خوابگاه و اقامتگاه برای بیماران هموفیلی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بیمارانی که از روستا مراجعه می کنند ممکن است به دلیل نبود دارو از آنان خواسته شود تا هفته بعد مراجعه کنند و تنها هزینه رفت و آمد برای آنان باقی می ماند/رضایی به مشکل تزریق در مفاصل اشاره کرد چراکه فردکاربلدی برای این امر چندان وجود ندارد، این بیماری برای بسیاری از افراد ناشناخته است و اطلاع رسانی چندانی از سوی صدا و سیما و مراکز فرهنگی نشده است.

تولید آثار تکراری و نخ نما در حوزه عکاسی کرمانشاه/ از فضا و زمان معاصر عقب مانده ایم
2 سال قبل
یک عکاس کرمانشاهی:

تولید آثار تکراری و نخ نما در حوزه عکاسی کرمانشاه/ از فضا و زمان معاصر عقب مانده ایم

«وحید بابایی» که بیش از 60 مقام بین المللی در هنر عکاسی دارد، در گفتگو‌ با طلوع کرمانشاه، افزود: مسئولین محلی سالهاست در حوزه آموزش و به روز رسانی هنر عکاسی کم گذاشته اند و جامعه بسته استان مدام در حال تولید آثار تکراری و نخ نماست/وی در حالیکه فضای عکاسی استان را به برکه ای راکد و کهنه تشبیه کرد گفت: عکاسی در کرمانشاه تنها متوقف نشده، بلکه روبه عقب حرکت می کند/ در شرایطی که عکاسی نوین دنیا از پست مدرن به متامدرن حرکت کرده، ما در کرمانشاه هنوز نتوانسته ایم از مرحله مدرن به پست مدرن برسیم! او با اذعان به این مطلب که کرمانشاه به رغم وجود استعدادهای فراوان از استانهای شاخصی چون تبریز، مشهد و اصفهان جامانده است، گفت: ما هنرمند خوب در استان کم نداریم، اما این چهره ها حاصل یک سیستم و فرایند نیستند و تنها استعدادهای فردی آنها را در این حوزه مطرح کرده است/بابایی در همین راستا گریزی به شاخص ترین گردهمایی عکاسان ایران تحت عنوان (10روز با عکاسان) زد و افزود: چه خوب بود اگر حداقل یک دوره از این همایش در کرمانشاه برگزار میشد، متاسفانه مسئولین ما آنقدر عکاسی را جدی نمی گیرند که بخواهند برایش هزینه کنند و کارگاه و گالری راه بیندازند/وی درحالیکه محیط کرمانشاه را برای رشد هنرعکاسی محیطی بسته ارزیابی کرد، گفت: اکثر انجمن های هنری استان و از جمله عکاسی عملا غیر فعالند و فقط نامی از آنها باقی مانده است/اگر در چنین فضایی امثال من هم بخواهیم تکانی به این وضعیت بدهیم چیزی جز سنگ اندازی حاصل نمی شود و نهایتا خواسته و ناخواسته کنار می کشیم/پیشتر که شوق زیادی برای آموزش داشتم آثار عکاسان مطرح بین المللی از کشورهای آلمان، آرژانتین، فرانسه و... را برای بچه ها تهیه می کردم تا با سبک های مختلف عکاسی آشنا شوند، بعدها اما آنقدر سنگ اندازی در کارم کردند که کلا از فضای آموزشی، گالری و ورک شاپ کنار کشیدم/بابایی با ابراز گلایه از بی مهری برخی مسئولین فرهنگی استان افزود:من هرکجای ایران بودم حتما از اقدامات و فعالیت هایم حمایت می شد اما اینجا کسی امثال من را تحویل نمی گیرد، در حالیکه در دیگر استانها شناخته شده ام و بیشتر مرا قبول دارند.

تلاش مسوولان برای حال ناخوش کرمانشاه «دست مریزاد» دارد!/ روز ملی کرمانشاه با دیگر شهرها فرق دارد
2 سال قبل

تلاش مسوولان برای حال ناخوش کرمانشاه «دست مریزاد» دارد!/ روز ملی کرمانشاه با دیگر شهرها فرق دارد

به گزارش پایگاه خبری طلوع؛ پنجم مرداد ماه روزی‌ که یادآوری سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد است به نام روز‌ملی کرمانشاه نامگذاری شده است/نه تنها کرمانشاه بلکه بسیاری از شهرهای دیگر ایران نیز روز‌ ملی ثبت شده‌ای برای خود دارند اما با روز ملی کرمانشاه زمین تا آسمان فرق دارد/پنجم مردادماه چندین سال است که فقط روی کاغذ و به زبان به نام‌ کرمانشاه ثبت شده اما هیچ ردی از آن در تقویم ایران نیست./چندین سال است که بارها متولیان فرهنگی استان از پیگیری برای ثبت این روز در تقویم خبر دادند اما نتیجه‌ای نداشته است، گاهی برخی مسئولین به گونه ای تاکید می کنند که روز ملی کرمانشاه باید در تقویم ثبت شود انگار این امر‌ وظیفه مردم بوده و کوتاهی از سوی مردم صورت گرفته است در حالیکه چندین سال است مجموعه مدیران استان و نمایندگان مجلس نتوانسته اند یک روز را به اسم کرمانشاه در تقویم ثبت کنند/دردهای روز‌ ملی کرمانشاه اما به همینجا ختم نمی‌شود، اگرچه قرار است پنجم مرداد را به نام‌کرمانشاه جشن بگیریم اما این شهر و استان آنقدر درد و رنج دارد که به جای جشن باید به حال آن گریست/استانی که اگرچه بر اساس آمارها طی چند وقت اخیر نرخ بیکاری آن بهتر شده اما آنچه که جوانان و خانواده های کرمانشاه هنوز هم با گوشت و خون احساس می کنند نرخ بالای بیکاری بوده و وجود یک یا چند جوان بیکار و عمدتا تحصیل کرده در هر خانواده گواهی بر این مدعاست/از سوی دیگر در این سال‌ها کرمانشاه معمولا نرخ تورم بالا و سرانه درآمد پایینی داشته که باعث شده معمولا جز‌ سه تا پنج استان مفلوک کشور باشیم./خیل عظیم طرح‌های نیمه کاره که برخی از آنها چند دهه قدمت دارند از دیگر دردهای کرمانشاه است، از پالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکه‌ای آناهیتا و کتابخانه مرکزی گرفته تا منطقه آزاد تجاری که هنوز خبری از صادرات و واردات در آن نیست/اینجا استانی است که زمانی مرکزیت استان‌های غرب کشور را داشت اما حالا مسافران فرودگاه آن‌ در به در یک بلیط در عادی ترین مسیر کرمانشاه- تهران هستند چون پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه چندین سال است به نتیجه نرسیده است/در حالی می‌خواهیم روز ملی کرمانشاه را جشن بگیریم که این کلانشهر با جمعیت یک میلیون نفری یک شهربازی برای بچه ها ندارد و تنها استان بدون داروخانه هلال احمر ایران است/تعداد بالای واحدهای صنعتی تعطیل و پاشیده شدن خاک مرده در بسیاری از شهرکهای صنعتی استان، طرح های ناتمام آبی از جمله سامانه های سردسیری و گرمسیری و بلاتکلیفی کشاورزان، کسری مخازن آب زیرزمینی و قرار گرفتن برخی دشت‌ها در وضعیت ممنوعه بحرانی و … همه از مشکلات کرمانشاه است/استانی که هشت نماینده در مجلس دارد که از این تعداد دو نماینده عضو هیات رئیسه هستند اما نتوانسته اند برای مشکلات کرمانشاه کاری بکنند/استانی که عمر برخی مدیرانش چند ماه است، برخی از پست‌های مهم و کلیدی خصوصا در بخش اقتصادی با سرپرست اداره می شود و دست به دست شدن مدیران ناکارآمد در این استان از یک دستگاه به دستگاه دیگر چیز جدیدی نیست!

هرچه آمار تصادفات بالاتر رود نیاز به فرآورده های خونی بیشتر می شود/باورهای غلط برای اهدای خون در بانوان
2 سال قبل
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه؛

هرچه آمار تصادفات بالاتر رود نیاز به فرآورده های خونی بیشتر می شود/باورهای غلط برای اهدای خون در بانوان

دکتر مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری طلوع، با بیان اینکه تعداد گروه های خونی منفی کمتر است، افزود: به صورت معمول افرادی که گروه های خونی منفی دارند با کمبود اهداکنندگان مواجه اند/وی با اشاره به اینکه ذخایر خون استان در سطح مطلوبی قرار دارد، یادآور شد:  ولی در روزهای اخیر برای گروه های خونی «-AB» و«-A» به افزایش ذخایر خونی بیشتری در سطح استان نیاز داریم/فرآورده هایی همچون پلاکت که بسیار حیاتی است تنها سه روز قابلیت نگهداری دارد، از همین رو حضور همیشگی اهداکنندگان الزامی است اگر دو روز اهداکنندگان ما کم شوند، بی شک در روز سوم در تامین پلاکت دچار مشکل می شویم  و نیاز داریم حضور اهداکنندگان تنها مختص ایام خاصی نباشد و در همه سال به مراکز اهدا مراجعه کنند/این مسئول با تاکید براینکه وجود باورهای غلط موجب شده که بانوان کمتر به سمت اهدای خون حرکت کنند، گفت: باورهایی همچون ترس از کم خونی، ضعف و ناتوانی موجب کاهش آمار اهداکنندگان در بخش بانوان شده، ولی اهداکنندگان ما قبل از اینکه به سمت خونگیری بروند توسط پزشکان ما معاینه و مشاوره می شوند و اگر تهدیدی برای سلامت اهداکننده و گیرنده وجود داشته باشد اجازه اهدای خون داده نمی شود/ این پذیرش برای بانوان سخت گیرانه تر است و قبل از پذیرش در خونگیری، معاینه می شوند و تست هموگلوبین از آنان گرفته می شود که اگر کم خون و یا در حتی مرز باشند مانع از اهدای خون توسط آنان خواهد شد/بانوان در زمان بارداری و شیردهی ممنوعیت اهدای خون دارند.

آموزش و پرورش برای بروزرسانی آموزگاران کرمانشاهی مصمم باشد
2 سال قبل
یک معلم نمونه کشوری:

آموزش و پرورش برای بروزرسانی آموزگاران کرمانشاهی مصمم باشد

«جهاندار مفتون» در گفتگو با طلوع، گفت: فناوری آموزش و پرورش در استان در حال به روز شدن است و این روزها اکثر مدارس دولتی حتی در مناطق محروم از امکانات خوبی برای هوشمندسازی برخوردارند ولی آنچه مسلم است آن است که مهارت استفاده ازاین دست امکانات هرچند محدود، برای اغلب معلمین و اولیاء مدارس وجود ندارد و یا استقبالی از آن نمی کنند!/ما حتی در دور افتاده ترین مدارس هم برخی امکانات هوشمندسازی داریم ولی معلمین نمی توانند یا نمی خواهند تازه های تکنولوژی را در تدریس دخالت دهند و این نقطه ضعف بزرگی برای سیستم آموزشی استان است/ باید بپذیریم که عصر، عصر تکنولوژی است و یک معلم توانا می تواند بازخورد بهتری از فناوری  در زمینه یادگیری و آموزش بگیرد/او که از بین معلمین ریاضی متوسطه دوم، بارها بعنوان معلم نمونه کشور برگزیده شده معتقد است، این باور باید برای معلمین تغییر کند تا هوشمند سازی را جدی بگیرند/بارها به مدرسه هایی سرزده ایم که رقم های گزافی برای تجهیزات فناوری و برخورداری بچه ها از امکانات روز هزینه کرده اند ولی متاسفانه حضور بچه ها دراین دست کلاسها تنها به نمایش فیلم خلاصه می شود تا آموزش!/به گفته مفتون، آموزش و پرورش باید در این زمینه جدی تر برخورد کند و برای به روز شدن معلم ها در مدارس برنامه بریزد تا اگر دوباره به شرایط دوران کرونا برگشتیم یا به هر دلیلی آموزش مجازی اولویت شد، با برنامه و اصولی تر پیش برویم/انتظار ما از مسئولین آموزش و پرورش آن است که کیفیت آموزشی را در استان ارتقاء دهند و این مهم  جز با آموزش مربیان و معلمین عملی نمی شود/وی در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه کرونا ضربه مهلکی به سیستم آموزشی کشور زد، بویژه برای پایه های ابتدایی و کسانی که در آستانه فارغ التحصیلی و کنکور بودند/مفتون با اشاره به آمار هولناکی که اخیرا از سوی مسئولین ملی اعلام شده. گفت: طبق آمارها 5درصد دانش آموزان اول ابتدایی مردود شده اند و میانگین معدل کشور 11 است و این یعنی ما در سیستم آموزشی مشکلاتی داریم که باید مرتفع شود/پیشتر شاهد بودم که متاسفانه برخی معلمان با توجه به تعصبی که به شیوه سنتی آموزش داشتند در مقابل روشهای نوین، جبهه گیری می کردند اما شیوع کرونا و رواج استفاده از فضای مجازی موجب شد تا این تعصب از بین برود و حتی دسته ای از معلمین به سمت آموزش مجازی ترغیب شوند/من مخالف فضای مجازی نیستم، بلکه باید بپذیریم که بدون شک تلفیقی از آموزش مجازی و سنتی جریان یادگیری را تسهیل می کند و باعث ملموس و عینی شدن آموخته ها می شود و ما در این زمینه نیاز به آموزش بیشتر معلمین داریم تا از جهان توسعه جانمانیم.