طرح نهضت ملی مسکن زمانی که کلید خورد خیلی ها به خانه دار شدن خود امیدوار و انتظار داشتند مقدمات کار هرچه سریعتر فراهم و عملیات اجرای پروژه ها آغاز شود تا آن ها نیز سرپناهی از خود داشته باشند و غم خانه به دوشی بیش از این اذیتشان نکند/در این میان اما به نظر می رسد مشکلاتی در حوزه تامین زمین وجود دارد که کار را در برخی شهرستان ها و پروژه ها با تاخیر مواجه کرده است که متقاضیان انتظار دارند هرچه سریعتر این مشکلات مرتفع و کار هرچه سریعتر آغاز شود/آنچه که در هشتمین جلسه شورای مسکن استان به ریاست استاندار و به عنوان اهم مشکلات فراروی تامین زمین مطرح شد این بود که عمده اراضی دولتی که در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد، اراضی ملی حریم شهرها است که آماده سازی این اراضی با توجه به وضعیت توپوگرافی کوهستانی استان بسیار پرهزینه و زمان بر است/با توجه به این مسئله و محدودیت های منابع مالی و لزوم تسریع در فرآیند احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، عملا امکان تعریف پروژه در بخشی از این اراضی امکان پذیر نیست/ در این جلسه همچنین اعلام شد طبق تبصره 2 ماده 9 قانون جهش تولید مسکن در خصوص ممنوعیت استفاده از اراضی درجه یک و 2 کشاورزی برای امر مسکن، به مانعی جدی برای برخی شهرهای استان نظیر سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و روانسر که اراضی حریم آن ها از نوع کشاورزی حاصلخیز است، تبدیل شده است/یکی دیگر از چالش های پیش رو در حوزه تامین زمین این است که در شهرهایی که اراضی دولتی متناسب با تعداد متقاضیان وجود ندارد، تامین زمین تنها از طریق توافق با مالکان و زارعین اراضی حریم شهرها امکان پذیر است اما در بیشتر مواقع اسناد مالکیت این قبیل اراضی به صورت مشاعی بوده و با توجه به تعدد مالکان، که اکثرا نیز ورثه هستند و حتی برخی هم فاقد گواهی حصر وراثت هستند، توافق با آن ها بسیار زمان بر و دشوار است/سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه گفت:نتوانسته ایم در زمان تعیین شده پروژه ها را تحویل دهیم!/قیمت هر متر مربع مسکن در طرح نهضت ملی مسکن را 4 میلیون و 650 هزار تومان است واین قیمت بدون درنظر گرفتن و لحاظ کردن بیمه و مالیات و تا پایان کار سفت کاری و نما تعیین شده است،این قیمت در نشست مشترک اداره کار راه و شهرسازی با پیمانکاران، انجمن انبوه سازان استان، انجمن شرکت های ساختمانی و انجمن صنعت و ساختمان کرمانشاه تعیین و مصوب شد.
آرش منصوری" کارگردان نمایشنامه "غسل آخر" که کار او و هم تیمی هایش هم اکنون در تالار انتظار کرمانشاه در حال اجراست خواهان حمایت مادی و معنوی متولیان فرهنگی کرمانشاه است/او گرچه متولد بهمن 59 در تهران است، اما سالهای زندگی خود را در کرمانشاه و اسلام آبادغرب سپری کرده و در کارنامه هنری اش بیش از 150 عنوان نویسندگی، بازیگری، کارگردانی و طراحی دارد و در جشنواره های مختلف کشوری، استانی و منطقه ای خوش درخشیده است/کارگردانی که حالا و از اوایل تیرماه نمایشنامه "غسل آخر" را روی پرده برده است/این نمایش به نویسندگی و کارگردانی آرش منصوری و تهیه کنندگی رسول چمک اول تا پانزده تیرماه در پلاتو کارگاه نمایش، تالار انتظار کرمانشاه در حال اجرا خواهد بود و بازیگران این نمایشنامه که ژانر اجتماعی دارد به ترتیب سعیده امیری، رسول چمک، مهرداد رزلانسری، علی عمرانی، داریوش شیخی، حسام الدین نجفی، ستاره قادرپناه، شعله گل محمدی، مهران دادجو، سبحان شیخی، علی فخری، رکسانا الماسی، حامد طوسی، دیانا منصوری، نیکا فخری و پرنیا محمدی هستند/ منصوری در گفتگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه، اظهار داشت: اکنون ۲۷ سال است به صورت تجربی تئاتر کار می کنم و اگر روزی آنرا کنار بگذارم باید در زنده ماندنم شک کنم!/وی درخصوص نمایش غسل آخر گفت: محور نمایش حول دختری می چرخد که قربانی خرافه در روستا شده و همزمان که روستا در محاصره دشمن است، او باید به خاطر دختر بودنش تاوان پس بدهد! و درست زمانی که او قربانی دشمن می شود، مردم روستا به آگاهی می رسند!/12 سال پیش این داستان را نوشته ام و تا به امروز گروههای بسیاری آنرا اجرا کرده اند، اما این بار خود تصمیم گرفته ام داستان را بر صحنه بیاورم/ پیشتر که این داستان اجرا شد حتی یک مورد هم اصلاحیه نخورد، اما این بار و برای آخرین اجرا تقریبا 120 اصلاحیه خورده و همین مسئله من را دلسرد کرده است!
بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از نرخ بیکاری، کرمانشاه هنوز هم از بیکارترین استانهای کشور است موضوعی که مردم آن را با گوشت وخون خود احساس میکنند و هر خانوادهای حداقل یک یا دو جوان بیکار و البته متاسفانه تحصیل کرده دارد/نرخ بیکاری بین دانش آموختگان دانشگاهی بالا است و این امر نگرانیها را دو چندان میکند/طی چند وقت اخیر خبرهای خوبی از ایجاد اشتغال در کرمانشاه به گوش رسید، از کاهش بی سابقه نرخ بیکاری کرمانشاه در فصل زمستان سال گذشته تا امروز که کرمانشاه یکی از استانهای با بیشترین درصد تحقق هدفگذاری اشتغال سال ۱۴۰۲ بوده است/اما نکته آنجاست که حتی به اذعان برخی مسئولین نرخ بیکاری بالای کرمانشاه چند دهه قدمت دارد، مزمن شده و به این سادگی ریشهکن و درمان نمیشود/وقتی که با نرخ بالای بیکاران استان که بیش از ۱۰۰ هزار نفر است مواجهیم و از سوی دیگر هم به تدریج با پایان تحصیل دانشجویان به جمعیت بیکاران فارغالتحصیل اضافه میشود، کاهش چند درصدی بیکاری و تحقق هدفگذاری اشتغال کمک چندانی نخواهد کرد اما به هر حال گامهای خوبی برای شروع کار است/بنا به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، کرمانشاه در سه ماهه امسال رتبه چهارم تحقق تعهد اشتغال را بین استانهای کشور به خود اختصاص داده است/مختار احمدی در گفت و گو با طلوع کرمانشاه، با اشاره به اینکه برای سال ۱۴۰۲ تعهد ایجاد ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی را در استان داشتیم، گفت: تا پایان خرداد ماه براساس آمار ثبت شده در سامانه رصد میزان اشتغالی که در استان ایجاد شده پنج هزار و ۱۵۰نفر است/وی میانگین درصد تحقق تعهد اشتغال استان در بهار امسال را ۱۵ درصد اعلام کرد که از این حیث استان چهارم کشور هستیم/مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیشترین درصد تحقق اشتغال بین شهرستانهای استان را نیز به ترتیب مربوط به کنگاور، جوانرود و سنقر وکلیایی با ۲۲ درصد، ۱۹ درصد و ۱۷ درصد اعلام کرد/احمدی همچنین اشارهای هم به راستی آزمایی مشاغل ثبت شده در سامانه رصد داشت که این راستی آزمایی به چند شیوه انجام میشود که شامل نظارت از طریق ارتباطی تلفنی، نظارت میدانی، نظارت توسط مراکز کارهایی و … است/اما اینکه چرا این وضعیت اشتغالزایی کمتر در زندگی مردم تاثیر خود را نشان می دهد چند دلیل عمده دارد که به گفته یک کارشناس اقتصادی اصلیترین آن انباشت چند ساله تعداد بیکاران است/زهرا سهیلی در گفت و گو با طلوع کرمانشاه با بیان اینکه قدمت نرخ بیکاری کرمانشاه بیش از پنج دهه است، افزود: به علاوه طی سالهای اخیر به دلیل مشکلات متعددی از جمله شیوع بیماری کرونا، مشکلات اقتصادی بنگاههای تولیدی و … با ریزش نیروی کار نیز مواجه بودیم. وی معتقد است، اشتغالی که در سامانههای آماری کشور ثبت میشود اشتغال خالص نیست و ریزشهای نیروی کار را در بر نمیگیرد/این تحصیل کرده رشته اقتصاد به این موضوع نیز اشاره کرد که تعدادی از اشتغال ایجاد شده از سوی دستگاهها مربوط به شرکتهای پیمانکاری در پروژههای موقت است که دائمی نبوده و بعد از مدتی به پایان میرسد.
نگاهمان به بودن کودکانی خسته و ژنده پوش در سرچهارراهها و معابر برای درآوردن لقمه ای نان عادت کرده است، کودکانی بی سرپرست و بدسرپرست که روز به روز بر تعداد آنان افزوده می شود و ده ها وعده و وعید برای ساماندهی آنان نتوانسته مانع از جذب دوباره آنان برای کار در خیابان های این شهر شود/این کودکان از نظر خانوادگی در وضعیت مناسبی نیستند، نرخ بیکاری میان این خانواده ها چندبرابر میانگین شهر و استان است و استان کرمانشاه جز مناطقی است که در آن نرخ بیکاری بالا است و از سوی دیگر میزان سواد و تحصیلات اعضای خانواده آنان آنقدر ضعیف است که موجب انزوا و بی تفاوتی این کودکان به آموزش می شود/سالهاست که مدیران کل بهزیستی استان، ساماندهی این کودکان را در بوق و کرنا کرده و از برنامه هایی می گویند که توانمندسازی این کودکان از اولویت هاست و از تشکیل بانک اطلاعاتی کودکان کار و ارائه خدمات مددکاری و توانمندسازی دم می زنند و اکنون با وجود این تعداد کودک در کوچه و خیابان های شهر تردیدمی کنیم و می پرسیم که آیا این سازمان توانسته مامن و آغوش گرمی برای کودکان کار باشد؟/در طی روزهای اخیر مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد کودکان کار در دست نیست، از شناسایی 500کودک کار در سطح استان خبر داد و به تفاوت معنادار این میزان با دیگر استان ها اشاره کرد، فرهنگی که خانواده را مجبور می کند تا کودک را از سنین پایین راهی بازار کار کنند و از سوی دیگر دلرحمی بی مورد شهروندان که کمک آنان موجب ترغیب ادامه کار در کودک و خانوده اش می شود که باید این نگرش تغییر کند/بهزاد شهبازی به پرداخت ماهانه دو تا سه میلیون تومان برای هر کودک کار در زمینه برنامه های آموزشی، فرهنگی و تفریحی اشاره کرد که در برابر درآمد آنان که گاه به 20میلیون تومان در ماه می رسد ناچیز است/در همین راستا مدیر موسسه صدای سلامت کرمانشاه مرکز آتنک در گفتگو با خبرنگار طلوع، با بیان اینکه این سمن مبتنی برکمک به خانواده ارائه خدمات می دهد، گفت: بهزیستی سالانه مبلغی نزدیک به دو میلیون و 800هزار تومان برای هرکودک کار برای ما در نظر میگیرد که مابقی خدمات را به صورت مشارکت مردمی ارائه میدهیم که شامل برنامههایی برای غنی سازی اوقات فراغت در قالب برگزاری مسابقات ورزشی، نقاشی، آموزشی، خدمات مشاوره، پیگیری درمانی و تحصیلی است که هیچکدام به نتیجهای که بخواهد تا کودک را از کار در خیابان دور کند کافی نیست.
در چند روز اخیر لیستی از تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مدیران اجرایی کشور منتشر شد، لیستی که براساس آن نمایندگانی از حدود ۱۵ استان کشور در زمینههای مختلف از اجاره مسکن تا کمبود مرغ، از مشکلات سایت پسماند تا کمبود آب و … به وزرا و حتی رئیس جمهور تذکرات کتبی دادند/از نمایندگان شهرستان کرمانشاه از جمله آقای رشیدی باید سوال کنیم، در فیروزآباد که محروم ترین بخش کشور است آیا مشکلی در زمینه آب و برق وجود ندارد که تذکری به وزیر نیرو نداده اید؟/آقای مصری! آیا نمیخواستید وزیر نفت را برای بلاتکلیفی چندین ساله پالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکهای آناهیتا به نقد بکشید و یا برای مشکل چندین سال آب شرب شهر کرمانشاه و برخی روستاها به وزیر نیرو تذکر بدهید؟/شاید آقای عزیزی هیچ نگرانی از وضعیت راههای حوزه انتخابیه خود ندارند و عدم تحقق تسهیلات بانکی برای اشتغالزایی آن هم برای این نرخ بیکاری بالای کرمانشاه برای وی مهم نیست که در لیست خبری از تذکرات وی به وزرای راه و شهرسازی، اقتصاد و وزیر کار دیده نمیشود/آقای بخشی پور در حوزه انتخابیه اسلام آباد مشکلی مشاهده نکردید؟ از اینکه دومین شهر پرجمعیت و بزرگ استان بویی از صنعتی بودن ندارد نگران نیستید که وزیر صنعت و معدن را مورد تذکر قرار دهید تا حداقل زنجیره ارزش سنگ تزئینی اسلام آبادغرب با احداث واحدهای فرآوری مدرن تکمیل شود تا شاهد خام فروشی این محصول با ارزش نباشیم/اقای حیدری! قصد ندارید پیگیر بازگشایی مرز تیلهکوه به عنوان مطالبه چندین ساله مردم محروم منطقه سرپل ذهاب باشید و تذکری به وزیر کشور در این خصوص بدهید و یا نگرانی بابت زیرساختهای مرز سومار به عنوان یکی از مهمترین مرزهای ایران با بخش عربی عراق ندارید که حتی ابتدایی ترین زیرساخت که جاده دسترسی است را مطالبه کنید تا تجار به این اندازه متحمل هزینه نشوند؟/آقای لهونی! آیا مرگ روزانه کولبران در مرزهای اورامانات را نمیبینید که برای لقمه ای نان جان می دهند؟ شما محبوب مردم منطقه بودید قصد ندارید سامانه سردسیری را پیگیری کنید تا معیشت کشاورزان منطقه تامین شود؟جادههای اورامانات به راه مرگ تبدیل شدند آیا نمیخواهید بابت همه این مشکلات به وزیر کشور، وزیر نیرو و وزیر راه تذکر کتبی بدهید؟درست است که چندین بار در خبرها حمایت و پیگیری شما از کولبران و تلاش برای بازسازی جاده های اورامانات شنیده شده ولی اکنون میپرسیم کهچرا این مطالبات هنوز به نتیجه نرسیده و یا روند بسیار کندی دارد و با ایم وجود تذکر شما در این لیست تکرار نشده است؟/منابع آبی کنگاور، صحنه و هرسین با کشت برنج در حال به تاراج رفتن است، چندین سال است که طرح توسعه ایران خودرو کرمانشاه منتظر اعتبار است و در حد یک سالن مونتاژ باقی مانده و در چنین شرایطی علی رضایی نماینده این منطقه تذکری برای وزرای صمت و نیرو نداشته است/آقای حسینی کیا! اگر دخل و تصرف در حوزههای کاری غیرمرتبط اجازه میدهد، لطف کنید برای عدم پیشرفت صنعتی سنقر و کلیایی و وضعیت نامناسب جادههای این منطقه به وزرای مربوطه تذکر بدهید.
به گزارش پایگاه خبری طلوع کرمانشاه؛در ابتدای مراسم بازگشایی این مرز، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه با بیان اینکه زیرساختهای تردد از مرز شوشمی در دو بخش فراهم شده، گفت: احداث سایت موقت پایانه و همچنین طرح جامع اصلی را به صورت همزمان پیش بردیم/وی از اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی برای احداث سایت موقت پایانه مسافری شوشمی خبر داد که امروز شاهد افتتاح آن هستیم و عنوان کرد: کار طرح جامع نیز تقریبا به پایان رسیده و منتظر تایید طرف عراقی است/بنا داریم در طرح جامع دو جاده موازی شامل یک جاده از شمال پایان برای تردد مسافر و یک جاده باری مجزا از جنوب پایانه را در نظر بگیریم/حیدری سرپرست فرمانداری پاوه نیز معتقد است بازگشایی مرز شوشمی برای منطقه و دو کشور مزایای متعدد تجاری، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری فراوانی دارد/وی از تلاش شبانه روزی بیش از یک ماهه برای فراهم کردن زیرساخت های مرز شوشمی یاد کرد و ادامه داد: مردم دو طرف از این پس میتوانند ترددی امن از مرز شوشمی داشته باشند.
اول همین هفته بود که خبری با تیتر «قتل سه نفر در باغ گیلاس «صحنه» روی صفحه خبرگزاریها رفت/صحنه یکی از شهرستانهای زیبای استان که به «باغ شهر» استان کرمانشاه معروف است و همیشه مقصد اصلی گردشگران مختلف از اقصی نقاط ایران اسلامی است/ماجرای این قتل را غلامرضا شهبازی فرمانداری شهرستان صحنه اینگونه تشریح کرد: روز شنبه؛ بدلیل درگیری بین جوانان دو خانواده، ۳ نفر کشته میشوند/این درگیری به دلیل اختلافات قبلی بوده که همچنان استمرار داشته است/ در نهایت روز شنبه همین هفته درگیری اولیه به بهانه اختلاف بر سر قیمت فروش محصول باغ گیلاس آغاز و منجر به زد و خورد میشود که با وساطت اطرافیان حل میشود/اما ساعاتی بعد یکی از این افراد با مراجعه مجدد به محل درگیری با استفاده از سلاح شکاری پران اقدام به تیراندازی و ۳ نفر که دو نفر از آنان برادر بودهاند به قتل میرسند/فرد قاتل با همراهی شخص دیگری با استفاده از یک دستگاه خودرو که فاقد پلاک بوده است از محل متواری میشوند و تلاش پلیس برای دستگیری آنان ادامه دارد/سردارمهدی حاجیان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران از دستگیری عاملین ۳ فقره قتل شهرستان صحنه در کمتر از ۴۸ ساعت خبر داد/در پی وقوع سه فقره قتل در شهرستان صحنه، با توجه به حساسیت موضوع سریعا تیمی تلفیقی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان و فرماندهی انتظامی شهرستان صحنه رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند/در این راستا با کار اطلاعاتی دقیق و حساب شده ماموران، اقدامات فنی و تخصصی گسترده و تلاش شبانهروزی انجام شده، تعداد سه نفر از عاملین اصلی قتل که به استانهای مرکزی کشور متواری شده بودند، در کمتر از ۴۸ ساعت از زمان وقوع دستگیر شدند/وی در پایان، با اشاره به ادامه داشتن تحقیقات تکمیلی در این خصوص، خاطرنشان کرد: نتایج حاصله متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
سجاد سنجری در گفتگو با خبرنگار طلوع، با بیان اینکه این انجمن در سال 97تاسیس شده است، افزود: کرمانشاه سالها تنها استانی بود که انجمن نابینایان نداشت و اکنون یکی از مشکلات، نداشتن مکان ثابتی برای انجمن است/با توجه به اینکه 6هزار و 500نابینا در سطح استان وجود دارد، مکان انجمن باید به گونه ای باشد تا برای نابینایان در دسترس باشد تا به راحتی بتوانند در دوره های آموزشی شرکت کنند و این چالشی است که در طی این پنج سال هنوز نتوانسته ایم آن را برطرف کنیم/هنگامی که یک نابینا به درون شهر می آید با مبلمان شهری نامناسب، عدم مناسب سازی کافی و استاندارد و برخورد نامناسب برخی شهروندان روبه رو می شود که بخشی به مشکلات فرهنگی برمی گردد/این روشندل کرمانشاهی اظهار داشت: از مردم درخواست داریم رفتار ترحم آمیز با ما نداشته باشند و هنگامی که قصد یاری دارند در ابتدا سوال کنند که آیا ما کمک میخواهیم؟ و تنها در زمینه ای که نیاز داریم کمک دهند و اصرار بر دخالت در کاری که توان داریم نداشته باشند/از سوی دیگر برخی از رانندگان اصرار دارند تا درب خودرو را برای سوارشدن نابینایان باز کنند که این کار موجب لطمه به نابینا می شود چون فرد متوجه بازبودن درب نمی شود و اطراف درب به صورتش میخورد، بهترین لطف رانندگان این است اجازه دهند فرد نابینا خود دستگیره درب را پیدا کند/مسئول نمایندگی انجمن نابینایان ایران در استان کرمانشاه با بیان اینکه میزان نرخ بیکاری در نابینایان استان بالاتر است، افزود: نابینایان با تحصیلات بالا در آزمون های استخدامی شرکت می کنند و نمره قبولی را بدست می آورند و با وجود توانایی به هنگام مصاحبه، با دیدگاه ظاهری که اکثر مدیران دارند فرد نابینای متقاضی را نمی پذیرند/ در بحث مناسب سازی ضعیف هستیم ولی با آمدن مهندس نوروزی شهردار کرمانشاه، وضعیت بهتر شده چراکه جلساتی را با حضور معلولان برگزار می کنند و به مناطق ابلاغ کرده اند که در این زمینه بیشتر فعالیت کنند اما این تغییرات کافی نیست و بخشی به مردم و کسبه و بازاریان ارتباط دارد.
غلامرضا شهبازی فرماندار صحنه در خصوص این درگیری در کرمانشاه اظهار داشت: روز گذشته بدلیل درگیری بین جوانان دو خانواده، 3 نفر کشته میشوند/این درگیری به دلیل اختلافات قبلی بوده که همچنان استمرار داشته است/ در نهایت روز گذشته درگیری اولیه به بهانه اختلاف بر سر قیمت فروش محصول باغ گیلاس آغاز و منجر به زد و خورد میشود که با وساطت اطرافیان حل میشود/اما ساعاتی بعد یکی از این افراد با مراجعه مجدد به محل درگیری با استفاده از سلاح شکاری پران اقدام به تیراندازی و 3 نفر که دو نفر از آنان برادر بوده اند به قتل می رسند/فرماندار شهرستان صحنه بیان کرد: فرد قاتل با همراهی شخص دیگری با استفاده از یک دستگاه خودرو که فاقد پلاک بوده است از محل متواری میشوند و تلاش پلیس برای دستگیری آنان ادامه دارد/صحنه یکی از شهرستانهای زیبای استان که به باغ شهر استان کرمانشاه معروف است و مردمان شهرستان صحنه، مردمانی خونگرم، آرام و مهمان نوازاند که همیشه مقصد اصلی گردشگران مختلف از اقصی نقاط ایران اسلامی است.
ساعاتی پیش در شهرستان صحنه ( کمربندی کنگاور ) از توابع استان کرمانشاه بین دو برادر و چند شخص دیگر درگیری رخ داد/متأسفانه بدلیل شلیک گلوله های ساچمه ای از اسلحه شکاری پران، دو برادر و یک شخص دیگر جان خود را از دست داده اند. پلیس هنوز جزئیات دقیقی از وقوع حادثه، دستگیری قاتل یا قاتلان اعلام نکرده است/این درگیری بنابر گفته منابع محلی بر سر میوه گیلاس رخ داده است. متأسفانه بدلیل شلیک گلوله های ساچمه ای از اسلحه شکاری پران، دو برادر و یک شخص دیگر جان خود را از دست داده اند. پلیس هنوز جزئیات دقیقی از وقوع حادثه، دستگیری قاتل یا قاتلان اعلام نکرده است.