شهرام کرمی در نشست مبارزه با مفاسد اقتصادی و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان، بااشاره به گذشت یکسال از آغازبکار سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان، اظهارکرد: این سامانه در بحث صدور مجوزهای زمین محور و نیز پایش و تغییراتی که در زمین ها رخ می دهد با استفاده از ظرفیت تصاویر ماهواره ای می تواند به کاهش جرائم این حوزه بسیار کمک کند/ از آنجایی که در حال حاضر بخش قابل توجهی از پرونده های ورودی به دستگاه قضایی در حوزه زمین است، بنابراین این سامانه کمک خوبی به کاهش حجم این دسته از پرونده ها خواهد کرد/دبیرخانه پنجره واحد مدیریت زمین دراستان اداره کل منابع طبیعی است، لذا همه دستگاه ها و سازمان های متولی و مرتبط با حوزه زمین باید با این اداره کل همکاری های لازم را داشته باشند. وی در ادامه به آخرین وضعیت اجرای طرح کاداستر در استان هم اشاره ای کرد و گفت: اجرای این طرح برای بخش اراضی ملی تاکنون با موفقیت زیادی اجرا شده، اما در بخش اراضی زراعی فعالیت های انجام شده رضایت بخش نیست. کرمی اضافه کرد: در این راستا، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان موظف است، در مدت یک هفته عملکرد شهرستان های استان را در اجرای این طرح مورد ارزیابی قرار داده و نتیجه آن را اعلام کند.
حال که سال پایانی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی فرارسیده و زمزمه آمادگی داوطلبان دوره دوازدهم به گوش می رسد، دیگر فرصت چندانی برای عملی شدن وعده و وعیدهای نمایندگان این دوره باقی نمانده و هرآنچه که شده در کارنامه کاری نمایندگان مردمی گنجانده شده است/درست است که نماینده مجلس اختیار اجرایی ندارد و باید به نظارت بر نحوه اجرای قانون بپردازد ولی فردی که به عنوان نماینده یک و یا چند شهر در سطح ملی و برای مجلس شورای اسلامی انتخاب می شود در برنامه ریزی و سیاست گذاری کلان از قدرت لازم برخوردار است، باید بی عدالتی ها را رصد کند، ظرفیت های منطقه را بررسی کند و کاستی ها و ضعف مدیران حوزه انتخابیه خود را به مقامات اطلاع دهد و پیگیر مطالبات مردمی تا تحقق آن باشد/سالها به انتظار نشستن سخت است، این همه انتظار برای اجرایی شدن طرح منطقه آزاد تجاری یک شهر محروم به نام قصرشیرین دور از عدالت است، شهر مرزی که هنوز میراث دار رنج و محرومیت برجای مانده از هشت سال دفاع مقدس است، شهری که دارای دو مرز مهم رسمی است ولی هنوز نفع چندانی از درآمدهای مرز نصیب مردمش نمی شود، شهری با المان های فرسوده که حتی برخی از زیرساخت ها اولیه شهری را ندارد و منطقه ای که به همراه شهرهای همجوار خود در انتظار برخورداری از سامانه گرمسیری به پیری رسیده است.../منطقه آزاد تجاری قصرشیرین براساس نظرو تصویب اساسنامه شورای نگهبان تا یک ماه آینده کار عملیاتی و اجرایی اش شروع می شود/می گویند قصرشیرین بهشت سرمایه گذاری است و عملیاتی شدن این طرح، یکی از بزرگترین رویاهای اقتصادی قصرنشینان و مردم استان را تصویب می کند، ولی آقای حیدری در طول چهارسال نمایندگی و خدمتگزاری به مردم، از این بهشت چه نصیب مرزنشینانش شده است؟ اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری مهم ترین مطالبه ساکنان آن از مدیران استان و جنابعالی به عنوان نماینده این منطقه در مجلس شورای اسلامی است که هربار وعده و وعید و برگزاری جلسات و سخنان تبلیغاتی برای تحقق آن، تنها بذر امیدی بی سرانجام را در دل مردم مظلوم این دیار کاشته است/کوتاهی در اجرای منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در حالی رخ می دهد که دو منطقه آزاد بانه-مریوان و مهران رقبای جدی ما محسوب شده و ممکن است در جذب سرمایهگذاران خصوصا سرمایهگذاران خارجی و عراقی پیش دستی کنند/مشخص نیست این داستان تکراری انتظار چه زمان به پایان می رسد و طرح تکمیل می شود و آیا هنوز هم مرزنشینان باید بلاتکلیف باقی بمانند؟ تکمیل پروژه سامانه گرمسیری که فرصتی برای پیشرفت و توسعه مناطق مرزی غرب کشور و از ابرپروژه های کشاورزی است و یک قطعه از آن در استان کرمانشاه و بخشی از دشت ذهاب و گیلانغرب قرار دارد، یکی دیگر از طرح های پرقدمت بی سرانجامی است که بخشی از آن در سال 98 به بهره برداری رسیده است و از سوی آقای حیدری بازهم وعده داده شده که درصدد پوشش سهم استان از این سامانه تا 50هزار هکتار هستیم/اجرای کامل این ابرپروژه برای هزاران نفر اشتغال ایجاد می کند و هرسال پیشرفت لاک پشتی آن در بوق و کرنا زده می شود و فواید بی شمارش یادآوری می شود، با این وجود هنوز مردم استان به انتظار تحقق این انقلاب اقتصادی نشسته اند و در یک نگاه باید گفت که از سوی این همه تبلیغ و وعده و وعید هنوز کمکی به معیشت مرزنشینان نشده است و اقدام عملی خاصی در کارنامه نماینده این منطقه دیده نمی شود.
با اینکه گفته میشود تمرکز جدی پلیس و نیروهای راهور بر گرههای ترافیکی کرمانشاه است، اما براساس گزارش های مردمی در ساعت اوج شلوغی در برخی از نقاط خبری از حضور پلیس راهنمایی و رانندگی برای کنترل ترافیک نیست/اگرچه بسیاری از امکانات و زیرساخت های کرمانشاه به عنوان یک کلانشهر با بسیاری از کلانشهرهای دیگر کشور برابری نمیکند، اما مردم کرمانشاه گاهی ترافیکی به اندازه کلانشهرهای بزرگ را تجربه میکنند/از سوی دیگر علی رغم اینکه گفته میشود تمرکز جدی پلیس و نیروهای راهور بر گرههای ترافیکی کرمانشاه است، اما در ساعت اوج شلوغی در برخی از نقاط خبری از حضور پلیس راهنمایی و رانندگی برای کنترل ترافیک نیست/تردد خودروهای تک سرنشین، کم عرض بودن معابر و خیابان ها متناسب با جمعیت شهری، کمبود پارکینگ عمومی در مراکز پرتردد که منجر به پارکهای دوبل می شود و ... همه از عوامل دخیل در ترافیک سنگین شهر کرمانشاه است/ترافیکی که باعث هدررفت زمان و انرژی مردم شده و گاهی به افزایش موارد تصادفات وحتی به تبع آن نزاع ها دامن می زند و در مجموع پیامدهای اقتصادی و اجتماعی فراوانی به همراه دارد/در ادامه«محسن سلیمانی» کارشناس ارشد حمل و نقل و ترافیک شهری در گفت و گو با طلوع کرمانشاه با اشاره به دلایل متعددی که باعث ترافیک سنگین در خیابان های کرمانشاه می شود، گفت: یکی از مهمترین این موارد عدم همخوانی خیابان ها و معابر شهر با رشد جمعیت کرمانشاه است و اکثر خیابان های این شهر قدمتی چند دههای دارند و در زمانی ایجاد شده اند که تا این اندازه جمعیت و به تبع آن خودرو نداشتیم و اکنون که جمعیت شهر کرمانشاه به نزدیک یک میلیون نفر رسیده، این معابر دیگر جوابگوی ترددها نیست/پارک های دوبل یکی از عوامل اصلی دامن زدن به ترافیک در این مناطق است/نبود مراکز تفریحی مناسب برای جوانان در سطح شهرعامل دیگری است که باعث می شود جوانانی که خودرو دارند دور زدن های بی مورد را در خیابان در پیش بگیرند که خود به ترافیک دامن می زند/از سوی دیگر هنوز در کرمانشاه فرهنگ استفاده از خودروهای حمل و نقل عمومی به خوبی جا نیفتاده و اگر در ساعات پیک تردد به خودروها نگاه کنیم بسیاری از آنها تک سرنشین هستند/امافرمانده پلیس راهور کرمانشاه می گوید:با توجه به مشکلات زیرساختی زمینه ساز ترافیک که به آن اشاره کردیم، گاهی وجود نیروها و حتی اعمال قانون چندان اثرگذار نیست و تا زمانیکه مشکلات موجود حل نشود، حضور نیروهای پلیس کمک چندانی نخواهد کرد/برای نمونه گاهی فردی که بیمار دارد و به پارکینگ شهرداری مراجعه میکند گاهی ناچار می شود در جای نامناسب پارک کند و حتی می پذیرد که جریمه شود.
سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پس از اطلاع پلیس اسلام آبادغرب مبنی بر وجود یک انبار محل احتکار ارزاق عمومی، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت/ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی انبار محل احتکار در یکی از محلات شهر اسلام آبادغرب شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی های لازم را به عمل آوردند/ در بازرسیهای انجام گرفته یک هزار کیسه برنج ۱۰ کیلویی احتکاری جمعا به وزن ۱۰ تن که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۷ میلیارد ریال میرسید، کشف شد/سردار حاجیان در پایان، از تشکیل پروندهای در این خصوص و ارسال آن به دستگاه قضائی خبر داد.
سالهاست که در زمینه مقابله با کشتار غیرمجاز دام نوشته ایم و هشدار داده ایم، اما هنوز وضعیت نگران کننده است و نه تنها در حواشی شهر بلکه در سطح شهر با مناظر نامناسب در زمینه کشتار خارج از کشتارگاه مواجه هستیم که این روزها باتوجه به احتمال شیوع تب کریمه کنگو به جدی ترین چالش ها در حوزه سلامت در کرمانشاه تبدیل شده است/افزایش قیمت گوشت در رغبت بیشتر کرمانشاهیان به خرید از مراکز غیرقانونی سهیم است و در مناطقی همچون مسکن، دولت آباد، پردیس و حواشی شهر شاهد فعالیت روزافزون این حرفه غیرموجه در شهر هستیم/اگر بر روی این فرهنگ کار شود که عرضه گوشت ارزان قیمت در این مراکز موردتایید دامپزشکی نیست و فکری به حال کنترل قیمت بازار گوشت شود و از سوی دیگر برخورد قضایی محکم و قاطعی صورت گیرد شاهد فعالیت این متخلفان و حمایت برخی از شهرواندان از این امر نخواهیم بود، تخلفی که ممکن است به یک فاجعه در حوزه سلامت انسان و محیط زیست تبدیل شود/از همین رو شاهرخ یارویسی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در گفتگو با طلوع، اظهار داشت: تاکنون مصوبات و توصیه های بسیاری از سوی دامپزشکی درخصوص کشتار غیرمجاز و خطرات تب کریمه کنگو به همشهریان گوشزد شده است/ شهروندان باید از فروشگاه ها و اماکنی که مورد تایید دامپزشکی است گوشت موردنیاز خود را تهیه کنند که در غیر اینصورت خطر این بیماری در کمین آنان است/برخورد با کشتار غیرمجاز دام و خارج از کشتارگاه برعهده تعدادی از ارگان ها است که می توان به دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، محیط زیست، دامپزشکی و رای بازدارنده قضات اشاره کرد که همه در زیرچتر نیروی انتظامی قرار دارد که باید یک تیم منسجم باشد و این تیم همانند زنجیره است و اگر حلقه ای پوسیده باشد مابقی ارگان ها فاقد کارایی می شوند/به عنوان مسوول در دامپزشکی وظیفه اخطار و هشدار را برعهده داریم که در بسیاری از جلسات و استانداری آن را عنوان کرده ایم و از سوی دیگر شهرداری نیز نباید اجازه ورود دام به شهر را بدهد/این مسوول یادآور شد، شهروندان و هم استانی هایی که به خرید این نوع گوشت غیرمجاز تمایل دارند، خطر بزرگی را به جان می خرند و بیماری هایی همچون تب کریمه کنگو، هاری، سل، تب مالت، مسمومیت، انواع بیماری انگلی و کزاز در کمین آنان است/ تاکنون موردی از ابتلا به بیماری تب کنکور در کرمانشاه گزارش نشده و باز هم با این وجود باید بیش از گذشته حساس باشیم.
جدایی شرکت هواپیمایی آسمان از کرمانشاه، یک خبر ناگوار دیگر برای فرودگاه شهری است که این روزها عنوان بین المللی بودن بر شانه اش بسیار سنگین شده است/اینکه میزبانی حجاج را از دست داده ایم و دیگر خبری از نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی این شهر نیست یک سوی قضیه است و لغو پروازهای شرکت آسمان در این فرودگاه، قصه پرغصه دیگر است/بدیهی است که شفاف سازی و بیان واقعیات از مشکلات و نداشته ها نه تنها از گسترش شایعات جلوگیری می کند بلکه انعکاس آن در رسانه موجب می شود تا افراد متخصص و ارگان های مربوطه پای کار بیایند و در پی درمان برآیند/اکنون که طولانی شدن بهسازی باند فرسوده، وضعیت فرودگاه را به این حال و روز انداخته و یکی از گسترده ترین شبکه پروازی کشور را از دست داده ایم، نیاز است مدیران ارشد و نمایندگان استان برای نجات این مرکزهاب منطقه غرب اقدام جدی و پایداری انجام دهند، تا بیش از این فرصت سوزی نشود چراکه خطر تعطیلی این فرودگاه هر روز شدت می گیرد/شرکت ها برای همکاری با فرودگاه مختارند/با این حال مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه در مصاحبه ای دیگر به طلوع گفت: ناوگان و شرکت های هواپیمایی برای قطع و برقراری پرواز آزادند و لغو پروازهای شرکت آسمان ربطی به فرسودگی باند ندارد و عملیات بهسازی آغاز شده و از بهمن ماه گذشته نشست و برخاست بر روی باند انجام می شود/مجتبی بیاتی با بیان اینکه این قضیه به برنامه ریزی شرکت ها ارتباط دارد، افزود: پیگیر برقراری مجدد پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان در کرمانشاه هستیم و این شرکت وعده داده تا چند روز آینده، برنامه خود را در این خصوص اعلام کند/وی از وارش، ایران ایر،پارس و قشم ایر به عنوان شرکت هایی یاد کرد که در حال حاضر در این فرودگاه پرواز دارند/ بهسازی باند فرودگاه به دست پیمانکار سپرده شده است که در تاریخ 21 فروردین تجهیز کارگاه انجام شده و اکنون پروژه آغاز شده است.
روز گذشته آیین تودیع و معارفه ای که قرار بود در آن وضعیت مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه مشخص شود، به سرانجام نرسید/نکته قابل تعامل این بود که برای برگزاری این آیین، اطلاع رسانی گسترده ای صورت گرفته بود، جمع قابل توجهی از مدعوین و اصحاب رسانه در محل حضور یافتند و بنرهای خوشامدگویی به استاندار و مدیران بر در و دیوار نصب شده بود که در ابتدا اعلام شد مراسم اندکی با تاخیر برگزار میشود، اما پس از گذشت نزدیک به یکساعت، در نهایت اعلام شد که در حال حاضر برگزاری آیین تودیع و معارفه لغو شده است/محمودرضا شهلایی مدیرعامل فعلی شرکت آب منطقهای کرمانشاه همچنان در دفتر کاری خود مستقر بود و گفته می شد هنوز حکم مدیرعامل جدید به نام "پوراحمد" زده نشده است/نکته مهم دیگر آنجاست که پوراحمد مدیر غیر بومی است و پیش از این سابقه فعالیت به عنوان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام را داشته است/شرکت آب منطقه ای یکی از حیاتی ترین حوزه های مرتبط با آب محسوب می شود و وظیفه اصلی تامین آب را بر عهده دارد و با توجه به شرایط ویژه کنونی که در بخش آب وجود دارد، هر گونه لطمه به عملکرد این دستگاه خسارات جبران ناپذیری خواهد داشت/بلاتکلیفی شرکت آب منطقه ای با این حجم از کار و پروژه نیمه تمامی که در حوزه آب و شبکه های آن در کرمانشاه وجود دارد پذیرفتنی نیست، آن هم در شرایطی که در حال نزدیک شدن به فصل گرما هستیم و نباید خللی در دغدغه تامین آب مردم وارد شود/اینکه مدیرعامل کنونی می داند که ماندنی نیست اما در عین حال جایگزینی برای وی معرفی نشده باعث می شود از انگیزه کاری وی کاسته شود و کارها به خوبی پیش نرود/از سوی دیگر مشخص نیست چرا در دقیقه 90 پور احمد معارفه نشد و آیا باز لابی نمایندگان جلوی کار را گرفته و یا موضوع دیگری در کار است/به علاوه انتظار می رفت با توجه به شرایط بحرانی کنونی، تنش آبی و مشکلاتی که در این بخش وجود دارد، یک مدیر بومی و دلسوز که از بدنه آب منطقه ای و آگاه به امور باشد برای این شرکت انتخاب شود.
پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، امروز(12 اردیبهشت) در حاشیه اجرای این طرح در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هر آسیب اجتماعی می تواند به جرم تبدیل شده و برای مردم و نظام هزینه ایجاد کند، اظهار کرد: محله آقاجان کرمانشاه که از محلات حاشیه نشین کرمانشاه است با مجموعهای از آسیبهای اجتماعی روبرو است/در این راستا، از حدود دو سال پیش برنامه ریزی هایی برای ساماندهی این محله در دستور کار قرار گرفت و سرانجام پس از دو سال با مشارکت گروه های جهادی، فرمانداری، دادگستری، شهرداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و... این طرح آغاز شد/رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه یکی از برنامه های ساماندهی را حذف پاتوق های معتادین عنوان کرد و گفت: در این محله حدود 94 ساختمان مخروبه به عنوان پاتوق معتادین و افراد بزهکار شناسایی شده که تعدادی از آنها مالک دارند و تعدادی هم بلاصاحب هستند/وی تاکید کرد: به مالکین ساختمان هایی که مخروبه شده و وضعیت مناسبی ندارند، اعلام کرده ایم که موظفند ظرف مدت 10 روز اقدام به ساماندهی ساختمان خود کنند، در غیراینصورت تخریب میشود/توسلی زاده اضافه کرد: ساختمان هایی هم که مالک ندارند توسط شهرداری تخریب شده و به فضاهای فرهنگی، مذهبی، پارک و فضای سبز تبدیل خواهد شد/وی به نابسامانی فضای محیطی و بصری این محله حاشیه نشین هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه شرایط موجود در این محله باعث شده تا به محل تجمع معتادین و باندهای سازمان یافته مجرمین و بزهکاران تبدیل شود، به گونه ای که با اجرای طرح ساماندهی، خود مردم محله نیز از آن استقبال کردند/رئیس کل دادگستری کرمانشاه بابیان اینکه پس از اجرای طرح ساماندهی و بازسازی محله آقاجان شاهد شرایط متفاوتی در آن خواهیم بود، عنوان کرد: اقدامی که در این محله حاشیه نشین در کرمانشاه انجام گرفته، در کشور بی نظیر است.
سجاد اعظم در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه، در خصوص دیدار تیم های زاگرس و هوانیروز اصفهان که با برتری 35 بر 34 نماینده اسلام آبادغرب همراه بود، اظهار داشت: همانگونه که از قبل هم پیش بینی می شد دیدار بسیار سخت و نفس گیری داشتیم که البته خوشبختانه دست پر و با پیروزی میدان را ترک کردیم/با توجه به حضور تیم زاگرس و هوانیروز در رده های پائین جدول رده بندی، 2 تیم نیاز مبرمی به پیروزی و کسب امتیازات آن داشتند و خوشبختانه بازیکنان تیم ما با جنگندگی و تلاش فراوان توانستند به این مهم دست پیدا کرده و ضمن کسب پیروزی، ماندن خود را در لیگ برتر قطعی کنند/تیم زاگرس در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر از همان ابتدا تا هفته پایانی یک مدعی تمام عیار برای قهرمانی بود و برای آسیایی شدن می جنگید اما امروز با هزاران تاسف باید برای سقوط نکردن و حفظ سهمیه لیگ برتری خود تلاش کند/تلاش برای بقا در لیگ برتر یک طرف قضیه است چرا که در هفته های پایانی نیم فصل اول و به دنبال جدا شدن 9 بازیکن و سرمربی از تیم به دلیل مشکلات مالی و عدم پرداخت مطالبات آن ها، در آستانه کناره گیری از این رقابت ها بودیم اما به هر شکل ممکن توانستیم با کمک هایی که از اماکن مختلف جمع آوری شد حفظ آبرو کرده و به کار خود در لیگ ادامه دهیم/به جز 2 تیم که زیرمجموعه نهادهای نظامی هستند، بقیه تیم های حاضر در لیگ برتر هندبال جزو تیم های صنعتی به شمار می روند و همان ابتدای فصل، اعتبار لازم برای حضور در لیگ را دریافت و با فراغ بال پای به میدان مسابقه می گذارند/در این میان تنها تیم زاگرس اسلام آبادغرب است که به عنوان باشگاهی خصوصی بدون هیچگونه پشتوانه مالی مطمئن و تنها با کمک های موردی که به باشگاه می رسد در رقابت های لیگ برتر شرکت می کند و همین موضوع استرس و اضطراب زیادی را به تنها نماینده هندبال استان وارد می کند/مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آبادغرب با تاکید بر اینکه ادامه شرایط برای باشگاه با این وضعیت و نداشتن اسپانسر بسیار سخت است، گفت: اگر بخواهیم در فصل بعدی حضوری مقتدرانه و آبرومند داشته باشیم مسئولان از هم اکنون باید به فکر باشند/مسئولان استان اگر می خواهند در لیگ برتر هندبال تیمی مقتدر و مدعی داشته باشیم باید از حالا به فکر جذب اسپانسر باشند، ما در استان صنایع و کارخانجات بسیاری داریم که می توانند نه تنها به تیم زاگرس بلکه به کل ورزش کرمانشاه کمک کنند/ در دیدار زاگرس مقابل هوانیروز اصفهان تعداد زیادی از جوانان اسلام آبادی در سالن حضور یافتند و مشتاقانه تیم خود را تشویق کردند و ساعتی را در فضای سالم ورزشی انرژی خود را تخلیه کردند و مطمئن هستم در دیدار بعدی که میزبان باشیم جمعیت بیشتری به سالن خواهد آمد.
خیابان های اصلی شهر کرمانشاه از نظر بار ترافیکی قابل توجهی که دارد به شدت نیازمند پارکینگ است، از سوی دیگر در ساخت و سازهای سال های گذشته فضایی که باید در مراکز تجاری به پارکینگ ها اختصاص یابد عمدتا رعایت نشده و همین امر به کمبود پارکینگ در سطح شهر کرمانشاه دامن زده است/شهر کرمانشاه به شهر پارکینگ های بی نام و نشان تبدیل شده است، بگونه ای که هرفرد خصوصا در معابری که بار ترافیکی قابل توجهی دارد حتی یک زمین خالی و یا ملکی مخروبه داشته، آن را به پارکینگ تبدیل کرده و بدون فراهم کردن امکانات حداقلی از مردم پول می گیرد/در حالیکه پارکینگ های طبقاتی مدرن، مسقف و دارای کارت پارک الکترونیکی به ندرت در شهر کرمانشاه یافته می شود، در مقابل پارکینگ های مخروبه و زمین خالی به وفور یافت می شود و مردم نیز به دلیل کمبودهایی که وجود دارد ناچارند از همین پارکینگ ها استفاده کنند، آن هم در شرایطی همین پارکینگ های غیر استاندارد نیز در اکثر مواقع ظرفیت تکمیل هستند/نبود دوربین مداربسته در اکثر پارکینگ ها، استاندارد نبودن فضای پارک خودروها و فواصلی که باید برای پارک رعایت شود، پذیرش خودرو بیش از ظرفیت و امانت گرفتن سوییچ خودرو از مالک برای جابجایی احتمالی و حتی نداشتن ابتدایی ترین چیزها از جمله تابلو، نام از مهمترین دلایل غیراستاندارد بودن پارکینگ های کرمانشاه است./یک کارشناس ارشد شهرسازی در گفت و گو با طلوع کرمانشاه با بیان اینکه در کرمانشاه فقط معدود پارکینگهایی اصول اولیه ساخت و ساز و استانداردها را رعایت کردهاند، گفت: از جمله این پارکینگها میتوان به پارکینگ طبقاتی جنب بازار مبل در نزدیکی خیابان مدرس اشاره کرد و برخی از پارکینگهای مراکز تجاری تازه ساز مانند کسری مال و…/دارفشی با بیان اینکه همه مراکز تجاری با متراژ و طبقات مشخص موظفند بخشی از فضای خود را به پارکینگ اختصاص دهند، عنوان کرد: متاسفانه در کرمانشاه با حجم بالای تخلفات ساختمانی مواجهیم که موضوع پارکینگ یکی از مهمترین آنهاست و بسیاری از مراکز برای اینکه سود بیشتری ببرند بخش پارکینگ را نیز به مغازه تبدیل کرده و فروختهاند و از همین رو در کرمانشاه با کمبود جدی پارکینگ مواجهیم و چون مردم نیاز دارند هر کسی که زمینی در اختیار دارد با سواستفاده از شرایط آن را به پارکینگ تبدیل کرده است/این کارشناس ارشد شهرسازی معتقد است اکنون در مراکز دارای گره ترافیکی از جمله خیابان مدرس، میدان فردوسی، بلوار نوبهار و برق، شهرک آبادانی و مسکن و حتی محلاتی مانند الهیه با معضل جدی کمبود پارکینگ عمومی مواجهیم که تبعات خود را در سالهای آتی جدیتر نشان میدهد/از سویی رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کرمانشاه نیز پارکینگها را از جمله مواردی میداند که مورد شکایت مردم است و بارها طی تماس تلفنی که با سامانه ۱۲۴ داشتند از تخلفات پارکینگها گلایه کردند/وحید درکه در گفت و گو با طلوع کرمانشاه با بیان اینکه عدم رعایت قیمت بیشترین شکایتی است که از پارکینگها می شود، افزود: در حالیکه قیمت مصوب برای پارک کمتر از سه ساعت در پارکینگهای غیرمسقف ۸۰۰۰ تومان است اما عمده پارکینگها این نرخ را رعایت نمیکنند و حتی برخی دریافتی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی دارند.