وی با بیان اینکه میزان و کیفیت ارایه خدمات در شهرها ارتباط تنگاتنگی با منابع مالی دارد افزود :شهرداری ها به عنوان یکی از مهمترین متولیان حوزه ی شهری باید به دنبال تامین منابع درآمدی جدید باشند چرا که در آمدهای ناپایدار شهرداری ها پاسخ گوی نیازهای شهر و شهروندان نیست/این استاد دانشگاه تصریح کرد:عوارض محلی و حضور بخش خصوصی دو حوزه ی درآمدی است که در راستای تقویت اقتصاد شهری و تامین منابع شهرداری ها بایستی بر روی آن کار شود/در سالهای اخیر شاهد زمینه سازی و ارائه بسته های تشویقی برای حضور بخش خصوصی در شهرداری های برخی از شهرها همچون کرمانشاه هستیم که این امر یک گام مثبت برای مدیریت شهری به حساب می آید/بسته های تشویقی جهت حضور بخش خصوصی توسط شهردار کرمانشاه فراهم شده و این همان راه درستی است که منجر به تامین مالی و ارایه خدمات باکیفیت تر در شهر میشود/وی افزایش اعتماد شهروندان را از موضوعات مهم در اداره شهرها برشمرد و گفت :شهرداری ها به عنوان یک نهاد مردمی که با شهروندان ارتباط دارند با شفافیت و انضباط مالی میتوانند اعتماد مردمی را تقویت کنند/هوشنگ محتشم با اشاره به اینکه در رابطه با این مقوله مطالعاتی پژوهشی در دست دارد تصریح کرد:پیشتر در شهرداری کرمانشاه حساب های متعددی وجود داشت که بحث برانگیز بود اما با اقدام سنجیده نادر نوروزی در شهرداری کرمانشاه هم اکنون تنها یک حساب مالی واحد وجود دارد که این موضوع تمرکز ،شفافیت و انضباط مالی را به دنبال داشته است/قراردادها همواره از موضوعات مورد نقد در شهرداری ها هستند که هم اکنون در زمینه تعداد قرار دادهای پیمان کاران ،نظارت،محتوا ،نحوه توزیع و مبالغ هزینه ای پروژه ها شفافیت های لازم با تدبیر شهردار در شهرداری کرمانشاه ایجاد شده است/محتشم یاد آور شد با وجود منابع مالی محدود و درآمدهای ناپایدار شهرداری شاهد هستیم اقدامات مثبتی در حوزه های عمرانی ،خدماتی و فرهنگی همچون آسفالت معابر ،اصلاحات هندسی ،ایجاد معبرهای جدید ، رفع نواقص المان های شهری و ایجاد تقاطع های غیر هم سطح در کرمانشاه انجام شده و یا در حال پیگیری می باشد که این فعالیت ها نمادی از پویایی در مجموعه مدیریت شهری است.
اختصاصی؛ مسمومیت دانشآموزان کم سن و سال ابتدایی ساعت ده صبح چهارشنبه دهم اسفند ماه در مدرسه شهید « سپهر مصباح» استرس و نگرانی بسیاری از خانواده های این دانش آموزان را طی یکی دو روز اخیر به همراه داشت/مسمومیتی که این روزها عنوان سریالی به خود گرفته و حواشی و شایعاتی بسیاری نیز برای دانش آموزان و خانواده ها به دنبال داشته است. به دنبال مسمومیت دانش آموزان ابتدایی مدرسه مصباح، رعب و وحشتی در بین دانش آموزان مدارس دخترانه ایجاد و شایعه شده بود که چنین اتفاقی همزمان در چندین مدرسه دخترانه رخ داده است. البته انتشار مکرر و دست به دست شدن تصاویر بسیاری از صحنه حضور آمبولانس در مقابل مدارس دخترانه مهر تاییدی بر این موضوع بود/که مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه چنین موضوعی را تکذیب کرد!مسمومیت دانشآموزان ناشی از ترکیبات شیمیایی در کرمانشاه هم اتفاق افتاد و این در حالی است که مدیر کل آموزش و پرورش سعی در کتمان و عدم رسانهای کردن این خبر مهم را داشت. «سلمان محمدی » عامل مسمومیت و بستری شدن دانش آموزان در بیمارستان های شهر را جو روانی سلسله واری عنوان می کند؛ که طی چند روز اخیر در بین مدارس استان شایعه شده بود/وی بدون تایید مسمومیت دانش آموزان با ترکیبات شیمیایی، تصریح میکند: همه مسئولان امر پای کار هستند. گروهی بازرس از آموزش و پرورش با شنیدن خبر در محل مدرسه حضور پیدا کردند و موضوع در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد/ بر اثر فشار روحی و روانی حاصل شده ، چند دانش آموز به بیمارستان امام خمینی ( ره) منتقل و بصورت سرپایی بستری و در حال حاضر همگی مرخص شدند/ خبر انتشار گاز سمی و شیمیایی و هر نوع موضوعی از این دست شایعه و کذب است و پذیرفتنی نیست. حال این دانش آموزان تنها بر اثر استرس و فشار روانی خراب شده است وگرنه موضوع مسمومیت ناشی از گاز سمی و ترکیبات شیمیایی منتفی است/مسئولان امنیتی و بهداشتی استان کرمانشاه پای کار هستند و تنها استرس و فشار ناشی از شایعات باعث این موضوع شده است/محمدی با بیان اینکه حفظ جان سلامت دانش آموزان خط قرمز ماست ، اضافه می کند: هنوز گزارش علمی از مسمومیت دانشآموزان گزارش نشده است و مورد فوتی هم نداشته ایم/تعداد دانش آموزان انتقالی به بیمارستان که بر اثر ترس و فشار روانی دچار افت فشار و...شده بودند، ۱۵ الی ۱۶ نفر بوده است/محمدی در خاتمه نیز انفجار هر گونه شی یا گلوله و هر نوع مواد منفجره، همچنین انتشار بو را تکذیب می کند و می گوید: این گفته براساس تحقیقات انجام شده گروه بازرسین متشکل از نهادهای امنیتی، انتظامی حاضر در محل، می باشد/در راستای برقراری امنیت و آرامش خانواده و مردم ، نتایج آزمایشات و تحقیقات بزودی اطلاع رسانی و در اختیار رسانهها و مردم کرمانشاه قرار خواهد گرفت.(صحبت های خانواده دانش آموزان را در لینک بخوانید)
چند ماهی است که اخباری دال بر مسمومیت دسته جمعی دانش آموزان بویژه دانش آموزان دختر مدارس در تعدادی از شهرهای ایران، منتشر می شود که اکنون ابعاد گسترده تری چه از نظر جغرافیایی و چه از نظر تعداد به خود گرفته است./ در کمال تعجب، با گذشت مدت طولانی در مورد علت و ماهیت این رویداد، از ناحيه متولیان قانونی ازجمله وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نظرات مبهم و گاهی ضد و نقیض بیان می شود./ وظیفه همه نهادهای متولی بویژه سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت است تا به منظور پایان دادن به این ناسلامتی و نا امنی عمومی، در اسرع وقت ماهیت و علت این «همه گیری» را تشخیص داده و به اطلاع عموم برسانند.
روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تایید خبر مسمومیت تعدادی از دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید « سپهر مصباح » ناحیه ۲ کرمانشاه ، گفت: این حادثه پیش از ظهر امروز چهارشنبه رخ داد./ تعدادی از دانش آموزان مدرسه بر اثر استنشاق گاز مسموم شده بودند که پس از تماس مسئولان مدرسه با اورژانس ، بلافاصله نیروهای اورژانس همراه با تیم کامل مورد نیاز در محل حاضر شدند./ تعدادی از دانش آموزان به بیمارستان امام خمینی ( ره) منتقل شدند./ حال تعدادی از دانش آموزان خوب و مرخص شدند و چند نفر نیز هنوز تحت مراقبت و بستری قرار دارند./ حال عمومی این چند دانش آموز نیز پایدار است.
اختصاصی-هر ساله مجموعه تاریخی بیستون از اولویت های گردشگری برای مسافران نوروزی است، در عرصه محوطه تاریخی، فرهنگی و طبیعی بیستون ۲۸ اثر ثبت شده ملی وجود دارد و در حریم آن نیز بیش از ۱۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده و با این وجود نداشته های رفاهی و عمرانی این شهر بسیار است، گویا بیستون تنها نام جهانی را یدک می کشد/اکثر شهرداران و برخی مدیران میراث فرهنگی و گردشگری که در سال های اخیر بر سر کار آمدند، هرکدام تقصیرها را بر گردن ممنوعیت ساخت و ساز در این شهر تاریخی انداختند و از نبود و کمبود اعتبار گله کردند و رفتند/ روشنایی کافی، استراحتگاه مناسب در پارکینگ، سرویس بهداشتی، استراحتگاه، مجتمع تجاری و از همه مهم تر پاکیزگی و نظافت، ابتدایی ترین و ساده ترین خدماتی است که باید به خوبی برای مسافران نوروزی در این مکان درنظر گرفته شود، تا هرساله این مجموعه جهانی، به انتخاب نخست مسافران داخل و خارجی تبدیل شود و بدیهی است که ایجاد برخی از استانداردها، نیاز به اعتبارات میلیاردی هم ندارد/مسافرانی که به این شهر تاریخی وارد می شوند، در انتظار دیدن فضای مناسب و متفاوت از ورودی شهر هستند ولی سیمای نامناسب این بخش به ویژه در سمت نادرآباد، مسافران را شگفت زده می کند و هرگاه از سوی مسئولان بومی، درخواستی برای اختصاص بودجه ای در شان این شهر می شود یا به صورت قطره چکانی و ناکافی تزریق می شود و یا اصلا این درخواست، بدون پاسخ باقی می ماند/ به گفته یکی از مسافرانی که در سال گذشته، بیستون را برای سفرهای نوروزی خانواده اش انتخاب کرده بود، کمبود پارکینگ و اقامتگاه در این شهر موجب شد که برخی از مسافران بیستون به کرمانشاه بیایند و از اماکن اقامتی این شهر استفاده کنند و پیشنهاد می شود اقامتگاه هایی کم قیمت تر از هتل لاله بیستون نیز درنظر گرفته شود/وی از آشفتگی و بی نظمی تابلوهای گردشگری به عنوان یکی دیگر از معایب این محوطه یاد کرد و افزود: تعداد راهنمایان گردشگری باید به اندازه ای باشد که بتواند این حجم از مسافران نوروزی را جوابگو باشد/یکی دیگر از حداقل انتظارات، چیدمان متفاوت هفت سین در این شهر تاریخی و پایگاه جهانی است که به گفته برخی مسافران، این اقدام در سال گذشته هم چنگی به دل نزده است و از شهرداری انتظار می رود برای پاکیزگی و ایجاد سیمای بصری در یک شهر جهانی، تدبیر و راهکار موثری داشته باشد.
استاندار کرمانشاه گفت: ضرورت و نیاز اشتغال و تولید در استان کرمانشاه چندین برابر کشور است و ما برای اشتغالزایی و رونق تولید در استان باید هر چه بیشتر تلاش کنیم./ با تمام توان برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه برنامه ها را اجرایی و پیگیری می کنیم اما با توجه به مشکلات استان، نیاز به حمایت بیشتری داریم.
«عابدین محمودی» مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری در گفتگو با طلوع کرمانشاه اظهار کرد:در چهارم اسفند ماه و در نخستین روز سفر وزیر ارتباطات به استان کرمانشاه طرح های بسیاری افتتاح و یا عملیات اجرایی آن شروع شد. یکی از این طرحها آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری شهر کرمانشاه بود که سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی از سازمانهای شهرداری طی چند روز گذشته از این خدمت بهره مند شد. براساس آزمایشی که همان روز صورت گرفت؛ سرعت اینترنت فیبر نوری اجرایی شده حداقل ۵۰ برابر سرعت adsl است که آزمایش نیز شد/وی طول شبکه فیبر نوری را ۲۸۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: شهرداری در نظر دارد در راستای رفاه و عدالت اجتمایی شبکه فیبر نوری، شهرکهای حاشیهای شهر کرمانشاه را هم پوشش دهد و در این صورت طول شبکه به بیش از ۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید/این پروژه به ارزش ۷ هزار میلیارد ریال با جذب سرمایه گذار اجرایی شده است/عملیات شبکه فیبر نوری کرمانشاه توسط شهرداری و با شرکت آسیاتک از یکم اسفند ماه سالجاری آغاز و طبق پیش بینی های انجام شده ۱۱ ماه دیگر به اتمام میرسد/وی از شبکه فیبر نوری کرمانشاه به عنوان یک پروژه ملی یاد کرد و افزود: برای به نتیجه رسیدن این پروژه شهردار کرمانشاه،استانداری کرمانشاه ، وزارت ارتباطات و اداره کل ارتباطات و سازمان فاوا شهرداری بهعنوان متولی و نماینده شهرداری پای کار بودند/شبکه فیبر نوری در تعدادی از شهرهای کشور انجام شده و کرمانشاه کمی دیرتر به این موضوع ورود کرد اما با به پایان رسیدن عملیات اجرایی این شبکه ، به طور قطغ میتوان خدمات مناسبی در راستای اقتصاد و شهر پایدار هوشمند به همشهریان ارایه داد چرا که وجود شبکه فیبر نوری مهمترین بستر برای توسعه پایدار و داشتن شهر هوشمند است.
به گزارش اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه؛ در این مراسم كه پنجشنبه چهارم اسفند آغاز شد، جمع زیادی از ورزشكاران، قهرمانان و پیشكسوتان رشته های مختلف ورزشی حضور داشتند و از قهرمانان مسابقات بین المللی، جهانی، آسیایی و كشوری با اهداء لوح و جایزه، تجلیل به عمل آمد/برپایه این گزارش؛ مراسم تجلیل از برترین های ورزش استان كرمانشاه در بخش های مختلفی برگزار شد و در آنها از حامیان و خادمین ورزش، بازنشستگان و پیشكسوتان، داوران، مربیان برتر، قهرمانان بین المللی و جهانی، قهرمانان رقابتهای آسیایی، پیشكسوتان ورزشی نویس و فعالان و ورزشی نویسان برتر استان كرمانشاه تجلیل شد/در ابتدای این مراسم، دکتر نادر نوروزی شهردار كرمانشاه، ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان و خادمین ورزشی، ورزشكاران كرمانشاهی را در كشور نمونه خواند و گفت: ورزشکاران کرمانشاهی بعنوان سرمایه های شهرمان، همواره پرچم کشورمان را به اهتزاز در آورده اند که به پاس تجلیل از این عزیزان، این همایش برپا شده است و وظیفه داریم نامشان را گرامی بداریم/ورزشکاران کرمانشاهی با منش پهلوانی خود علاوه بر كسب افتخارات بی شمار، اخلاق مداری را نیز ترویج كرده تا امروز نام كرمانشاه، از جنبه قهرمانی و هم از جنبه پهلوانی در كشور بدرخشد/بزرگترین سرمایه و ثروت شهر کرمانشاه، بزرگان، مشاهیر و نام آوران ورزشی و فرهنگی است که گرامی داشت ایشان قطعاً نقشی اساسی در دورنمای توسعه شهر خواهد داشت/آنچه که بعنوان برجستگی از نام و آوازه کرمانشاه همواره در تارک ایران درخشیده صفت پهلوانی بوده که عوامل و عناصر فراوانی وجود دارد که در معرفی روحیه ی جوانمردی کرمانشاهیان در طول تاریخ نقش داشته است.
شهردار کرمانشاه درخصوص پروژه تقاطع غیر همسطح میدان سپاه گفت : این پروژه مدت دو سال متوقف شده بود و با آغاز فعالیت هم اکنون حدود ۵۰ درصد پیش رفت فیزیکی دارد/نادر نوروزی شرایط آب و هوایی ،کوچک بودن فضای کارگاه با توجه به قرار گرفتن در محدوده شهر و انجام کار عمرانی در کنار تردد وسایط نقلیه را از سختی های انجام این پروژه برشمرد و افزود :گرچه عملیات احداث تقاطع غیر همسطح گاهی موجب مشکل ترافیکی میشود اما از مردم درخواست داریم صبور باشند و به آنها این اطمینان را میدهیم که با تمام توان و امکانات در تلاش هستیم که پروژه به بهره برداری برسد/وی به نصب تابلو روزشمار این پروژه در میدان سپاه پاسداران اشاره و تصریح کرد :با به اتمام رسیدن تقاطع غیر همسطح در آخر خرداد ماه یک رکورد کم سابقه در انجام پروژه های عمرانی شهری آنهم در ۱۸۰ روز ثبت میشود/مسئولان شهرداری دایما از پروژه میدان سپاه پاسداران بازدید دارند و کارها رصد میشود/نصب چراغ راهنما و افزایش سطح معبر با جابجایی تیرهای برق از اقداماتی است که به زودی برای کمک به کاهش ترافیک این محدوده انجام خواهد شد/وی با بیان اینکه قبلاً سگمنت ها یا همان قطعات پیش ساخته عرشه پل که مورد نیاز پروژه بود از تهران به استان وارد میشد تصریح کرد :برای نخستین بار در غرب کشور کارگاه سگمنت ها را ،راه اندازی کردیم که این موضوع علاوه بر صرفه جویی در زمان باعث حل بسیاری از مشکلات در این زمینه شده است .
طی روز اخیر یک بیمار کرمانشاهی با اهدای اعضای بدن خود جان سه بیمار را نجات داد/سه عضو بدن «بهرام ملکی» بیمار مرگ مغزی کرمانشاهی شامل کبد و کلیه ها به بیماران نیازمند اهدا شد/«پریسا ملکی» دختر فرد اهدا کننده عضو گفت: پدرم روز ۲۱ بهمن ماه امسال دچار سکته مغزی شد/ساعت ۵ صبح همان روز پدر را به بیمارستان امام رضا کرمانشاه بردیم و ساعت هفت صبح همان روز تحت عمل جراحی قرار گرفت/وی با بیان اینکه پدر ۶۰ سال سن داشت، افزود:بعد از عمل پزشکان اعلام کردند سطح هوشیاری پدر صفر است و پنج پزشک هم ایشان را مورد معاینه و آزمایش قرار دادند که در نهایت اعلام شد پدر دچار مرگ مغزی شده است/فرزند بیمار اهدا کننده عضو اضافه کرد: پدر در زمان حیات بارها عنوان کرده بود، چنانچه فوت شدم اعضای بدنم را اهدا کنید بنابراین بعد از مشورت با اعضای خانواده تصمیم گرفتیم به وصیتش عمل کنیم/دختر مرحوم «بهرام ملکی» با اشاره به اینکه پدر دوشنبه به تهران اعزام شد، ادامه داد: در نهایت عمل اهدا عضو پدر در بیمارستان امام خمینی انجام شد و جسد وی به کرمانشاه انتقال داده شد./پیکر پدر در قطعه ۲۰۰ نام آوران باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شد/پدر زمانی هم که در قید حیات بود بسیار بخشنده بود و بعد از فوتش هم توانست به دیگران زندگی ببخشد. امیدوارم که این عمل مورد رضای خدا قرار گرفته باشد و برای بیمارانی که این اعضا را دریافت کرده اند، نیز آرزوی سلامتی و طول عمر دارم/فرزند این بیمار اهدا کننده گفت: خود من هم سال ۱۳۸۸ کارت اهدای عضو دریافت کرده ام و همیشه به همسرم میگویم اگر اتفاقی برایم پیش آمد، اعضای بدنم را اهدا کنند شاید بتوانم گره از زندگی چند بیمار باز کنم/اهدای عضو ۴ بیمار مرگ مغزی از ابتدای سال تا کنون در کرمانشاه،اهدا عضو بهرام ملکی در ۲۵ بهمن ماه انجام شد و سه ارگان او شامل کبد و کلیه ها اهدا شد/«سینا معقولی» افزود: سید محمود مرادی پور ۳۲ساله، نگار کریمی ۱۹ساله، زرعلی خنجری ۴۹ ساله:سه اهدا کننده عضو استان در سال جاری بودند.