جمعه, ۵ تیر , ۱۴۰۵ Friday, 26 June , 2026 ساعت تعداد کل نوشته ها : 23902 تعداد نوشته های امروز : 0×

آرشیو » تیتر یک

چرا کارگران بازنشسته تامین اجتماعی از حق مناطق جنگی محروم مانده اند؟/تجمعات بی نتیجه بازنشستگان کرمانشاهی
2 سال قبل

چرا کارگران بازنشسته تامین اجتماعی از حق مناطق جنگی محروم مانده اند؟/تجمعات بی نتیجه بازنشستگان کرمانشاهی

عادلانه نیست افرادی که در زمان جنگ پای کار خود ایستادند و در آن شرایط سخت، خطوط تولید را خالی نکردند اکنون از حق مناطق جنگی محروم بمانند که این مهم تنها بخشی از مطالبات برحق این قشر است/طلوع کرمانشاه: به گزارش پایگاه خبری طلوع، این روزها بازنشستگان بیش از هر قشر دیگری فشارهای اقتصادی را تحمل می کنند و سفره های آنان کوچک تر شده است، به ویژه بازنشستگان کارگری که سالیان سال کارهای سخت و گاهی زیان آور را تحمل کردند تا در دوران بازنشستگی با دریافت مستمری ماهیانه به آسایش برسند اما اکنون برای امرار معاش گاهی مجبورند در همین سن بالا سراغ شغل دیگری بروند تا زندگی خود و خانواده هایشان را بگذرانند/گاه و بی گاه شاهد تجمعات آرام و مسالمت آمیز بازنشستگان کارگری کرمانشاه هستیم که تنها مطالبه آنها داشتن یک دریافتی مناسب برای گذران زندگی است، اما درخواست های آنان به نتیجه نمی رسد/عدم دریافتی مناسب، عادلانه نبودن مستمری کارگران بازنشسته نسبت به برخی بازنشستگان دیگر، عدم برخورداری از امکانات رفاهی کافی، بیمه درمانی ناکافی و ... از مهمترین مطالبات بازنشستگان کرمانشاه است که بسیاری از آنها حداقل بگیر هستند و با دریافتی ماهیانه هفت تا هشت میلیون تومان و گاهی کمتر، باید زندگی خود را بگذرانند/«مجتبی احمدوند» یکی از بازنشستگان کارگری کرمانشاه است که به گفته خودش از حداقلی بگیران بازنشسته است و می گوید بسیاری از بازنشستگان کارگری نیز شرایط مشابه وی را دارند/وقتی که یک کارگر بازنشسته حداقل دریافتی هفت تا هشت میلیون تومانی دارد چطور باید آن را هزینه کند، یک بازنشسته با افزایش مخارج زندگی مواجه است و بسیاری از آنها یک یا چند فرزند جوان بیکار در خانه دارند که باید خرج آنها را نیز بدهند و از سوی دیگر به دلیل اینکه چندین سال فعالیت کارگری داشتند اکنون در دوران سالمندی با هزینه های بیماری و درمان مواجهند/به گفته این شهروند بازنشسته، بخش زیادی از بازنشستگان کارگری مستاجر هستند و باید حداقل یک سوم حقوق خود را بابت کرایه خانه بپردازند و تمام ماه را با رقم ناچیزی سپری کنند/مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از مطالبات بازنشستگان نیز یاد کرد که اجرای کامل همسان سازی حقوق یکی از مهمترین آنها است و ادامه داد: باید منابع مالی این امر تامین شود و دولت نیز همکاری کند تا تامین اجتماعی بتواند این مهم را به صورت کامل اجرایی کند/کاکایی یکی دیگر از مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی را حق منطقه جنگی دانست و تاکید کرد: در این بخش نیز باید دولت منابع مالی را تامین کند تا تامین اجتماعی بتواند آن را پرداخت کند که فعلا انجام نشده است/وی با بیان اینکه مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی را با جدیت پیگیر هستیم، افزود: بسیاری از خواسته‌های آنان محقق و اصلاح شده و مابقی این‌خواسته ها را نیز در چارچوب قوانین پیگیری خواهیم کرد.

بی تفاوتی شبکه استانی به انعکاس یک پروژه ملی دانشگاه رازی/سامانه “پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت علوم”راه اندازی شد
2 سال قبل
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه:

بی تفاوتی شبکه استانی به انعکاس یک پروژه ملی دانشگاه رازی/سامانه “پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت علوم”راه اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری طلوع، محمدنبی احمدی در نشست خبری که در سالن جلسات حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد، گفت: راه اندازی سامانه کشف خودکار درگاه های پرداخت بانکی جعلی کار بسیار بزرگی بود سایت وزارت علوم و شبکه خبر آن را انعکاس داد و شبکه سراسری خبر این موضع را زیرنویس کرد/از مرکز صدا و سیمای کرمانشاه گله مند هستیم چراکه هنوز شبکه استانی حتی یک ساعت نیز به این موضع نپرداخته و جای کار بسیار دارد و به برگزاری نشست و گفتگو در این شبکه با حضور مسئولان و مبتکران این طرح نیاز دارد/وی با بیان اینکه دانشگاه در سه مقوله پیشرو است، افزود: دانشگاه رازی اولین دانشگاه در سطح کشور است که به پنجره خدمات الکترونیک دولت متصل شد، از سوی دیگر به عنوان نخستین دانشگاهی است که مباحث مربوط به خوابگاه متاهلی را به صورت ویژه دنبال می کند چراکه بحث جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بسیار دارای اهمیت است/در همین راستا تفاهم نامه ای با وزاری علوم و راه و شهرسازی و نیز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای ساخت ۴۰۰ واحد خوابگاه دانشجویی متاهلی امضا شده که در صورت نبود مشکل در محدوده زمانی 18ماه به بهره برداری می رسد/باید همین نگاه با قوت دنبال شود و از دانشگاه مطالبه گری شود و ما با نگاه دلسوزانه به این قضیه نگاه می کنیم و باید در کنار آن به پای کار آرودن تیم مدیریتی استان به کمک دانشگاه رازی دنبال شود/اهمیت توسعه فناوری اطلاعات به عنوان ابزری در جهت توسعه است و فناوری اطلاعات در موضوع اقتصاد دیجیتال می تواند محور توسعه کشور و استان باشد، دولت سیزدهم در زمینه حوزه الکترونیک و هوشمندسازی خدمات توجه ویژه دارد و ما اولین دانشگاه بودیم که به پنجره متصل شدیم ولی مهم اینست خدمات را در بستر اتصال انجام دهیم و خدمات را هوشمندسازی کنیم.  

مبتلایان مرگ مغزی برای اهدای عضو به تهران منتقل می شوند/بی سرانجامی راه اندازی بخش پیوند قلب در کرمانشاه
2 سال قبل

مبتلایان مرگ مغزی برای اهدای عضو به تهران منتقل می شوند/بی سرانجامی راه اندازی بخش پیوند قلب در کرمانشاه

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که از مراکز معتبر کشور است و به عنوان مرکزی پیشرو در زمینه آموزش و خدمات معرفی شده و پذیرای بیماران متعدد غرب کشور است برخی خدمات دیگر کلانشهرها را ندارد که می توان به نبود شرایطی برای پیوند قلب و کبد اشاره کرد و تلاش ها برای اینکه به عنوان مرکز فراهم‌آوری اعضاء پیوند در غرب کشور مطرح باشد هنوز بی نتیجه مانده است/در سال 97 و از سوی مسئولان پیشین این دانشگاه و مرکز فراهم آوری اعضاء پیوند اعلام شد که تلاش های موثری برای راه اندازی بخش پیوند قلب در این کلانشهر انجام شده تا دیگر خانواده این بیماران متحمل هزینه های بالا نشوند و در سال گذشته نیز دکتر«قباد محمدی» رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد؛ «تمهیدات لازم برای انجام پیوند قلب در کرمانشاه انجام شده و دستگاه های مورد نیاز نیز به بیمارستان امام علی کرمانشاه منتقل شده است»/یکسال از این وعده  گذشت و همچنان خبری از راه اندازی نیست!/ در ادامه مسئول بیماریهای خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با طلوع با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون دو مورد اهدای عضو در کرمانشاه انجام شده، افزود: مورد اول «دیانا سعادتمند» نام کودکی 19ماهه از شهرستان گیلانغرب بود که به عنوان جوانترین اهدای عضو ایران معرفی شد که قلب، کلیه و کبد وی اهدا شد/وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تنها پنج مورد اهدای عضو در استان صورت گرفته، افزود: با این وجود اگر بخواهیم اهدای عضو استان در 6ماه اخیر را بررسی کنیم باید گفت که رشد صددرصدی داشته است و در این مدت زمانی پنج مورد اهدای عضو داشته ایم.

واردات نخود آبگوشتی به تولیدکننده ضربه میزند/تلاش های بی نتیجه برای رفع تعهد ارزی
2 سال قبل
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه؛

واردات نخود آبگوشتی به تولیدکننده ضربه میزند/تلاش های بی نتیجه برای رفع تعهد ارزی

ناصر مرادی در گفتگو با خبرنگار طلوع، به دو چالش در زمینه تولید داخلی نخود اشاره کرد و گفت: از دولت و وزارت جهاد کشاورزی درخواست داریم تا نخود را از بخش تعهد یا پیمان سپاری ارزی خارج کنند چراکه دراین زمینه دارای رقبای قوی هستیم که می توان به هند، ترکیه، کانادا، استرالیا و مکزیک اشاره کرد/ترکیه یکی از رقبای سرسخت ما در بازارهای جهانی به ویژه در کشورهای همسایه ای است که جز بازارهای هدف صادرتی ما است و دارای امتیازات بهتری برای صادرات است که نه تنها تعهد صادراتی برای صادرکننده ندارد بلکه جوایز صادراتی به آنان پرداخت می کند که یک رقابت سخت و ناعادلانه با تجار ایرانی محسوب می شود/به گفته وی، نخود محصول کم آب بر است و مازاد مصرف دارد و می خواهیم به تولیدکنندگان که بیشتر کشاورزان خرده مالک و دیم کار هستند کمک شود که اگر تعهد ارزی رفع شود یکی از موانع پیش رو حل می شود/رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه در پاسخ به این سوال که چه رایزنی برای رفع این معضل انجام شده است، گفت: نزدیک به دوسال است که پیگیر هستیم و مکاتباتی انجام شده و به عنوان نائب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران نه تنها برای نخود بلکه برای همه محصولات در راستای حمایت از تولیدکنندگان کشاورزی این درخواست را داشته ایم ولی هنوز به نتیجه نرسیده ایم/مرادی معتقد است، اگر رفع تعهد ارزی انجام شود کمک بسیار خوبی به تولید نخود می شود چراکه جوایز صادراتی نداریم و از سوی دیگر تعهد پیمان سپاری ارزی مشکل عمده ای بر سر راه صادرات این محصول است/ از زمان سال 97 ببعد مشکل تعهد پیمان سپاری ارزی ایجاد شد و با نماینگان وزارتخانه رایزنی هایی داشته ایم و خواهان کمک در تولید محصولات کم آب بر هستیم، این کار توسط کشاورزانی صورت می گیرد که به حمایت بیشتر نیاز دارند.

برخی بده بستان ها کمر کشتی استان را خم کرده است!/غیرحرفه ای بودن نگاه مدیران به این ورزش
2 سال قبل
پیشکسوت کشتی کرمانشاه:

برخی بده بستان ها کمر کشتی استان را خم کرده است!/غیرحرفه ای بودن نگاه مدیران به این ورزش

«داریوش اسماعیل بیگی» که از 10 سالگی وارد عرصه کشتی شده و 44 سال فعالیت مستمر در این رشته  پرطرفدار ورزشی دارد، به خبرنگار طلوع گفت: طی 25 سالی که مربی کشتی بودم تمرکزم روی جوانترها بود، کسانی که می توانستند نام آور باشند، اما واقعیت آن است که فضای نامساعد حاکم بر کشتی، استعدادهای استان را هدر می دهد!/او که پس از کنار رفتن از انتخابات معنا دار هیات کشتی، حالا تقریبا 3 سال و اندی است که از این حوزه فاصله گرفته و خود را با تدریس در مدارس و دانشگاههای استان سرگرم کرده است، درباره دلزدگی و کنار کشیدن از این ورزش گفت: متاسفانه دور قبلی انتخابات هیات کشتی طوری پیش رفت که دلزده شدم و انگیزه ام را برای ورزش کاملا از دست دادم/به گفته اسماعیل بیگی، سالهاست که برخی باند بازی ها و بده بستان های شخصی کمر کشتی استان را شکسته، طوری که خیلی از استعدادهای مربیگری و ورزش کشتی، پراکنده و یا دلزده شده اند!/وی در پاسخ به این سوال که «شما چرا برای تغییر این وضعیت آستین بالا نزدید و تلاش نکردید»، گفت:پیشتر خیلی انگیزه داشتم و کلی برنامه برای پیشبرد کشتی ریخته بودم، چون همیشه اعتقادم اینست که باید از پایه شروع کنی، اما افسوس که نگاه مدیرکل تربیت بدنی استان و همچنان هیات کشتی به این ورزش جذاب، حرفه ای نیست، خلاصه که همینها باعث شد کلا از کشتی کنار بکشم!/او در حالیکه به  تیتر قدیمی یکی از رسانه های استان در مورد کشتی اشاره کرد، گفت: بیاد دارم خیلی سال پیش، نشریه ای درباره کشتی کرمانشاه چنین تیتر زده بود«کشتی کرمانشاه در آینه غبار» من اما فکر می کنم حالا بهتر است بنویسند «در آینه زغال!!»

نباید پس از صرف هزینه های میلیاردی درب معادن کرمانشاه تخته شود
2 سال قبل

نباید پس از صرف هزینه های میلیاردی درب معادن کرمانشاه تخته شود

اگرچه نمی‌توان نقش معادن را در ایجاد ثروت و اشتغال نادیده گرفت و در تمام دنیا معدن یک ظرفیت مهم اقتصادی محسوب می‌شود، اما نمی‌توان به این بهانه عرصه محیط زیست را به نابودی کشاند و با تخریب زیستگاه‌، گونه‌های گیاهی و جانوری را در معرض انقراض قرار داد/در کرمانشاه هم موضوع تعارض معادن وعرصه‌های محیط زیست و منابع طبیعی بسیار جدی است/بارها از کنار برخی صنایع معدنی رد می‌شویم و مشاهده می‌کنیم چگونه ردی ناخوشایند از آنها بر دل کو‌ها به جا مانده است و یا آلودگی ناشی از آنها فضای اطراف را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد/اگر قرار باشد همه معادن یا حتی تعدادی از آنها به جان محیط زیست و‌منابع طبیعی بیفتند چیز زیادی از این عرصه‌ها باقی نخواهد ماند/بنا به گفته معاون معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت استان، در کرمانشاه حدود ۲۳۰ فقره پروانه بهره‌برداری معادن صادر شده است/رسول اسکندری میزان برداشت واقعی سالیانه این معادن را حدود هشت میلیون تن اعلام کرد و افزود:عمده معادن کرمانشاه در زمینه مصالح ساختمانی و سنگ لاشه است/وی همچنین از ذخایر غنی قیرطبیعی استان یاد کرد که ۷۵ درصد قیرطبیعی کل کشور را داریم/بنا به گفته مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه، تنها معادنی که در مناطق چهارگانه محیط زیست واقع شده‌اند برای آغاز فعالیت خود باید از محیط زیست استعلام بگیرند و خارج از این مناطق الزامی برای اخذ مجوز محیط زیست وجود ندارد/ این در حالی است که همین معادن در هر نقطه‌ای که باشند اگر آلایندگی برای هوا، آب و خاک ایجاد کنند محیط زیست باید به فعالیت آنها ورود کند/یک فعال محیط زیست معتقد است: گاهی شاهد آن هستیم که یک معدن با تخریب و آلودگی محیط زیست همراه است اما به دلیل حفظ اشتغال معدن، از مراجع بالاتر دستور می‌رسد که جلوی فعالیت آن گرفته نشود/اگر این روند ادامه پیدا کند در شهرستان‌هایی که فعالیت معدنی زیاد است دچار تخریب جدی محیط زیست خواهیم شد/یک فعال بخش معدن استان اما می گوید:امروز محیط زیست و به‌ویژه منابع طبیعی به مهمترین سدهای پیش روی معادن تبدیل شده‌اند/اگر این رویه ادامه پیدا کند باید تمام فعالیت‌های معدنی کرمانشاه متوقف شود و درب معادن را ببندیم در حالیکه در کشورها و‌ حتی استان‌های دیگر از بخش معدن و صنایع وابسته به آن درآمدهای قابل توجهی به دست می‌آید/این فعال بخش معدن با بیان اینکه در حال حاضر چه در بخش معدن با نرخ روز تجهیزات و ماشین آلات بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان حداقل سرمایه نیاز دارد، افزود: وقتی که فردی این میزان سرمایه را پای کار می آورد نباید جلوی راهش سنگ اندازی کرد.

مخالفت شورای شهر با راه اندازی سوله بحران در آرامستان معنادار نیست
2 سال قبل
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاهY

مخالفت شورای شهر با راه اندازی سوله بحران در آرامستان معنادار نیست

دکتر سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری طلوع، عنوان کرد: چندی پیش از سوی شورای شهر و کمیته تطبیق تایید شد تا سوله بحران در آرامستان در اختیار اداره کل پزشکی قانونی قرار بگیرد، ولی مخالفت چند نفر از اعضای شورا موجب شد تا شهردار مجبور شود با ارسال نامه ای مجدد، مخالفت خود را با این طرح اعلام کند که دوباره بررسی این طرح به شورا بازگشت/راه‌اندازی این سوله علاوه بر سامان‌دهی اجساد در مواقع ضروری، امنیت آرامستان را هم افزایش می‌دهد؛از این سوله در حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، تصادفات، بیماری های همه گیر و یا حوادث ناشی از سقوط هواپیما برای سامان دهی اجساد استفاده می شود/ اکنون مطلع شدیم در جلسه روز گذشته شورای شهر که به ریاست احسان احسانی برگزار شد، اعضای شورا عنوان کرده اند که با استفاده از اختیارات شورا، این سوله به پزشکی قانونی تعلق نمی گیرد/در نتیجه به دنبال رایزنی هایی که با دکتر یگانه مدیرکل بحران استانداری، آقای استاندار و معاون سیاسی فرماندار انجام دادیم، مدارکی پیدا و تایید شد که برهمین اساس سوله بحران از نظر سندیت به مدیریت بحران استانداری تعلق دارد و ارتباطی به شورا ندارد/ مدیریت بحران استانداری می گوید که 9 سوله بحران در اختیار داشته است، که در10سال گذشته این سوله ها را در اختیار شهرداری قرار داده که حتی بخشی از فندانسیون آن تکمیل شد و قرار براین بود مابقی آن توسط شهرداری تکمیل شود تا برای پایگاه های چندمنظوره استفاده کند و در مواقع بحران آن را در اختیار مدیرت بحران  قرار دهد که این اتفاق نیفتاد/ اکنون بیش از یک سوم سوله بحران آرامستان توسط سارقان به تاراج رفته است که با هماهنگی استاندار و معاونان در این مکان نگهبان قرار داده ایم و شبانه روز در حال کشیک دادن و محافظت هستیم، اگر اعضای شورا بخواهند چنان تصمیمی بگیرند بی شک در شش ماه آینده آثاری از این سوله باقی نخواهد ماند. خانی افزود: اما ما معتقد هستیم این سوله مربوط به مدیرت بحران است و در حال انجام قرارداد هستیم و اکنون نامه ای به بازرسی  و کمیته کارشناسان دادگستری و ارزیابان استان در دست داریم تا سوله بررسی شود و میزان  خسارتی که به سوله وارد شده مشخص شود/ اعضای شورای شهر برای ما مانع ایجاد می کنند و در تلاش هستند که مدیریت سوله به شهرداری بازگردد و از سوی دیگر مدیریت بحران استانداری براساس مدارک موجود عنوان می کند که مالکیت این سوله را دارد و متعلق به پزشکی قانونی خواهد بود/وی درخصوص علت این مخالفت توسط شورا گفت: اعضا معتقدند که سوله در دل ساکنان محله قرار دارد و برای اهالی شهرک جعفرآباد موجب مزاحمت می شود در صورتی که سوله در محل آرامستان است و هیچ ارتباطی با شهرک ندارد و محصوربندی خواهد شد و برای یک کار عام المنفعه است که اگر اتفاقی افتاد ما بتوانیم به شکل مطلوب اجساد را ساماندهی کنیم.

هیچ کودکی نباید از شادی و سرگرمی محروم بماند/کمبود کانون های سیار در روستاهای کم برخوردار کرمانشاه
2 سال قبل
مدیرکل کانون ‌پرورش فکری کودک و نوجوان کرمانشاه:

هیچ کودکی نباید از شادی و سرگرمی محروم بماند/کمبود کانون های سیار در روستاهای کم برخوردار کرمانشاه

در فصل تابستان که نهادهای فرهنگی کلانشهر کرمانشاه برای غنی سازی اوقات فراغت با برنامه های شاد و متنوع از کودکان استقبال می کنند، کودکان و نوجوانانی وجود دارند که هیچ خدماتی در این زمینه دریافت نمی کنند و روزهای گرم تابستان را با یکنواختی و کسالت به پایان می رسانند/کودکان و نوجوانانی که به دلیل سکونت در روستاها و مناطق حاشیه نشین استان از کوچکترین خدمات فرهنگی بی نصیب می‌مانند و خلاقیت و استعدادهای نهفته شان شکوفا نمی شود با دیگر کودکان تفاوتی ندارند و نباید جبر سکونت در منطقه ای کم‌برخوردار موجب قرارنگرفتن آنان در زیر چتر عدالت تربیتی شود/یکی از متولیان اصلی در غنی سازی اوقات فراغت و کاهش آسیب های اجتماعی بدون شک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که تنها دارای دو‌ کانون سیار در استان است که پیگیری ها برای افزایش این تعداد هنوز نتیجه نداده است/باتوجه به اینکه استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت با بیش از ۳۴شهر و ۲هزار و ۵۹۵ روستا دارد مشخص است که این دو مرکز کفاف این تعداد کودک تشنه آموزش و سرگرمی را نمی دهد ‌‌از سوی دیگر هنوز دو‌مرکز ثابت کانون های پرورشی فکری کودک و نوجوان که در زلزله سال ۹۶ آسیب دیده اند مرمت و بازگشایی نشده اند/نهادها و ارگان های فرهنگی که به هنگام فرارسیدن اوقات فراغت از برنامه های متعدد دم می زنند آیا این کودکان را از یاد برده اند؟باید پرسید که کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار چه سهمی از این برنامه ها خواهند داشت، کودکانی که سرمایه های فرهنگی فردای این مرز و بوم هستند/مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان کرمانشاه در گفتگو با طلوع، در این باره گفت: پیاده سازی شعار عدالت تربیتی یکی از اهدافی است که از بدو ورود به کانون پیگیری کرده ایم، کانون وظیفه دارد‌ چتر تربیتی خود را برای همه کودکان و نوجوانان باز کند و با کمک همکاران و نیروهای جهادی تلاش کرده ایم تا بتوانیم‌ حضور خود را در مناطق کم برخوردار و نیمه برخوردار پررنگ کنیم.

آقایان نماینده شرایط مرگبار جاده‌های کرمانشاه را نمی بینید؟!
2 سال قبل
سهم یک ششم‌متوسط کشوری دوربین سرعت سنج در کرمانشاه؛

آقایان نماینده شرایط مرگبار جاده‌های کرمانشاه را نمی بینید؟!

آمارها می گوید تصادفات جاده ای سومین عامل مرگ و میر در ایران محسوب می شوند و از میان 4 عامل انسان، جاده، وسیله نقلیه و محیط، در کشور ما و طبق گفته پلیس راهور بیشترین عامل تصادف، عامل انسانی است و در مراحل بعدی مشکلات جاده ای و نقص فنی خودرو زمینه ساز بروز حادثه هستند/در کرمانشاه اما این موضوع کمی متفاوت است چون به نظر می رسد ما به لحاظ زیرساختها فاصله بیشتری با متوسط کشور داریم. مثلا تنها 467 کیلومتر از جاده های استان بزرگراه هستند و بیش از 8 هزارو 51 کیلومتر جاده دوطرفه غیرمجزا در استان داریم که کوهستانی بودن منطقه، مزید بر علت شده و خطر تصادف را دوچندان می کند!/نکته مورد توجه دیگر کمبود دوربین های کنترل سرعت است که به طور متوسط در سطح کشور به ازای هر 5 کیلومتر یک دوربین نصب شده در حالیکه این آمار در کرمانشاه یک دوربین به ازای هر 30 کیلومتر است!/اگر به شرایط موجود سرعت غیرمجاز راننده، بی مبالاتی و یا ایمن نبودن خودرو را اضافه کنیم آنوقت چندان هم دور از انتظار نیست که مثلا روز جمعه نهم تیرماه سالجاری حداقل 9 حادثه رانندگی در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده باشد، حوادثی که 15 نفر را مجروح و عده ای را به کام مرگ کشانده است!/تنها نباید برای حفظ جان مسافران اربعین در جاده ها دست به کار شد/اگر اربعین نبود همین چهارصدوخورده ای بزرگراه را هم نداشتیم!/نکته مورد توجه دیگر سخنان رئیس پلیس راه استان است که آمارهای روز جمعه نهم تیر را کمی بیشتر از عدد هلال احمر اعلام کرد و گفت: معمولا تعداد حوادث جاده ای اورامانات که یک منطقه پرگردشگر محسوب می شود بیشتر از دیگر نقاط استان است، این مسیر جاده ایمنی ندارد و نیمی از تصادف های آن به دلیل عدم خط کشی و استاندارد نبودن جاده اتفاق می افتد/به گفته سرهنگ "کیخسرو دستغیب" تنها 467 کیلومتر از جاده های استان بزرگراه هستند و کرمانشاه 8هزارو51 کیلومتر جاده 2طرفه غیر مجزا دارد که با احتساب کوهستانی بودن منطقه خطر تصادف در آن بیش از سایر نقاط است/وی محورهای کرمانشاه به روانسر و پاوه، بیستون به سنقر و حمیل به ایلام را پرحادثه ترین محورهای استان ذکر کرد و گفت: در بیشتر موارد تجاوز به چپ برای سبقت در لاین های دو طرفه حادثه ساز می شود و چون اکثر مسیرها گاردریل ندارند تلفات بیشتری می دهیم!/دستغیب در حالیکه ایمن سازی جاده ها را شامل نصب تابلو،خط کشی وسط و حاشیه جاده، تامین روشنایی، نصب شانه خاکی به صورت شیب شیروانی و تجهیز بیشتر راهها به دوربین کنترل سرعت عنوان کرد و گفت: هنوز در مسیرهای زیادی حاشیه جاده ها خط کشی ندارد، در محورهایی که پرتگاه هستند هم شانه خاکی شیب دار نداریم وهمین مسئله موجب واژگونی خودروها می شود/تاریکی مسیر و عدم تجهیز بسیاری از راهها به دوربین کنترل سرعت نکته قابل توجه دیگری است که رئیس پلیس راه استان به آن اشاره کرد و متذکر شد: متاسفانه در شرایطی که در کشور به طور متوسط برای هر 5 کیلومتر یک دوربین کنترل سرعت نصب شده این عدد در کرمانشاه 30 کیلومتر است و حتی در برخی محورها مثل کرمانشاه به کوزران دوربین نداریم، علاوه بر آن محورهای کرمانشاه به روانسر، کامیاران و کنگاور همه کمبود دوربین دارند.

محیط زیست وضعیت مازوت سوزی در نیروگاه بیستون را بررسی می کند
2 سال قبل
به دنبال درخواست مخاطبان پایگاه خبری طلوع؛

محیط زیست وضعیت مازوت سوزی در نیروگاه بیستون را بررسی می کند

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه در پی گزارش مردمی گفت: برای اینکه متوجه شویم وضعیت و رنگ بخار بویلر این نیروگاه بیشتر از پارامترهای زیست محیطی است یا خیر، همکاران حوزه پایش را به این محل اعزام می کنم تا نمونه برداری انجام شود و اگر پس از آنالیز مشخص شود که این خروجی بیش از سطح استاندارد است، اخطار داده می شود/در روزهای اخیر تیرماه، یکی از شهروندان کرمانشاهی با ارسال چندین عکس به دفتر پایگاه خبری طلوع، خروج بخار تیره رنگ از دیگ بخار نیروگاه حرارتی بیستون را اطلاع داد و عنوان کرد این تیرگی از ابتدای جاده توجه او و سرنشینان را به خود جلب کرده بود و همچنان تا زمان دورشدن از نیروگاه، این وضعیت ادامه داشت/برخی نیروگاه های حرارتی برای گرمایش بویلرها و ایجاد بخار با توجه به کمبود گاز طبیعی به سوزاندن مازوت اقدام می کنند که این کار، اثرات زیست محیطی مخرب کوتاه و بلندمدتی از خود برجای می گذارد و در نهایت منجر به ایجاد گاز سمی «co2» می شود که سلامتی را نشانه خواهد رفت/مازوت سوزی برای برخی از صنایع از آبان ماه هر سال شروع و تا زمانی که هوا سرد است تداوم دارد، گازوییل باید نخستین انتخاب نیروگاه ها به هنگام قطع گاز باشدو مازوت سوزی انتخاب آخر شود/ محیط زیست یک مساله مهم و حفاظت از آن یک وظیفه شرعی در قانون بیان شده است، همه ما در قبال حفظ و حراست از این امانت و موهبت الهی مسئول هستیم و این گزارش مردمی به عنوان یکی از مطالبات زیست محیطی در این پایگاه خبری بررسی و پیگیری شده است/آرش محمدی، کارشناس مسئول اداره نظارت و پایش  اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه در خبری که در سال گذشته از وی منتشر شد، بیان کرد که واحدهای صنعتی بزرگی همچون نیروگاه های حرارتی بیستون و صنایع سیمان از سوخت مازوت استفاده می کنند که موجب کاهش کیفیت هوای استان می شود/محمدی با بیان اینکه از میان نیروگاه های حراراتی استان تنها نیروگاه حرارتی بیستون از مازوت استفاده می کند یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع، جلساتی را با شرکت گاز و سایر مراجع ذیربط استان برگزار کردیم که قرار شده است با حضور مدیرعامل شرکت گاز کشور در کرمانشاه این مساله مطرح و برای آن راه حلی اساسی پیدا شود/با تمام این تفاسیر و پس از گذشت زمان، هنوز راه حل پایداری عنوان نشده است و مشاهده بخار تیره در گرم سال تعجب برانگیز است.