کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-اردشیر رستمی، با بیان اینکه ساعت حدود یک بامداد امروز (۲۵ خرداد) یک حادثه آتشسوزی از بخشداری نوسود به ما اعلام شد، گفت: این حادثه در یک انبار دپو گالنهای ۲۰ لیتری بنزین رخ داده که احتمالا قاچاق هم بوده و یک جرقه که هنوز مشخص نیست چه منشایی داشته، باعث بروز آتش سوزی شده است/فرماندار پاوه با بیان اینکه در جریان این حادثه دو جوان ۱۸ و ۱۶ ساله جان خود را از دست دادند، یادآور شد: متاسفانه جوان دیگری نیز که برای کمک به آنها رفته بود دچار ۴۰ درصد سوختگی شده و هم اکنون در بیمارستان پاوه بستری است/رستمی با ابراز تاسف از وقوع این حادثه، تاکید کرد: به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی، نیروهای امدادی در کوتاهترین زمان به محل حادثه رفته و آتش را مهار کردند، اما شدت حادثه باعث شد دو نفر جان خود را از دست بدهند/وی همچنین از فوت یکی دیگر از مجروحان حادثه ریزش ساختمان در شهر نوسود که پنجشنبه هفته گذشته (۱۹ خرداد) رخ داد، در یکی از بیمارستانهای تهران خبر داد و عنوان کرد: تعداد فوتیهای این حادثه به پنج نفر رسیده است/فرماندار پاوه با اشاره به وخامت حال برخی از مصدومین این حادثه که اکنون شاهد فوت یکی از آنها بودیم، افزود: متاسفانه باز هم امکان افزایش فوتی ها وجود دارد.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-شهرام کرمی، بااشاره به وجود معضلی به نام کودکان کار در جامعه، اظهار کرد: متاسفانه براساس گزارش های واصله افرادی به صورت ساماندهی شده و غیرقانونی با بکارگیری کودکان و نوجوانان بصورت گروهی در کارگاه ها یا مراکز جمع آوری و تفکیک زباله به بهره کشی اقتصادی از آنان می پردازند/وی با تاکید براینکه این اقدام مغایر با قانون کار و مصداق بارز نقض حقوق اطفال و نوجوانان است، اعلام کرد: طبق قانون این اقدام جرم بوده و قابل تعقیب قضایی است/ در این راستا، به منظور پیشگیری از بزه دیدگی این کودکان در معرض خطر، مقرر شد موضوع از طریق نهادهای ذیربط بررسی و ضمن شناسائی باندهای موضوع مکاتبه نتیجه جهت پیگرد قضائی به دادسرا منعکس شود./وی با تاکید براینکه دستگاه های متولی همچون بهزیستی و شهرداری باید نسبت به شناسایی و ساماندهی دیگر کودکان کار اقدام کنند، افزود: تا پیش از شیوع کرونا برنامه های خوبی در این راستا صورت گرفته بود که امید است تداوم پیدا کند و طرح های حمایتی برای اینگونه از کودکان مستمر باشد/کرمی با بیان اینکه باید از ظرفیت خیرین برای حمایت از کودکان کار و خانواده هایشان استقاده کرد، گفت: از آنجایی که ادامه تحصیل این کودکان امری ضروری است و می تواند آنها را در آینده از سوق یافتن به دام آسیب های اجتماعی دور نگه دارد؛ لذا یکی از اقداماتی که می توان با استفاده از ظرفیت خیرین انجام داد تهیه بسته های آموزشی و فراهم کردن شرایط برای ادامه تحصیل این کودکان است/آموزش و پرورش هم باید نسبت به شناسایی این دسته از کودکان که ترک تحصیل کرده اند اقدام و برای بازگشت آنها به ادامه تحصیل تلاش کند.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-استاندار کرمانشاه گفت: دفتر منطقه آزاد تجاری قصرشیرین دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده افتتاح میشود/با افتتاح این دفتر و انجام مقدمات کار، دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در منطقه آزاد تجاری قصرشیرین نیز صورت خواهد پذیرفت/وی با بیان اینکه در منطقه آزاد قصرشیرین چیزی به نام زمین فروشی نداریم، گفت:هر زمینی که در این منطقه واگذار می شود، باید به امور تولیدی و سرمایه گذاری و صادرات اختصاص یابد/استاندار کرمانشاه با دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در استان، گفت: درهای کرمانشاه به روی سرمایه گذاران داخلی و خارجی باز است و هر مانعی که سر راه آنان باشد، برداشته خواهد شد/اردیبهشت سال گذشته ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-جلیلیان رییس امور شعب بانک ملی استان گفت: به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی ،بانک های استان کرمانشاه امروز یکشنبه ۲۷اردیبهشت ماه تعطیل است/دستگاه های خدمات رسان مانند آتش نشانی ،بیمارستان ها و…با توجه به نیاز شهروندان و در شرایط هشدار ملزم به خدمات دهی هستند/با توجه به ارائه خدمات الکترونیک بانکی مردم می توانند اقدامات بانکی خود را از این طریق انجام دهند/غیر از ارائه تسهیلات بانکی شهروندان از طریق دستگاه های خود پرداز فعال در سطح شهر برای دریافت نقدی اقدام نمایند/با توجه به سیستم خدمات الکترونیک بانک ها در ردیف دستگاه های اورژانس قرار نمیگیرند/پس از بهبود شرایط مردم می توانند در روزهای آتی از سرویس دهی مستقیم بانک ها استفاده نمایند.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-علی رضایی، با بیان اینکه احتمالا سفر استانی دولت به کرمانشاه پس از انجام دو سفر استانی دیگر باشد، افزود: ظاهرا پس از انجام سفر به این دو استان، نوبت به کرمانشاه خواهد رسید که پیشبینی میکنیم ظرف حدود سه هفته آینده باشد/ین سفر فرصت مغتنمی است که پروژههای مهم کرمانشاه را از رئیس جمهور مطالبه کنیم، اما باید سراغ پروژههای کلان و ملی برویم که هم در شان مردم استان باشد و هم در کرمانشاه منشاء تحول و توسعه شود/یکی از مهمترین پروژههایی که باید مطالبه کنیم، تکمیل راه آهن کرمانشاه تا مرز خسروی است/یکی دیگر از مهمترین مطالبات کرمانشاه در سفر رئیس جمهور تعیین تکلیف پروژه پتروپالایش آناهیتا و اجرایی شدن آن پس از سالها است/ پروژه بزرگ قطار شهری کرمانشاه که اعتبار زیادی در آن هزینه شده و نیمه کاره مانده نیز در جریان سفر رئیس جمهور پیگیری می شود و تکمیل و اجرای سامانه گرمسیری و سردسیری نیز از دیگر مطالبات ما خواهد بود/نماینده کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی تامین اعتبار برای دو سد کبوترلانه کنگاور و قشلاق صحنه و همچنین مجوز پتروشیمی کنگاور را نیز از جمله مطالبات از سفر رئیس جمهور برای این حوزه انتخابیه اعلام کرد.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-شهرام کرمی بااشاره به گرم تر شدن هوا و احتمال شیوع بیماری های مشترک بین دام و انسان، اظهار کرد: در این راستا، نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در کشتار دام ها باید مورد تأکید بیشتری قرار گیرد/ متاسفانه عده ای افراد سودجو در برخی از محلات شهر کرمانشاه دست به کشتار غیرمجاز دام زنده در مغازه ها، معابر و منازل شخصی می کنند و حتی گاها در برخی موارد گوشت دام های مردار را به مردم عرضه می کنند که سلامتی شهروندان را به خطر می اندازد/ هرچند که طی سالهای اخیر بارها بر لزوم برخورد با این افراد تأکید شده و اقداماتی نیز صورت گرفته، اما کماکان شاهد فعالیت این افراد هستیم که در این رابطه دستورات لازم برای مقابله با آنها به دستگاه های متولی داده شده است/به منظور پیشگیری از مشکلات بهداشتی و خطر انتقال بیماری های مشترک و عفونی (تب کریمه، کنگو، تب مالت و . . . ) با تشکیل اکیپی متشکل از دستگاه های ذیربط و با پشتیبانی قاطع انتظامی نسبت به جمع آوری کشتار در این محلات اقدام شود/کرمی از اداره کل دامپزشکی استان هم خواست با نظارت دقیق، کشتارگاه های غیرمجاز سطح شهر را شناسایی تا برای پلمب آنها اقدام شود و در صورت ادامه فعالیت، مطابق با ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با آنها برخورد شود/وی خواستار حمایت از از کشتارگاه های مجاز استان (کشتارگاه صنعتی بیستون و کشتارگاه ماهیدشت) جهت توزیع گوشت گرم در سطح استان هم شد/متاسفانه برخی از این افراد سودجو با نصب داربست هایی در معابر رفت و آمد شهروندان را هم مختل می کنند که در این رابطه هم اجرائیات باید نسبت به جمع آوری ابزارآلات آنها اقدام کند.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-سرهنگ “محمد حیدری” ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات هم استانی ها و همشهریان کرمانشاهی اظهار داشت:به منظور تسهیل در تردد شهروندان و حفظ ایمنی مردم روزه دار و همچنین نظم بخشی به حوزه ترافیکی اطراف مساجد، امامزاده ها، هیات ها و تکایا، پلیس راهور نسبت به پوشش ترافیکی معابر و محل های پرتردد اقدام خواهد کرد/باتوجه به اینکه مراسم ویژه شب های قدر کرمانشاه در حسینه شهدا باغ فردوس و در جوار قبور مطهر شهیدان والامقام برگزار می شود، محدودیت تردد در معابر اطراف مزار شهدا با هدف ایمنی تردد شرکت کنندگان در مراسم و کنترل ترافیک محل، اعمال خواهد شد/محدودیت تردد در اطراف حسینیه شهدا با شروع مراسم از حوالی ساعت ۲۲ آغاز و تا پایان مراسم که حدود ساعت ۴ بامداد خواهد بود، ادامه پیدا می کند/همچنین به خاطر افزایش ایمنی شب زنده داران مراسم احیا، از حرکت کامیون ها در معابر پرتردد نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد/وی همچنین از کنترل ترافیک بزرگراه های کرمانشاه با توجه به افزایش حجم ترددها در شب های قدر خبر داد/سرهنگ حیدری در پایان ضمن آنکه از رانندگان خواست در تاریکی شب کاملا مراقب رانندگی خود بوده و حتما با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند، به شهروندان نیز توصیه کرد در صورت عبور از خیابان حتما مراقب تردد خودروها باشند و حتی الامکان از پل های عابر پیاده استفاده کنند.
علیرضا مرادی بیستونی، با اشاره به رکود ناشی از شیوع بیماری کرونا در حوزه گردشگری، اظهار کرد: طی دوسال گذشته گردشگری یکی از رسته هایی بود که از شیوع کرونا بیشترین ضربه را دید./ رکودی که در گردشگری بوجود آمد باعث شد تا برخی از فعالین این حوزه به سایر مشاغل روی بیاورند و برخی از واحدها هم دست به تعدیل نیرو بزنند، نیروهایی که کاملا آموزش دیده بودند و هزینه های زیادی هم برای آموزش آنها صرف شده بود/ سرانجام پس از دو سال با بهبود شرایط کرونایی شاهد ایجاد یک جنب و جوش دوباره در گردشگری کرمانشاه هستیم، این درحالیست که بخشی از نیروهای انسانی ما از این حوزه رفتهاند و در این شرایط به نظر می رسد کاری که باید در اولویت قرار گیرد، توانمندسازی نیروهای فعلی و آموزش نیروهای جدیدی است که وارد حوزه گردشگری شده اند/کرمانشاه یکی از استان هایی است که بیشترین تعداد آثار تاریخی را در کشور دارد، اکنون که فضای گردشگری دوباره باز شده، نیازمند معرفی مجدد و دوباره داشته هایمان در این حوزه هستیم و باید با آژانس ها و دفاتر گردشگری مناطق مختلف ایران ارتباط بگیریم و ضمن معرفی این داشته ها، بخواهیم تا تورهایشان را به کرمانشاه بیاورند/این کارشناس گردشگری با تاکید براینکه باید بسترها برای ورود گردشگران به کرمانشاه فراهم شود، افزود: موضوع مهم در این امر که نباید از آن غافل شد، هماهنگی و همکاری بین بخشی است تا خدمات مناسبی را به گردشگران ارائه دهیم/مرادی بیستونی بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت های زیادی را برای تبدیل شدن به یکی از قطب های گردشگری ایران در دوران پساکرونا دارد،در این استان پنج مرز رسمی با کشور عراق وجود دارد که از این پس می توان در حوزه گردشگری بیشترین بهره را از آنها بویژه از دو مرز پرویزخان و خسروی برد/برای اینکه بتوانیم مجدد خودی نشان دهیم و گردشگران عراقی را متوجه کرمانشاه کنیم، باید نمایشگاه های گردشگری را با نشان دادن توانمندیهایمان در این کشور برگزار کنیم و بویژه در بحث توریسم درمانی و گردشگری ورزشی خودی نشان دهیم.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-فیروز دولتشاهی، با بیان اینکه از امشب (۲۸ فروردین) افت حداقل دمای شبانه را در کرمانشاه داریم، اظهار کرد: دمای شبانه در نواحی مختلف استان بین دو تا چهار درجه سانتی گراد کاهش خواهد داشت/وی درباره احتمال زیر صفر رفتن حداقل دما در برخی نقاط از جمله کنگاور، سنقر، حمیل و کوزران هشدار داد و تاکید کرد: در این نقاط دمای یک تا دو درجه سانتیگراد زیر صفر را نیز ممکن است داشته باشیم/در شهر کرمانشاه نیز احتمال دارد حداقل دما از حدود شش درجه سانتیگراد به سه درجه سانتیگراد کاهش پیدا کند/دولتشاهی پیشبینی کرد این شرایط برای دو شب پیش رو ادامه داشته باشد و اضافه کرد: در این مدت دمای روزانه تغییر چندانی نخواهد داشت/وی درباره احتمال آسیب به تولیدات کشاورزی و باغی هشدار دارد و از کشاورزان و دستگاههای مربوطه خواست آمادگی لازم را برای حفاظت از محصولات داشته باشند.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-تلاش های فراوانی برای کمک به کاهش بیکاری کرمانشاه انجام شده، از تدوین اسناد کاهش نرخ بیکاری استان تا برگزاری مستمر جلسات و کارگروه ها اما هنوز این دغدغه دست از سر کرمانشاه بر نداشته است/در هر خانواده ای حداقل یک جوان بیکار وجود دارد و درد بزرگتر آنجاست که بسیاری از افراد بیکار در کرمانشاه تحصیل کرده و فراغ التحصیلان رشته های دانشگاهی هستند که بازار کاری برای انها وجود ندارد/وقتی که رئیس جمهور دولت سیزدهم استاندار کرمانشاه را معرفی کرد، کمک به اشتغال و رفع معضل بیکاری را اصلی ترین دغدغه ای دانست که “بهمن امیری مقدم” استاندار باید پیگیر آن باشد و حالا اقداماتی در همین راستا در کرمانشاه آغاز شده است./اولین گامی که برای سال جاری در نظر گرفته شده هدف گذاری برای ایجاد ۴۶ هزار شغل در کرمانشاه برای سال ۱۴۰۱ است/سهم کرمانشاه از این تعداد ۴۶ هزار شغل است./حالا سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه می گوید: بر اساس برش استانی در نظر گرفته شده برای کرمانشاه باید در سال جاری ۴۶ هزار و ۸۲ شغل در استان ایجاد شود/مختار احمدی با بیان اینکه بر اساس هدف گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است امسال در کشور یک میلیون شغل ایجاد شود، عنوان کرد: سهم کرمانشاه از این تعداد ۴۶ هزار شغل است./ در گذشته یک سند سه سالهای برای اشتغال کرمانشاه داشتیم که در سال ۱۴۰۰ به پایان رسید،اما با دستور استاندار کرمانشاه که اشتغالزایی را بنا به تاکید رییس جمهور اولویت اصلی خود قرار دادند، بنا داریم سند جدید اشتغال استان را تدوین کنیم/یکی دیگر از ویژگیهای این سند داشتن برش شهرستانی، مشخص کردن سهم هر دستگاه از ایجاد اشتغال و مشخص کردن سهم هر بخش از جمله صنعت، کشاورزی، خدمات و … است/ اگرچه امکان اجبار برای بیمه شدن تمام نیروهای کار و تحمیل فشار به کارفرمایان وجود ندارد، اما تلاش میکنیم پوشش بیمه نیروهای کار ارتقا یابد.