کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-سرهنگ کامبیز رستمی« معاونت فناوری و اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه « فاوا» از راه اندازی سامانه نوبت دهی اینترنتی برای خدمات دهی به هم استانی ها خبر داد/ منبعد شهروندان می توانند به منظور مدیریت وقت خود با اسکن بارکد فوق «درج شده در خبر» و یا مراجعه به نشانی اینترنتی https://p10.epolice.ir/p10 به منظور بهره مندی از خدمات دفاتر پلیس +۱۰ جهت نوبت دهی اقدام کنند و سریعتر و راحت تر از خدمات دفاتر فوق بهرمند شوند/ هم استانی های عزیز برای خدمات تشخیص هویت (گواهی عدم سوء پیشینه کیفری)در دفاتر پلیس +۱۰ شهرستان کرمانشاه نیاز به احراز هویت ندارند، لیکن مراجعین برای تشخیص هویت در صورت درخواست دفتر مبنی بر احراز هویت موضوع را از طریق سامانه ۱۹۷ پیگیری نمایند.
لازم به ذکر است: این سامانه فعلا در استانهای محدود راه اندازی شده و کرمانشاه از استانهایی که در این اقدام پیش قدم می باشد.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-برومند نجفی محیطبان کرمانشاهی ظهر روز بیست و دوم مرداد در حالی که دستبند بر دست و زنجیر پای داشت،در مقابل دادگاه با ضربات گلوله در عرض چند ثانیه مظلومانه کشته شد/کشته شدن محیط بان کرمانشاهی در مقابل دادگاه بی تردید موضوعی نگران کننده است که وضعیت امنیت در محاکم قضایی را نیز زیر سئوال برده است. چه کسی پاسخگوی حفاظت از جان محیط بان کرمانشاهی است؟/یکی از شاهدان عینی ماجرا در با بیان اینکه حوالی ظهر ۲۲ مرداد این اتفاق تلخ رخ داده است ، می گوید: در آن لحظات پر وحشت کسی در کوچه نبود جز چند نفر/این فرد که حدود ۶۰ سال سن دارد، می افزاید: تمام ماجرا را از نزدیک دیدم. قاتل پس از شلیک گلوله به محیط بان سوار بر خودرو سمند شد.راننده خودرو سمند جوان بود/وی که از بردن نام خود امتناع می ورزد، اضافه می کند: زمان جان دادن محیط بان روی سرش بودم. دست و پایش بسته بود. صورتش پر از خون بود/درلحظه تیراندازی نیز خودرو زندان وسط کوچه بود. سرباز بدون سلاح زندانی (محیط بان) را آورد/وی که از وجود افراد دیگری همراه قاتل اظهار بی خبری می کند، می گوید: خودرو حامل قاتل، سمند بدون شماره ای بود که راننده اش یک جوان بود/خواستم شماره ماشین را بردارم اما خودرو بدون شماره بود/پیرمرد اسلحه به دست به طرف زندانی و سرباز که فاصله چندانی با خودرو سمند نداشت، رفت/پیرمرد(قاتل) با قنداق تفنگ زد به سرباز و سرباز بی دفاع نقش بر زمین شد و از حال رفت/ تبر دست پدر (محیط بان) بود/او گویا از قبل می دانسته که خانواده مقتول قصد جان پسرشان را خواهند کرد. به همین خاطر تبری برای حفاظت از جان فرزندش (محیط بان) آماده کرده بود اما فرصت استفاده از آن را به دست نیاورد/این شاهد عینی اضافه می کند: پیرمرد اسلحه به دست، اول سه گلوله به سمت سینه محیط بان انداخت و بعد همانطور که عقب عقب می آمد چندین گلوله دیگر نیز به سر و صورت محیط بان زد/این فرد که ساکن کوچه شهید فریبرز کرمی خیابان گلسرخ است، ادامه می دهد:مردم ترسیده بودند. هیچ کس جلو نمی آمد. محیط بان در حال جان دادن بود ، کلید را پس از به هوش آوردن سرباز از او گرفتیم. به ۱۱۵ زنگ زدیم.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع- جمشید محبت خانی درباره حادثه قتل محیطبان «برومند نجفی» پس از برگزاری جلسه دادگاهش، با بیان اینکه من خبر قتل محیطبان نجفی را وقتی در دفتر خودم بودم، دریافت کردم، اظهار کرد: دیروز اولین جلسه رسیدگی مجدد به پرونده محیطبان نجفی بود و قاضی پرونده، اولیای دم یعنی خانواده فلاحی را احضار کرده بود و از زندان نیز خواسته بود که محیطبان را به دادگاه بیاورند/پس از برگزاری جلسه دادگاه و آنطور که شهود روایت کرده اند، در زمانی که مأموران قصد انتقال محیطبان نجفی از مجتمع قضائی کرمانشاه به زندان را داشتند،یکی از اقوام مقتول به سرباز زندان که محیطبان را همراهی میکرد، حمله ور شده و او را از ناحیه دست مجروح میکند. در همین زمان، پدر مقتول هم با سلاح گرم که احتمالاً کلاشینکف بوده به سمت محیطبان نجفی تیراندازی و او را به قتل میرساند/ در حال حاضر قاتل محیطبان نجفی (فلاحی) و کسی که به سرباز زندان حمله کرده، متواری هستند و تحت تعقیب قرار دارند/ ما از ابتدای تشکیل این پرونده چندین بار برای اخذ رضایت از خانواده مقتول فلاحی به کرمانشاه سفر کردیم. یکبار هم به همراه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست به این استان رفتیم و با بزرگان، ریش سفیدان، متنفذین و مسؤولان استانی دیدار کردیم و آنان قول دادند که برای اخذ رضایت از خانواده مقتول تلاش کنند و این کار را هم کردند/بر خلاف ادعای برخی از رسانهها مبنی بر اینکه سازمان در این پرونده یک بعدی جلو رفته است، ما هر دو بعد را دنبال کردیم یعنی هم اقداماتی برای شکستن رأی انجام دادیم و هم تلاش کردیم رضایت اولیای دم را جلب کنیم/پس از دیدارهای متعدد ما با اولیای دم و نیز تلاشهای گسترده مقامات و ریش سفیدان محلی، پدر مرحوم فلاحی مرتب میگفت باید محیطبان نجفی پای چوبه دار بیاید و من آنجا رضایت میدهم. موردی که در جلسه امروز دادگاه هم تکرار کرده است که البته میتوانست یک ترفند باشد/در حال حاضر ما موضوع قتل محیطبان نجفی را از دو وجه دنبال میکنیم؛ اول آنکه از مقامات ذیربط پیگیر هستیم که قاتل هرچه زودتر دستگیر شود. در این زمینه، دادستانی کرمانشاه حکم دستگیری را صادر کرده و عوامل انتظامی استان هم پیگیر هستند که در اسرع وقت، قاتل را دستگیر کنند.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در سفری که چندی پیش به استان کرمانشاه داشت، در بازدید از محوطه جهانی بیستون، این اثر جهانی را سندی هویتی نه تنها برای مردم کرمانشاه بلکه ایران و کل دنیا عنوان کرد که باید حفظ شود. «عز ت الله ضرغامی » شرایط کنونی این اثر را در شأن آن ندانسته و وعده داده بود:«تلاش می کنیم از محل اعتبارات وزارتخانه تخصی صهایی را برای تقویت زیرساخت های آن داشته باشیم و سرمایه گذار ی هایی در اینجا انجام گیرد. »/مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون نیز اعتبار استانی اختصاص یافته به این اثر جهانی طی چهار سال گذشته را صفر اعلام می کند. همچنین «صامت اجرایی » خواستار جابه جایی شهرک الزهرا (س) طبق مصوبه سال ۱۳۹۳ دولت از حریم اثر ثبت جهانی بیستون شد/عزت الله ضرغامی، با اشاره به همجواری شهرک حاشیه نشین الزهرا (س) با محوطه جهانی بیستون، گفته است: به دلیل وجود محوطه جهانی بیستون، ساختمان های اطراف آن نمیتوانند ارتفاع بگیرند و این مسأله مشکلاتی را برای این مردم ایجاد کرده و از طرفی قوانین میراث هم محفوظ است و باید رعایت شود،بنابراین پیگیری می کنیم که یک گروه کارشناسی از پژوهشگاه میراث فرهنگی به بیستون بیایند و این مشکل را به صورت کارشناسی بررسی کنند/اجرایی مدیر پایگاه جهانی بیستون نیز، گسترش بسیار بالای وسعت کارخانه قند در پنج دهه گذشته، ساخت و سازهای غیراصولی بر بالای کوه بیستون توسط این شرکت را از جمله تهدید پرونده جهانی بیستون میداند و می گوید: «در ضلع غربی بیستون نیز طی ۸سال جنگ تحمیلی، محوطه ای را برای میزبانی جنگزد ه ها در نظر میگیرند که بر اساس آن، شهرک الزهرا(س) ساخته میشود. قرار بود پس از جنگ این شهرک جمع آوری شود اما این کار صورت نگرفت و ساکنانش در این منطقه ماندند. »/به گفته اجرایی اثر تاریخی به این مهمی در مجموع باید سالانه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یابد اما طی ۴سال اخیر اعتبار تخصیصی صفر بوده است. بدون اعتبار نمیتوان زیرساخت های گردشگری را فراهم کرد.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-در منطقه اورامانات، شکارچیان قاچاقچی در کنار زنده گیری سنجاب، سهره طلایی، کبک و پرندگان دیگر را نیز شکار میکنند و برای فروش به بازار های داخلی و خارجی می فرستند. بازار داغی که هر روز بر میزان تقاضایش اضافه می شود/اما تهدیدات علیه جنگلهای بلوط در منطقه اورامانات از دهه های گذشته شروع شده است. از قطع درختان برای تهیه زغال شیره بلوط (شوکه) گرفته تا آتش سوزی های عمدی و غیر عمدی و در سالهای اخیر نیز شکار جانورانی چون سنجاب و…را باید بر این تهدیدات افزود/این روزها اما سنجاب، کبک و سهره طلایی به عنوان اصلی ترین جانواران حیاط وحش منطقه اورامانات در معرض تهدید سودجویان و قاچاقچیان آن قرار گرفته اند/بازار داخلی شهرهای بزرگی چون تهران و اصفهان پذیرای این حیوانات قاچاق شده هستند. کشور عراق نیز به دلیل کاهش ارزش پول داخلی به تازگی به مقصد دیگری برای ارسال این حیوانات قاچاقی تبدیل شده است/نحوه به دام انداختن سنجاب توسط سودجویان نیز یکی از دردناکترین روشهاست. این سودجویان حفره ای پایینتر از لانه این حیوان ایجاد شده را به آتش می کشند تا دما بالا و دود وارد لانه و سنجاب مجبور به فرار از لانه شود. از قبل هم که یک گونی یا توری بر در لانه نصب شده است که سنجاب ها راه فراری نداشته باشند/دردناکی قصه زنده گیری سنجاب ها اینجاست که این نحوه شکار بارها به سوختن تعداد زیادی و مردن سنجابهایی است که حاضر به خروج از لانه نشده منجر می شود/یک فرد آگاه می گوید:برای شکار سنجاب درختان به آتش کشیده میشوند/قیمت هر سنجابی که زنده گیری شود، یک و نیم میلیون تا دو میلیون تومان است.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-براساس آنچه مشهود است اکثر قاطع نمایندگان استان، خبر تفکیک کرمانشاه به دو استان را کذب محض می دانند/«محمد رشیدی» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در یک پاسخی کوتاه به خبرنگار طلوع کرمانشاه، موضوعات مطرح شده در این کلیپ را به شدت رد کرد و از آن تحت عنوان «کذب محض» یاد کرد/«سید جواد حسینی کیا » نیز با تکذیب این موضوع جدایی و تقسیم کرمانشاه به دو استان ، گفت: تولید چنین محتواهایی را از روی شیطنت رسانهای برخی هاست/کرمانشاه یکپارچه خواهد ماند همانطور که ۸ سال مقابل دشمنان یکپارچه ایستادگی کرد/چنین اخباری با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه و تنش بین مردمی است که پایمردی و ولایت مداری خود را در طول عمر این نظام به انقلاب و کشور اثبات کرده اند/وی درباره فرودگاه کرمانشاه نیز افزود:با توجه به بازسازی باند فرودگاه اشرفی اصفهانی کرمانشاه ، پروازهای این فرودگاه از ۱۵۰ پرواز به ۴۰ پرواز کاهش پیدا کرده است/ در نشست هفته پیش در مجلس که با حضور نمایندگان استان از جمله بنده، آقای دکتر مصری و محمد رشیدی و مسئولین سازمان هواپیمایی کشور برگزار شد، قرار بر این شد که روزانه ۱۰۰ صندلی به پرواز کرمانشاه اضافه شود. این روند تا پایان خرداد ماه سال آینده ادامه خواهد داشت تا تعمیرات باند فرودگاه اشرفی اصفهانی کرمانشاه به اتمام برسد و به مدار برگردد که امیدواریم پروازهای بزرگ در سال آینده در این فرودگاه انجام بگیرد/وی از اظهار نظر درباره واگذاری مدیریت میادین نفتی سومار، همچنین پترو پالایشگاه گیلانغرب به استان ایلام امتناع کرد و گفت: آقای شهریار حیدری به عنوان نماینده مردم منطقه اسلام آباد غرب، گیلانغرب و قصرشیرین ، باید پاسخگو این سوالات باشند/خبرنگار طلوع با وجود تلاش بسیار موفق به گرفتن ارتباط و پاسخ از شهریار حیدری نماینده شهر ستان اسلام آباد غرب، گیلانغرب و قصرشیرین نشد/و اما نماینده مردم ایلام در پاسخ به ابهامات پیش آمده در خصوص واگذاری پترو پالایشگاه گیلانغرب و مدیریت میادین نفتی سومار چنین پاسخ گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و بهتر خبرنگاران پیش از مطرح کردن چنین موضوعاتی از صحت و سقم آن مطلع شوند/«سارا فلاحی» تصریح کرد: طرح چنین موضوعاتی از جانب برخی رسانهها، تنها به دلیل شانتاژهای تبلیغاتی انتخاباتی است/طرح از جانب نمایندگان استان ایلام نیز تنها روی منابع خود استان ایلام است و هدف از طرح این موضوع قصد دست درازی به منابع جایی نبوده است.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-کرمانشاه به عنوان قدیمیترین گذرگاه عتبات عالیات حال و هوای حسینی ویژه ای به خود گرفته و در هر کوی و برزن این شهر علم و پرچم عزاداری امام حسین (ع) برافراشته شده است. مهندس برومند نامداری در گفتگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه این رابطه گفت: با هدف گرامیداشت ماه محرم و در راستای تکریم شعائر حسینی و ایجاد فضای معنوی مناسب برای عزاداری سرور و سالار شهیدان تمام معابر پر تردد و میادین مناطق هشتگانه شهر کرمانشاه با نصب صدها بیرق مشکی، پرچم ریسه ای، بنر، بیلبورد و کتیبه سیاه پوش شده که بسیار مشهود است و مورد توجه و استقبال شهروندان کرمانشاهی قرار گرفته است/علاوه بر سیاهپوش کردن سیمای شهر و فضاسازی متناسب با ماه محرم، معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تلاش کرده برای نخستین بار با نوآوری ویژه و نصب طرحهای محرمی متناسب با این ایام در نقاط مختلف شهر جلوه خاصی به این فضا ببخشد/ کمیته استقبال از محرم در راستای خدمتگزاری مناسب به عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) تشکیل شد که از نتایج آن می توان به نشست هماندیشی با هیئات مذهبی شهر اشاره داشت/در این ایام شهرداری کرمانشاه ارتباط تنگاتنگی با هیأت های مذهبی شهر برای برگزاری هر چه بهتر مراسمات و هماهنگی در این زمینه، برقرار کرده است/وی از رفت و روب تکایا و مساجد و حسینیه ها ی شهر توسط پاکبانان خدوم شهرداری کرمانشاه نیز خبر داد و گفت: این کار در سه شیفت توسط این پرسنل و با همکاری مردم عزادار انجام میشود/مراسم زیارت عاشورا نیز هر روز صبح در محل مزار شهید گمنام و یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور عموم مردم و پرسنل شهرداری برگزار میشود که با استقبال شیفتگان حسینی (ع) همراه است. این مراسم هر روز از ساعت ۷تا ۸ صبح از ابتدای شروع محرم در شهرداری در حال برگزاری است/زیات عزاداری نیز در شهرداری کرمانشاه توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر و بسیج تشکیل شده است که در تالار شهرداری کرمانشاه مراسم عزاداری هر روز برگزار می شود/برگزاری مراسم تعزیه خوانی در شبهای تاسوعا و عاشورا را یکی دیگر از از برنامه های این معاونت در شهرداری عنوان کرد و گفت: دیدن از مراسم تعزیه خوانی در این ایام نیز برای عموم مردم کرمانشاه آزاد است.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۰، یکی از مهمترین مصوبات ایجاد کارخانه خودروسازی در شهرستان صحنه بود، پروژهای که بتواند علاوه بر اشتغالزایی فراوان صنعت قطعه سازی استان را نیز به حرکت در بیاورد/آخرین تیر مسئولین استان برای تامین این اعتبار شش هزار میلیارد تومانی طرح آن در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه بود و بارها مسئولین استان اعلام کردند از محل سفر آیت الله رئیسی به کرمانشاه قرار است چیزی نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به استان داده شود که اگر ایران خودرو به این رقم اضافه شود به۲۱ هزار میلیارد تومان خواهد رسید/رئیس جمهور به کرمانشاه آمد و رفت و در نشست خبری که استاندار کرمانشاه برای اعلام دستاوردهای این سفر برگزار کرد هیچ سخنی از ایران خودرو کرمانشاه نبود/رقم تسهیلات همان ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام شد و پروژه هایی مانند قطار شهری، راه آهن کرمانشاه، مصلی کرمانشاه، آبرسانی به کرمانشاه از سد گاووشان و … مطرح شد اما ایران خودرو در این بین جایی نداشت مگر آنکه در نهایت با ابلاغ جزئیات منابع سفر رئیس جمهور شرایط جور دیگری باشد که بعید است/حالا این ظرفیت بزرگ در کرمانشاه در حد یک کارخانه مونتاژ باقی مانده و در حالیکه جوانان کرمانشاه به شدت دنبال شغل هستند افزایش اشتغال دو برابری این کارخانه روی هوا است/بیش از ۱۲ هزار دستگاه خودرو تحویلی در سه ماهه امسال و حالا اخرین خبر از تولیدات این کارخانه به این شکل است/استاندار وقت بازوند منابع مالی مورد نیاز برای توسعه خودروسازی کرمانشاه و رساندن آن به ظرفیت ۱۰۰ هزار دستگاه در سال را بین دو تا سه هزار میلیارد تومان برآورد کرد و یادآور شد: برای تامین این منابع مالی باید از ظرفیت کنسر/استاندار کرمانشاه در تیرماه ۱۴۰۰ نیز باز این موضوع را مورد تاکید قرار دارد، یعنی طی آن یکسال هیچ اقدام عملی برای افزایش ایران خودرو کرمانشاه صورت نگرفته بود/گذشت زمان باعث شد آن دو، سه هزار میلیارد تومان برای توسعه این واحد با افزایش قیمت ها اکنون به شش هزار میلیارد تومان برسد!!
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-نادر نوروزی ، با اشاره به خرید ۱۷ دوربین ثبت تخلف، گفت: این دوربین ها در کمربندی غربی و شرقی نصب شده است/برای فعالسازی این دوربین ها به زودی کُد تخلف از سوی پلیس راهور صادر می شود/ با فعالسازی این کُد، اطلاع رسانی در خصوص این دوربین ها به رانندگان صورت خواهد گرفت که در صورت تخطی از سرعت مطمئنه پیامک جریمه برای آنها ارسال می شود/علاوه بر این دوربین ها، دوربین های ثبت سرعت و نیز دوربین های کنترل ترافیک در نقاط پرترافیک شهر فعال هستند و همه اطلاعات آنها در مرکز مانیتورینگ و کنترل ترافیک شهرداری ثبت و ضبط می شود/نوروزی با اشاره به وسعت شهر کرمانشاه گفت: قطعا برای کنترل بهتر ترافیک کلانشهری مانند کرمانشاه نیاز است دوربین های بیشتری مورد استفاده قرار گیرد و در این زمینه پیگیر هستیم.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-گرانی قیمت گوشت در بازار بویژه گوشت گوساله در پی افزایش چند برابری قیمت نهاده و بالطبع افزایش هزینه تولید دام روی قیمت نهایی آن تاثیر گذاشته و بازار قصابان را به کسادی کشانده است/یکی از قصابان قدیمی سطح شهر کرمانشاه، گرانی قیمت امروز گوشت گوساله را کمبود آن در بازار عنوان میکند و میگوید: تا چند روز پیش قیمت هر سه کیلو گوشت گوساله برای قصاب ۴۷۰ هزار تومان بوده است که طی چند روز اخیر به ۵۳۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است/یعنی برای قصاب روی هر سه کیلو گرم گوشت ۵۰ هزار تومان اضافه شده است و قصاب باید روی قیمت قبل هر کیلو گوشت ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان بکشد تا به سود حدود ۷ درصدی خود برسد. استانداری ، تعزیرات و اتحادیه هنوز با قیمت جدید عرضه گوشت در بازار موافقت نکرده است/وی این عامل را باعث ضرر و زیان به قصابان کرمانشاه می داند و می گوید:استانداری و تعزیرات به قصاب اجازه افزایش قیمت را نمیدهد. قصاب مجبور است که گوشت پاک نشده شامل چربی و پوست و …که به درد استفاده نمیخورد را به قیمت قبل به مشتری بفروشد/رییس اتحادیه قصابان کشتار های غیرمجاز دام در گوشه و کنار شهر را همچنان یکی از چالشهای پیش رو فعالان این عرصه می داند و اضافه می کند: این موضوع نیازمند توجه و نظارت ویژه از سوی دستگاههای متولی از جمله دامپزشکی، اجرائیات شهرداری و بهداشت محیط است/آمویی وجود این نوع کشتار را نیز موثر بر تعطیلی و ورشکستگی قصابان مجوز دار می داند و می افزاید: ضعف مالی مردم، آنها را به طرف خرید این نوع گوشت می کشاند. گوشتی که هیچ نظارتی بر سلامت آن نیست. از طرفی قصاب این گوشت چون نه کرایه مغاز می دهد و نه هزینه برق و مالیات ، گوشت را ده تا ۱۵ هزار ارزان تر به مردم می فروشد/این هزینه برای مصرف کننده مبلغ کمی نیست و روی همین اصل مردم به طرف قصابیهای حاشیه خیابان روی می آورند/براساس نرخ اتحادیه قصاب روی هر کیلو گوشت باید ۷ درصد سود بکشد اما دستیابی به این سود با این شرایط بد بازار سخت شده است/خیلی از قصابها ورشکست شده و دم و دستگاه قصابیشان را جمع کردهاند/یک قصاب کرمانشاهی نیز منشأ گرانی گوشت و ورشکستگی قصابهای کرمانشاهی را گرانی دان میداند و میگوید: دان گران است و دامدار نمی تواند پروار کند ونتیجه این گرانی به مشتری برمیگردد!