با مصوبه کمیسیون خدمات ترافیکی انتظامی استان کرمانشاه، تأسیس آموزشگاه رانندگی ویژه بانوان در شهر کرمانشاه در دستو کار قرار گرفت/سرهنگ محمد حیدری اظهار داشت: به منظور فراهم نمودن فضایی امن با شرایط خاص برای بانوان محترمی که قصد دریافت گواهینامه رانندگی پایه سوم دارند، آموزشگاه رانندگی ویژه بانوان در شهر کرمانشاه تأسیس می شود/سرهنگ حیدری شرایط تأسیس آموزشگاه را به شرح ذیل عنوان و تصریح کرد: در این آموزشگاه صرفا کارکنان و مربیان خانم فعالیت خواهند داشت و باتوجه به اختصاصی بودن تاسیس جهت خدمات دهی به بانوان گرامی، متقاضی باید زن باشد/۱. تابعیت جمهوری اسلامی ایران/۲. دارابودن سن حداقل ۲۵سال تمام/۳. ارائه گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان/۴. متاهل بودن/5. دارابودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم/۶. ارائه گواهی عدم سوءپیشینه کیفری/۷. معرفی مکان اداری جهت آموزشگاه متناسب با آیین نامه اجرایی آموزشگاه های رانندگی مصوب هیات وزیران در سال ۱۳۹۷ (۱۳۰متر زیربنا دارای حیاط متمرکز به متراژ ۱۰۰متر با دسترسی به خیابان بالاتر از ۱۲ متر عرض- با فاصله ۱۰۰متر از خیابان اصلی- با فاصله ۱۵۰متری از مراکز نظامی و انتظامی در داخل شهر) سرهنگ حیدری در پایان گفت: افراد واجدالشرایط می توانند در ساعات اداری به دایره امور آموزشگاه های رانندگی در ستاد پلیس راهور استان (روبروی سیلو) مراجعه نمایند.
طی حکمی از سوی شهردار تهران، قربانی به سمت مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی تهران و حومه (مترو) منصوب شد.
غلامرضا عجم، بااشاره به دستبرد سارقین به سالن شماره دو وزنه برداری کرمانشاه، اظهارکرد: وزنه برداری کرمانشاه در مجموعه ورزشی تختی دو سالن تمرینی برای ورزشکاران دارد که طی یکی دو سال اخیر چهار مرتبه مورد سرقت قرار گرفته است/وی با بیان اینکه اواخر پاییز سال گذشته نیز یک بار دیگر سارقین بخشی از تجهیزات و حتی کابل های برق این سالن ها را به سرقت برده بودند، گفت: پس از چند ماه رایزنی و پیگیری سخت توانستیم با گرفتن اسپانسر سالن را دوباره تجهیز کنیم/دبیر هیات وزنه برداری استان کرمانشاه از دستبرد مجدد سارقین به این سالن در روزهای گذشته خبر داد و افزود: اینبار سارقین با شکستن پنجره هایی که داخل خیابان کوهساری قرار دارد، وارد سالن وزنه برداری شده و حدود هشت میله وزنه برداری و برخی تجهیزات دیگر را به سرقت بردند/باتوجه به اینکه در سالنی که میله های آن به سرقت رفته بیشتر بانوان تمرین می کردند، برای همین فعلا تمرینات وزنه برداری آنها متوقف شده و تنها تمرینات بدنسازی دارند/در پی سرقت هایی که از سالن وزنه برداری صورت گرفته بود، از مدیرکل پیشین ورزش و جوانان استان خواستیم تا برای تجهیز سالن حمایت داشته باشد که اعلام کرد باید خودکفا شویم، این درحالی است که وزنه برداری درآمدی ندارد و از طرفی اسپانسرها هم با سختی و دشواری پای کار می آیند/درحال حاضر برای سرقت اخیری که از سالن تمرین وزنه برداری صورت گرفته با فدراسیون رایزنی و در خواست بودجه داشتیم تا بتوانیم دوباره برای سالن تجهیزات خریداری کنیم.
شیوع آنفلوآنزای جدید در بین کودکان و نوجوانان کرمانشاهی طی یکی دو ماه اخیر بسیاری از شهروندان و خانواده های را کرمانشاهی با مشکل کمبود دارو مواجه کرده است/هر چند تلاش معاونت غذا و داروی استان حل این مشکل است اما کمبود برخی اقلام دارویی کماکان باعث سرگردانی مردم کرمانشاه شده است/به گفته معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی طی روزهای گذشته تنها در بیمارستان محمد کرمانشاهی بیش از ۲۲ هزار کودک و نوجوان مبتلا به آنفلوآنزا مراجعه کردهاند/مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درباره کمبود سرم و داروهای آنتیبیوتیک در بیمارستانها و داروخانه های استان میگوید: این کمبودها به خاطر اپیدمی آنفولانزا و تقاضای بیشتر از حد معمول است و قرار است در اسرع وقت به اندازه مورد نیاز دارو در اختیار مراکز درمانی قرار گیرد/«خدیجه نجفی » ادامه میدهد: بیمارستانها در شرایط فعلی موظفند همه داروهای موجود خود را در اختیار بیماران قرار دهند و در صورت کمبود از مراجع دیگر درخواست کنند/وی با بیان اینکه در شرایط پیک آنفلوآنزا جدید و کمبود دارو بیشتر پزشکان سرم تراپی و داروهای تزریقی تجویز می کنند در واقع اکثر پزشکان، بیماران را به سرم تراپی و داروهای تزریقی عادت دادهاند. طبق تحقیقات انجام شده آنفولانزای جدید از نوع ویروسی است و نیاز به بسیاری از این داروهای تجویزی ندارد/همچنین در مورد تفاوت قیمت در داروخانه های مختلف می گوید :مردم در صورت مشاهده تخلف، می توانند با شماره ۱۴۹۰ یا تلفن ۳۷۱۰۶۳۰۹ برای رسیدگی به شکایت خود تماس بگیرند.
نادر نوروزی،در نشست با مدیران خبرگزاری های استان وضعیت برخی پروژه های در حال اجرا در سطح شهر کرمانشاه و نیز برنامه های آتی مجموعه شهرداری را تشریح کرد/امسال هدف گذاری کرده ایم دو برابر سالهای قبل آسفالت در سطح شهر کرمانشاه انجام دهیم، طی 10 سال گذشته بطور میانگین سالانه 80 تا 90 هزار تن آسفالت در سطح شهر کرمانشاه انجام می شد که امسال تا این مقطع از سال 130 هزار تن آسفالت انجام شده و برآورد ما این است تا پایان سال این میزان به 200 هزار تن برسد/وی اولویت آسفالت را نیز با معابر شهرک های حاشیه ای و محلات کمتربرخوردار دانست و گفت:امسال محلاتی آسفالت شدند که تا پیش از این آسفالت نشده بودند/وی به پروژه ساخت تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه نیز اشاره کرد و با اشاره به سرعت گرفتن اجرای این پروژه، گفت: بزودی برای این پروژه روزشمار نصب خواهیم کرد تا مردم بدانند چه زمانی افتتاح خواهد شد. ضمن اینکه کار دز این پروژه دو و یا حتی سه شیفته خواهد شد تا هرچه زودتر تکمیل شود/ تمام تلاش خود را خواهیم کرد این پروژه در کوتاهترین زمان ممکن اجرایی شود و نوعی رکورد در اجرای این پروژه را به ثبت برسانیم،دنبال می کنیم تا این تقاطع را اردیبهشت سال آینده تحویل دهیم/وضعیت ترافیک کرمانشاه نیازمند بازنگری جدی است، معابر کرمانشاه با حجم ترافیک موجود همخوانی ندارد./نوروزی با بیان اینکه در شهر کرمانشاه هم در بحث تردد و هم توقف مشکل داریم، گفت: در بافت مرکز کرمانشاه نیازمند احداث چندین پارکینگ هستیم که البته پروژه هایی در حال ساخت است. از سوی دیگر سرعت تردد در شهر کرمانشاه پایین و بطور میانگین ساعتی 15 تا 20 کیلومتر است که باید به ساعتی 30 تا 35 کیلومتر برسد که احداث پروژه هایی نظیر تقاطع های غیرهمسطح به این موضوع کمک می کند.
بهزاد اسکندری که نزدیک به ۲۱سال در زمینه تئاتر تجربه و سابقه دارد، در گفتگو با خبرنگار طلوع، به هدف و فعالیت این موسسه و آموزشگاه تئاتر در کرمانشاه اشاره کرد/آموزش تئاتر در زمینه نویسندگی، بازیگری ، کارگردانی و سایر امور مرتبط در این آموزشگاه ارائه می شود/اسکندری با بیان اینکه این موسسه تنها مرکز تئاتری است که در کرمانشاه راه اندازی شده، گفت: این موسسه بخشی همچون گالری دارد که برای طرفداران عکاسی و نقاشی مناسب است، استودیو صدابرداری، سالن نمایش و پلاتو خصوصی اجرا و یک سینمای کوچک با نام استاد مسعود کیمیایی در این مجموعه وجود دارد/وی با اشاره به اینکه حتی در غرب کشور نمونه مشابه این موسسه وجود ندارد، افزود: به شدت نیاز به احداث چنین مرکزی در کرمانشاه احساس می شد چراکه فضای تئاتر در کرمانشاه تا حدودی متشنج است و کمتر به حضور و فعالیت در این عرصه دیده می شود که مشکلات مالی و ایجاد دودستگی در بچه های تئاتر یکی از این دلایل بود/سعی براین است از همه سلایق و تفکرات برای فعالیت در تئاتر در این مرکز استفاده شود تا علاوه بر ایجاد حس خوب، به صورت آکادمیک و علمی این هنر آموزش داده شود/اسکندری یادآور شد، باید از طریق پلاتو و اجراهای خصوصی برای تئاتر کسب درآمد شود، همه این هزینه ها به صورت شخصی صرف شده است هرچند که اداره کل فرهنگ و ارشاد برای راه اندازی این مرکز یاری رسان بود از همین رو از انجمن نمایش نیز تقدیر می کنیم.
سرهنگ هوشنگ مبارکی اظهار داشت:ماموران پاسگاه حمیل شهرستان اسلام آباد غرب حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مسروقه برخورد و در حالی که قصد توقیف آن را داشتند راننده اقدام به فرار کرد/ ماموران با مشاهده این صحنه به تعقیب خودرو متواری پرداخته و پس از بیتوجهی راننده به اخطارهای ایست پلیس ، با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی و سپس شلیک به سمت لاستیک خودرو کردند/پس از تیراندازی پلیس، راننده متواری که زخمی شده بود مجبور به توقف شد و ماموران نیز به سرعت نسبت به دستگیری وی اقدام کردند/فرمانده انتظامی اسلام آباد غرب با اشاره به انتقال مجرم متواری به مراکز درمانی برای مداوا، گفت: در بررسی های سوابق وی مشخص شد این فرد جزو اشرار سابقه دار است و بالغ بر ۱۴ فقره سابقه سرقت، شرارت و موارد امنیتی را در کارنامه سیاه خود داراست/امنیت مردم و جامعه خط قرمز پلیس است و هرکسی بخواهد از آن عبور کند با واکنش قاطعانه مأموران انتظامی روبرو خواهد شد.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-به مناسبت پنجمین سالگرد زلزله بزرگ کرمانشاه، مدیرکل مدیریت بحران استان به تشریح آخرین وضعیت و اقدمات انجام شده در مناطق زلزله زده پرداخت./غلامرضا شهبازی؛ با اشاره به گذشت پنج سال از زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۱۳۹۶، از آن به عنوان زلزلهای بزرگ و بی سابقه در ۵۰ سال گذشته یاد کرد/این زلزله تنها در همان سال اول ۸۹۸۷ پس لرزه داشت و خسارات مالی و جانی فراوانی را به استان تحمیل کرد/مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه زلزله سال ۱۳۹۶ متاسفانه منجر به کشته شدن بیش از ۶۰۰ نفر و مصدوم شدن ۹۴۰۰ نفر از مردم استان شد، گفت: خسارت مالی که زلزله وارد کرد در آن سال ۱۲۴۱ میلیارد تومان برآورد شد که البته به نرخ امروز رقم بسیار بیشتری است/شهبازی با اشاره به خسات جدی زلزله به ۱۰ شهر و چند صد روستا در استان، اظهار کرد: کار بازسازی مناطق زلزله زده در کوتاهترین زمان آغاز شد و اکنون میتوان گفت در بخش منازل مسکونی هیچ واحد بازسازی شدهای باقی نمانده است/وی از احداث حدود ۴۱ هزار واحد مسکونی و مرمت بیش از ۶۷ هزار و ۵۰۰ واحد در این مناطق خبر داد/به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، در جریان بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بیش از ۳۲ هزار و ۶۰۰ واحد خدماتی، کشاورزی، دامداری و ... نیز بازسازی شد/شهبازی خاطرنشان کرد: به علاوه در این مدت ۲۴۷ واحد بهداشتی، ۱۲۰۰ کلاس درس و ۱۱۳۳ واحد عمرانی و اداری نیز در مناطق زلزله زده کرمانشاه بازسازی شد.
رضا سامه در سفر به استان کرمانشاه در جلسه با شهردار کرمانشاه در خصوص پروژه تله کابین کرمانشاه، اظهار کرد: در مورد این موضوع حقوقی دنبال راه حل کارشناسی هستیم و از فرصت گفتگو برای حل مشکل استفاده میکنیم/مدیرکل امور پایگاههای ملی و جهانی میراثفرهنگی کشور با بیان اینکه افق ما برای اثر تاریخی طاق بستان ثبت جهانی آن است، گفت:افزایش تعداد آثار ثبت جهانی علاوه بر ارتقای منزلت و جایگاه کشور، رونق گردشگری را نیز به دنبال دارد/طاقبستان برای ثبت جهانی دست به نقد است و با یک همت میتواند استانداردهای ثبت جهانی را کسب کند/سامه با بیان اینکه باید ضمن حفاظت از اثر موانع را رفع و شرایط را آماده ثبت جهانی کنیم، گفت:الان در مجموعه طاقبستان گرفتاریهایی داریم که اگر رفع نشوند امکان ثبت وجود ندارد، در کنار اینها اگر یک پروژه جدید را شروع کنیم به این مشکلات اضافه میشود/مدیرکل امور پایگاههای ملی و جهانی میراثفرهنگی کشور با طرح این پرسش که آیا ثبت جهانی اساساً اولویت استان و دولت هست یا نه؟ اظهار کرد: آیا ما منافع بلند مدت کشور و استان را باید فدای یک اتفاق کنیم/در سایت های تاریخی برای اجرای هرگونه تاسیسات قائل به بازگشت پذیری هستیم که بشود سریع به حالت قبل بازگشت و اصولا احداث تاسیسات سنگین و غیرقابل بازگشت در دستورکار نیست/سامه با تاکید بر اینکه احداث تلهکابین در طاقبستان نیازمند بررسی دقیق است، گفت: اگر ما مجوز دادیم و یونسکو تله کابین را به عنوان مانع ثبت جهانی مطرح کرد، تکلیف چیست. باید دقت کنیم که دچار خطایی نشویم آیندگان ما را نبخشند.
وی در خاتمه تاکید کرد: با بررسی کارشناسی کامل سطح مغایرت تله کابین با ثبت جهانی طاقبستان، نظر نهایی خود را در آینده نزدیک برای احداث یا ممانعت از آن اعلام میکنیم.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-بهمن امیری مقدم در نشست شورای مسکن استان اظهار داشت: تلاش برای ساخت مسکن مردم از مهمترین برنامه های کاری در استان است که هر گونه اقدام و تلاش در این راستا دارای اجر دنیوی و اخروی خواهد بود/وی همچنین با تاکید بر ساماندهی و مشخص نمودن وظایف کاری هر کدام از تعاونی های مسکن استان ادامه داد: ساماندهی تعاونی های مسکن استان کاری الزامی است، زیرا با این برنامه از یکسو از فعالیت تعاونی های کم کار و مشکل دار جلوگیری می شود و از سوی دیگر شرایط کاری برای دیگر تعاونی ها که فعال و پرکار هستند، تبیین می شود/به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که تعاونی های مسکن مشکل دار که برای اعضا نگرانی بوجود آورده اند، ادامه فعالیت داشته باشند و اگر چنین موردی دیده شود حتما با دستگاه خاطی برخورد خواهد شد/از دستگاه های ذیربط انتظار داریم که هر چه سریعتر تعاونی هایی که به عهد خود با اعضا تعاونی خود عمل نکرده اند، تعیین تکلیف و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری کنند/ متاسفانه میراث خوبی از عملکرد بعضی از تعاونی های مسکن در استان به جا نمانده که وظیفه دستگاه های اجرایی ذیربط تعیین تکلیف هر چه سریعتر آنها است/امیری مقدم در ادامه با اشاره به گردش مالی سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومانی در بخش مسکن استان افزود: این گردش مالی برای چهار سال نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان می باشد که رقم بالایی است و می تواند موجب رونق اقتصاد استان شود، لذا تمام انجمن ها و پیمانکاران ساخت و ساز باید ملزم به خرید تولیدات استانی شوند، زیرا با این کار هم اشتغال و رونق اقتصادی حاصل و هم اینکه عمران و آبادانی بیشتری برای استان محقق می شود/باید در بخش ساخت و ساز استان اتفاقی رخ دهد که هم تولیدکنندگان مصالح و ملزومات ساخت و ساز به عنوان تامین کنندگان قابل اطمینان و هم سازندگان به عنوان مشتریان خوبی برای تولیدکنندگان استان معرفی شوند/استاندار کرمانشاه این اقدام را برنامه ای بسیار مناسب هم برای کمک به اقتصاد و اشتغال و هم کمک به عمران و آبادانی استان عنوان کرد که می تواند حتی به عنوان الگوی کشوری نیز مطرح شود/امیری مقدم با بیان اینکه طبق برنامه باید سالی ۳۰ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته خواهد شد که در چهار سال ۱۲۰ هزار واحد می شود، گفت: از متولیان راه و شهرسازی استان خواسته ایم با توجه به اینکه مردم استان مشکلات زیادی در بخش مسکن دارند، تمهیدات لازم را برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در استان بیاندیشند/وی همچنین در این جلسه خواستار رتبه بندی مهندسین استان شد و گفت: با این کار مهندسین فعالیت خود را برای کسب آموزش های لازم که می تواند نقش بسیار موثری در زیباسازی و ساخت اصول فنی سازه ها به دنبال داشته باشد، افزایش خواهند داد/استاندار کرمانشاه از متولیان دستگاه های خدمات رسان نیز خواست که سریعاً به دنبال ایجاد زیرساخت های خدماتی مانند آب، گاز و برق در طرح های نهضت ملی مسکن در استان باشند و به هیچ عنوان این موضوع را به آینده موکول نکنند.