یکشنبه, ۶ فروردین , ۱۴۰۲ Sunday, 26 March , 2023 ساعت تعداد کل نوشته ها : 18732 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

ماشین‌های کلاسیک گلزنی هزینه معاینه فنی خودروها در سال جدید اعلام شد اجرای طرح ثبت شناسه کالا به کجا رسید؟ ۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان شروع هیجان دیدارهای ملی بعد از جام جهانی/ بازگشت ایتالیا و تداوم‌ حضور رونالدو بوفون: باهوش‌تر از توخل را در فوتبال ندیدم مدیرعامل گروه بهمن آمادگی خود را در مهار تورم و رشد تولید اعلام کرد المیدان: مسی با الهلال سه ساله بست دو غایب ایتالیا برای بازی حساس مقابل انگلیس تمدید مهلت ثبت نام در طرح یکپارچه عرضه خودرو + جزییات سقوط تاریخی رافائل نادال پس از ۱۸ سال! خبر خوش فرزین درباره وضعیت بازار ارز در سال ۱۴۰۲ قبل از سفر نوروزی کدام موارد مربوط به خودرو را باید بررسی کنیم؟ ۳ نسل بحران‌ های ارزی؛ چگونه انتظارات می ‌تواند بازار ارز را بهم بریزد؟! طلای جهانی سقوط کرد عکس روی دلار متعلق به کیست؟ + جزییات جالب قهرمانی نابغه ۲۰ ساله تنیس جهان در ایندین ولز/ آلکاراس صدرنشین رنکینگ شد فوری / قیمت جدید خودروهای چانگان وارداتی اعلام شد قیمت یورو امروز ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ تکمیل انتخاب خودرو برای ۶۴۳ هزار متقاضی در سامانه یکپارچه

خردهای دردسرساز در نرخنامه جدید تاکسیرانان کرمانشاهی
23 خرداد 1397 - 8:50
شناسه : 7747
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

اگر نیم نگاهی به میزان نرخ کرایه تاکسی در تصمیم گیری جدید شورای شهر و سازمان تاکسیرانی بیندازیم بیم شدت یافتن هرج و مرج و تنش میان مسافر و راننده شدت می گیرد چرا که نرخ برخی از مسیرها به گونه ای است که پول خرد آن نه در جیب راننده پیدا می شود و نه در جیب مشتری…

پ
پ

خبرنگار:کریم زاده

مشکلات متعدد تاکسیرانان کرمانشاهی، موجب شد که در روزهای اخیر شاهد تجمع و اعتراضات این صنف خدمت رسان در کرمانشاه شویم.

 فعالیت مسافربرهای شخصی، مسایل و مشکلات ترافیکی مطرح شده و کم بودن نرخ کرایه تاکسی از عواملی بود که موجب نارضایتی تاکسیرانان کرمانشاهی شده بود از همین رو جلساتی در راستای رسیدگی به مهم ترین عامل نارضایتی تاکسیرانان برگزار شد که افزایش ۱۳درصدی نرخ کرایه تاکسی در مقایسه با سال گذشته، ثمره آن بود.

با توجه به وضعیت تورم و افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت اجناس موردنیاز جامعه، چنین تصمیمی برای کاهش مشکلات صنف زحمتکش تاکسیرانی گرچه بسیار اندک است ولی تصمیم مناسبی است چراکه تاکسیرانان تا زمانی که معیشت و حداقل‌های زندگی‌شان تأمین نشود نمی‌توانند رضایت استفاده کنندگان از وسایل حمل و نقل عمومی را فراهم کنند.

 ولی اگر نیم نگاهی به میزان نرخ کرایه تاکسی در تصمیم گیری جدید شورای شهر و سازمان تاکسیرانی بیندازیم بیم شدت یافتن هرج و مرج و تنش میان مسافر و راننده شدت می گیرد چرا که نرخ برخی از مسیرها همچون میدان آزادی تا خیابان سعدی، بهار، میدان معلم، فرهنگیان فاز دو، تعاون، الهیه، کیهانشهر و ترمینال راه کربلا به میزان یک هزار و ۱۵۰تومان تعیین شده که به هیچ عنوان رند نیست و در اکثر مواقع چنین پول خردی نه در جیب راننده پیدا می شود و نه در جیب مشتری…

در چنین شرایطی اگر درگیری و تنش ایجاد نشود و یکی از طرفین گذشت کند بازهم حقی خورده شده و نادیده گرفته می شود.

از آقایان شورای شهری باید پرسید که چنین نرخ گذاری هایی که با توجه به رفاه راننده و مسافر تعیین نمی شود برچه اساس اخذ شده چرا که از همین روزهای نخست گلایه ها چه از سوی رانندگان و چه از سوی مسافران به گوش می رسد و بدیهی است که بازهم شاهد ناهماهنگی و بی‌نظمی در سطح شهر خواهیم شد.

از وضعیت نامناسب نرخ جدید کرایه ها که بگذریم متوجه جای خالی خودروها با کاربری تاکسی در شهر می شویم که نبود حداقل امکانات رفاهی همانند تهویه مناسب هوا و یا فرسودگی غیرقابل تحمل خودرو، موجب گرایش شهروندان به استفاده از خودروهای شخصی و یا مسافربرهای غیرمجاز شخصی در سطح شهر می شود که این خود عاملی دیگر برای نبود مسافر و کسادشدن بازار تاکسیرانان خواهد شد.

بهتر است تصمیم گیری برای رفع مشکلات یک صنف تک بعدی نباشد تا تصمیم اخذ شده علاوه براینکه گره گشای مشکل شود به پله ای صعودی برای حرکت در مسیر کاهش مشکلات بالاتر یک صنف تبدیل گردد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.