شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

سالانه ۵۰ نفر در محور کرمانشاه -کامیاران جان خود را از دست می‌دهند
30 شهریور 1398 - 17:53
شناسه : 116650
1
محور کرمانشاه به کامیاران که میان دو استان کرمانشاه و کردستان تقسیم شده است با طول ۵۰ کیلومتر حادثه‎خیزترین محور رانندگی غرب کشور با کشته شدن سالانه ۵۰ نفر است. طلوع‌‌کرمانشاه :

تلفات جاده‌ای در کنار بیماری‌های غیرواگیر همچون سرطان از عوامل اصلی مرگ و میر در ایران است که به گفته جانشین فرمانده ناجا در سال گذشته ۲۸ هزار نفر در جاده‌های کشته شدند و بسیاری نیز به علت تصادفات رانندگی از کار افتاده و دچار قطع عضو شدند.

کیفیت خودروها، زیرساخت و عوامل انسانی سه ضلع وقوع تصادفات رانندگی است که پراید را قاتل شماره یک ایرانیان و جاده‌های غیراستاندارد را بستر مرگ و میر ایرانیان کرده است و عوامل انسانی نیز در هر منطقه‌ای که فرهنگ رانندگی پایین است شمار قربانیان را افزایش داده است.

یکی از این جاده‎‌های غرب کشور مسیر کرمانشاه به کامیاران است که هرساله قربانیان زیادی در حوادث رانندگی می‎گیرد و در این مسیر هر هفته شاهد از بین رفتن سرمایه‎های انسانی و مادی هستیم که به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه و آمار و ارقام سازمانهای امدادرسان سالانه ۵۰ نفر در طول این مسیر جان خود را از دست داده و صدها نفر نیز مجروح و قطع عضو می‌شوند/حیدری با بیان اینکه محور کرمانشاه – کامیاران یکی از بحرانی‎ترین محورها در تصادف است عنوان کرد: با توجه به اینکه عملیات زیرساخت این جاده از چند سال گذشته آغاز شده، اما به علت عدم اعتبار کار آن باقی مانده که نیاز به پیگیری‌های ویژه توسط مسئولان استانی است.

پ
پ

فرزین معتمدی سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به تصادف مرگبار سواری سمند با پژو ۴۰۵ در محور کامیاران به کرمانشاه در صبح امروز گفت: این تصادف حد فاصل روستای گاکیه و گوهرچقا ۴ فوتی و ۲ مصدوم برجای گذاشت.

وی با اشاره به اینکه تیم‏‌های امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه پس از وقوع حادثه به محل اعزام شدند خاطرنشان کرد: امداد رسانی، رهاسازی و تحویل مصدومان به عوامل اورژانس توسط پایگاه امداد و نجات جاده‌ای برنجان جمعیت هلال احمر شهرستان کرمانشاه انجام شد.

معتمدی با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای همچنان کام مسافران را تلخ می‌کند عنوان کرد: مردم به تذکرات پلیس راه در هنگام مسافرت توجه کنند تا شاهد تصادفات مرگبار در جاده‎های استان کرمانشاه در روزهای پایان تعطیلات تابستان نباشیم.

وی با اشاره به اینکه عوامل بسیاری در رخ دادن تصادفات دخیل هستن خاطرنشان کرد: دلایل انسانی همچون خواب‌آلودگی و بی‌توجهی به نکات ایمنی در رانندگی سبب تصادفات می‌شود که می‌توان با دقت و حوصله بیشتر و رعایت نکات ایمنی و حقوق دیگران در حین رانندگی جلوی بسیاری از حوادث را گرفت.

نیاز به پیگیری‌های ویژه توسط مسئولان استانی

سرهنگ محمد حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه  با اشاره به اینکه صبح امروز تصادف مرگباری در جاده کرمانشاه به کامیاران به وقوع پیوست اظهار داشت: تصادف ما بین دو دستگاه وسیله سواری اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه چهار نفر از سرنشینان سواری پژو ۴۰۵ و دو نفر سواری سمند مجروح شدند عنوان کرد: بی‎احتیاطی از طرف راننده سواری پژو سبب این تصادف مرگبار در جاده کرمانشاه به کامیاران شده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این محور یکی از مهمترین و پرترددترین محورهای مواصلاتی غرب کشور در ادامه کریدور جنوب غرب به شمال غرب کشور است که استانهای خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی را به هم متصل می‎کند.

حیدری با بیان اینکه محور کرمانشاه – کامیاران یکی از بحرانی‎ترین محورها در تصادف است عنوان کرد: با توجه به اینکه عملیات زیرساخت این جاده از چند سال گذشته آغاز شده، اما به علت عدم اعتبار کار آن باقی مانده که نیاز به پیگیری‌های ویژه توسط مسئولان استانی است.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۵۰ نفر در این جاده جان خود را از دست می‏ دهند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هرسال تعداد زیادی از خانواده ‏ها به دلیل تصادف در این محور دچار حوادث می‌شوند تغییر وضعیت این جاده پرتردد نیازمند توجه ویژه و فوری مسئولان است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه عامل انسانی نقش چشمگیری در وقوع این حوادث دارد تصریح کرد: در صورت دوبانده شدن این مسیر و حذف نقاط خطرناک و تحمیل کننده خطر زمینه وقوع حوادث و تصادفات در مسیر کرمانشاه به کامیاران تا حد بسیاری کاهش پیدا می‌کند/تسنیم

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.