جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

سامانه توزیع دقیق گوشت و مرغ هرچه سریعتر در استان راه‌اندازی شود
30 دی 1397 - 16:02
شناسه : 16420
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: دستگاه‌های متولی باید هرچه سریعتر سامانه توزیع دقیق گوشت و مرغ-با قیمت دولتی- برمبنای کدملی سرپرست خانوار را راه اندازی کنند تا توزیع این محصولات بصورت عادلانه انجام گیرد/حسن ایمانی مقدم با انتقاد از اختلاف قیمت برخی از کالاها و اقلام اساسی مورد نیاز مردم در محلات و نقاط مختلف شهر کرمانشاه، اظهارکرد: باید تلاش کنیم تا سیستم نظارتی تولید، توزیع و عرضه را بصورت دقیق تری در استان اجرا کنیم/وی بابیان اینکه بیشتر کالاهایی که مردم در حال حاضر برای تامین آن دچار مشکل شده اند مربوط به گوشت قرمز و گوشت مرغ است، افزود: افزایش قیمت نهاده های دامی و قاچاق دام از جمله مهمترین عواملی است که قیمت این محصولات را افزایش داده است/ شرکت پشتیبانی امور دام استان باید هرچه سریعتر سامانه‌ای برای توزیع گوشت و مرغ- با قیمت دولتی- برمبنای تخصیص براساس کدملی سرپرست خانوار را راه اندازی کند تا اقلامی که توزیع می شود به دست نیازمندان و مصرف کنندگان واقعی برسد، نه اینکه بعدا سر از رستورانها در بیاورد

پ
پ

معاون دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: دستگاه‌های متولی باید هرچه سریعتر سامانه توزیع دقیق گوشت و مرغ-با قیمت دولتی- برمبنای کدملی سرپرست خانوار را راه اندازی کنند تا توزیع این محصولات بصورت عادلانه انجام گیرد.

حسن ایمانی مقدم در نشست کمیته نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم که امروز(۳۰ دی) در دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد، با انتقاد از اختلاف قیمت برخی از کالاها و اقلام اساسی مورد نیاز مردم در محلات و نقاط مختلف شهر کرمانشاه، اظهارکرد: باید تلاش کنیم تا سیستم نظارتی تولید، توزیع و عرضه را بصورت دقیق تری در استان اجرا کنیم.

وی بابیان اینکه بیشتر کالاهایی که مردم در حال حاضر برای تامین آن دچار مشکل شده اند مربوط به گوشت قرمز و گوشت مرغ است، افزود: افزایش قیمت نهاده های دامی و قاچاق دام از جمله مهمترین عواملی است که قیمت این محصولات را افزایش داده است.

معاون دادستان کرمانشاه افزود: در بحث واردات نهاده های دامی به کشور، دولت تامین ارز مورد نیاز را انجام می دهد، اما مشکلی که در این حوزه داریم این است که پس از ورود نهاده های دامی به داخل نظارت دقیقی نسبت به توزیع آنها صورت نمی گیرد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که فعالین حوزه دامی به دلیل عدم وجود نقدینگی لازم نمی توانند بصورت مستقیم اقدام به خرید نهاده های دامی وارداتی کنند، لذا شرکت های واسطه ای کار توزیع آن را با سودی که می گیرند انجام می دهند و در نهایت نهاده های دامی با قیمت بالاتر به دست تولیدکنندگان می رسد که در افزایش قیمت محصول تاثیرگذار است.

ایمانی مقدم همچنین در بحث قاچاق دام عنوان کرد: در این رابطه هم اخیرا طی ابلاغیه ای به دامپزشکی استان اعلام کرده ایم که حق صدور مجوز خروج دام از استان را ندارند. همچنین نظارت نیروی انتظامی و سایر دستگاه های ذیربط در گلوگاه ها و مناطقی که افزایش قاچاق دام در آن مناطق را داریم باید تشدید شود.

وی یادآورشد: از آنجایی که گاها در مناطق مرزنشین استان افرادی با استفاده از پروانه عشایری از این پوشش استفاده و مبادرت به قاچاق دام می کنند، لذا باید هرچه سریعتر سرشماری دقیقی از دامداران مناطق مرزی و تعداد دام هایشان داشته باشیم تا سوء استفاده را در بخش به حداقل برسانیم.

معاون دادستان کرمانشاه همچنین با اشاره به تغییر مداوم قیمت گوشت قرمز در استان، تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا قیمت گوشت قرمز در میادین دام تعیین و بیشتر از آن عرضه نشود، لذا پیشنهاد می کنم کمیته قیمت گذاری دام زنده در استان تشکیل شود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش تاکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان باید هرچه سریعتر سامانه‌ای برای توزیع  گوشت و مرغ- با قیمت دولتی- برمبنای تخصیص براساس کدملی سرپرست خانوار را راه اندازی کند تا اقلامی که توزیع می شود به دست نیازمندان و مصرف کنندگان واقعی برسد، نه اینکه بعدا سر از رستورانها در بیاورد.

ایمانی مقدم خواستار این شد که محل توزیع گوشت و مرغ دولتی در محلات فقیر و حاشیه‌ نشین شهر بیشتر متمرکز شود.

وی در ادامه به دغدغه مسئولان دستگاه قضایی کشور درخصوص مشکلات تامین کالاهای اساسی مردم اشاره کرد و گفت: در این راستا، دادستان کل کشور طی دستورالعملی که به دادستانهای مراکز استان ها ابلاغ کرده، خواستار تشدید نظارت ها بر بحث تثبیت قیمت ها و جلوگیری از گران فروشی، کم فروشی و احتکار اقلام مورد نیاز مردم شده است.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل گوشت قرمز، گوشت مرغ، لبنیات، شکر، روغن نباتی، تخم مرغ و برنج وارداتی از جمله اقلامی است که باید نظارت ها روی قیمت و نحوه توزیع آنها تشدید شود.
 
امسال ۱۲ هزار راس دام سبک قاچاق در استان کشف شد

در ادامه این نشست سرهنگ محمدرضا امیری رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه نیز در خصوص آمار کشف دام قاچاق در استان طی ۹ ماهه امسال گفت: در این مدت بالغ بر ۱۲ هزار راس دام سبک قاچاق در استان کشف شده که متاسفانه حدود ۱۰ هزار راس آن باز به چرخه قبلی بازگشت که این مسئله ناشی از خلاء قانونی در این رابطه است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در پاسخ به اظهارات رئیس پلیس آگاهی استان اظهار کرد: اخیرا طی دستورالعملی ابلاغ کرده ایم به منظور عدم بازگشت دام های قاچاقی که توقیف شده به چرخه قبلی، این دام ها به کشتارگاه های استان فرستاده و در آنجا کشتار و عرضه شوند تا در بحث کاهش قیمت گوشت استان نیز تاثیرگذار باشد/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.