جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20852 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟

اعتراض استاندار کرمانشاه به مصوبه‌ای که راه‌آهن خسروی را تعطیل کرده است/باید به حال استانی که در تهران برایش تصمیم می‌گیرند، گریه کرد
23 اردیبهشت 1398 - 15:18
شناسه : 61405
0
راه آهن کرمانشاه - خسروی چند ماهی است که معطل بالاست (پاره سنگ) است اما وزارت صمت اجازه برداشت آن را نمی‌دهد؛ همین موضوع امروز سبب گلایه شدید استاندار کرمانشاه شد. طلوع‌‌کرمانشاه :

توقف چند ماهه عملیات اجرایی راه آهن کرمانشاه – خسروی به جای حوزه عمرانی استانداری از شورای معادن استان کرمانشاه سردرآورد و به موضوع محوری جلسه روز دوشنبه این شورا تبدیل شد/معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در این نشست گفت: برای فعال‌سازی عملیات اجرایی راه آهن کرمانشاه – خسروی نیاز به بالاست با مقاومت بالا به صورت سنگ آذرین است که تنها در ایستگاه گروس در شرق استان وجود دارد و با وجود این که وزارت راه امکان حمله رایگان آن به محل پروژه را فراهم کرده، وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه این کار را نمی‌دهد/به گفته مهرداد سالاری، وزارت صمت می‌گوید امکان برداشت سنگ و بهره‌برداری از معادن این منطقه وجود ندارد و این یعنی تعطیلی بیشتر پروژه راه آهن خسروی و ضرر بیشتر/در جریان ساخت راه آهن پس از عملیات ریل گذاری، ‘بالاست'(پاره سنگ) لازم تا سطح بالایی تراورس(ریل بند) بر روی خط پخش و با استفاده از «زیرکوب» محکم می‌شود/محسن دارابی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این باره توضیح داد: ایستگاه گروس در داخل پهنه معدنی سنقر قرار دارد و طبق ابلاغ وزارتخانه امکان برداشت از آن وجود ندارد و ما نیز نمی‌توانیم چنین اجازه‌ای را بدهیم/این پاسخ اما برای استاندار کرمانشاه قانع کننده نبود و انتقاد او را برانگیخت؛ هوشنگ بازوند گفت: نمی‌شود عملیات اجرایی راه آهن کرمانشاه بخوابد به بهانه اینکه پهنه سنقر آزاد نشده/بازوند از دارابی خواست که اجازه برداشت بالاست موردنیاز از ایستگاه گروس را بدهد تا همزمان استانداری پیگیر دریافت مجوز آن از وزارت صمت باشد اما دارابی گفت: پهنه سنقر بزودی آزاد می‌شود و ما تا پیش از آن نمی‌توانیم اجازه برداشت بدهیم/ آنچنان که دارابی بیان کرد، صدور مجوز برداشت از ایستگاه گروس در اختیار جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت است و اداره‌کل صمت کرمانشاه اجازه چنین کاری را ندارد که استاندار کرمانشاه در واکنش به آن گفت: باید گریه کرد به حال استانی که کارش را یکی دیگر در تهران انجام می‌دهد و مدیران استان اختیاری ندارند.

پ
پ

بازوند با بیان اینکه وزیر صمت در سفر خود به استان کرمانشاه از واگذاری اختیاراتش در حوزه معادن به استان‌ها خبر داد، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که این اتفاق نیفتاده و من حتما این موضوع را به معاون اول رئیس جمهوری گزارش می‌کنم.
در پایان جلسه اعضای شورای معادن استان کرمانشاه مصوب کردند که اداره کل صمت اختیارات حوزه معادن استان را که در انحصار وزیر صمت است، مشخص و با وزارتخانه نامه‌نگاری کند تا این اختیارات به استان تفویض شود و اگر وزیر از این کار خودداری کرد، استانداری موضوع را از طریق معاون اول رئیس جمهوری پیگیری کند.
پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی ۲۳۲ کیلومتر طول دارد و در ۲ مرحله (کرمانشاه – اسلام آبادغرب و اسلام آبادغرب – خسروی) در حال اجراست.
به گفته مسعود فرامرزیان، مجری این طرح «میانگین پیشرفت پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی ۳۱ درصد است.»
برای احداث این پروژه تاکنون بیش از هفت هزار میلیارد ریال هزینه شده و بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است.
مرکز استان کرمانشاه از نوروز ۹۷ به شبکه ریلی کشور متصل شده است.
راه آهن یک خطه غرب کشور نوروز ۹۷ از طریق اراک، ملایر، کنگاور، صحنه و هرسین به شهر کرمانشاه رسید و اکنون قرار است با عبور از اسلام آباد غرب، گیلان غرب و قصرشیرین به مرز خسروی برسد و در بلندمدت به راه آهن عراق و از آنجا به بندر لاذقیه سوریه، دریای مدیترانه و اروپا متصل شود/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.