یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20854 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است این سامانه پُربارش تا کی مهمان کرمانشاه است؟ فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند

دانشگاه علوم پزشکی سالانه ۱۰۰ میلیارد ریال صرف تحقیقات می‌کند
23 مرداد 1397 - 12:07
شناسه : 8487
0
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد: طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه سالانه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه تحقیقات و فناوری داریم، گفت: از این میزان حدود ۳۰ میلیارد ریال برای پروپوزال‌های تحقیقاتی هزینه می‌شود.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دکتر فرید نجفی افزود: امسال با کمک وزارتخانه دنبال خرید چند تجهیزات پیشرفته‌ای هستیم که در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مورد نیاز است و امیدواریم موفق به خریداری و تهیه این تجهیزات شویم.
وی یکی از این تجهیزات را دستگاه ان ام آر (NMR) اعلام کرد و گفت: این دستگاه وسیله‌ای است که می‌تواند ساختار یک مولوکول را شناسایی و به ما نشان بدهد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دومین دستگاه مورد نیاز این دانشگاه را دستگاه اس‌ای ام (SEM) اعلام کرد و افزود: این دستگاه میکروسکوپ الکترونیکی است که اکنون در دانشگاه برای موضوعات تحقیقاتی به آن نیاز داریم و باید خریداری کنیم.
نجفی سومین دستگاه مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را دستگاه ان جی اس (NGS) معرفی کرد و گفت: این دستگاه این توانایی را به ما می‌دهد که به عنوان دو یا سومین دانشگاه علوم پزشکی کشور تحقیقات پیشرفته ژنتیکی را در کشور انجام دهیم.
وی قیمت این دستگاه‌ها را بالا اعلام کرد و گفت: حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال قیمت هر یک از این دستگاه‌ها است یعنی در مجموع برای سه دستگاه حدود ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بخشی از اعتبارات خریداری تجهیزات و امکانات حوزه تحقیقات و فناوری مانند آزمایشگاه‌ها را وزارتخانه کمک کرده و بخشی هم از محل درآمد‌های دانشگاه خریداری شده و در نظر داریم از تسهیلات بانکی هم برای جبران بخشی از نیاز‌های مالی در خریداری این تجهیزات استفاده کنیم.
نجفی همچنین در مورد جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تولید علم در کشور گفت: تولید علم جنبه‌های مختلفی دارد که در بحث پژوهش به عنوان یکی از جنبه‌های آن جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کشور نهم است.
وی افزود: این دانشگاه در حوزه پژوهش در بین دانشگاه‌های تیپ ۲ رتبه دوم کشور را دارد و از این حیث جزو دانشگاه‌های خوب کشور است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری نیز دانشگاه رتبه ۱۰ کشور را دارد و این جایگاه بیانگر این است که در حوزه فناوری حرکت رو به جلویی داریم، اما نیاز است که تلاش بیشتری برای رسیدن به جایگاه مناسبی در حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده، ۱۴ مرکز تحقیقاتی، بیش از پنج هزار نفر دانشجو و ۴۴۹ نفر عضو هیات علمی دارد که از این تعداد ۱۷ نفر استاد تمام و ۱۰۱ نفر دانشیار و مابقی استادیار و مربی هستند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.