چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20870 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

کلانشهردرمانده برای رسیدن به توسعه/ فوریت گرایی ضدتوسعه شهری است باید شرایط زندگی آسان برای معلولان و بیماران خاص فراهم شود ۹۶۵ زائر کرمانشاهی راهی حج تمتع می‌شوند ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره آغاز شد تولید و توزیع ۶۰۰ هزار نشا‌ء گُل‌فصلی در کرمانشاه دعوت پایگاه بسیج ادارات شهید بهشتی دادگستری کرمانشاه برای حضور در مراسم معنوی سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز سرپرست معاونت پیشگیری آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه منصوب و معارفه شد حال و روز تالاب‌ هشیلان و سراب‌های کرمانشاه پس از بارندگی اخیر محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی اطلاعیه قطعی آب در کرمانشاه ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد کرمانشاه از فردا دوباره بارانی می‌شود اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است این سامانه پُربارش تا کی مهمان کرمانشاه است؟ فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید

هتل لاله روستای “هجیج” بزودی افتتاح می‌شود
26 شهریور 1398 - 16:18
شناسه : 115444
3
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه گفت: بزودی هتل لاله اورامانات را در روستای هجیج افتتاح خواهیم کرد/حامد سپهری در نشستی خبری که امروز(۲۶شهریور) برگزار شد، بابیان اینکه این شرکت از چند ماه پیش کار محوطه سازی و ایجاد فضاهای رفاهی را در اطراف اثر تاریخی تاق گرا آغاز کرده، عنوان کرد: فضاسازی اطراف این اثر ارزشمند تاریخی برای بازدید گردشگران در مراحل پایانی قرار دارد و بزودی خدماتی که در آن تعریف شده را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد/وی همچنین به رکود سالهای اخیر مجموعه غار قوری قلعه هم اشاره کرد و گفت: از اواخر سال گذشته تلاش هایی را برای احیاء و رونق مجدد گردشگری در این مجموعه آغاز و نقاط ضعف و قوت آن را شناسایی کردیم/مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه اضافه کرد: براساس طرح جامعی که در سالهای گذشته برای این محوطه تفریحی گردشگری تدوین شد، ۱۶ پروژه در سطح ۱۰۰ هکتار در آن تعریف شده که برای اجرایی شدن آنها نیازمند ورود بخش خصوصی هستیم/وی یادآورشد: البته در یک سال اخیر اقداماتی را برای بهبود فضای بصری محوطه با ساماندهی دستفروشان آن انجام داده ایم.

پ
پ
سپهری همچنین از هتل کاروانسرای لاله بیستون هم به عنوان یکی از حوزه های زیرمجموعه شرکت توسعه گردشگری استان یاد کرد و گفت: شرکت توسعه گردشگری کشور در سال ۹۳ وارد موضوع بازساری کاروانسرای شاه عباسی بیستون شد و با هزینه کرد حدود سه میلیارد تومان آن را به یک هتل تبدیل کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه بابیان اینکه تا سال گذشته مدیریت این هتل توسط شرکت توسعه گردشگری کشور بود، عنوان کرد: با رایزنی و مکاتبات بسیاری که در سال ۹۷ با مرکز داشتیم، سرانجام توانستیم در سال جاری موافقت آنها را برای استانی کردن مدیریت این هتل بگیریم.

وی تصریح کرد: بعد از واگذاری مدیریت این شرکت به استان، برای آن یک مدیر بومی جوان انتخاب کردیم تا روند رو به رشد و تحولات مثبتی را در این مجموعه شاهد باشیم.

سپهری در ادامه درخصوص مدیریت مجموعه تفریحی گردشگری سراب نیلوفر نیز گفت: اواخر سال گذشته این مجموعه که موقوفه دادگستری است، بصورت اجاره به شرکت توسعه گردشگری استان واگذار شد و از همان ابتدا نیز باتوجه به شرایط نامناسبی که در داخل مجموعه شاهد آن بودیم، به بازسازی و فضاسازی اضطراری آن پرداختیم.

وی اضافه کرد: بواسطه بارش های شدیدی که در زمستان وبهار امسال داشتیم، نتوانستیم اقدامات اساسی خود را برای ایجاد تحول در این مجموعه اجرا کنیم و در تابستان هم به دلیل بازدید و استقبال گردشگران کاری انجام نشد، اما اکنون که شرایط مساعد شده بزودی فعالیت های زیرساختی خود را آغاز خواهیم کرد و بسته های سرمایه گذاری را که برای این مجموعه تعریف کرده ایم به بخش خصوصی واگذار می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه این شرکت برای سالجاری شناسایی اماکن و جاذبه های گردشگری استان که مغفول مانده را در دستور کار قرار داده، عنوان کرد: پس از شناسایی این جاذبه ها آنها را در کارگروه گردشگری استان مطرح می کنیم تا برای انجام زیرساخت های گردشگری در این فضاها اعتبار جذب کنیم.

وی روستای هجیج در شهرستان پاوه را یکی از این جاذبه ها دانست و تصریح کرد: هرچند این روستا از جمله پربازدید ترین روستاهای گردشگری استان است، اما متاسفانه در بخش زیرساخت های اقامتی با کاستی هایی مواجه بود، بنابراین تصمیم به راه اندازی یک هتل در این روستا گرفتیم.

سپهری اضافه کرد: بر این مبنا میهمانسرای بلااستفاده ای که در این روستا در زمان ساخت سد داریان احداث شده بود را مورد توجه قرار دادیم و توانستیم با رایزنی های گسترده موافقت استانداری را برای تغییر کاربری آن بگیریم  و در نهایت اعتبارات مناسبی را برای بازسازی آن گرفتیم تا به هتل تبدیل شود.

وی تاکید کرد: درحال حاضر کار تجهیز و بازسازی این هتل به مراحل انتهایی خود رسیده و بزودی با عنوان “هتل لاله اورامانات” در این روستا افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه در ادامه ایجاد فضاهای تفریحی و گردشگری در حاشیه سدها را یکی از برنامه های مهم این شرکت در استان دانست و گفت: در سدهای شهدا، جامیشان، زمکان، آزادی و… ظرفیت های خوبی را برای سرمایه گذاری شناسایی کرده ایم و در برخی از آنها نیز اقداماتی شروع شده است.


وی در بخش دیگری از سخنانش بابیان اینکه شرکت توسعه گردشگری از سال ۸۶ فعالیت خود را در استان کرمانشاه شروع کرد، افزود: این شرکت به عنوان یک بازوی اجرایی در کنار اداره کل میراث فرهنگی بوده و توسعه زیرساخت ها گردشگری را در استان دنبال می کند.

وی به برخی از پروژه های انجام شده توسط این شرکت در استان طی سنوات گذشته هم اشاره کرد و گفت: توسعه و اجرای زیرساخت های گردشگری در برخی از مناطق گردشگرپذیر استان همچون سراب کرند، چم امام حسن(ع)قصرشیرین، محوطه سازی اطراف سد شهدای سنقر، بخشی ار حاشیه رودخانه قره سو و… از جمله اقدامات شرکت توسعه گردشگری استان در سالهای گذشته بوده است.

به گفته این مسئول شرکت توسعه گردشگری در حال حاضر شش پروژه در حال اجرا در استان کرمانشاه دارد/ایسنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.