سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20870 تعداد نوشته های امروز : 8×

آخرین خبرها

کلانشهردرمانده برای رسیدن به توسعه/ فوریت گرایی ضدتوسعه شهری است باید شرایط زندگی آسان برای معلولان و بیماران خاص فراهم شود ۹۶۵ زائر کرمانشاهی راهی حج تمتع می‌شوند ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره آغاز شد تولید و توزیع ۶۰۰ هزار نشا‌ء گُل‌فصلی در کرمانشاه دعوت پایگاه بسیج ادارات شهید بهشتی دادگستری کرمانشاه برای حضور در مراسم معنوی سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز سرپرست معاونت پیشگیری آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه منصوب و معارفه شد حال و روز تالاب‌ هشیلان و سراب‌های کرمانشاه پس از بارندگی اخیر محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی اطلاعیه قطعی آب در کرمانشاه ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد کرمانشاه از فردا دوباره بارانی می‌شود اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است این سامانه پُربارش تا کی مهمان کرمانشاه است؟ فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید

از چه سنی به بچه‌ها “زبانِ دوم” یاد بدهیم؟
23 دی 1399 - 9:47
شناسه : 263903
1
 یک متخصص علوم اعصاب با بیان اینکه تمام بچه ها استعداد فراگیری زبان دوم را دارند، گفت: یک نوزاد از همان بدو تولد قدرت فراگیری زبان دوم را دارد. طلوع‌‌کرمانشاه :

دکتر هیوا محمدی با اشاره به فواید فراگیری زبان دوم برای کودکان گفت: کودکان دو زبانه نسبت به سایر کوکان از انعطاف پذیری ذهنی و مغزی بیشتری برخوردار بوده و توانایی های ذهنی بهتری دارند./وی در خصوص اینکه از چه سنی می توان به کودکان زبان دوم را آموزش داد گفت: بین یادگیری زبان و فراگیری زبان تفاوت وجود دارد، هر نوزادی از بدو تولد قدرت فراگیری دو یا حتی سه زبان را دارد، اما بحث یادگیری زبان موضوع دیگری است./محمدی تصریح کرد: فراگیری زبان با استفاده از حافظە ناخودآگاه صورت می گیرد. بە اینصورت که نوزاد زبانی که والدین و اطرافیان با آن مکالمه می کنند را بدون تلاش و بە شکل ناآگاهانە در حافظە ناخودآگاه خود ذخیره کرده و به تدریج قدرت تکلم به آن زبان را پیدا می کند، مشابه آنچه نوزادان زبان مادری خود را فرا می‌گیرند./این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اگر نوزاد از همان بدو تولد در معرض دو یا سە زبان باشد، به تدریج  با استفاده از ضمیر ناخودآگاه و بدون کوچکترین زحمتی قادر خواهد بود هر دو یا سه زبان را فراگیرد، ولی مهم است کە منبع هر زبان برای کودک تغییر نکند، یعنی اگر پدر یا مادر زبانی را برای ارتباط با فرزندشان انتخاب می کنند نباید آن را تغییر دهند و این مسالە بخصوص در سنین پایین‌تر از اهمیت بیشتری برخوردار است./وی افزود: در خصوص سن شروع یادگیری زبانِ دوم نظرات مختلفی وجود دارد، برخی معتقدند این سن باید از زمانی باشد که کودک زبانِ اول را به خوبی فراگرفته باشد. دسته‌ای دیگر هم معتقدند سن چهار تا پنج سالگی که کودک آگاهی زبانی پیدا می کند برای آموزش زبانِ دوم مناسب است، ولی بە روش طبیعی در محیط زبانی مناسب، فراگیری چند زبان از همان ابتدا ممکن بودە و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

پ
پ

دکتر هیوا محمدی با اشاره به فواید فراگیری زبان دوم برای کودکان گفت: کودکان دو زبانه نسبت به سایر کوکان از انعطاف پذیری ذهنی و مغزی بیشتری برخوردار بوده و توانایی های ذهنی بهتری دارند.

وی در خصوص اینکه از چه سنی می توان به کودکان زبان دوم را آموزش داد گفت: بین یادگیری زبان و فراگیری زبان تفاوت وجود دارد، هر نوزادی از بدو تولد قدرت فراگیری دو یا حتی سه زبان را دارد، اما بحث یادگیری زبان موضوع دیگری است.

محمدی تصریح کرد: فراگیری زبان با استفاده از حافظە ناخودآگاه صورت می گیرد. بە اینصورت که نوزاد زبانی که والدین و اطرافیان با آن مکالمه می کنند را بدون تلاش و بە شکل ناآگاهانە در حافظە ناخودآگاه خود ذخیره کرده و به تدریج قدرت تکلم به آن زبان را پیدا می کند، مشابه آنچه نوزادان زبان مادری خود را فرا می‌گیرند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اگر نوزاد از همان بدو تولد در معرض دو یا سە زبان باشد، به تدریج  با استفاده از ضمیر ناخودآگاه و بدون کوچکترین زحمتی قادر خواهد بود هر دو یا سه زبان را فراگیرد، ولی مهم است کە منبع هر زبان برای کودک تغییر نکند، یعنی اگر پدر یا مادر زبانی را برای ارتباط با فرزندشان انتخاب می کنند نباید آن را تغییر دهند و این مسالە بخصوص در سنین پایین‌تر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: بطور مثال اگر پدر با کودک به زبان محلی (کُردی، ترکی و …) صحبت می کند باید همواره با همین زبان با کودک تکلم کند و اینطور نباشد که یک بار با زبان محلی و یک بار با زبان فارسی با کودک صحبت کند و یا برعکس.

محمدی تصریح کرد: در بحث زبانهای خارجی مانند زبان انگلیسی عمدتا به کودک زبان را آموزش می دهند. در این صورت کار به وسیله حافظە خودآگاه انجام می گیرد که مسائل و بحثهای خاص خود را دارد.

وی افزود: در خصوص سن شروع یادگیری زبانِ دوم نظرات مختلفی وجود دارد، برخی معتقدند این سن باید از زمانی باشد که کودک زبانِ اول را به خوبی فراگرفته باشد. دسته‌ای دیگر هم معتقدند سن چهار تا پنج سالگی که کودک آگاهی زبانی پیدا می کند برای آموزش زبانِ دوم مناسب است، ولی بە روش طبیعی در محیط زبانی مناسب، فراگیری چند زبان از همان ابتدا ممکن بودە و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بهترین روش آموزش زبانِ دوم به کودکان استفاده از ضمیر ناخودآگاه است، بطوری که کودک بتواند زبانِ دوم را در محیط طبیعی از اطرافیان خود بشنود. در این صورت به راحتی کودک دو زبانه خواهد شد./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.