چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20874 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

جهانبخش امینی:برای کاهش هزینه‌های درمانی برنامه دارم/پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی هستم پلمب ۲۰آرایشگاه متخلف زنانه در کرمانشاه /انجام امور مربوط به پزشکی در آرایشگاه ها ممنوع است کرمانشاه می‌تواند پایگاه اتومبیلرانی غرب کشور شود تجهیزات بازی پارک‌های کرمانشاه چقدر استاندارد است؟ کلانشهردرمانده برای رسیدن به توسعه/ فوریت گرایی ضدتوسعه شهری است باید شرایط زندگی آسان برای معلولان و بیماران خاص فراهم شود ۹۶۵ زائر کرمانشاهی راهی حج تمتع می‌شوند ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره آغاز شد تولید و توزیع ۶۰۰ هزار نشا‌ء گُل‌فصلی در کرمانشاه دعوت پایگاه بسیج ادارات شهید بهشتی دادگستری کرمانشاه برای حضور در مراسم معنوی سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز سرپرست معاونت پیشگیری آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه منصوب و معارفه شد حال و روز تالاب‌ هشیلان و سراب‌های کرمانشاه پس از بارندگی اخیر محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی اطلاعیه قطعی آب در کرمانشاه ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد کرمانشاه از فردا دوباره بارانی می‌شود

خانه فیض مهدوی کرمانشاه هفته آینده به مزایده گذاشته می ­شود
10 بهمن 1397 - 19:07
شناسه : 17297
3
طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی از آغاز مزایده ۱۹ بنای تاریخی از جمله خانه فیض مهدوی کرمانشاه در هفته آینده خبر داد. در تازه ترین روند از واگذاری بناهای تاریخی به منظور احیا، مرمت و بهره­ برداری مدت معین توسط بخش خصوصی بناهای تاریخی خانه فیض مهدوی کرمانشاه به مزایده گذاشته خواهد شد. اطلاعات تکمیلی آن هفته آینده در روزنامه ­های کثیر الانتشار در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

پ
پ

خانه تاریخی فیض مهدوی، که در محله علافخانه، در بافت قدیم کرمانشاه قرار داره، متعلق به خاندان فیض مهدوی، از مراجع مذهبی شهر کرمانشاه در دوران قاجاریه ست. حاج آقا محمد مهدی فیض مهدوی، در هنگام قیام مشروطیت در شهر کرمانشاه از ارکان مهم آن نهضت به شمار می رفته. در کنار این بنا، مسجدی هم، به همین نام قرار داره که متأسفانه توسط افراد نااگاه تخریب شده. خانه تاریخی فیض مهدوی، از نظر معماری، پلانی متفاوت با سایر خانه های هم عصر خود داره و در زمینی به مساحت بیش از ۹۰۰ متر مربع شامل طبقات زیر زمین ، همکف و اوله. این بنا به صورت درون گرا، در زمینی با اختلاف سطح ساخته شده و همانند اکثر خانه های قاجار، دو طبقه و اتاق ها و ارسی های زیادی داره. بام بنا شیروانی پوشه و به وسیله ساباطی که در ضلع غربی بر روی کوچه ایجاد کردن از فضای بالای کوچه نیز در ساخت بنا استفاده کردن. شیروانی و ستون های بنا در سال ۱۳۸۴ توسط میراث فرهنگی مرمت شده . مصالح بنا عمدتاً آجر ، چوب و خشت و ملاتش گل،آهک و در بخش هایی هم از کاهگل استفاده کردن. خانه فیض مهدوی کرمانشاه، به شماره ۱۷۵۶۰ در فهرست آثار تاریخی به ثبت ملی رسیده.

نوع جاذبه:

  • میراث فرهنگی

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.