جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20877 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

اگر این نشانه ها را روی انگشتانتان دارید یعنی فشارخون شما بالاست پایان مهلت تبلیغات انتخابات مجلس دوازدهم کشتار غیرمجاز دام‌در منطقه اورامانات بیشتر دیده می‌شود جهانبخش امینی:برای کاهش هزینه‌های درمانی برنامه دارم/پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی هستم پلمب ۲۰آرایشگاه متخلف زنانه در کرمانشاه /انجام امور مربوط به پزشکی در آرایشگاه ها ممنوع است کرمانشاه می‌تواند پایگاه اتومبیلرانی غرب کشور شود تجهیزات بازی پارک‌های کرمانشاه چقدر استاندارد است؟ کلانشهردرمانده برای رسیدن به توسعه/ فوریت گرایی ضدتوسعه شهری است باید شرایط زندگی آسان برای معلولان و بیماران خاص فراهم شود ۹۶۵ زائر کرمانشاهی راهی حج تمتع می‌شوند ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره آغاز شد تولید و توزیع ۶۰۰ هزار نشا‌ء گُل‌فصلی در کرمانشاه دعوت پایگاه بسیج ادارات شهید بهشتی دادگستری کرمانشاه برای حضور در مراسم معنوی سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز سرپرست معاونت پیشگیری آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه منصوب و معارفه شد حال و روز تالاب‌ هشیلان و سراب‌های کرمانشاه پس از بارندگی اخیر محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی

میدان آزادی مکانی برای خرید و فروش گوشی های سرقتی
09 آذر 1402 - 11:38
شناسه : 290812
4
گزارش میدانی طلوع؛ طلوع‌‌کرمانشاه : کرمانشاه به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور از برخی آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد، فقر، سرقت، نزاع و ... رنج می برد و مردم این دیار شاید روزی نباشد که این معضلات را خود به چشم نبینند و یا از زبان دیگری نشنوند/سرقت گوشی تلفن همراه علاوه بر آسیب های روحی و روانی که به فرد مالباخته وارد می کند، می تواند مشکلات دیگری را هم برای وی ایجاد کند که برخی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه به آن اشاره کردند/اگر سری به میدان آزادی کرمانشاه به عنوان نقطه مرکزی این شهر بزنید می بینید که گوشی های تلفن همراه مسروقه علاوه بر دست دلالان دوره گرد، در برخی مغازه ها نیز با اندکی دستکاری خرید و فروش می شود/امروز در حالی میدان آزادی کرمانشاه به محلی برای خرید و فروش گوشی های سرقتی تبدیل شده که مردم از این وضعیت گلایه مند بوده و خواستار برخورد دستگاه های مسئول در این حوزه با خریداران و فروشندگان گوشی های تلفن همراه مسروقه هستند/رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص برنامه های این پلیس برای برخورد با معضل سرقت گوشی تلفن همراه اظهار داشت: همکاران ما در پایگاه های مختلف پلیس آگاهی برخورد با پدیده سرقت خصوصا سرقت گوشی تلفن همراه را در دستور کار قرار داده اند/همکاران ما خصوصا ماموران کلانتری 11 مرکز به صورت مداوم نقاط مرکزی شهر کرمانشاه خصوصا میدان آزادی را مورد رصد و پایش قرار می دهند و در صورت مشاهده حتما برخوردهای لازم را به عمل خواهند آورد.
منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

میدان آزادی کرمانشاه به عنوان مرکز این کلانشهر براساس آنچه که جمعی از شهروندان عنوان می کنند به محلی برای برای خرید و فروش گوشی های تلفن همراه مسروقه تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع، کرمانشاه به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور از برخی آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد، فقر، سرقت، نزاع و … رنج می برد و مردم این دیار شاید روزی نباشد که این معضلات را خود به چشم نبینند و یا از زبان دیگری نشنوند.

در این میان سرقت، یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی به شمار می رود که می تواند موضوعی چالش برانگیز برای امنیت مرکز استان باشد، موضوعی که به نظر می رسد باید جدی تر به مقابله با آن اقدام شود.

هرچند طبق آمارهای رسمی اعلام شده از سوی پلیس، ۷۰ درصد سرقت های رخ داده، در حوزه سرقت های خرد قرار می گیرد اما فراوانی سرقت گوشی های تلفن همراه مسئله ایست که بسیاری از شهروندان با آن روبرو شده و یا اطرافیانشان در دام سارقان گوشی گرفتار شده اند.

سرقت گوشی تلفن همراه علاوه بر آسیب های روحی و روانی که به فرد مالباخته وارد می کند، می تواند مشکلات دیگری را هم برای وی ایجاد کند که برخی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه به آن اشاره کردند.

اگر سری به میدان آزادی کرمانشاه به عنوان نقطه مرکزی این شهر بزنید می بینید که گوشی های تلفن همراه مسروقه علاوه بر دست دلالان دوره گرد، در برخی مغازه ها نیز با اندکی دستکاری خرید و فروش می شود.

امروز در حالی میدان آزادی کرمانشاه به محلی برای خرید و فروش گوشی های سرقتی تبدیل شده که مردم از این وضعیت گلایه مند بوده و خواستار برخورد دستگاه های مسئول در این حوزه با خریداران و فروشندگان گوشی های تلفن همراه مسروقه هستند.

در همین راستا جمعی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه ضمن اشاره به مشکلاتی که سرقت گوشی تلفن همراه برای آن ها ایجاد کرده از وضعیت نابسامان خرید و فروش گوشی های مسروقه در شهر خصوصا میدان آزادی گلایه مند بوده و خواستار برخورد جدی تر با این معضل شدند.

خانم نظری یکی از شهروندانی است که در این خصوص به خبرنگار طلوع کرمانشاه گفت: متاسفانه سال ۱۳۹۹ گوشی تلفن همراهم که آن زمان حدود ۸ میلیون تومان ارزش داشت مورد سرقت قرار گرفت.

وی ادامه داد: این سرقت علاوه بر زیان های مالی و لطمات روحی که برای من به همراه داشت، دردسر دیگری ایجاد کرد به گونه ای که پس از چند ماه ، متوجه پخش برخی از تصاویر خصوصی خود در فضای مجازی شدم و به همین دلیل مجبور به شکایت شده و پرونده تازه ای در پلیس فتا تشکیل شد.

این خانم کرمانشاهی ادامه داد: متاسفانه امروز در برخی نقاط شهر کرمانشاه شاهدیم گوشی های مسروقه به راحتی خرید و فروش می شود که باید به صورت جدی تر برای حل این مشکل چاره اندیشی کرد.

وی گفت: هرچند خود من یکبار دیدم پلیس در حال برخورد و دستگیری با فروشندگان گوشی تلفن همراه مسروقه در میدان آزادی بود ولی به نظر می رسد این برخوردها باید بیشتر و جدی تر باشد و دستگاه قضائی هم احکام سنگین تری برای این افراد صادر کند.

سهیل قاسم زاده یکی دیگر از شهروندان کرمانشاهی است که اوهم یکبار در حدود ۱۰ سال پیش تلفن همراهش به سرقت رفت و آنگونه که می گوید خیلی به دردسر افتاده است.

وی گفت: آن زمان پس از اینکه تلفن همراهم مورد سرقت قرار گرفت پیگیری نکرده و موضوع را به گمان اینکه تاثیری در پیدا شدنش ندارد به پلیس اطلاع ندادم.

قاسم زاده ادامه داد: پس از گذشت چند ماه متوجه شدم فردی که گوشی تلفن همراهم را به سرقت برده از تصویر کارت ملی و شناسنامه ام که در گالری تصاویر بوده سوء استفاده کرده و با چاپ تصویر مدارکم اقدام به خرید یک سیمکارت به نام من کرده و آن را در یک گوشی سرقتی دیگر قرار داده است.

این شهروند کرمانشاهی ادامه داد: پس از آنکه فرد سارق، موبایل سرقتی را روشن کرده اطلاعات مربوط به سیمکارتی که به نام من بوده در اختیار پلیس قرار گرفته و آن ها من را به عنوان متهم احضار کردند و حتی پرونده ای در دادسرا علیه من تشکیل شد.

وی گفت: سرانجام پس از حدود یکسال دوندگی و صرف کلی هزینه و اتلاف وقت توانستم بیگناهی خود را ثابت کنم، خاطره تلخی که هرگز فراموش نمی کنم.

قاسم زاده در ادامه خواستار شدیدترین برخوردها با سارقان گوشی تلفن همراه و افراد مالخر شد و گفت: به مردم توصیه می کنم هرگز سراغ این دسته از گوشی ها نروند چرا که قطعا با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

وی در پایان گفت: متاسفانه روزانه گوشی های سرقتی زیادی در میدان آزادی کرمانشاه خرید و فروش می شود که امیدوارم مسئولان امر یک بار برای همیشه با برخوردی قاطعانه جلوی سوء استفاده این افراد را بگیرند و اجازه ندهند این گونه در مرکز شهر کرمانشاه جولان دهند.

پلیس، یکی از دستگاه های مسئول برای برخورد با سارقان گوشی های تلفن همراه است، آنگونه مسئولان انتظامی استان عنوان می کنند، در طول سال طرح های مختلفی اجرا و گوشی های تلفن همراه مسروقه فراوانی کشف و افراد زیادی هم دستگیر می شوند.

رئیس پلیس آگاهی استان و فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه به گوشه ای از اقدامات انجام شده یگان های خود در راستای مقابله با این معضل اشاره کرد.

کشف ۱۵۱ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه در کرمانشاه

رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص برنامه های این پلیس برای برخورد با معضل سرقت گوشی تلفن همراه اظهار داشت: همکاران ما در پایگاه های مختلف پلیس آگاهی برخورد با پدیده سرقت خصوصا سرقت گوشی تلفن همراه را در دستور کار قرار داده اند.

سرهنگ علی کرمی ادامه داد: در همین راستا با تلاش همکاران از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۱۵۱ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه در سطح استان که عمده ان ها در کرمانشاه بوده کشف و تحویل صاحبانشان داده شده است.

وی همچنین از دستگیری ۲۲ سارق گوشی های تلفن همراه مسروقه خبر داد و گفت: در هشت ماه سپری شده از سال ۵ مالخر نیز دستگیر و همراه سارقان برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شده اند.

سرهنگ کرمی گفت: طرح برخورد با سارقان و مالخران گوشی های تلفن همراه مسروقه در طول سال توسط ماموران پلیس آگاهی اجرا و قطعا تا پایان سال چند طرح دیگر نیز در این راستا اجرا می شود و تلاش می کنیم سارقان را در اسرع وقت دستگیر و گوشی های تلفن همراه مسروقه را به دست صاحبانشان برسانیم.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه از دستگیری ۲۸۹ سارق گوشی تلفن همراه مسروقه در مرکز استان خبر داد و گفت: این تعداد سارق در ۸ ماهه سپری شده از سال دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده اند.

سرهنگ علیرضا دلیری افزود: در همین مدت ۱۲۳ فقره سرقت گوشی تلفن همراه کشف و بخش زیادی از کشفیات نیز با تحویل گوشی های تلفن همراه مسروقه به صاحبانشان همراه بوده است.

وی گفت: همکاران ما خصوصا ماموران کلانتری ۱۱ مرکز به صورت مداوم نقاط مرکزی شهر کرمانشاه خصوصا میدان آزادی را مورد رصد و پایش قرار می دهند و در صورت مشاهده حتما برخوردهای لازم را به عمل خواهند آورد.

دیدگاه

دیدگاهها بسته است.