جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20877 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

اگر این نشانه ها را روی انگشتانتان دارید یعنی فشارخون شما بالاست پایان مهلت تبلیغات انتخابات مجلس دوازدهم کشتار غیرمجاز دام‌در منطقه اورامانات بیشتر دیده می‌شود جهانبخش امینی:برای کاهش هزینه‌های درمانی برنامه دارم/پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی هستم پلمب ۲۰آرایشگاه متخلف زنانه در کرمانشاه /انجام امور مربوط به پزشکی در آرایشگاه ها ممنوع است کرمانشاه می‌تواند پایگاه اتومبیلرانی غرب کشور شود تجهیزات بازی پارک‌های کرمانشاه چقدر استاندارد است؟ کلانشهردرمانده برای رسیدن به توسعه/ فوریت گرایی ضدتوسعه شهری است باید شرایط زندگی آسان برای معلولان و بیماران خاص فراهم شود ۹۶۵ زائر کرمانشاهی راهی حج تمتع می‌شوند ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره آغاز شد تولید و توزیع ۶۰۰ هزار نشا‌ء گُل‌فصلی در کرمانشاه دعوت پایگاه بسیج ادارات شهید بهشتی دادگستری کرمانشاه برای حضور در مراسم معنوی سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز سرپرست معاونت پیشگیری آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه منصوب و معارفه شد حال و روز تالاب‌ هشیلان و سراب‌های کرمانشاه پس از بارندگی اخیر محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی

داغ گرانی کپسول گاز بر سرمای زمستان کرمانشاه
18 آذر 1402 - 13:10
شناسه : 290979
2
طلوع‌‌کرمانشاه : این روزها افرادی که نیاز به کپسول گاز دارند با نایاب شدن این کپسول ها مواجهند و اگر هم کپسولی یافت شود قیمت آن بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود! کپسولی که مصرف چند روز بیشتر را هم جواب نمی‌دهد/در این ایام هنوز هستند خانه‌هایی که به هر دلیلی از جمله اینکه مجوز ساخت و ساز نداشتند و در حاشیه شهر هستند و نتوانستند فعلا انشعاب گاز دریافت کنند، مجبور به تهیه کپسول گاز برای گرمایش و پخت و پز هستند و با این روند باید تمام درآمد خود را به خرید کپسول گاز اختصاص دهند/و یا بسیاری از مشاغل که چون جواز کسب ندارند و نمی‌توانند در سامانه « سدف » ثبت نام کنند امکان اختصاص گاز مایع سهمیه‌ای برای آنها وجود ندارد و باید کپسول گاز آزاد را با قیمت‌های سرسام آور بخرند، از‌ جمله برخی واحدهایی که در زمینه پخت و پز یا ایزوگام و … فعالیت دارند/دستفروشان دوره‌گردی که در این ایام با فروش باقلا، شلغم، ذرت و … امرار معاش می‌کردند اکنون از پس هزینه‌های تامین گاز بر نمی‌آیند و بسیاری کاسبی را تعطیل کرده اند/رانندگان مسافرکشی که توان دوگانه سوز کردن خودرو خود را نداشتند و با کسپول گاز مایع مسافر جابجا کرده و نان سر سفره زن و بچه خود می‌برند نیز باید دست از کار بکشند زیرا کرایه‌های پنج و هفت هزار تومانی، پول خرید کپسول‌های گاز را کفاف نمی‌دهد/وضعیت دردناک‌تر برای کسانی است که هنوز از کپسول گاز برای گرمایش استفاده می‌کنند و چون نفت سفید آزاد هم در بازار پیدا نمی‌شود مشخص نیست تکلیف آنها چه خواهد شد/بار سنگین این افزایش قیمت ناگهانی به تدریج خود را در هزینه‌های زندگی و معیشت مردم نشان خواهد داد و قطعا افراد ضعیف جامعه که در منازل کوچک حاشیه شهر زندگی می‌کنند بیش از همه از این فاجعه تاثیر می‌گیرند.
نویسنده : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

این روزها مردم با افزایش قیمت ناگهانی و چند برابری کپسول‌های گاز مواجهند، کسپول‌های گاز مایع که در گذشته به راحتی و با قیمت مناسب هر جایی پیدا می‌شد اکنون نه تنها در بازار یافت نمی‌شود بلکه قیمت آن نیز چندین برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع، این روزها افرادی که نیاز به کپسول گاز دارند با نایاب شدن این کپسول ها مواجهند و اگر هم کپسولی یافت شود قیمت آن بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود! کپسولی که مصرف چند روز بیشتر را هم جواب نمی‌دهد.

در این ایام هنوز هستند خانه‌هایی که به هر دلیلی از جمله اینکه مجوز ساخت و ساز نداشتند و در حاشیه شهر هستند و نتوانستند فعلا انشعاب گاز دریافت کنند، مجبور به تهیه کپسول گاز برای گرمایش و پخت و پز هستند و با این روند باید تمام درآمد خود را به خرید کپسول گاز اختصاص دهند.

و یا بسیاری از مشاغل که چون جواز کسب ندارند و نمی‌توانند در سامانه « سدف » ثبت نام کنند امکان اختصاص گاز مایع سهمیه‌ای برای آنها وجود ندارد و باید کپسول گاز آزاد را با قیمت‌های سرسام آور بخرند، از‌ جمله برخی واحدهایی که در زمینه پخت و پز یا ایزوگام و … فعالیت دارند.

دستفروشان دوره‌گردی که در این ایام با فروش باقلا، شلغم، ذرت و … امرار معاش می‌کردند اکنون از پس هزینه‌های تامین گاز بر نمی‌آیند و بسیاری کاسبی را تعطیل کرده اند.

رانندگان مسافرکشی که توان دوگانه سوز کردن خودرو خود را نداشتند و با کسپول گاز مایع مسافر جابجا کرده و نان سر سفره زن و بچه خود می‌برند نیز باید دست از کار بکشند زیرا کرایه‌های پنج و هفت هزار تومانی، پول خرید کپسول‌های گاز را کفاف نمی‌دهد.

وضعیت دردناک‌تر برای کسانی است که هنوز از کپسول گاز برای گرمایش استفاده می‌کنند و چون نفت سفید آزاد هم در بازار پیدا نمی‌شود مشخص نیست تکلیف آنها چه خواهد شد.

بار سنگین این افزایش قیمت ناگهانی به تدریج خود را در هزینه‌های زندگی و معیشت مردم نشان خواهد داد و قطعا افراد ضعیف جامعه که در منازل کوچک حاشیه شهر زندگی می‌کنند بیش از همه از این فاجعه تاثیر می‌گیرند.

چندی قبل پیمان بهرامی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه قیمت آزاد هر کسپول گاز مایع را رسما ۳۷۰ هزار تومان اعلام کرد و این یعنی در سایه جای خالی نظارت ها و کمبودهایی که در بازار وجود دارد این‌ نرخ تا ۴۰۰ هزار تومان هم در بازار سیاه خواهد رسید.

برای مردمی که فاصله چندانی از ذخایر نفت و گاز نفت شهر و سومار ندارند و در مناطق سرد و کوهستانی زندگی می کنند سزاوار نیست که به دنبال کپسول گاز ۴۰۰ هزار تومانی باشند و باید هرچه زودتر فکری به حال این موضوع شود.

قطعا هرچه به سمت دی ماه نزدیک شویم و شدت سرما بیشتر شود این گرانی و کمبود خود را بیشتر نشان خواهد داد و با این روند مردم باید به چند دهه قبل برگردند و با هیزم پخت و پز کنند و خود را گرم نگه دارند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.