جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20877 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

اگر این نشانه ها را روی انگشتانتان دارید یعنی فشارخون شما بالاست پایان مهلت تبلیغات انتخابات مجلس دوازدهم کشتار غیرمجاز دام‌در منطقه اورامانات بیشتر دیده می‌شود جهانبخش امینی:برای کاهش هزینه‌های درمانی برنامه دارم/پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی هستم پلمب ۲۰آرایشگاه متخلف زنانه در کرمانشاه /انجام امور مربوط به پزشکی در آرایشگاه ها ممنوع است کرمانشاه می‌تواند پایگاه اتومبیلرانی غرب کشور شود تجهیزات بازی پارک‌های کرمانشاه چقدر استاندارد است؟ کلانشهردرمانده برای رسیدن به توسعه/ فوریت گرایی ضدتوسعه شهری است باید شرایط زندگی آسان برای معلولان و بیماران خاص فراهم شود ۹۶۵ زائر کرمانشاهی راهی حج تمتع می‌شوند ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره آغاز شد تولید و توزیع ۶۰۰ هزار نشا‌ء گُل‌فصلی در کرمانشاه دعوت پایگاه بسیج ادارات شهید بهشتی دادگستری کرمانشاه برای حضور در مراسم معنوی سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز سرپرست معاونت پیشگیری آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه منصوب و معارفه شد حال و روز تالاب‌ هشیلان و سراب‌های کرمانشاه پس از بارندگی اخیر محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی

خانه را ویران نکنید/ انحلال شورای شهر دهن کجی به رای مردم است
19 آذر 1402 - 12:54
شناسه : 291006
1
طلوع‌‌کرمانشاه : زمزمه های انحلال شورای اسلامی شهر کرمانشاه قوت گرفته و اما و اگرها و خط و نشان ها برای انحلال آن از سوی دستگاه های نظارتی شنیده می شود/علت اصلی این انحلال، عدم شرکت برخی اعضا در جلسات شورا عنوان شده و تاکید شده که این امر موجب شده لوایح مهم و ضروری شهر بلاتکلیف بماند و کار شهر مختل شود/شورای شهر، مجلسی محلی است که اعضای آن توسط مردم همان شهر انتخاب می شوند، قانون بر وجود آن تصریح دارد، شورا باید باشد تا حال شهر خوب باشد تا امور شهری پیش رود، بر عمل‌کرد شهرداری یا ده‌داری نظارت شود و بودجه تصویب شود/اگر برخی مسوولان براین باورند عدم تشکیل جلسات شورا مصداق بارز اخلال در مدیریت شهری است، انحلال آن که دهن کجی به رای مردمی است، آنهم در زمانی که روزهای انتخابات در پیش است/بر اساس ماده 6 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور ،  تعداد اعضای اصلی و علی البدل شورای شهر برای شهرهای با جمعیت بیش از ١.٠٠٠.٠٠٠ نفر تا ٢.٠٠٠.٠٠٠ نفر، ۱۳ نفر عضو اصلی و ۸ نفر علی البدل است/این سوال برای شهروندان ایجاد شده که آیا به جز انحلال راهکار دیگری برای برخورد با اعضای متخلف وجود ندارد؟ اگر برخی اعضا برای حضور در جلسات امتناع دارند چرا با افراد متخلف برخورد نمی شود و سلب عضویت صورت نمی گیرد؟ آیا آقایان فراموش کرده‌اند که شورا ۸ عضو علی البدل دارد و اگر فرد یا افرادی از اعضای اصلی تخلف کنند این اعضا باید جایگزین شوند.
نویسنده : زهره کریم زاده منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

اگر برخی مسوولان براین باورند عدم تشکیل جلسات شورا مصداق بارز اخلال در مدیریت شهری است، باید پرسید که آیا انحلال آن دهن کجی به رای مردمی نیست؟ آنهم در زمانی که روزهای انتخابات در پیش است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع، زمزمه های انحلال شورای اسلامی شهر کرمانشاه قوت گرفته و اما و اگرها و خط و نشان ها برای انحلال آن از سوی دستگاه های نظارتی شنیده می شود.

علت اصلی این انحلال، عدم شرکت برخی اعضا در جلسات شورا عنوان شده و تاکید شده که این امر موجب شده لوایح مهم و ضروری شهر بلاتکلیف بماند و کار شهر مختل شود.

شورای شهر، مجلسی محلی است که اعضای آن توسط مردم همان شهر انتخاب می شوند، قانون بر وجود آن تصریح دارد، شورا باید باشد تا حال شهر خوب باشد تا امور شهری پیش رود، بر عمل‌کرد شهرداری یا ده‌داری نظارت شود و بودجه تصویب شود.

اگر برخی مسوولان براین باورند عدم تشکیل جلسات شورا مصداق بارز اخلال در مدیریت شهری است، انحلال آن که دهن کجی به رای مردمی است، آنهم در زمانی که روزهای انتخابات در پیش است.

بر اساس ماده ۶ قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور ،  تعداد اعضای اصلی و علی البدل شورای شهر برای شهرهای با جمعیت بیش از ١.٠٠٠.٠٠٠ نفر تا ٢.٠٠٠.٠٠٠ نفر، ۱۳ نفر عضو اصلی و ۸ نفر علی البدل است.

این سوال برای شهروندان ایجاد شده که آیا به جز انحلال راهکار دیگری برای برخورد با اعضای متخلف وجود ندارد؟ اگر برخی اعضا برای حضور در جلسات امتناع دارند چرا با افراد متخلف برخورد نمی شود و سلب عضویت صورت نمی گیرد؟ آیا آقایان فراموش کرده‌اند که شورا ۸ عضو علی البدل دارد و اگر فرد یا افرادی از اعضای اصلی تخلف کنند این اعضا باید جایگزین شوند.

یادمان نرود که وجود شورا و‌تصمیماتی که در این مکان در حوزه هایی چون حمل‌ونقل عمومی ، مشکلات محیط‌زیست ، مسائل حوزه املاک و ساخت و سازها، میزان فضای سبز، شیوه توجه به حمل و نقل انسان‌محور در شهر، مدیریت شهری و توجه جدی به زیباسازی و مبلمان شهری و …گرفته می شود، تاثیر مستقیم در زندگی مردم دارد.

انتخابات شورای شهر مردمی ترین انتخابات است و نماد بارزی از دموکراسی است و اعضای آن می توانند بهترین مشاوران دولت برای اجرای عدالت و رفع تبعیض باشند.

مردم و شهروندان کرمانشاهی خواهان وجود شورا هستند چراکه خود، نمایندگان آن را انتخاب کرده اند و از سویی تقاضا دارند با مخالفان برخورد شود، تخلف برخی که نباید بهانه ای شود تا خانه از پای بست ویران شود!

یادداشت از زهره‌کریم‌زاده-خبرنگار طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.