جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20877 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

اگر این نشانه ها را روی انگشتانتان دارید یعنی فشارخون شما بالاست پایان مهلت تبلیغات انتخابات مجلس دوازدهم کشتار غیرمجاز دام‌در منطقه اورامانات بیشتر دیده می‌شود جهانبخش امینی:برای کاهش هزینه‌های درمانی برنامه دارم/پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی هستم پلمب ۲۰آرایشگاه متخلف زنانه در کرمانشاه /انجام امور مربوط به پزشکی در آرایشگاه ها ممنوع است کرمانشاه می‌تواند پایگاه اتومبیلرانی غرب کشور شود تجهیزات بازی پارک‌های کرمانشاه چقدر استاندارد است؟ کلانشهردرمانده برای رسیدن به توسعه/ فوریت گرایی ضدتوسعه شهری است باید شرایط زندگی آسان برای معلولان و بیماران خاص فراهم شود ۹۶۵ زائر کرمانشاهی راهی حج تمتع می‌شوند ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره آغاز شد تولید و توزیع ۶۰۰ هزار نشا‌ء گُل‌فصلی در کرمانشاه دعوت پایگاه بسیج ادارات شهید بهشتی دادگستری کرمانشاه برای حضور در مراسم معنوی سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز سرپرست معاونت پیشگیری آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه منصوب و معارفه شد حال و روز تالاب‌ هشیلان و سراب‌های کرمانشاه پس از بارندگی اخیر محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی

گفته های میراث فرهنگی درخصوص این بیمارستان کذب است/قصد تصاحب دارند
27 آذر 1402 - 12:14
شناسه : 291124
2
مالک بیمارستان «مسیح» در گفتگوی اختصاصی با طلوع کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه : به گزارش پایگاه خبری طلوع، ماجرای بیمارستان قدیمی و تاریخی مسیح کرمانشاه چندین سال است که مورد بحث بوده، ساختمانی باستانی و ارزشمند که بارها مدیران میراث فرهنگی و فعالین این عرصه درباره خطر از دست رفتن آن به دلیل آسیب‌هایی که در گذر زمان به آن وارد شده هشدار داده و مالک این بیمارستان را مقصر جلوه دادند/در تمام این سال‌ها مالک بیمارستان ترجیح داد به دور از هیاهو و جنجال رسانه‌ای تنها از مسیر درست قانونی و حقوقی پیگیر نجات ملک خود باشد و حتی سال‌ها تلاش کرد این بیمارستان را دوباره در مسیرهای عام‌المنفعه راه‌اندازی کند تا همه مردم کرمانشاه بتوانند بار دیگر از این بیمارستان استفاده کنند اما هر بار سنگی جلوی پای وی انداختند تا مسیر کار را منحرف کنند/حالا دکتر آلفرد آواکیان بعد از سال‌ها سکوتش را شکست تا همه زوایای پنهان بیمارستان مسیح، تلاش میراث فرهنگی برای تصاحب بیمارستان و سنگ‌اندازی در مسیر کار را بازگو کند./مردی که سال‌ها در عرصه خدمات پزشکی در کرمانشاه برای مردم کار کرد و حالا آنقدر عرصه را بر او تنگ کردند که پس از سال‌ها تصمیم گرفت مملکت را ترک کند! /مالک بیمارستان مسیح متراژ آن را نزدیک به ۵۰۰۰ متر اعلام کرد و یادآور شد: اینکه میراث ادعا کرده من قیمت بالایی برای ملک گفتم صحت ندارد چون من دور از ایران هستم و از قیمت متراژ ملک در این موقعیت مکانی اطلاع دقیقی ندارم/ آواکیان در پایان با انتقاد از همه تهمت‌ها و دعاوی که از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان علیه وی مطرح شده، گفت: هرچقدر مردم لیاقت و ارزش این ملک را دارند اما میراث فرهنگی اهل دروغ و تهمت بوده و لیاقت این ملک را ندارد(تمام مستندات و مدارک این گفته‌ها در اختیار پایگاه خبری طلوع بوده و در صورت لزوم با اجازه مالک بیمارستان به مردم ارائه خواهد شد.)
نویسنده : پریاامیری پریان منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

سکوت مالک بیمارستان مسیح کرمانشاه پس از سالها شکسته شد و ادعا کرد، آنچه که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه می‌گوید همه کذب است و قصد تصاحب بیمارستان مسیح را دارند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع، ماجرای بیمارستان قدیمی و تاریخی مسیح کرمانشاه چندین سال است که مورد بحث بوده، ساختمانی باستانی و ارزشمند که بارها مدیران میراث فرهنگی و فعالین این عرصه درباره خطر از دست رفتن آن به دلیل آسیب‌هایی که در گذر زمان به آن وارد شده هشدار داده و مالک این بیمارستان را مقصر جلوه دادند.

در تمام این سال‌ها مالک بیمارستان ترجیح داد به دور از هیاهو و جنجال رسانه‌ای تنها از مسیر درست قانونی و حقوقی پیگیر نجات ملک خود باشد و حتی سال‌ها تلاش کرد این بیمارستان را دوباره در مسیرهای عام‌المنفعه راه‌اندازی کند تا همه مردم کرمانشاه بتوانند بار دیگر از این بیمارستان استفاده کنند اما هر بار سنگی جلوی پای وی انداختند تا مسیر کار را منحرف کنند.

حالا دکتر آلفرد آواکیان بعد از سال‌ها سکوتش را شکست تا همه زوایای پنهان بیمارستان مسیح، تلاش میراث فرهنگی برای تصاحب بیمارستان و سنگ‌اندازی در مسیر کار را بازگو کند.

مردی که سال‌ها در عرصه خدمات پزشکی در کرمانشاه برای مردم کار کرد و حالا آنقدر عرصه را بر او تنگ کردند که پس از سال‌ها تصمیم گرفت مملکت را ترک کند.

بیمارستان مسیح، دومین بیمارستان ایران بوده و از سال ۱۳۸۲ تلاش‌ها برای ثبت آن به عنوان اثر ملی آغاز شد درحالیکه مالک این بیمارستان قصد داشت دوباره فعالیت بیمارستان را از سر گیرد.

در این سال‌ها بارها مدیران میراث فرهنگی استان کرمانشاه در مورد این بیمارستان در رسانه‌های مختلف اظهارنظر یک طرفه کرده و مالک بیمارستان را زیر سوال ببرند.

آخرین اظهار نظر هم مربوط به چند هفته قبل است که معاون میراث فرهنگی کرمانشاه گفته باتوجه به عدم علاقه مالک برای حفظ این بنا، مسئولین این اداره کل تلاش هایی را برای تملک آن داشته اند، اما باتوجه به موقعیت خاص و وسعت بسیار بنا، مالک رقم زیادی را پیشنهاد داده که خارج از توان میراث فرهنگی است.

کیومرث خانی چندی قبل در گفت و گو با یک خبرگزاری، اینطور ادعا کرده که طی مذاکراتی که در چند سال اخیر با مالک این بنای تاریخی داشته ایم، اعلام کرده که آن را حدود ۱۲۰ میلیارد تومان می فروشد، درحالیکه جمع اعتبارات میراث فرهنگی استان به ۳۰ میلیارد تومان هم نمی‌رسد. بنابراین تملک این بنا با این اعتباراتی که میراث فرهنگی دارد، عملا منتفی است و  امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد، مگر اینکه استانداری و جامعه مدیریت شهری استان با توجه به ارزشمند بودن بنا برای تملک آن با هم همکاری کنند.

وی با بیان اینکه طبق قانون حمایت از بافت‌های تاریخی حتی اگر این بنای تاریخی بصورت عامدانه یا غیرعامدانه تخریب شود، باید عین آن بازسازی و ساخته شود و امکان ساخت بنای دیگری به جای آن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مالک بنا می تواند این بیمارستان تاریخی را به یک بیمارستان موزه و یا هتل بیمارستان تبدیل کند و در این راه ما هم از او حمایت خواهیم کرد. 

خانی در ادامه یادآورشد: در هر حال، باتوجه به شرایط نامناسبی که این بنای تاریخی دارد و اینکه مالک هم به ما اجازه نمی دهد وارد آن شویم، بهترین کار حفاظت از این بنا توسط میراث فرهنگی، نیروی انتظامی و شهرداری است.

اما دکتر آلفرد پطروسیان آواکیان مالک این بیمارستان تمام این اظهارات میراث فرهنگی را از اساس کذب می‌داند.

وی در گفت و گوی اختصاصی با طلوع کرمانشاه ابتدا ‌ به قدمت بیمارستان مسیح اشاره داشت که تاریخ حکاکی شده دارد و گفت: حتی آنچه که میراث درباره قدمت این بیمارستان می‌گوید نیز با تاریخ حکاکی شده در آن همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: این بیمارستان بعد از فوت پدر همسرم به نام من زده شد ‌و تا حدود ۶۰ سال قبل نیز کار می‌کرد، تا زمانیکه ایشان زنده بودند بیمارستان به اسم ایشان بود.

مالک بیمارستان مسیح خاطرنشان کرد: این بیمارستان در سال‌های پایانی فعالیتش عمدتا برای جراحی‌های محدود به کار گرفته می‌شد و پس از آنکه یک مرکز جراحی محدود دیگر در کرمانشاه راه‌اندازی کردیم که دیگر این بیمارستان چندان مورد استفاده قرار نگرفت.

دکتر آواکیان به تلاش‌های صورت گرفته از سوی ایشان برای احیا مجدد این بیمارستان ‌و مرمت و تجهیز آن اشاره کرد که بخشی از این تلاش‌ها با همراهی پسر دکتر « مرادیان» از دیگر پزشکان مطرح کرمانشاه صورت گرفته و حتی نقشه و طرح جدید نیز برای این بیمارستان تهیه شد اما دانشگاه علوم پزشکی با را‌ه‌اندازی این بیمارستان جدید موافقت نکرد ‌و علی‌رغم پیگیری‌های مکرر، مجوز برای از سر گیری فعالیت بیمارستان مسیح صادر نشد که تمامی اسناد این پیگیری‌ها و عدم صدور مجوز نیز موجود است.

مالک بیمارستان مسیح اضافه کرد: قصد داشتیم این بیمارستان را دوباره برای استفاده مردم کرمانشاه فعال کنیم که به دلایل نامعلوم اجازه این کار را ندادند.

وی ادامه داد: در گام بعد قصد داشتیم کاربری بیمارستان را تغییر دهیم تا از ساختمان آن برای کار دیگری استفاده کنیم و درخواست‌های لازم را به شهرداری دادیم که در این بخش نیز سنگ‌اندازی و کارشکنی شهرداری، میراث فرهنگی و مسکن و شهرسازی را شاهد بودیم.

دکتر آواکیان با بیان میراث فرهنگی در غیاب ما و بدون اطلاع و کسب نظر مالک با عنوان اینکه ساختمان بیمارستان مسیح تاریخی است اقدام به ثبت این بیمارستان در فهرست آثار ملی کرده بود، عنوان کرد: پس از پیگیری‌های حقوقی فراوان در نهایت این رای از سوی دیوان عالی عدالت نقض شد.

*وی این ادعای میراث که بعد از نقض رای دیوان بار دیگر میراث این ساختمان را به عنوان اثر ملی به ثبت رسانده را کذب دانست و تاکید کرد: چنین چیزی امکان ندارد زیرا دیوان عدالت اداری رای که باطل کرده را به هیچ عنوان یکبار دیگر تایید نمی‌کند. از سوی دیگر اگر چنین چیزی بود میراث فرهنگی اکنون به راحتی می‌توانست وارد این ملک شود درحالیکه اکنون چنین امکانی را ندارد.

دکتر آواکیان به ادعای دیگر میراث فرهنگی مبنی بر اینکه قصد داشتند بیمارستان را بخرند اما ما نفروختیم را نیز رد کرد و ادامه داد: قرار شد از طریق کارشناسی، ارزش گذاری واقعی ملک انجام شود اما کارشناسان ارزیابی که از خود میراث فرهنگی بودند ارقام بسیار زیادی را از ما طلب کردند که چند برابر دستمزد واقعی کارشناسی بود و از همین رو این فرآیند نیز به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه در تمام این سال‌ها در بروکراسی و دعوای اداری بین شهرداری، میراث فرهنگی و مسکن و شهرسازی گرفتار شدیم، تاکید کرد: تمام راه‌ها را رفتیم و این دستگاه‌ها هیچ راه حل دیگری برای ما باقی نگذاشتند.

*مالک بیمارستان مسیح از دعاوی و ادعاهای مختلفی که طی این سال‌ها علیه وی مطرح شده یاد کرد و گفت: یکبار گفتند که به عمد قصد داشتم به بیمارستان آسیب بزنم و آتش‌سوزی ایجاد کردم در حالیکه در آن زمان در ایران حضور نداشتم. حتی دعاوی حقوقی که علیه بنده در این خصوص راه انداختند نیز به نفع من ختم شد و در تمامی دعاوی برنده و تبرئه شدم که مدارک و مستندات آن موجود است.

دکتر آواکیان اظهار کرد: بار دیگر برای تغییر کاربری ملک و مسکونی کردن آن هزینه‌هایی به شهرداری پرداخت کردم که چک‌های آن نیز موجود است اما این کار نیز به نتیجه نرسید.

وی با اعلام اینکه هنوز هم آماده‌ هستیم که ملک را با قیمت مناسب بفروشیم، گفت: اگر خریدار واقعی هستند میراث فرهنگی ملک را با قیمت مناسب ارزش گذاری کند.

مالک بیمارستان مسیح متراژ آن را نزدیک به ۵۰۰۰ متر اعلام کرد و یادآور شد: اینکه میراث ادعا کرده من قیمت بالایی برای ملک گفتم صحت ندارد چون من دور از ایران هستم و از قیمت متراژ ملک در این موقعیت مکانی اطلاع دقیقی ندارم.

وی تاکید کرد: حتی بر اساس قانون خود میراث فرهنگی نیز مالک حق دارد ۲۵ درصد اضافه بر قیمت واقعی ملک از میراث طلب کند.

آواکیان در پایان با انتقاد از همه تهمت‌ها و دعاوی که از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان علیه وی مطرح شده، گفت: هرچقدر مردم لیاقت و ارزش این ملک را دارند اما میراث فرهنگی اهل دروغ و تهمت بوده و لیاقت این ملک را ندارد.

تمام مستندات و مدارک این گفته‌ها در اختیار پایگاه خبری طلوع بوده و در صورت لزوم با اجازه مالک بیمارستان به مردم ارائه خواهد شد.

اختصاصی طلوع کرمانشاه

پریاامیری پریان

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.