شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20852 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟

برای قهرمان شدن نیاز به اسپانسر ورزشی دارم/بار ورزش قهرمانی بر دوش ورزشکاران کرمانشاهی سنگینی می کند!/بیمه ورزشی تنها هنر مسئولین است؟
11 بهمن 1402 - 12:16
شناسه : 291901
1
پدیده بدن سازی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه : سید امیر افتخاری" پدیده بدنسازی کرمانشاه در گفتگو با طلوع؛ از عدم حمایت از قهرمانان ورزشی استان گلایه کرد و گفت: وقتی پای قهرمانی پیش می آید باید اسپانسر ورزشی داشت ولی متاسفانه در استان ما خلاء بسیاری در این حوزه مشاهده می شود/او که  متولد74 و ساکن شهر کرمانشاه است اخیرا موفق به کسب 3مدال طلا و یک مدال نقره در رشته پرورش اندام شده و ازپدیده های نوظهور استان در این شاخه ورزشی به شمار می رود/وی در رابطه با چگونگی ورود به این شاخه ورزشی گفت: برادر بزرگترم قهرمان پرورش اندام است به همین دلیل علاقه زیادی برای پرداختن به این رشته ورزشی داشتم و از سال 97 فعالیت ورزشی ام را به صورت جدی آغاز کردم/افتخاری با اذعان به این مطلب که جز برادرش مربی خاصی برای پرداختن به این رشته ورزشی نداشته است افزود: برای حرفه ای کار کردن خیلی تلاش کردم، از رژیم غذایی گرفته تا پیدا کردن نقطه ضعف ها، کسب تجربه از ورزشکاران قدیمی، مطالعه مجله های ورزشی و پیگیری موضوع در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام ...نهایتا بعد از یکسال تمرین و تحقیق و تجربه برای حرفه ای کار کردن در این ورزش آماده شدم.
نویسنده : لیلاسعدوندی منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

“سید امیر افتخاری” پدیده بدنسازی کرمانشاه در گفتگو با طلوع؛ از عدم حمایت از قهرمانان ورزشی استان گلایه کرد و گفت: وقتی پای قهرمانی پیش می آید باید اسپانسر ورزشی داشت ولی متاسفانه در استان ما خلاء بسیاری در این حوزه مشاهده می شود.

او که  متولد۷۴ و ساکن شهر کرمانشاه است اخیرا موفق به کسب ۳مدال طلا و یک مدال نقره در رشته پرورش اندام شده و ازپدیده های نوظهور استان در این شاخه ورزشی به شمار می رود.


وی در رابطه با چگونگی ورود به این شاخه ورزشی گفت: برادر بزرگترم قهرمان پرورش اندام است به همین دلیل علاقه زیادی برای پرداختن به این رشته ورزشی داشتم و از سال ۹۷ فعالیت ورزشی ام را به صورت جدی آغاز کردم.

افتخاری با اذعان به این مطلب که جز برادرش مربی خاصی برای پرداختن به این رشته ورزشی نداشته است افزود: برای حرفه ای کار کردن خیلی تلاش کردم، از رژیم غذایی گرفته تا پیدا کردن نقطه ضعف ها، کسب تجربه از ورزشکاران قدیمی، مطالعه مجله های ورزشی و پیگیری موضوع در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام …نهایتا بعد از یکسال تمرین و تحقیق و تجربه برای حرفه ای کار کردن در این ورزش آماده شدم.

او البته به یک موضوع دیگر که کار کردن زیر نظر «مهدی آقا بابایی»از چهره های قهرمانی استان است اشاره کرد و گفت:برای رفتن به مسابقات ایلام تقریبا ۳ ماه زیر نظر ایشان کار کردم و برنامه رژیمی و ورزشی ام را طبق نظر این استاد جلو بردم.

وی در باره جزئیات مدالهای قهرمانی اش اظهار کرد: اواخر دی ماه در مسابقات پرورش اندام ایلام جام جابری کلاسیک شرکت کردم و موفق شدم در ۲ رشته بادی بیلدینگ و بادی کلاسیک بزرگسالان در دسته ۷۰ کیلو ۲مدال طلا بدست بیاروم.

افتخاری با اشاره به این نکته که رشته ورزشی خودش بادی کلاسیک است، گفت: چون در ایلام در بادی بیلدینگ هم خوب بودم تصمیم گرفتم بیشتر روی این رشته کار کنم و برای همین در مسابقات کرمانشاه که بهمن ماه برگزار شد مجددا در هر دو رشته شرکت کردم که نهایتا در رشته خودم یعنی بادی کلاسیک طلا گرفتم ولی در بادی بیلدینگ نفر دوم شدم و مدالم نقره ای شد.

وی یادآوری کرد: این نخستین بار بود که در مسابقات حرفه ای شرکت می کردم و برای همین خیلی از چهره های ورزشی استان از قهرمانی من شگفت زده شدند.

افتخاری در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای آینده دارد، گفت: قصد دارم تا قهرمانی کشور و حتی جهان پیش بروم اما نمی دانم شرایط موجود چقدر امکان و اجازه توسعه این ورزش را به من می دهد. منظورم آن است که متاسفانه ما ورزشکارها در کرمانشاه اسپانسر ورزشی نداریم، مسئولین هم که جز بیمه ورزشی کاری برای ما نمی کنند، بنابراین بارهزینه ورزش همیشه بر دوش خود ورزشکار و خانواده اش است و همانطور که می دانید بدن سازی و پرورش اندام ورزش پر هزینه ای است. بنابراین همیشه این امکان هست که یک ورزشکار حتی در رده قهرمانی برای همیشه این ورزش را کنار بگذارد.

وی در همین رابطه به شرایط سخت کاری خود اشاره کرد و افزود: من با برادرم در مغازه خشک شویی کار می کنم و تقریبا از ۷صبح تا۹شب درگیر کار هستم، اما هر ازگاهی مجبورم کار را کنار بگذارم و به باشگاه بروم که این مسئله خودش بارمالی برای من به همراه دارد.

افتخاری گفت: برای شرکت در مسابقات اخیر مجبور شدم از دیگران، قرض بگیرم و این برای روحیه یک ورزشکار که باید بجنگند و برنده باشد اصلا خوب و شایسته نیست.

او همچنین به فعالیت خود در ۲ باشگاه ورزشی به عنوان مربی اشاره کرد و افزود: من در باشگاه سالار فردوسی و زیباشهر، چند شاگرد در زمینه ورزش پرورش اندام دارم و همه تلاشم آن است که دانسته های خود را خالصانه در اختیار آنها قرار دهم.


افتخاری گفت: این خیلی بد است که برخی ها از ارائه دانسته و آموزه هایشان به دیگران دریغ می کنند، به نظر من، یک مربی خوب باید همواره فداکاری کند خصوصا وقتی می بیند شاگردانش برای درست آموختن ذوق دارند و به توصیه اش گوش می دهند.

وی در خاتمه توصیه ای هم به ورزشکاران نوپای این رشته کرد و افزود: بدنسازی و پرورش اندام ورزش سنگینی است و اگر فردی طبق اصول ورزش نکند،به بدنش آسیب می زند، بنابراین توصیه می کنم که دوستان علاقمند به این ورزش بدون آگاهی و مطالعه پیش نروند تا با عوارض ناخواسته مواجه نشوند و به خود آسیبی نزنند.
 
 گزارش از لیلا سعدوندی-خبرنگار طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.