سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20867 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره آغاز شد تولید و توزیع ۶۰۰ هزار نشا‌ء گُل‌فصلی در کرمانشاه دعوت پایگاه بسیج ادارات شهید بهشتی دادگستری کرمانشاه برای حضور در مراسم معنوی سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز سرپرست معاونت پیشگیری آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه منصوب و معارفه شد حال و روز تالاب‌ هشیلان و سراب‌های کرمانشاه پس از بارندگی اخیر محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی اطلاعیه قطعی آب در کرمانشاه ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد کرمانشاه از فردا دوباره بارانی می‌شود اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است این سامانه پُربارش تا کی مهمان کرمانشاه است؟ فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد

ابهام درباره امتحانات شبه نهایی/ چرا برخی مدارس استان از بخشنامه های وزارتخانه سرپیچی می کنند?!  
15 اسفند 1402 - 12:54
شناسه : 292388
2
طلوع‌‌کرمانشاه : پیشتر رئیس اداره سنجش و ارزشیابی آموزش و پرورش استان در گفتگو با طلوع برگزاری هرگونه آزمون شبه نهایی در مدارس را تکذیب کرده و قول داده بود که به این دسته از مدیران تذکر داده و یا با آنها برخورد کند/به گفته محمودی، تنها مرجعی که امکان برگزاری آزمون شبه نهایی را دارد خود وزارتخانه است که قرار است پس از نوروز این آزمون را در سراسر کشور برگزار کند/با این حال حضور مکرر والدین و تماس های اعتراضی دانش آموزان حاکی از آن است که مدیران برخی مدارس همچنان به این قانون پایبند نبوده و به جای آنکه وقت باقی مانده دانش آموزان را صرف رفع اشکال و یا تکمیل کتب درسی کنند، تمام تلاش خود را معطوف به تکرار آزمونهایی می کنند که نه تنها اثری در ارتقاء آموزشی بچه ها ندارد بلکه بیشتر به یک دلواپسی معنادار برای دانش آموزان بدل شده است/"نگار" یکی از دختران دبیرستان نمونه دولتی فاطمیه با اذعان به این مطلب که تکرار این امتحانات به یک معضل برای او و دوستانش بدل شده است می گوید:وقتی به مدیر مدرسه اعتراض می کنیم ایشان ادعا می کنند که بخشنامه وزارتخانه شامل مدرسه ما نمیشود و به هر طریقی که شده باید این آزمونها را برگزار کرد./"امیر" دانش آموز دیگری از یک مدرسه پسرانه هم اظهار می کند: ما که سال آخری هستیم باید برای کنکور، رفع اشکال و اتمام کتابهای درسی وقت کافی داشته باشیم و برگزاری مکرر امتحانات بیشتر فرصت سوزی می کند و خیلی از بچه ها دچار استرس و سردرگمی شده اند/"نادر" از دبیرستان تندگویان که او هم چون دیگر هم کلاسهایش از این وضعیت شاکی است، می گوید: اغلب این امتحانها از درسهای عمومی است که اثری در کنکور ندارد و یا به لحاظ بودجه بندی از درسهای ما جلوتر است،از طرفی اعتراض که می کنیم می گویند برگزاری امتحانات حتمی است و راهی برای تعدیل آن وجود ندارد./"مریم" در این باره به ادعای مدیر مدرسه مبنی بر لزوم برگزاری آزمونها با حضور بازرسان ناحیه اشاره کرده و اظهار می کند: طبق گفته مدیر مدرسه برگزاری این آزمونها اجباری است و دستورالعملی که وزارتخانه برای عدم برگزاری آزمونهای شبه نهایی داده شامل مدرسه ما نمی شود!/با این حال "محمد" دانش آموز دیگریست که می گوید: طبق گفته معلمان برگزاری این آزمونها فرمالیته است و نباید موجب نگرانی ما شود/اگر این امتحانها اثری در نمره نهایی ندارند پس اصولا چرا برگزار می شود و چرا باعث تشویش ما می شوند؟/به گفته وی، او و دیگر هم کلاسهایش مجبورند تا 23 اسفند در این امتحانات شرکت کنند و این در حالی است که آنها ترجیح می دهند این فرصت صرف رفع اشکال شود.
نویسنده : لیلاسعدوندی منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری طلوع، برگزاری امتحانات شبه نهایی به لحاظ قانونی و طبق دستورالعمل های وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور ممنوع است و چنانچه هریک از مدارس این قاعده را پشت سر بگذارند باید با آنها برخورد شود. این در حالی است که گزارشهای مکرری مبنی بر برگزاری این دست امتحانات در برخی از مدارس استان بویژه در مقاطع متوسطه به گوش می رسد.

پیشتر رئیس اداره سنجش و ارزشیابی آموزش و پرورش استان در گفتگو با طلوع برگزاری هرگونه آزمون شبه نهایی در مدارس را تکذیب کرده و قول داده بود که به این دسته از مدیران تذکر داده و یا با آنها برخورد کند.

به گفته محمودی، تنها مرجعی که امکان برگزاری آزمون شبه نهایی را دارد خود وزارتخانه است که قرار است پس از نوروز این آزمون را در سراسر کشور برگزار کند.

با این حال حضور مکرر والدین و تماس های اعتراضی دانش آموزان حاکی از آن است که مدیران برخی مدارس همچنان به این قانون پایبند نبوده و به جای آنکه وقت باقی مانده دانش آموزان را صرف رفع اشکال و یا تکمیل کتب درسی کنند، تمام تلاش خود را معطوف به تکرار آزمونهایی می کنند که نه تنها اثری در ارتقاء آموزشی بچه ها ندارد بلکه بیشتر به یک دلواپسی معنادار برای دانش آموزان بدل شده است.

“نگار” یکی از دختران دبیرستان نمونه دولتی فاطمیه با اذعان به این مطلب که تکرار این امتحانات به یک معضل برای او و دوستانش بدل شده است می گوید: وقتی به مدیر مدرسه اعتراض می کنیم ایشان ادعا می کنند که بخشنامه وزارتخانه شامل مدرسه ما نمیشود و به هر طریقی که شده باید این آزمونها را برگزار کرد.

“امیر” دانش آموز دیگری از یک مدرسه پسرانه هم اظهار می کند: ما که سال آخری هستیم باید برای کنکور، رفع اشکال و اتمام کتابهای درسی وقت کافی داشته باشیم و برگزاری مکرر امتحانات بیشتر فرصت سوزی می کند و خیلی از بچه ها دچار استرس و سردرگمی شده اند.

“نادر” از دبیرستان تندگویان که او هم چون دیگر هم کلاسهایش از این وضعیت شاکی است، می گوید: اغلب این امتحانها از درسهای عمومی است که اثری در کنکور ندارد و یا به لحاظ بودجه بندی از درسهای ما جلوتر است،از طرفی اعتراض که می کنیم می گویند برگزاری امتحانات حتمی است و راهی برای تعدیل آن وجود ندارد.

“مریم” در این باره به ادعای مدیر مدرسه مبنی بر لزوم برگزاری آزمونها با حضور بازرسان ناحیه اشاره کرده و اظهار می کند: طبق گفته مدیر مدرسه برگزاری این آزمونها اجباری است و دستورالعملی که وزارتخانه برای عدم برگزاری آزمونهای شبه نهایی داده شامل مدرسه ما نمی شود!

با این حال “محمد” دانش آموز دیگریست که می گوید: طبق گفته معلمان برگزاری این آزمونها فرمالیته است و نباید موجب نگرانی ما شود.

او می افزاید: اگر این امتحانها اثری در نمره نهایی ندارند پس اصولا چرا برگزار می شود و چرا باعث تشویش ما می شوند؟

به گفته وی، او و دیگر هم کلاسهایش مجبورند تا ۲۳ اسفند در این امتحانات شرکت کنند و این در حالی است که آنها ترجیح می دهند این فرصت صرف رفع اشکال شود.

“نازنین” از دیگر دانش آموزان معترض  درحالیکه به زمان بندی کوتاه بین این دسته از آزمونها اشاره می کند می گوید: اغلب این آزمونها طوری برنامه ریزی شده که هیچ زمانی برای مطالعه ما نمی گذارد و بیشتر باعث استرس میشود تا آگاهی. از طرفی امتحانات پایانی ما کنکوری ها از اردیبهشت شروع میشود و بعدهم درگیر کنکور هستیم، در این بین و با وجود این آزمونها هیچ زمانی برای مطالعه و رفع اشکال بچه ها باقی نمی ماند، چون هر هفته درگیر آزمونهای جدید هستیم. آزمونهای تکراری و بی اثری که به نظر اغلب هم کلاسهایم دردسر ساز هستند تا نتیجه بخش.
آنچه خواندید گزیده صحبتهای دانش آموزان معترضی است که نسبت به برگزاری آزمونهای شبه نهایی اعتراض دارند، امتحاناتی که حالا برخی مدارس با عنوان مستمر آنرا برگزار می کنند و از دید آموزش و پرورش برگزاری این دسته از آزمونها هیچ ممانعتی ندارد!

با این حال باید پرسید هدف از برگزاری آزمونهای مکرری که موجب دل نگرانی دانش آموزان میشود و در عین حال اثری در سابقه تحصیلی آنها ندارد چیست، این آزمونها چه با عنوان مستمر برگزار شود، چه شبه نهایی، مهم تاثیر سوءیی است که بر روند تحصیلی دانش آموزان می گذارد، نسل جوانی که فارغ از دل نگرانی ها باید برای موفقیت در کنکور۴۰۳ برنامه ریزی و تلاش کنند تا کرسی های بهتر و بیشتری را برای استان به ارمغان بیاورند.

توجه به این نکته هم حائز اهمیت است که  اثربخشی آزمونها باید مدنظر مدیران مدارس و دلسوزان آموزش و پرورش استان باشد و بیشتر به تاثیر کیفی آن بها دهند نه صرفا کمیتی که تنها اثرگذاری اش گرفتن وقت و انرژی دانش آموزان و تشدید تنش و استرس و اضطراب آنهاست!

 گزارش از لیلا سعدوندی-خبرنگار طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.