پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20852 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟

  استاندار کرمانشاه: اقتصادمقاومتی نسخه شفابخش دردهای کرمانشاه است
16 اسفند 1396 - 9:55
شناسه : 5953
2
طلوع‌‌کرمانشاه :

“هوشنگ بازوند” از اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه شفابخش اقتصاد استان کرمانشاه یاد می کند و عقیده دارد این سیاست ها باید وارد مرحله اجرا شود نه آنکه فقط روی کاغذ بماند و مورد تاکید قرار بگیرد.

پ
پ

در سالیان اخیر مقام معظم رهبری با درایت و اشرافی که به امور اقتصادی کشور داشتند سیاست های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند تا به عنوان برنامه راه برای امور اقتصادی کشور در نظر گرفته شود.
مدیران هم موظف شدند اقتصاد مقاومتی را نقشه راه برنامه های اقتصادی خود بدانند و براساس سیاست های آن پیش بروند.
تکیه به ظرفیت های داخل کشور، تقویت واحدهای تولیدی و حمایت از تولیدات داخلی و در عین حال برون گرایی و توجه به صادرات از مهمترین بخش های اقتصاد مقاومتی است.
استان کرمانشاه به دلیل نرخ بالای بیکاری بالا و سایر مشکلات اقتصادی که با آن مواجه است بیشتر از دیگر استان های کشور به این نسخه شفابخش نیاز دارد و مدیران اقتصادی استان باید تا جاییکه ممکن است برای اجرای سیاست های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.
استاندار کرمانشاه در مدت پنج الی شش ماه فعالیت خود، جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی را به صورت مستمر برگزار می کند و از مدیران اقتصادی می خواهد حتما در این جلسات حضور داشته باشند.
“هوشنگ بازوند” از اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه شفابخش اقتصاد استان کرمانشاه یاد می کند و عقیده دارد این سیاست ها باید وارد مرحله اجرا شود نه آنکه فقط روی کاغذ بماند و مورد تاکید قرار بگیرد.
استاندار کرمانشاه گاهی از سیاست های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی به عنوان چهارکلید راه گشا برای مسائل و مشکلات اقتصادی استان یاد می کند که بر پایه کارشناسی دقیق تهیه شده است و برای همه مدیران خصوصا مدیران حوزه اقتصادی لازم الاجرا است.
وی به اجرای این سیاست ها و در نتیجه آن تولید ثروت و اشتغال در استان کرمانشاه امید دارد و از همه مدیران هم می خواهد در این زمینه پای کار بیایند.
برنامه های استانداری کرمانشاه نیز از زمان فعالیت بازوند با محورهای اقتصاد مقاومتی پیش می رود که از مهمترین آنها توجه به تولیدات داخل استان و حمایت از واحدهای تولیدی است.
اخیرا بازوند بازدیدهای مستمر و هفتگی از واحدهای تولیدی خصوصا واحدهای مشکل دار استان را در برنامه خود قرار داده و با همراهی مدیران مربوطه شخصا در واحدهای تولیدی و صنعتی کرمانشاه حاضر می شود و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار می گیرد.
به علاوه اکثر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هم به ریاست استاندار برگزار می شود و صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی در حضور استاندار به بیان مشکلات خود می پردازند و بازوند هم از دستگاه های مربوطه می خواهد تا حد امکان برای حل مشکلات این واحدها همکاری کنند.
پیگیری مجدانه استاندار کرمانشاه برای احیا واحدهای تولیدی و جذب تسهیلات برای آنها یکی از گام های مهم تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
همچنین بازوند به صادرات هم به عنوان یکی دیگر از محورهای اقتصاد مقامتی توجه ویژه دارد و جلسات کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان نیز از ابتدای فعالیت او در کرمانشاه به صورت متعدد برگزار شده است.
استاندارکرمانشاه در این جلسات بر لزوم استفاده از مزیت مرزهای استان و همچنین صادرت محور شدن تولیدات واحدهای صنعتی تاکید دارد تا بتوانیم راه کالاهای تولید داخل را به بازارهای جهانی بیشتری باز کنیم.
وی همچنین یاد گرفتن دیپلماسی صادرات را نیز برای فعالین این حوزه ضروری می داند.
بازوند رفع موانع سرمایه گذاری و کاهش بروکراسی اداری را نیز در دستور کار گذاشته و چند وقتی است که با جدیت برای جذب سرمایه گذاران و ایجاد رونق و اشتغال در کرمانشاه تلاش می کند.
با مجموعه این اقدامات می توان از بازوند به عنوان یک مدیر جهادگر یاد کرد که با تمام توان پیگیر اجرای واقعی اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات اقتصادی کرمانشاه است.
وی سایر مدیران را نیز به حرکت و تلاش وا داشته و امید است با تداوم این برنامه ها، نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی بر مشکلات کرمانشاه فائق آید و درمانی بر اینهمه درد اقتصادی استان باشد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.