جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

نامه‌ی دکتر جلیل صحرایی دبیر انجمن مدرسین خطاب به معاون فرهنگی دانشگاه
24 اردیبهشت 1398 - 15:33
شناسه : 61987
2
طلوع‌‌کرمانشاه :

برادر ارجمند جناب آقای دکتر محسنی

معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی

با سلام و آرزوی قبولی طاعات جنابعالی، امروز دانشجویی با اضطراب و نگرانی و در ضمن معترض از اینکه متن زیر از سوی دانشگاه برای خانواده وی ارسال گردیده است.

“دانشجوی گرامی: با سلام و احترام، بر اساس دریافت گزارش های متوالی از سوی ضابطان فرهنگی دانشگاه، پوشش جنابعالی متناسب با شأن و جایگاه دانشگاه (ضوابط مصوبه شورای فرهنگی دانشگاه و نامه وزارت عتف) نیست. لذا صمیمانه و مؤکداً از شما تقاضا می شود به عنوان آخرین اخطار به این توصیه اخلاقی-قانونی دانشگاه مبنی بر اصلاح پوشش خود، اهتمام بورزید. بدیهی است در غیر این صورت، دانشگاه در راستای حفظ حریم اخلاقی-فرهنگی خود بر پایه ضوابط و آیین نامه انضباطی دانشجویان عمل خواهد کرد.”

خانواده ای که چنین پیامی دریافت می کند در مورد فرزندش که در شهر دیگری به تحصیل اشتغال دارد و از وی دور است چه فکری می کند؟ با نگران کردن خانواده ها در این ماه رحمت الهی چه تغییر و تاثیری در مناسبات فرهنگی دانشگاه ایجاد خواهد شد؟/ همانطور که مستحضرید راه های بی حاصل پیموده شده را مجددا پیمودن کار عبث و بیهوده ای بیش نیست. گیریم خطایی نیز از دانشجویی سر بزند که بر خلاف آموزه های دینی به زعم برخی از دین ناشناسان این بزرگترین خطا پیدا بودن موی سر است، آیا سزاوار است موجبات نگرانی خانواده ها را فراهم نمود؟ اگر پدر و برادری متعصب بر اساس این تذکرات نسبت به دختر و خواهر خویش دست به اقدام ناصوابی زد و آسیبی متوجه دانشجو گردید چه کسی پاسخگو می باشد؟/با آسیب شناسی عالمانه و بررسی دلایل و ریشه های عدم موفقیت متولیان فرهنگی کشور که هزینه های نجومی نیز صرف گردیده است، بایستی مشکلات و معضلات فرهنگی را در کشور مورد کنکاش قرار داد و شایسته نیست که با رفتارهای ناصواب و بی حاصل و صرفا برای خوشایند برخی موجبات تشویش اذهان و نگرانی خانواده ها و دانشجویان را فراهم نمود/انتظار می رود که دانشگاه بعنوان محل خردورزی نسبت به حجاب دانشجویان با تامل بیشتری رفتار نماید تا به نتیجه مطلوب نائل آید/از جنابعالی نیز بعنوان شخصیتی اهل مطالعه و فرهیخته انتظار می رود با سعه صدر و درایت بیشتر و به عدالت با دانشجویان رفتار نمایید و مجری هر فعل بی حاصلی و احیانا از سوی غیر دانشگاهیان نباشید. در غیر اینصورت پیشنهاد می گردد با کناره گیری، خود را نجات دهید که به صواب نزدیک تر است.

در پناه خدا سلامت باشید.

جلیل صحرایی عضو هیات علمی دانشکده علوم

پ
پ

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.