جمعه, ۵ تیر , ۱۴۰۵ Friday, 26 June , 2026 ساعت تعداد کل نوشته ها : 23902 تعداد نوشته های امروز : 0×

آرشیو » تیتر یک

بی توجهی به ورزشکاران و خداحافظی زودهنگام با دنیای قهرمانی
2 سال قبل

بی توجهی به ورزشکاران و خداحافظی زودهنگام با دنیای قهرمانی

فرشید میری در گفت وگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه اظهار داشت:ورزشکاران دو و میدانی کار کرمانشاهی در همه ماده ها از توانمندی و استعداد زیادی برخوردار هستند که بدون شک اگر بیشتر به آن ها بها داده شود می توانند افتخارات به مراتب بیشتری را کسب کنند/متاسفانه به خاطر نبود حمایت و پشتیبانی لازم و بها ندادن به قهرمانان ورزشی آنگونه که استحقاق و شایستگی ان هاست باعث می شود این افراد پس از چند سال انگیزه و انرژی خود را از دست داده و آنگونه که باید در مسابقات حاضر نشوند/نداشتن شغل و درآمد مشخص یکی از مهمترین مشکلاتی است که اکثر قهرمانان ورزشی از جمله ورزشکاران رشته دو و میدانی با آن روبرو هستند، مشکلی که باعث شده پس از سال ها حضور در عرصه قهرمانی در نهایت زودتر از آنچه که باید از دنیای قهرمانی برای یافتن شغل و درآمدی خداحافظی کنند/این ورزشکار کرمانشاهی به رقابت های دو و میدانی قهرمانی 2023 مسترز آسیا که به میزبانی فیلیپین برگزار شد، اشاره داشت و گفت: این رقابت ها با حضور 28 کشور آسیایی و با حضور بیش از 750 ورزشکار مرد و زن برگزار شد/ در این رقابت ها نماینده ماده 3 هزار متر کشورمان بودم و توانستم با زمان 10 دقیقه و 15 ثانیه و 48 صدم ثانیه از خط پایان عبور کرده و مدال طلا و عنوان قهرمانی را کسب کنم.

خطر سیلاب تا چه اندازه در کرمانشاه جدی است؟
2 سال قبل

خطر سیلاب تا چه اندازه در کرمانشاه جدی است؟

همین چند روز قبل بارش‌های شدید باعث بروز سیل در شهرهای شمالی ایران شد و چند نفر کشته و مفقود شدند/آنطور که پیش‌بینی هواشناسی اعلام کرده پیک بارش در برخی نقاط استان می‌تواند به ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر برسد که اگر در زمان کوتاهی این میزان بارش رخ دهد خطر طغیان رودخانه‌ها و بروز سیل جدی خواهد بود/عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند بارش‌های پاییزی کرمانشاه را تبدیل به سیلاب کند/در همین راستا یک کارشناس آب‌های سطحی، از احتمال بروز سیلاب در صورت بارش‌های شدید خبر داد/محمود بشیری در گفت و گو‌ با طلوع کرمانشاه، درباره عواملی که می‌تواند منجر به سیلابی شدن بارش‌ها شود، گفت: بارش‌های امسال که پیش‌بینی شده فراتر از نرمال هم باشد اگر به صورت آهسته و پیوسته رخ دهد فرصت نفوذ به درون خاک که به دلیل پشت سر گذاشتن فصل گرما تشنه است را خواهد داشت ، در غیر این صورت چون خاک خشک است اگر بارش شدید و در زمان کوتاه باشد می‌تواند منجر به بروز سیلاب شود/این کارشناس آب‌های سطحی مهمترین عاملی که باعث می‌شود بارش‌ها تبدیل به سیلاب شود را بارش شدید در بازه زمانی کوتاه دانست و عنوان کرد: این امر بسته به جنس و نفوذپذیری خاک و همچنین توپوگرافی منطقه مختلف است اما بارش وقتی که شدید باشد فرصت نفوذ به درون خاک را پیدا نکرده و تبدیل به رواناب و در نهایت سیلاب می‌شود/به گفته بشیری، اکنون که خاک خشک شده و محصولات کشاورزی نیز از مزارع برداشت شده و پوشش گیاهی ضعیف است، احتمال بروز سیلاب بیشتر است/احتمال بروز سیلاب در نواحی کوهستانی و دامنه کوه‌ها بیشتر بوده و به سمت پایین دست سرازیر می‌شود و هرچقدر خاک و گل همراه سیلاب در مسیر بیشتر باشد نفوذپذیری آن به زمین کاهش یافته و قدرت تخریب بیشتری خواهد داشت/در ادامه مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه احتمال سیلابی شدن در مناطقی از استان از جمله حوزه آبریز گاماسیاب، حوزه آبریز قره‌سو و حوزه آبریز رازآور را بیشتر از سایر نقاط دانست و اضافه کرد: البته احتمال بروز سیلاب در همه نقاط وجود دارد.

بغض پرستار در روز پرستار/ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کوچکترین حمایت ها دریغ می کند
2 سال قبل
طلوع بررسی می کند:قصه پر غصه پرستاران کرمانشاهی؛

بغض پرستار در روز پرستار/ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کوچکترین حمایت ها دریغ می کند

جمعی از پرستاران کرمانشاهی در آستانه روز پرستار در اعتراض به عدم پرداخت کارانه و انجام اضافه کاری اجباری با در دست داشتن پلاکاردهایی با تجمع در مقابل ساختمان شماره یک دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعتراض خود را نسبت به عملکرد مدیریت درمان و مدیر دفتر پرستاری این دانشگاه اعلام کردند. این تجمع اعتراضی صبح روز شنبه ۲۷ آبان برگزار شد/در روزی که به نام بزرگداشت مقام پرستار نام گرفته شنیدن مطالبات و اطلاع از نداشته ها اهمیت دو چندان دارد/چنانچه یک پرستار کرمانشاهی در گفتگو با خبرنگار طلوع با اشاره به سختی کار پرستاران در بیمارستان های کرمانشاه ، می افزاید: مدت یکسال است که از هیچکدام از پرستاران نه اضافه کار گرفته اند و نه کارانه!/وی که از بردن نامش خودداری می کند، می گوید: مشکلات پرستاران بسیار است و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کمترین حمایتش از یک پرستار پرداخت حق و حقوق به موقع به است./یک پرستار کرمانشاهی پرستاری را یک شغل فرسایشی و خسته‌کننده عنوان می کندو می گوید: حقوق پایین و سختی کار بالا در بیمارستان های استان باعث شده بسیاری از پرستاران مهاجرت کنند/ پرداخت در کشورهایی چون آلمان و حتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بسیار بالا و وسوسه کننده برای جوانان تحصیلکرده در این رشته است. بسیاری از دانشجویان از دوران دانشجویی با هدف مهاجرت در این رشته تحصیل می کنند.

چهار سال چشم انتظاری برای افتتاح همراه سرای بیمارستان امام رضا کرمانشاه/ رفاه در این مرکز معنا ندارد
2 سال قبل
گزارش میدانی طلوع از وضعیت همراهان بیمار؛

چهار سال چشم انتظاری برای افتتاح همراه سرای بیمارستان امام رضا کرمانشاه/ رفاه در این مرکز معنا ندارد

کلنگ احداث همراه سرای بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه، سال ۱۳۹۸ در زمینی به مساحت ۳۷۰۰ متر مربع در محوطه بیمارستان به زمین زده شد.  پس از کش و قوس‌های فراوان و با گذشت ۴ سال قرار است در آینده نه چندان دور به مرحله بهره برداری برسد/پروژه ای که به بهانه های متعدد از جمله شیوع کرونا چندین بار تعطیل شد/این همراه سرا به همت خیرین در حال حاضر بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مراحل پایانی کار است و بزودی افتتاح می‌شود و قرار است بسیاری از همراهان بیمار را از سرگردانی نجات دهد/بیمارستان امام رضا کرمانشاه بیمارستانی است که به عنوان بزرگترین مجتمع بیمارستانی غرب کشور، از سال ۱۳۸۴ شروع به فعالیت کرده است/این بیمارستان  به دلیل گستردگی در بخش های مختلف پزشکی، روزانه پذیرای صدها نفر بیمار از کرمانشاه، استان‌های همجوار و حتی کشور عراق است. وجود مکانی مناسب  برای اسکان همراه بیمار ضرورتی اجتناب ناپذیر است که پیشتر از این باید محقق می شد/تردد بیمار و همراهان، در این مرکز بسیار بالاست/در گوشه ای، یک خانواده در غم از دست دادن عزیزان شیون و زاری می کند، آن دیگری زیر بغل بیمارش را گرفته و در حرکت به سمت بیمارستان است.  آمبولانسی با سرعت بیماری را به اورژانس می رساند. زندانی دستبند به دست نیز با لباس زندانی در حال بستری شدن است/پلیس هم در بین مردم در حال گشت زنی است/وضعیت بهداشت در طبقه همکف که  اورژانس در آن واقع شده مطلوب نیست و  تهویه هوای مناسبی هم ندارد.

شهردار کرمانشاه با پیگیری شهربازی، نیاز مردم‌را پاسخ می دهد/بیشترین تعامل شهردار با مخالفان است
2 سال قبل
گقتگوی اختصاصی؛

شهردار کرمانشاه با پیگیری شهربازی، نیاز مردم‌را پاسخ می دهد/بیشترین تعامل شهردار با مخالفان است

هاشم درویشی با حضور در دفتر پایگاه خبری طلوع، درخصوص برخی از حواشی و ابهامات ایجادشده در زمینه اقدامات شهردار کرمانشاه گفت: داشتن شهربازی خاستگاه مردم است و زمانی که مجموعه تصمیم سازان شهرداری و معاونان به این نتیجه می رسند که مطالبه مردم، داشتن یک شهربازی به عنوان یک مجموعه اثرگذار در فرهنگ آداب و روح و روان شهروندان است گویای این است، فردی که به عنوان شهردار این مطالبه را پیگیری می کند این نقطه نیاز را شناسایی کرده است/درویشی افزود: زمین این شهربازی از گذشته معارضی داشته است که در حوزه حقوقی اداره در حال پیگیری است و اینگونه که به گوشم رسیده این معضل رفع شده است/وی درخصوص جلسه شهردار با سرمایه‌گذار در تهران‌گفت: بنده در این جلسه حضور داشتم که با یک شرکت آلمانی-ایرانی وارد مذاکره شدیم و برای بررسی و پیش نویس تفاهم نامه با مجموعه شرکت و سازنده و تولیدکننده دستگاه های مطرح شهربازی جلسه گذاشتیم در این جلسه عنوان شد که بیشتر وسایل زیمنس هستند و با بروشور و متخصصان این دستگاه ها آشنا شدیم و متوجه شدیم که این شرکت معتبر است و کارهای بزرگی در داخل و خارج از کشور انجام داده است.

یکشنبه‌های تجمع در مقابل تامین اجتماعی کرمانشاه/کسی صدای بازنشستگان را نمی‌شنود
2 سال قبل

یکشنبه‌های تجمع در مقابل تامین اجتماعی کرمانشاه/کسی صدای بازنشستگان را نمی‌شنود

چند وقتی است که هر یکشنبه صبح جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاه که شاید تعداد آنها به بیش از ۵۰ نفر برسد با در دست داشتن پلاکاردهایی، تجمعاتی آرام و دور از حاشیه را مقابل اداره کل تامین اجتماعی کرمانشاه برگزار می‌کنند/تجمعاتی که در آن چند نفر به نمایندگی از سایرین، مطالبات بازنشستگان و دغدغه‌های معیشتی آنها را مطرح می‌کنند/« تعیین دستمزد مطابق با سبد معیشتی»، « تغییر اساسنامه کانون بازنشستگان و داشتن تشکل مستقل» و … از جمله مواردی بود که روی پلاکاردها ذکر شده بود/مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه نیز درباره دغدغه‌های معیشتی کارگران بازنشسته، گفت: در حال حاضر ماهانه بیش از ۵۳۵ میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان در کرمانشاه پرداخت می‌شود/اسکندر کاکایی در گفت و گو با طلوع کرمانشاه از وجود نزدیک به ۸۴ هزار بازنشسته تامین اجتماعی در استان خبر داد و افزود: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیازمند تامین منابع مورد نیاز از سوی دولت بوده و از عهده تامین اجتماعی به تنهایی خارج است/البته تاکنون دو بار همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شده است/وی با بیان اینکه ما نیز دغدغه معیشتی بازنشستگان را ‌میپذیریم و آنچه که در توان داریم انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور ماهانه حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌کند که رقم قابل توجهی است.

قراداد ارتقای کیفی نفت کوره شرکت پالایش نفت کرمانشاه منعقد شد
2 سال قبل
با حضور معاون رييس جمهور و حمايت سهامدار پالایشگاه ؛

قراداد ارتقای کیفی نفت کوره شرکت پالایش نفت کرمانشاه منعقد شد

به گزارش پایگاه خبری طلوع و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه، محمدرضا امامی نیا در این باره اظهار کرد:آئین رسمی امضای قرارداد ارتقای کیفی نفت کوره تولیدی پالایشگاه‌های نفت کرمانشاه و لاوان با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری،وحمیدرضا زیدی‌فرد معاون وزیر در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، جمعی از مدیران پالایشگاهی و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان در سالن جلسات وزارت نفت برگزار شد/امامی نیا یادآور شد: براساس این دو قرارداد که میان شرکت پالایش نفت کرمانشاه و شرکت آذر انرژی تبریز و همچنين شرکت پالایش نفت لاوان و شرکت اکسیر نوین فرآیندآسیا و با هدف ارتقای کیفی نفت کوره تولیدی این دو پالایشگاه به امضا رسید، میزان گوگرد نفت کوره تولیدی در این دو پالایشگاه به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت/سخنگوی پالایشگاه کرمانشاه ضمن تقدیر از حمایت‌های مهندس درویشوند سهامدار شرکت در انعقاد این قرارداد مهم، گفت: انعقاد این قرارداد نقش مهمی در کاهش آلاینده‌های محیط زیستی و ارتقای شاخص‌های کیفی فرآورده‌های نفتی پالایشگاه‌های نفت کشور ایفا خواهد کرد/امامي نيا با اشاره به سخنان دكتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در اين مراسم، گفت: ايشان تاكيد كردند كه پالايشگاه هاي نفت كرمانشاه و لاوان با اجراي اين پروژه در واقع خط شكن وزارت نفت شده اند كه در نوع خود كم نظير است. و قطعا مي توانند به عنوان الگويي براي ساير شركتهاي پالايشي كشور در جهت بهره گيري از توان و دانش فني داخلي قرار گيرند.

تداوم سیرصعودی قیمت گوشت قرمز در کرمانشاه / توزیع نامناسب گوشت قرمز منجمد در فروشگاه های شهر
2 سال قبل
گزارش میدانی طلوع از نرخ گوشت در کرمانشاه؛

تداوم سیرصعودی قیمت گوشت قرمز در کرمانشاه / توزیع نامناسب گوشت قرمز منجمد در فروشگاه های شهر

گزارش میدانی خبرنگار طلوع کرمانشاه نشان میداد در یک قصابی گوشت نرمه گوساله پاک شده با قیمت هرکیلوگرم 570 هزار تومان به فروش می رسد و در قصابی دیگر نرخ همین گوشت به 580 هزار تومان و مغازه دیگر هم به 600 هزار تومان می رسد/گوشت گوساله با استخوان نیز بین 405 تا 415 هزار تومان در قصابی های کرمانشاه متفاوت است، هرچند عموما نرخ این نوع گوشت اکثرا با قیمت 410 هزار تومان به فروش می رسد/تنوع نرخ قیمت گوشت گوسفندی هم دست کمی از قیمت گوشت گوساله ندارد، به گونه ای که هرکیلوگرم گوشت گوسفند مخلوط هم اکنون در قصابی ها از کیلویی 405 هزار تومان تا 430 هزار تومان به فروش می رسد/قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفند پاک شده (بدون دنبه و دنده) هم در قصابی های کرمانشاه بین 530 تا 580 هزار تومان شناور است/استان کرمانشاه دارای بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دام سبک و نزدیک به ۲۷۵ هزار دام سنگین است و سالانه در استان حدود۴۰ هزار تن گوشت قرمز تولید و حدود ۲۳ هزار تن مصرف می شود/با این حال و با وجود ۱۷ هزار تن گوشت قرمز تولیدی مازاد بر نیاز استان، قیمت این محصول در استان بسیار بالا است و به نسبت سایر استان ها تفاوت فراوانی دارد، موضوعی که نه مغازه داران از آن راضی هستند و نه مردمی که میزان مصرفشان سال به سال در حال کاهش است/به جرائت می توان گفت روش های مختلف دولت در تنظیم بازار گوشت قرمز هم جوابگو نبوده و شناور بودن قیمت ها و عدم اعلام نرخ مصوب باعث تخلفات و گران‌فروشی در برخی قصابی ها شده است/شاید در کنار سودجویی برخی قصابان بتوان ممنوعیت ورود دام زنده به کرمانشاه که به منظور جلوگیری از قاچاق دام وضع شده را از دیگر عوامل تاثیرگذار افزایش قیمت گوشت قرمز در استان دانست.

وعده ای دیگر برای التیام درد کوله بر
2 سال قبل
غصه ناتمام کولبران کرمانشاهی؛

وعده ای دیگر برای التیام درد کوله بر

چندی پیش نیز رییس جمهور در مصاحبه ای اعلام کرد که فعالیت فعلی کولبران را قبول ندارد و این شکل فعالیت قطعا مشکلاتی را هم برای خودشان و همه برای منطقه به دنبال دارد/از سوی دیگر استاندار کرمانشاه از سال گذشته نیز عنوان کرد که یک طرح اولیه برای حل معضلات کولبری تهیه شده که اجرای آن را به طور جدی دنبال خواهیم کرد/اکنون که چندین ماه است از این سخنان گذشته است بار دیگر طیب صحرایی در سخنان اخیر خود در ثلاث باباجانی گفت: استانداری پیگیر ایجاد معابر مجاز کولبری در استان است و هرچند ممکن است در مرحله ای باوجود انجام پیگیری ها، جواب لازم را نگرفته باشیم، اما کماکان این موضوع را دنبال می کنیم/از طرف ما آمادگی لازم برای اجرای طرح وجود دارد، اما باید طرف عراقی هم آمادگی آن را داشته باشد و همکاری کند/استان کرمانشاه به دلیل داشتن ۲ مرز رسمی و چهار بازارچه مرزی یکی از استان های مهم در بحث تجارت و صادرات کالا در کشور محسوب می شود و اینکه چرا سالهاست نتوانسته ایم مرهم دردهای کولبران باشیم و برای بهبود وضعیت مرزنشینان چاره ساز باشیم سوالی است که باید به آن پاسخ داده شود/دکتر سهراب دل انگیزان، اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه در این زمینه که طرح های ساماندهی کولبری و بهبود وضعیت معیشت مرزنشینی در چه صورت به نتیجه می رسد، گفت: ما نیازمند راهکارهایی هستیم که هم فعالیت مرزنشینان را گسترش دهد یعنی موجب شغل پایدار، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد درآمد برای آنان شود و هم بخش قابل توجهی از منابع مالی گردش یافته در این حوزه و درآمد ایجادشده در همان مرز چرخش یابد/به عنوان مثال هنگامی که شهر بانه در استان کردستان را به نسبت ۱۰سال گذشته بررسی کنیم متوجه می شویم چرخش درآمد حاصل از مرز در داخل محیط مرزی می تواند جهش سرمایه گذرای و اعتبار زیست انسانی در منطقه را افزایش دهد/در استان کرمانشاه میزان منابع مالی فعالیت هایی که در مرزها و بازارچه ها صورت گرفته حتی برای نگهداری خود مرزها کافی نبوده است و به نظر می آید از زمان دولت های گذشته مدیریت خوبی در این مناطق صورت نگرفته باید رویه قبلی به کنار گذاشته شود و نمونه های موفق در مناطق مرزی الگوبرداری شود.

با پیامک نمی شود دعوت را لغو کرد/جلسه شورای اسلامی شهر کرمانشاه به حد نصاب نرسید
2 سال قبل

با پیامک نمی شود دعوت را لغو کرد/جلسه شورای اسلامی شهر کرمانشاه به حد نصاب نرسید

یک عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: با یک پیامک نمی شود گفت امروز جلسه نیا و فردا بیا! بلکه باید به شهردار کرمانشاه رسما اعلام میشد که در جلسه امروز شورا حضور پیدا نکند.امروز شهردار به همراه 6 تن از تصمیم سازان مدیریت شهری طبق دعوت قبلی و به دستور فرماندار در جلسه فوق العاده شورا حاضر شد که بدلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا جلسه لغو شد/به گزارش پایگاه خبری طلوع، هاشم‌درویشی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه شورا بنا به درخواست فرماندار و به منظور تصویب لوایح و همچنین معارفه عضو علی البدل که اخیرا وارد شورا شده است باید برگزار می شد که متاسفانه با غیبت 5 نفر از اعضای شورا جلسه لغو شد/درویشی اضافه کرد:البته این غیبت از طرف چهار نفر از اعضا عمدا بود و این عمد باعث شده است کار مردم روی زمین بماند/در ادامه شهردار کرمانشاه گفت: این جلسه فوق العاده به دستور فرماندار کرمانشاه تشکیل شده است ما هم به دستور فرماندار و شورا در جلسه حضور پیدا کردیم و اگر قرار بر لغو آن بود فرماندار باید لغو می کرد معاون فرماندار در جلسه حضور دارد و بنده تا این لحظه هیچگونه پیامی در خصوص لغو جلسه شورا دریافت نکردم و چیزی به دست من و تیم مدیریتی شهر نرسیده است.