جمعه, ۵ تیر , ۱۴۰۵ Friday, 26 June , 2026 ساعت تعداد کل نوشته ها : 23902 تعداد نوشته های امروز : 0×

آرشیو » تیتر یک

ورزش کرمانشاه یک بزرگ‌تر دارد
2 سال قبل

ورزش کرمانشاه یک بزرگ‌تر دارد

محمد رشیدی یک شگفتی کامل است، مردی که در اوائل درگیر رفع کارهای اقتصادی و سیاسی بود اما دل‌مان قرص بود که ورزش را می فهمد/عجیب نیست که در این ایام، برخی ها به این دلخوشی هواداران ورزش پوزخند بزنند به این مقایسه‌ها اما شاید او چیزی ورای یک چهره سیاسی است. احتمالاً ترکیبی از 90 درصد اراده، هوش، سرسختی، سختکوشی و 10 درصد سیاست/رشیدی همواره برای توسعه و موفقیت ورزش کرمانشاه گام‌های مثبتی برداشته که شاید تنها گوشه‌ای از آن برای مردم کرمانشاه رونمایی شده است. به‌عنوان مثال، پس از انحلال تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب در لیگ برتر که به خاطر عدم حمایت از سوی مسؤلین اتفاق افتاد و یک فاجعه تاریخی محسوب می‌شد، محمد رشیدی خیلی زود دست به کار شد و پس از رایزنی‌های مداوم با وزیر ورزش و رئیس فدراسیون هندبال، تیم هندبال کرمانشاه را از پرداخت هزینه ورودی معاف کرد تا این تیم بدون دغدغه در لیگ دسته اول شرکت کند/شاید به همین خاطر باشد که نزدیکان محمد رشیدی در محافل خصوصی اعتراف کرده‌اند که یکی از کارهای نیمه‌تمام وی این است که ورزش کرمانشاه دوباره در سطح نخست کشور حضور پیدا کرده و بدرخشد و به همین خاطر برای رسیدن به این هدف، شبانه‌روز تلاش می‌کند. بی شک دلسوزی‌هایش برای ورزش، او را به یکی از محبوب ترین شخصیت های سیاسی کرمانشاه تبدیل خواهد کرد که نامش در تاریخ این دیار به یادگار باقی خواهد ماند.

دوندگی دکتر رشیدی برای معیشت بازنشستگان
2 سال قبل
یادداشت:

دوندگی دکتر رشیدی برای معیشت بازنشستگان

دغدغه‌ و تنگناهای معیشتی امروز به شدت گریبانگیر بازنشستگان است بگونه‌ای که گاه شاهد تجمعات آنها در گوشه و کنار کشور هستیم که تنها مطالبات صنفی خود را درخواست می‌کنند/همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین هم تراز مهمترین مطالبه چند سال اخیر بازنشستگان است که اگرچه دو بار انجام شد اما هنوز هم دریافتی بازنشستگان فاصله زیادی با شاغلین دارد/دکتر محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از جمله افرادی بود که موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان را با جدیت پیگیری کرد/برگزاری نشست با اعضای صندوق‌های بازنشستگی با هدف شنیدن مطالبات و دغدغه های آنان و همچنین پیگیری جدی این موضوع در مجلس از اهم اقدامات رشیدی در باره دغدغه معیشتی بازنشستگان بود/عضو هیات رییسه مجلس چندی قبل در نشست روسای کانون های بازنشستگان استان کرمانشاه، با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه باید نظام عادلانه بین پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان رعایت شود، گفت: انشالله بزودی اخبار خوبی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان با تصویب کیمسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی منتشر خواهد شد/محمد رشیدی گفت: از مهمترین ریشه های به وجود آمدن مشکلات این قشر عدم وجود این نگاه بین مسئولان سطح کلان کشور است که باعث شده به وضعیت و مسائل بازنشستگان به موقع رسیدگی و توجه نشود/وی در ادامه، همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان طبق قانون (بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان باید مستمری دریافت) را حلّال بسیاری از مشکلات و مسائل فعلی بازنشستگان عنوان کرد و گفت:نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق پیگیر حل مشکلات همسان سازی حقوق این عزیزان هستند که امیدواریم بزودی اخبار خوبی در این خصوص منتشر شود و بخشی از مشکلات عزیزان بازنشسته حل شود.

اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم از اثرگذارترین قوانین مجلس است
2 سال قبل
دکتر رشیدی،عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی؛

اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم از اثرگذارترین قوانین مجلس است

دکتر محمد رشیدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری طلوع، به طرح اصلاح قیمت خرید هزینه گندم اشاره کرد و گفت: گمان میکنم این قانون یکی از قوانین اثرگذار مجلس است که طرح بنده بود، اوایلی که در کمیسیون کشاورزی حضور داشتم در کمیته بازار محصولات کشاورزی این طرح را با همراهی نخبگان، کشاورزان و وزارت جهادکشاورزی مطرح کردم که به قانون تضمینی خرید محصولات اساسی کشاورزی و به ویژه گندم تعلق داشت/درگذشته هرسال شورای اقتصاد که تنها مدیران دولتی است تصمیم می گرفت که قیمت خرید چه میزان باشد و قیمتی که مصوب می شد واقعی نبود، در حالی که کشاورزی باید اقتصادی و سودآور باشد و امنیت غذایی بسیار مهم است/نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت افزود: در این قانون یک شورای جدید تصویب کردیم که 9عضو از خانواده دولت و خانواده کشاورز و بخش خصوصی دارد و خود کشاورز مسوول تصمیم گیری شد، در سال اول این قانون، پنج و نیم میلیون تن گندم توسط کشاورز به دولت داده شد و امسال این میزان دوبرابر شده است و حاصل طرح این شد که تا 90درصد به سمت خودکفایی پیش رفتیم/ وی با بیان اینکه این قانون برای محصولات اساسی کشاورزی است، افزود: امسال 167هزار میلیاردتومان پول به گندمکاران کشور داده شده که هشت و نیم درصد این بودجه تنها به استان ماداده شده که چهارمین رتبه تولید کشور را داشته و 12هزار میلیارد تومان بابت این قانون به کشاورزان کرمانشاهی پول پرداخت شده است.

میدان آزادی مکانی برای خرید و فروش گوشی های سرقتی
2 سال قبل
گزارش میدانی طلوع؛

میدان آزادی مکانی برای خرید و فروش گوشی های سرقتی

کرمانشاه به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور از برخی آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد، فقر، سرقت، نزاع و ... رنج می برد و مردم این دیار شاید روزی نباشد که این معضلات را خود به چشم نبینند و یا از زبان دیگری نشنوند/سرقت گوشی تلفن همراه علاوه بر آسیب های روحی و روانی که به فرد مالباخته وارد می کند، می تواند مشکلات دیگری را هم برای وی ایجاد کند که برخی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه به آن اشاره کردند/اگر سری به میدان آزادی کرمانشاه به عنوان نقطه مرکزی این شهر بزنید می بینید که گوشی های تلفن همراه مسروقه علاوه بر دست دلالان دوره گرد، در برخی مغازه ها نیز با اندکی دستکاری خرید و فروش می شود/امروز در حالی میدان آزادی کرمانشاه به محلی برای خرید و فروش گوشی های سرقتی تبدیل شده که مردم از این وضعیت گلایه مند بوده و خواستار برخورد دستگاه های مسئول در این حوزه با خریداران و فروشندگان گوشی های تلفن همراه مسروقه هستند/رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص برنامه های این پلیس برای برخورد با معضل سرقت گوشی تلفن همراه اظهار داشت: همکاران ما در پایگاه های مختلف پلیس آگاهی برخورد با پدیده سرقت خصوصا سرقت گوشی تلفن همراه را در دستور کار قرار داده اند/همکاران ما خصوصا ماموران کلانتری 11 مرکز به صورت مداوم نقاط مرکزی شهر کرمانشاه خصوصا میدان آزادی را مورد رصد و پایش قرار می دهند و در صورت مشاهده حتما برخوردهای لازم را به عمل خواهند آورد.

تقلای مصری برای رای جمع کردن! اقای نماینده پای ثابت جلسات این روزها
2 سال قبل

تقلای مصری برای رای جمع کردن! اقای نماینده پای ثابت جلسات این روزها

اینکه آقای مصری نماینده یکی از بیکارترین استان‌های کشور با نرخ تورم بالا، فضای کسب و کار نامناسب، آسیب‌های اجتماعی فراوان و عدم توسعه یافتگی است نشان می‌دهد که اقای نائب رئیس مجلس باید کلاهش را بالاتر بگذارد/نمایش‌های مصری تمام شدنی نیست، اینکه مسئولین کشوری و مدیران استانی را در دفتر کارش جمع کند و از آن عکس بیرون بدهد خیری به کرمانشاه نمی‌رساند زیرا بسیاری از این جلسات بعد از مدتی به فراموشی سپرده می‌شود و خروجی ندارد/حالا چند ماه به انتخابات مجلس، آقای نماینده که در سال‌های اخیر کمتر در کرمانشاه دیده می‌شود دوباره به تقلا برای رای جمع کردن افتاده و این روزها در هر جلسه و نشستی که حاضر می‌شوی عبدالرضا مصری گل مجلس است و مدیران و اطرافیان نیز مدام تعریف و تمجیدهای الکی نثار آقای نماینده می‌کنند در حالیکه مصری هم می‌داند کجا برود که تعریف و تمجید بشوند نه انتقاد. فراموش نمی‌کنیم دی ماه سال گذشته در جریان افتتاح گازرسانی به روستاهای بخش بسیار محروم فیروزآباد چطور مصری توسط اهالی روستای آن منطقه به باد انتقاد جدی گرفته شد و دیگر هیچوقت آن دور و بر پیدایش نشد اما در مجامعی که بداند برایش فایده دارد مدام حاضر می‌شود. وی چندی قبل نشستی با روسای اتحادیه‌های صنفی کرمانشاه داشت که جامعه حدود ۴۰ هزار نفری را شامل می‌شود و به طرز عجیب برای مشکلات اصناف گوش شنوا شده بود! چرا مصری در سایر ایام سال به داد اصناف کرمانشاه که با رکود جدی، کرایه‌های بالا، مالیات های سنگین،کرونا، گرد و غبار و … دست و پنجره نرم می کردند نرسید و حالا در آستانه انتخابات سراغ جامعه بزرگ ۴۰ هزار نفری اصناف آمده که اتفاقا رای خوبی هم برایش جمع می‌شود.

تیله کوه، گوشی برای شنیدن وعده های بی سرانجام ندارد/آقای نماینده! وعده سرخرمن کافی است
2 سال قبل

تیله کوه، گوشی برای شنیدن وعده های بی سرانجام ندارد/آقای نماینده! وعده سرخرمن کافی است

این بازارچه مرزی که در حوزه انتخابیه شهریار حیدری نماینده مردم سرپل ذهاب در شورای اسلامی است هنوز نتوانسته با پیگیری های آقای نماینده به سرانجام برسد و تنها چندین بار از سوی وی عنوان شده مرز تیله‌کوه پس از انجام زیرساخت‌های لازم  همانند آسفالت‌های جاده مواصلاتی، برق، آب و... به زودی بازگشایی خواهد شد و کارهای توافق بین دو کشور انجام شده است/از نظر آقای حیدری مشکلی بابت بازگشایی این مرز از لحاظ صادرات و واردات وجود ندارد و پس از انجام زیر ساخت‌های لازم این مرز افتتاح می‌شود/وی از سال ۹۹در بازدیدهای خود از این مکان عنوان کرد بازارچه مرزی تیله کوه زیرساخت‌های مختلفی از جمله راه، برق، آب، مخابرات موردنیاز است که تاکنون اقدام های مناسبی صورت گرفته و بیش از ۷۰ درصد از زیرساخت‌ها ایجاد شده و با اتمام آن نمایندگان گمرک و فرمانداری شهرستان در این مکان مستقر می شوند تا فعالیت‌های تجاری و بازرگانی را آغاز کنند/دیگر به لطف تکرار این اخبار همه ما می دانیم که تیله کوه فرصت مناسبی برای اشتغال در منطقه است/و اکنون باید پرسید که چندسال دیگر زمان نیاز است تا زیرساخت ها فراهم شود و آیا کار دیگری مهم تر از تحقق این خواسته برحق مرزنشینان در دست آقای نماینده قرار دارد؟خواسته ای که اگر محقق می شد می توانست برای هزاران نفر شغل ایجاد کند و التیام درد بیکاری استان شود/اینکه همواره بر داشته های طبیعی تاکید شود و عنوان شود «دامنه اشتغال این بازارچه برای شهرستان فوق‌العاده ارزشمند است»، آیا برای مرزنشینان نان می شود؟/بازارچه تیله کوه می توانست همانند سایر بازارچه های مرزی کشور پر رونق باشد، سرمایه های دلاری و روزنه های امید و اشتغالزایی در دل جوانان بیکار منطقه ایجاد کند و مانع از مهاجرت آنان به دیگر شهرها شود ولی اکنون آنچه که برجای مانده سکوت و رکود و خروارها آرزوی خاک خورده در این بیابان بی پایان است.

خطر جدی بیخ گوش قیرطبیعی کرمانشاه/ حقوق دولتی قیرطبیعی بالا است
2 سال قبل

خطر جدی بیخ گوش قیرطبیعی کرمانشاه/ حقوق دولتی قیرطبیعی بالا است

کرمانشاه قطب اصلی قیرطبیعی کشور بوده و نزدیک به ۷۵ درصد ذخایر قیرطبیعی ایران در دو شهرستان گیلانغرب ‌و قصرشیرین قرار دارد/ذخایر چند صد میلیون تنی که به نوعی طلای سیاه برای کرمانشاه محسوب شده و چنانچه اکتشاف، استخراج و فرآوری اصولی روی این محصول صورت گیرد می‌تواند ارزش افزوده، اشتغالزایی و ارزآوری فراوانی به همراه داشته باشد/سالانه نزدیک به ۱۰۰ هزار تن قیرطبیعی از معادن کرمانشاه برداشت می‌شود و حدود ۳۰ معدن قیرطبیعی در استان داریم که تعدادی از آنها به دلیل رکود غیرفعال است/بالا بودن حقوق دولتی یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی معادن قیرطبیعی است ، بگونه‌ای که میزان حقوق دولتی که از فروش قیرطبیعی اخذ می‌شود بار سنگینی به معدن‌داران تحمیل می‌کند/بنا به گفته نائب رئیس خانه معدن لازم است حقوق دولتی قیرطبیعی از پنج تا هفت درصد به سه درصد کاهش یابد.

بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کشاورزی استان اختصاص یافت
2 سال قبل
با پیگیری های دکتر رشیدی؛

بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کشاورزی استان اختصاص یافت

به گزارش پایگاه خبری طلوع، در جلسه ای که اخیرا با حضور دکتر محمد رشیدی نماینده مردم شریف کرمانشاه در خانه ملت و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و همچنین دکتر محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه با رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد، دستورات خوب و ارزشمندی درخصوص تامین نهاده برای واحدهای دامی استان، تامین بذر و کود برای کشاورزان‌ استان و حمایت از ترویج گوسفند سنجابی‌ که نژاد ارزشمندی است، گرفته شد/در این جلسه از سوی دکتر رشیدی تاکید شد، استان کرمانشاه با توجه به برخورداری از شرایط و قابلیت های خاص در بخش های کشاورزی از جمله اراضی مستعد، منابع آبی، سامانه گرمسیری و وجود نژادهای مستعد و پرتولید دامی نظیر گوسفند سنجابی و برتری در تولید برخی محصولات کشاورزی نظیر گندم، جو، نخود، چفندرقند در سطح کشور دارای شرایط مناسبی است که در صورت مساعدت مهندس نیکبخت، وزیر جهادکشاورزی و مجموعه تحت امر، امکان توسعه این بخش در استان فراهم می شود و علاوه بر ایجاد فرصت های مناسب شغلی نیز با توجه به سرانه مناسب اشتغال در این بخش امکان پذیر می شود.

خداحافظی روستاهای کرمانشاه با تنش آبی تا سال ۱۴۰۵
2 سال قبل
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه؛

خداحافظی روستاهای کرمانشاه با تنش آبی تا سال ۱۴۰۵

رضا داودی در نشست خبری در جمع خبرنگاران به وضعیت آبرسانی روستاهای استان اشاره کرد و با بیان اینکه قرار است در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در مجموع ۸۶۰ روستای استان طی سه سال آبرسانی شود، گفت: با اجرای این طرح‌ها تا مهر ۱۴۰۵ دیگر در هیچ روستای کرمانشاه تنش آبی نخواهیم داشت/داودی اظهار کرد: در قالب قرارداد اول ۳۴۹ روستا با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان آبرسانی خواهد شد که تا کنون تعدادی از این طرح‌ها اجرا شده و تا پایان سال ۲۰۰ روستای دیگر آبرسانی خواهد شد/به گفته این مسئول در قالب قرارداد دوم نیز آبرسانی به ۵۱۱ روستا با اعتبار ۱۹۲۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود/داودی با بیان اینکه تا پایان ۱۴۰۵ نزدیک به ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای استان هزینه خواهد شد، تاکید کرد: ۳۰ درصد اعتبارات این طرح از اعتبارات استان و ۷۰ درصد از اعتبارات ملی تامین می‌شود./تعداد کنونی روستاهای کرمانشاه که به صورت سیار آبرسانی می‌شود را بین ۱۷۰ تا ۳۷۰ روستا متغییر است.

به زیرمیزی، کارت هدیه می گویید!
2 سال قبل

به زیرمیزی، کارت هدیه می گویید!

بسیاری از مردم که از روستاها و شهرهای دور و حتی استان‌های اطراف به پزشکان شهر کرمانشاه مراجعه می‌کنند و قصد عمل جراحی دارند با این پدیده مواجه می‌شوند/در درجه اول بسیاری از پزشکان بعد از چندین ماه به بیماران وقت ویزیت و جراحی می‌دهند و افراد با انواع دردها و بیماری‌های سخت باید ماه‌ها منتظر بمانند/در گام بعدی پزشکان یا بیماران را به بیمارستان‌های خصوصی ارجاع می‌دهند که باید حداقل ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان بابت اعمال جراحی و خرید تجهیزات مانند پروتز و … پرداخت کنند و یا اگر در بیمارستان دولتی عمل شوند باید رقمی به عنوان حق دست و یا زیرمیزی به پزشکان بپردازند/پزشکان نیز به جهت اینکه سندی بابت انتقال پول برای آنها وجود نداشته باشد یا حساب فرد واسطی را برای واریز پول اعلام می‌کنند و یا ارقام را به صورت کارت هدیه و سکه دریافت می‌نمایند/این در حالی است که بسیاری از افراد بیمار با هزینه‌های سرسام آور دارو و درمان مواجهند و پرداخت پول مجزا به پزشک برای آنها بسیار دشوار است، پس یا باید پول ندهند و همچنان رنج بیماری را متحمل شوند و یا از زیر سنگ هم شده این پول‌ها را جور کنند/فرزانه بساطی از جمله شهروندان کرمانشاه است که برای عمل زانو به یکی از پزشکان جراح مراجعه کرده و پزشک بابت جراحی وی در بیمارستان ۱۰ میلیون تومان هزینه مطالبه کرده است/این شهروند با انتقاد از این رویه مدارای پزشکان با بیماران، گفت: این ۱۰ میلیون تومان فارغ از هزینه‌های دیگر عمل و درمان است/وی با بیان اینکه اگر هر پزشک بخواهد هر روز فقط در هر جراحی چنین هزینه‌ای را دریافت کند، ماهانه حداقل ۳۰۰ میلیون تومان از این محل درآمد دارد/به گفته این شهروند، سامانه‌هایی که برای اعلام تخلفات پزشکان معرفی شده نیز پیگیر موضوع نیستند و اگرچه بارها اسم پزشک، رقم دریافتی و حتی شماره حساب واسطی که باید پول زیرمیزی به آن واریز شود به اطلاع مراجع رسیده اما مورد پیگیری قرار نگرفته است.